Nieuwe draadloze microfoons

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Originally posted by MusicXtra
    Er zijn zelfs artiesten die problemen hebben met de latency van een digitaal monitor console.
    Die zullen er ongetwijfeld zijn, maar ik ben ze nog niet in het wild tegengekomen...

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by peterwagner
      Als alle transmissies digitaal zijn, kom je op minimaal 7 miliseconden latency. Ik denk dat dat te veel is voor IEM.
      Stel dat het heel warm is geluid gaat dan met 350m/s dus dan is dat 2,45 meter. (Meestal dus minder.)

Nu zijn mensen vaak toch wel ruim 1,5 meter lang, in de ouderwetse situatie met floor monitors, heb je dus al zeker 1,2 meter vertraging van de speaker naar het oor, als je dan nog eens een klein beetje weg loopt dan zit je ook al gauw aan 2,5 meter.

Dat gaat dan wel, maar met iem niet?

Comment

• chippie
        • Jul 2006
        • 528

Heb twee ULX-D systemen met body packs en micro SM58.
        Als headsets gebruiken we de Sennheiser HSP 4.
        Updates mogelijk met het WWB 6.5 beta systeem.
        Instelling van de signaalsterkte mogelijk 1mW, 10mW, 20mW.
        Batterij stand te zien op de ontvanger en de zender.
        Ontvangst direkt te bekijken op ontvanger.
        Ben er erg tevreden over.
        Last edited by chippie; 10-10-12, 18:47.
        IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• PvG
          • Sep 2012
          • 979

Mbt latency & iem:
          Ik ben er nog niet helemaal achter (kan zelf niet zingen :-) ), maar ik heb een sterk vermoeden dat latency icm iem vervelender is, omdat de kamfilter effecten (interferentie van eigen stem met delayed iem) erg sterk kunnen zijn (sterke uitdoving van specieke frequenties).
          Bij normale floormonitoren zijn er vaak meerdere bronnen op verschillende afstanden en wordt je stem door de ruimte (reverb) uitgesmeerd. Daardoor is er veel minder uitdoving van specifieke frequenties.
          Bij een volledig analoog systeem (mic+mixer+iem) is de delay nihil en heeft de zanger(es) nergens last van. Voeg enkele ms delay toe (digi mic, mixer en/of iem) en je hebt de poppen aan het dansen. De trucjes om de pijn te verzachten zijn waarschijnlijk: reverb en/of ambience geluid (extra mics) toevoegen. Iemand ervaring mee?
          As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

Originally posted by PvG
            De trucjes om de pijn te verzachten zijn waarschijnlijk: reverb en/of ambience geluid (extra mics) toevoegen. Iemand ervaring mee?
            Hoi PvG,

Ik heb hier geen eigen ervaring mee, maar zie in het theater regelmatig
            bij IEM gebruik dat 'zaalgeluid' wordt gerouted naar de IEM.
            Over latency heb ik hier niet eerder over gehoord, wel dat dit routen van
            het zaalgeluid m.n. is voor het contact met het publiek.

Stel dat dit het latencyprobleem oplost, dan is het logisch dat je er
            in deze set up niets over hoort.

grtz

Nes
            Last edited by NesCio01; 12-10-12, 10:21. Reason: onduidelijke zinsopbouw
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• chippie
              • Jul 2006
              • 528

Geen enkele klachten gehad ivm latency op ULX-D.
              IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

@Chippie: Heb je ULX-d gebruikt in combinatie met een digitale of analoge tafel voor de monitormix. Was deze monitor in-ear of floormonitor.

Comment

• DJ Antoon
                  • May 2005
                  • 1681

Ik hoorde dat er al problemen geconstateerd zijn met "oude" zender ontvangers boven de 790MHz rondom eindhoven? Zijn er al testen bezig? Of is dit verkooppraat.

Comment

• NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

Frequenties tussen 782 en 790 Mhz
                    (kanaal 60) staan bij Sennheiser voor de regio Eindhoven,
                    rood geblokt. De D-band (Sennheisser) gaat echter tot 822 Mhz.

Ik kan me het 'verkooppraatje' niet zo voorstellen.
                    Op dit moment koop je voor Nederland, Vlaanderen en
                    het Westen van Duitsland toch geen sets meer in de
                    D-band (van Sennheiser).

Dan verkoop je toch eerlijk dat deze frequentie er per
                    medio 2014 uitgaat?

grtz

Nes

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Om dit topic weer even boven te halen het volgende;

Scholen willen in het kader van het onbruikbaar worden van hun huidige draadloze sets nieuwe aanschaffen. De meeste hebben geen al te hoge budgetten maar ondanks dat denk ik dat er wel leuke setjes te koop zijn in de budgetten die ze noemen.

Ik heb de Sennheiser XSW35 al eens gehoord en dat klinkt zeker niet slecht voor genoemde toepassingen. Echter komen een aantal scholen ook met de vraag naar de AKG Perception WMS45 Vocal Set. Hierbij gaat het dan ook om het gebruikersgemak, weinig knoppen en keuzes.

Kent iemand deze serie van AKG en is het vergelijkbaar met de Sennheiser?

Anderen ideeën van merken en/of types in deze prijsklassen tot 400 euro zijn natuurlijk ook welkom.

Comment

• drbeat
                        • Jun 2012
                        • 671

Originally posted by vasco
                        AKG Perception WMS45 Vocal Set. Kent iemand deze serie van AKG en is het vergelijkbaar met de Sennheiser?
                        Deze is kwa prijs en kwaliteit voor spraak niet slecht. Ik zelf zou eerder voor de Sennheiser gaan.
                        Ik zelf werk zo af en toe eens met de AKG bij een kerkje wat zo af en toe wat nodig heeft.

Ik ben best fan van AKG, altans van sommige microfoons, maar niet allemaal. Helaas is deze mic niet een van mijn favorite mics maar is die voor dit soort toepasiingen bij scholen eigenlijk prima te gebruiken. Vaak hebben zij daar ook wat budget speakertjes hangen, dus hoor je het verschil wat minder snel met een duurder systeem..En bij spraak kom je vaak nog goed weg met dit systeempje.

Line 6 heeft ook mooie systeempjes, en ik mag zeggen dat die voor die prijs eigenlijk erg goed klinken..(voor wat het waard is hoor) deze: Line 6 XD V35. of deze vond ik eigenlijk ook niet gek klinken: Line 6 XD V55. Kwam een tijdje terug een zanger die auditie kwam doen bij mijn mixband mee aangesprongen...vond hem voor zijn stem erg geschikt....
                        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• SPS
                          • Mar 2004
                          • 1662

Originally posted by vasco
                          Om dit topic weer even boven te halen het volgende;
                          Anderen ideeën van merken en/of types in deze prijsklassen tot 400 euro zijn natuurlijk ook welkom.
                          Shure PGX met sm58 kop. Gebruik ik ook al een paar jaar (en moet ik dus ook vervangen helaas)
                          Ben er zeer tevreden over voor spraak en zelfs zang in kleine settings
                          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• PvG
                            • Sep 2012
                            • 979

AKG DMS70 op 2.4GHz is voor dit soort kleinschalig gebruik prima. De handheld heeft een D5 kop die prima klinkt. Is alleen een beetje gevoelig voor contactgeluid. Digitale verbinding klinkt perfect. Kost ook weinig...
                            As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• desolation
                              • Jun 2012
                              • 706

Originally posted by SPS
                              Shure PGX met sm58 kop. Gebruik ik ook al een paar jaar (en moet ik dus ook vervangen helaas)
                              Ben er zeer tevreden over voor spraak en zelfs zang in kleine settings
                              Voor zang vind ik zelfs een SLX rotzooi. Prima voor spraak, maar als je er eens een ULX naast hebt gehoord dan weet je pas écht hoe hard de PGX en SLR de capsules hun klank verzieken.
                              De PGX vond ik qua ontvangst zelf ook erg tegenvallen, de instap AKG's presteren daar een stuk beter.

Comment

• NesCio01
                                • May 2010
                                • 1987

Nes is benieuwd naar hoe de
                                d:Facto II koppen gaan klinken
                                op de bestaande handhelds
                                ........

grtz

Nes

Comment

Working...