Nieuwe draadloze microfoons
Collapse
X
-
Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı -
-
-
Ze hebben zelfs op het emailadres bezuinigd, een hotmailadres.
Ooit heeft EV het voor elkaar gekregen om speakers uit de handel te halen, die te veel leken op een EV model. Zou Sennheiser dat niet voor elkaar krijgen? Zelfs de typeaanduiding is gejat.
Overigens ben ik benieuwd of er ook China kopieën bestaan van de antennevlaggetjes. Die stukken printplaat zijn naar mijn mening echt te duur van de echte merken.
Speakertech.Last edited by speakertech; 03-08-12, 10:48.Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sıComment
-
Op marktplaats staat iets van dit merk, dus het is al in nederland door gedrongen.
Sommige
merken produceren in china, en dan gaan de "kopien" via de achterdeur van die fabriek naar buiten onder een andere naam.
Echter de oudere EW sets die ik heb zijn in duitsland gemaakt, ook van binnen zie ik ook puur duitse onderdelen zoals de kale pcb die van Wurth Electronic af komt. Of dat nu nog zo is...Comment
-
Tja, ze moeten ergens bezuinigen om top producten goedkoop te houden toch
Dan heeft Sennheiser er gelijk een stokje voor gestoken want op Marktplaats is er niets (meer) te vinden van dit merk.
Comment
-
de ULX-D ontvanger klinken waanzinnig goed, heb ze naast normale ULX en SLX series gebruikt op dezelfde productie en de ULX-d klink zo helder en dynamisch, klonk toen ineens alsof er een wollen plopkap om de andere microfoons zat.A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
-
Gebruik van draadloze microfoons op 800 MHz.
Zojuist kreeg ik een berichtje van storing op de 800 MHz band. Hoewel nog niet in gebruik blijkt de nieuwe Iphone 5 geschikt te zijn voor de LTE frequenties. Er zijn nu twee gevallen bekend dat er storing is geweest door gebruik van de bestaande 800 MHz apparatuur, dus de ellende is reeds begonnen. OA op het Leidse plein en bij Dutchview is er al paniek geweest door uitval. Vermoedelijk omdat er een toestel is die contact met het LTE netwerk probeert te krijgen, een netwerk die er nog niet is.
En ja, die 800 MHz wordt nog volop verkocht en vanaf 1 jan. 2013 niet meer te gebruiken, dus wees gewaarschuwd.Comment
-
@showband; die latency met digitale systemen is met in-ears echt niet acceptabel. Dan kun je echt niet meer timen als muzikant of zanger(es). Op een live stage met monitors is het werkbaar; zoals jij zelf al jaren ervaart en betrouwbaar en van goede geluidskwaliteit. Maar die doorbraak die jij verwacht komt er niet. Anders had bijvoorbeeld Shure nooit zoveel R&D geld in Axient gestoken en had Sennheiser ook wel een digitaal alternatief gehad.
om hier weer eens p terug te komen:
Digital Wireless IEM Monitor.......
en met fancy functies ook!
lekker belangrijk!Comment
-
Wat ik me nu afvraag: iedereen gebruikt straks een digitale draadloze microfoon (latency a), de monitors worden gemixt op een digitale mixer (latency b) en nu komt daar ook nog een digitale iem (latency c) bij. Dat wordt wel héél erg veel latency bij elkaar, en ik vraag me serieus af of daar nog wel mee te werken valt?
Iemand ook al ervaring met de nieuwe Sennheiser 9000 series trouwens? Top of the line digitale draadloze techniek...
Groeten HugoRenkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!
"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" VarroComment
-
Net ff eerder zingen dus.Wat ik me nu afvraag: iedereen gebruikt straks een digitale draadloze microfoon (latency a), de monitors worden gemixt op een digitale mixer (latency b) en nu komt daar ook nog een digitale iem (latency c) bij. Dat wordt wel héél erg veel latency bij elkaar, en ik vraag me serieus af of daar nog wel mee te werken valt?
Je vergeet nog een eventuele processor voor de monitors.
Er zijn zelfs artiesten die problemen hebben met de latency van een digitaal monitor console.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Als alle transmissies digitaal zijn, kom je op minimaal 7 miliseconden latency. Ik denk dat dat te veel is voor IEM.Comment
-
Dat is exact mijn punt. Met een simpel floortje valt er vaak nog wel mee te leven (je hebt nu al digitale tafel + digitale speakerprocessing + afstand floormonitor tot oor en daar heb ik nog nooit iemand over horen klagen), maar via IEM lijkt mij al die extra latency wel heel erg confronterend.
Groeten HugoRenkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!
"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" VarroComment

Comment