Nieuwe draadloze microfoons

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Podium Verhuur
    • Mar 2012
    • 480

ZOu je mij dan een linkje van het bedrijf willen sturen die ze verkoopt? Ik heb gezocht maar kan ze nergens vinden. HEt is trouwens Shure zelf die zegt dat ze op grotere afstanden veel storing geven,

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Originally posted by Podium Verhuur
      ZOu je mij dan een linkje van het bedrijf willen sturen die ze verkoopt? Ik heb gezocht maar kan ze nergens vinden. HEt is trouwens Shure zelf die zegt dat ze op grotere afstanden veel storing geven,
      2
      Ik zie veel aankondigingen, maar nergens concrete prijzen.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Kan iemand eens de nodige frequentiebanden quoten, om save te zitten vanaf 2013?

Comment

• hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

Originally posted by Outline
          Nou, uit ervaring (we hebben hier een van de 1e KSM9 op UHF-R in NL) kan ik je melden dat het een geweldige microfoon is ZOLANG je een goede stem hebt. Even een minder dagje is perfect hoorbaar, net als de rest. Geen eerlijkere staaf dan een KSM9!
          Mijn ervaring is dat de KSM9 een fantastische microfoon is voor bepaalde stemmen, máár ook een verschrikkelijke microfoon voor (relatief veel) andere stemmen...
          Ik heb laatst met een setje van 4 stuks KSM9 (in combinatie met UHF-R) gewerkt voor een beoordelingsavond van het conservatorium. Je hebt dan te maken met een stuk of 20 verschillende vocalisten.

Ik merkte die avond dat er een paar (vrouwen) waren die echt waanzinnig klonken i.c.m. KSM9, het merendeel oké/niets bijzonders, en een aantal ronduit verschrikkelijk (zeer irritant op bepaalde frequenties die zeer versterkt werden). Dus ja KSM9 is geweldig voor een zanger(es) wiens stem erbij past, maar ik zou het geen universeel bruikbare microfoon willen noemen. Dan toch liever een beta58 (veel universeler bruikbaar!).

Groeten Hugo
          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• rdreiers
            • Nov 2009
            • 407

SLX heeft als nadeel dat je deze maar 10 dB kan dippen, als je iemand hebt die gas geeft met zingen, clip clip en hoorbaar dat het niet lekker meer gaat.
            ULX heeft dit probleem niet, echter ga je naar 9v ipv penlites, moet in mijn ogen niet doorslaggevend zijn voor de keuze.

Ik zelf gebruikt SKM 5000 met MD 5235 Kapsels, nog geen zang gehad wat een probleem opleverde.
            Voor spraak pak ik dan de ME 5005 kop.
            Headset, SK50 met DPA 4088, ook dit gaat super.

Nog niemand gehad die kwam, ik moet shure hebben.

Vergeet niet dat je de combi skm5000/MD5235 ook steeds vaker op TV ziet.

Richard

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

Originally posted by MusicSupport
              @showband; die latency met digitale systemen is met in-ears echt niet acceptabel. Dan kun je echt niet meer timen als muzikant of zanger(es). Op een live stage met monitors is het werkbaar; zoals jij zelf al jaren ervaart en betrouwbaar en van goede geluidskwaliteit. Maar die doorbraak die jij verwacht komt er niet. Anders had bijvoorbeeld Shure nooit zoveel R&D geld in Axient gestoken en had Sennheiser ook wel een digitaal alternatief gehad.
              goed punt.
              hoe dat met in-ears gaat weet ik eigenlijk niet.
              Ik ken wel de verwarring als je op een conventionele set spelend door de zaal gaat. Dan wordt het steeds moeilijker om je spel synchroon met de band te houden. De motoriek moet steeds verder voor lopen op het gehoor.

Ik kan mij voorstellen dat een te grote vertraging een aanslag is op je spel. Of dat je er gewoon moe van wordt. Niet voor niets refereer ik aan gitaarsynthesizers. Die vertragen bij pitch to midi vele malen meer dan een WiFi zender. En puur om die reden kan 2/3 er daarom niet op spelen.

dus het zou kunnen zijn dat het niet gaat, hoewel ik de vertraging op de gitaar eigenlijk niet merk tijdens het spelen.

Als de gebruikers het massaal niet gaan accepteren gaat het in ieder geval geen verhuursucces worden haha

Overigens de latency van computers thuis bij de muzikanten is ook al jaren een twistpunt. Maar er worden niet minder sequencers mee verkocht zullen we maar zeggen. Ook de weerstand tegen layers op digi mengtafels neemt snel af. Dus het kan volgens mij alle kanten op. De acceptatie van heilige huisjes veranderd ook naarmate de potemonaie geraakt wordt.

Als ik straks geen werkende UHF band ga vinden en goede zenders worden schrikbarend duur. Dan zou ik best wat miliseconden accepteren voor een in-ear set op wifi.
              als het niet kan zoals het moet... enzo. Maar wij huren/verhuren die dingen niet. Het is eigen gebruik. Dat maakt alles wel anders. De prijzen van 2013-bestendige sets vind ik echter best hoog.

best mooi verschijnsel.
              terwijl de mengtafel+effecten elk jaar goedkoper worden en meer kunnen gaat de prijs van betrouwbare zendertechniek elk jaar omhoog.
              Mijn eerste (VHF) nady kostte 160gulden en heeft nooit gehapert. Nu zit ik, net als iedereen, met zweet tussen de bilnaad wat er na de frequentieveiling gaat gebeuren.
              Last edited by showband; 13-06-12, 11:33.
              lekker belangrijk!

Comment

• MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

Originally posted by Outline

De conclusie van mij (maar ook van jou?) is dus: Als je geen UHF-R centen hebt, kun je beter voor Sennheiser gaan. Kun je daar mee leven? En dan met de opmerking dat het of een 935/945-kop moet zijn of een goede headset (Countryman bv.)

Dom van Shure dat ze al jaren zo'n gat laten vallen. In dat verband verwijs ik graag naar onderstaande waarbij je het type van de microfoon mag vervangen voor een serie in het draadloze segmant van Shure. De strekking van het verhaal blijft hetzelfde.

Wat betreft acceptatie enzovoort: Je weet net zo goed als ik dat dit land zo merkengeil als de pest is en voornamelijk uit mensen bestaat die graag de grote jongens/namen na willen doen. Laten we wel wezen: Iedere C-artiest eist tegenwoordig min of meer een KSM9. Waarom? "Omdat die-en-die 'm ook gebruikt en omdat ik mezelf net zo goed en zelfs beter vind."

Nou, uit ervaring (we hebben hier een van de 1e KSM9 op UHF-R in NL) kan ik je melden dat het een geweldige microfoon is ZOLANG je een goede stem hebt. Even een minder dagje is perfect hoorbaar, net als de rest. Geen eerlijkere staaf dan een KSM9!

Als je dan een slimme artiest bent, ken je je beperkingen en weet je of je 'm wel of niet moet gebruiken. Maar omdat ze allemaal graag groot doen, willen ze een KSM9. En als ze dan op hun bek gaan omdat het door hun eigen kutstem niet klinkt, weet jij wel wie het weer gedaan heeft....

Zoals ik al zei: Als je het type van de microfoon vervangt voor een serie uit het draadloze segment van Shure, dan blijft de strekking van het verhaal perfect overeind.
                Agree, agree, agree. Hoewel ik dan ULX-P niet zo snel links zou laten liggen als ik persee Shure zou willen.
                Shure dwingt af tot de aanschaf van UHF-R en dat is spijtig voor diegene die het niet kunnen betalen en goed voor diegenen die het professioneel verhuren (dit vraagt de markt gelukkig nog wel)
                De EW1/3/500 serie is ijzersterk met de goede koppen en zeker met een professionele 2000 lijn doe je ook een goede investering.

@ showband: Als iedereen met dezelfde latency in-ear gaat dan is er niks aan de hand
                Last edited by MusicSupport; 13-06-12, 22:06.
                d&b Audiotechnik

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by MusicSupport
                  Agree, agree, agree. Hoewel ik dan ULX-P niet zo snel links zou laten liggen als ik persee Shure zou willen.
                  Shure dwingt af tot de aanschaf van UHF-R en dat is spijtig voor diegene die het niet kunnen betalen en goed voor diegenen die het professioneel verhuren (dit vraagt de markt gelukkig nog wel)
                  De EW1/3/500 serie is ijzersterk met de goede koppen en zeker met een professionele 2000 lijn doe je ook een goede investering.

@ showband: Als iedereen met dezelfde latency in-ear gaat dan is er niks aan de hand
                  Zolang ze voor de persoon die moet zingen niet hoorbaar is, niet neen.

Comment

• MusicSupport
                    • Feb 2006
                    • 1016

Gekke Shure mannetjes: http://www.prosoundweb.com/article/s..._ulx-d_series/
                    d&b Audiotechnik

Comment

• Podium Verhuur
                      • Mar 2012
                      • 480

klinkt goed, snap alleen niet dat ze niet eerst de bugs eruit halen en ze gewoon gaan verkopen.

Comment

• chippie
                        • Jul 2006
                        • 528

Originally posted by Podium Verhuur
                        AED Store in België
                        IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• chippie
                          • Jul 2006
                          • 528

Kanaal 27 en 29 voor Shure de G51. http://www.shure.com/idc/groups/tech...l_guide_ug.pdf
                          Kijk even helemaal achter in het document. G50 470-534MHz.
                          Last edited by chippie; 12-10-12, 08:10. Reason: Verkeerde G-code
                          IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• Blacknoise
                            • Apr 2010
                            • 17

Originally posted by frederic
                            Kan iemand eens de nodige frequentiebanden quoten, om save te zitten vanaf 2013?
                            TV Kanaal 39 t/m 41 (614MHz tot 638MHz) is door de overheid aangewezen als gebied wat het huidig kanaal 63 moet gaan vervangen.
                            In principe kan je in Nederland van 470MHz tot 790MHz je zenders gebruiken, je moet alleen wel rekening houden met digitale televisie.

Comment

• DJ Antoon
                              • May 2005
                              • 1681

Originally posted by Blacknoise
                              TV Kanaal 39 t/m 41 (614MHz tot 638MHz) is door de overheid aangewezen als gebied wat het huidig kanaal 63 moet gaan vervangen.
                              In principe kan je in Nederland van 470MHz tot 790MHz je zenders gebruiken, je moet alleen wel rekening houden met digitale televisie.
                              Hmm, ik krijg het idee dat als je meerdere / veel systemen in de lucht wilt houden, je dan beter je systemen ook kunt spreiden over de verschillende banden. Dus wat in de aangewezen (614-638) band, maar ook eventueel wat in banden eronder en daarboven. Je hebt dan misschien wel meer kans op digitale tv, maar altijd ook wel wat ruimte, die je wel kunt gebruiken.

Comment

• LVG
                                • Jul 2011
                                • 152

Originally posted by daviddewaard
                                zijn volgens mij al wel meerdere bedrijven die ze hebben..
                                ben ze in ieder geval laatst al paar keer op festivals tegen gekomen.
                                Discovery heeft ze in ieder geval staan heb er daar ook mee gewerkt.
                                vind de klant kwaliteit voor een digitale ontvanger erg goed, de nieuwe AKG dsm700 vind ik erg digitaal kinken en dat is bij de shure ULX-d niet het geval.
                                had naast de ULX-d ook de SLX en ULX op dezelfde klus staan en de ULX-d kwam er met vlag en wimpel bovenuit in klankkwaliteit

Ik kan david ze verhaal bevestigen. Sterker nog ik heb er o.a. vorige week, gisteren mee gewerkt en vandaag weer op diverse locaties
                                De kwaliteit van het audio signaal is echt super! En de mogelijkheden ook zoals de gains van je zender aan passen op de ontvanger (ideaal als je zoals ik gisteren bij kraantje pappie paar hip hoppers krijgt die even te veel input geven in de mic vergeleken met het zangeresje er voor)

Wat mij heel interessant lijkt is de ulx-d met de dubbele & 4 voudige ontvanger met o.a. ingebouwde combinder en cascade mogelijkheid

Comment

Working...