De MLS switch stelt de maximale voedingsspanning in, zodat je een speaker van een minder vermogen probleemloos kan aansturen. De stroom wordt hier niet geregeld! De limitters kan je dan weer afstellen met een ander knopje. Stel je kiest voor een "zwaardere" amp dan dat je nodig hebt. Dan kan je gebruik maken van de MLS en krijg je vanzelf meer headroom, doordat de voeding berekend is om meer vermogen te geven dan dat gewenst is.
Digitale eindtrappen vs conventionele eindtrappen
Collapse
X
-
Eigenlijk limiteer je de maximale spanning welke de versterker af kan geven, het is dus geen beveiliging voor je speakers want de versterker kan nog steeds clippen, deze zal dat zelfs eerder doen bij een lagere uitgangsspanning.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ik heb deze morgen vernomen dat in omgeving Brugge een optreden de mist ingegaan is door digitale versterkers.
Wat er juist misgegaan is weet ik niet, maar ze hebben 2 dubbele 18" subs aan flarden geblazen. En niet omdat ze overbelast waren.
Ik zal nog wel uitzoeken wat er juist gebeurt is.Comment
-
Okee, ik heb nu een Lab Gruppen fp3400 en een Crown MA5000i in het rek zitten. Compleet digitaal nu!!! En dat alles door zo'n luisterdag.Nu de monitorversterker nog en ik ben compleet.
Nu mijn vraag, gaat deze set gewoon kunnen draaien op 16A, of moet dat op twee groepen?Steelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
-
Denk dat het wel op één groepje kan, hangt ook van de belasting af....De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Moet zeker wel lukken op 1 x 16a groep.
Toevallig vorige week nog gedraaid in een tent waar maar 1 groep beschikbaar was.
1 x FP 3400
1 x FP 6400
6 x RCF 312A monitor
Mengtafel
Zwik led parren
En de complete backline van de band !!
Best wel stevig doorgedraaid, maar probleemloos op dat ene groepjeMixen is net als schilderen.
Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.Comment
-
Ik heb jaren een paar racks gehad met 2 Lab 4000's en één Lab 1600 die ook gewoon op een enkel groepje aangesloten werden, nooit problemen mee gehad, ook niet met 4 Ohm belasting.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Okee, gisteren uitgeprobeerd, maar de lampen in de garage knipperen vrolijk mee op volume. Maar komt misschien ook omdat ze hier in Duitsland 1,5mm2 gebruiken. Wat dan op een gegeven moment misschien wel zijn beperkingen heeft. Niettemin top en sub versterker nu allebeide op 32dB gezet, en de professor -3dB voor de topkasten gegeven. Dexter, ik heb de professor instellingen van de LAn kasten ingevoerd. De set begint nu echt op stoom te komen. Meer dan genoeg over ook.
Bonesz..... offtopic: maar welke ledparren gebruik jij voor bandverlichting?Last edited by metalteacher; 05-01-12, 15:40.Steelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
-
De kans is groot dat als je een keer goed gaat meten met Smaart dat er nog veel meer uit die set kan komen, standaard processor instellingen mankeert nogal eens wat aan en je weet niet welke amps er gebruikt zijn door Lan.
Dat knipperen van je verlichting zou inderdaad heel goed door de dunnen draden kunnen komen, je hebt er ook niet bij vermeld hoe lang die dunnen draden zijn dus eigenlijk zegt het niet zoveel.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Tot hoeveel meter werkt die kls 1001?
musicxtra: ik denk een meter of twintig 1,5mm2 vanaf de meterkast naar de bijkeuken, dan via een kabelrol 2,5mm2 25m naar de garage, ik dacht slim te zijn door hem halverwege aan te sluiten via 2,5mm2. er komt strax krachtstroom maar zit nog midden in de verbouwingSteelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
-
Dan vind ik het niet gek dat je lampen staan te knipperen, over die 45 meter heb je al snel een hoop spanningsverlies als je een beetje stroom trekt.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
[QUOTETot hoeveel meter werkt die kls 1001?
][/QUOTE]
Afstand ? Tja, ze zijn in ieder geval feller dan een par56 en voldoen prima op de kleinere klusjes.Mixen is net als schilderen.
Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.Comment
Comment