Digitale eindtrappen vs conventionele eindtrappen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj bobo
    • May 2003
    • 155

Ik had net een reactie getypt, maar deze is verdwenen toen ik hem wilde verzenden...

Even kort en bondig dan, ik heb beide nooit goed direct kunnen vergelijken daar beide types zelden tegelijk mee kunnen op de incidentele klussen die ik doe. (ik ben hoofdzakelijk actief in installatie tbv horeca) Echter, over beide ben ik zeer tevreden, de klank is gewoon subliem ten opzichte van heel veel andere amps. De Fp2200's worden nu verkocht, dus de optie om te vergelijken heb ik niet meer. De Lab 1000's heb ik nog wel en wil ik ook zeker voorlopig houden, dus mocht iemand een Fp beschikbaar stellen dan wil ik best wat moeite doen om ze ergens te kunnen vergelijken. (Ik heb de dag van dit topic niet bijgewoond aangezien ik niet de indruk kreeg dat mijn amps interessant genoeg waren en het voor mij 200+ km rijden was)

Overigens, qua vermogen scheelt het niet veel, tenzij je hem ook op 2 ohm wil gebruiken of 4 ohm bridge. Dit kunnen ze overigens beide gewoon aan, toch gebruik ik ze zo niet.

Lab 1000: 350 @ 8 / 550 @ 4 / 600 @ 2
    Fp 2200: 350 @ 8 / 650 @ 4 / 1100 @ 2

Overigens, volgens mij is de Fp2200 vergelijkbaar met de 1300c en is de 1600 vergelijkbaar met de Fp2600? Tenminste, lijkt me zo als ik de vermogens zie.

Zo, nu eerst Ctrl+C voordat ik op verzenden druk, ander ben ik dalijk weer mijn reactie kwijt.

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Bedankt voor de reacties.

Ik heb de Lab gekocht, zondag ga ik 'm ophalen.
      Maar ik ga de Lab zeker vergelijken met andere versterkers, indien de uitslag me bevalt, mag ie blijven.

Mvg,

Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• dj bobo
        • May 2003
        • 155

Ik hoop dat je dit nog leest voor morgen...

Ik heb net nog even in mijn facturen gekeken, voor mijn LAB 1000's heb ik tussen de 375 en 550 euro betaald. Daarbij liggen de prijzen in België voor een tweedehands Lab vaak lager.

Owja, let goed op de ventilators van de Lab, deze horen beide altijd te blazen!

Ik hoop dat je je bevindingen post, ik ben namelijk erg benieuwd wat je er van gaat vinden.

Comment

• dj bobo
          • May 2003
          • 155

Originally posted by 4AC
          Bedankt voor de reacties.

Ik heb de Lab gekocht, zondag ga ik 'm ophalen.
          Maar ik ga de Lab zeker vergelijken met andere versterkers, indien de uitslag me bevalt, mag ie blijven.

Mvg,

Teun
          Teun, mag ik vragen hoe hij bevalt? Heb je hem al vergeleken met andere amps?

Comment

• mrVazil
            • Mar 2010
            • 330

en vooral hoe ie vergelijkt met je mc²'s?

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Een goedenavond, en bedankt voor de interesse.

Ik heb de Zweedse schone opgehaald. Het eerste wat me opviel, is dat het een behoorlijk antiek ding is. Naar verwachting overigens, want daar was de prijs ook naar.
              De behuizing verdient dus wel het één-en-ander aan onderhoud, maar dat ga ik 'm zeker geven. De frontplaat heeft betere tijden gezien (wil ik dan ook gaan vervangen), even nieuw foam achter de grille, de XLR-uitgangen vervangen voor Speakon, de boel even uitstoffen en schoonpoetsen... Ik ben er nog wel even druk mee!
              Om eerlijk te zijn heb ik nog niet de kans gehad om te luisteren, al heb ik 'm wel even aan het net gehangen om te kijken of hij aan ging.
              Als ik luisterervaringen heb, zal ik mijn bevindingen hier weer gaan posten. Als de situatie daar naar is, wil ik hem naast QSC PL's leggen.

Oh en trouwens, het gewicht valt me vies tegen. 20 kg is toch nog wat zwaarder dan ik in gedachten had.
              De luistertests gaan beslissen of ik 'm weer verkoop of niet.

Mvg,

Teun

Ps. Ik heb geen mcsquare's? Weet niet hoe je daar bij komt? Mocht ik willen, haha, als student! :P
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• metalteacher
                • Dec 2007
                • 467

Ik probeer nu gelijk door te pakken, ik heb de MA2400 voor top ook te koop staan, en ben nu aan het overgen om daar voor een lab gruppen fp3400 of een 2000 voor terug te krijgen of een crown xti4002.

die keuzes zijn altijd lastig. iemand nog suggesties?
                Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• SH1000
                  • Dec 2009
                  • 220

Originally posted by dj bobo
                  Mocht er nog behoefte aan zijn, dan zou ik eventueel langs kunnen komen met de volgende amps:

Behringer Ep 1500 / Ep 2500 (Inukes heb ik "helaas" niet) (conventioneel)
                  Op "onze" testdag uiteindelijk nog geen Inuke beschikbaar. maar toch benieuwd, heeft iemand hem al gehoord en/of getest? Scoort zelfs deze budget amp boven verwachting en komt het vermogen enigzins in de buurt van de specs?
                  Good is the enemy of Great
                  [Jim Collins]

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by metalteacher
                    die keuzes zijn altijd lastig. iemand nog suggesties?
                    Je hebt zelf gehoord dat de prestaties van alle digi-amps niet veel voor elkaar onder doen, de keus kan daardoor dus makkelijker of juist veel moeilijker worden.
                    Het ligt er maar net aan welke criteria je mee wilt laten wegen in je beslissing.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• metalteacher
                      • Dec 2007
                      • 467

Okee, dat is duidelijk. Maar hoe zit het nou met die latency. Ik lees op de website van Crown dat de xti4002 een delay heeft van 50ms. maar bij de ma5000i geven ze niks aan. betekend dat dan dat deze versterker geen delay heeft, of latency. of ben ik nou echt alles door elkaar aan het halen. punt is ik wil nu totaal over op digitaal, maar wil het wel goed doen

Comment

• knorrepot
                        • Oct 2009
                        • 234

Dan is er nog schokkend nieuws van deze zijde. Vandaag stond de postbode aan de deur met een paketje uit Engeland. Met hierin de nieuwe behringer "superamp", zal een kijken of ik vant weekend nog op de zaak kom om te kijken welke het is, en wat de bevindingen zijn..

Comment

• Timo Beckman
                          • Jul 2006
                          • 1298

Er staat 50ms voor driver alignment . Die 50ms is dus om drivers naar elkaar toe te krijgen qua fase . 50ms is hier voor meer dan voldoende . Voor delay speakers is dit niet echt specta daar je dan om en nabij 18 a 19mt komt en het daarna wel hebt gehad .

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Okee, dat is duidelijk. Maar hoe zit het nou met die latency.
                            Tijdens de testdag had ik Smaart meelopen en heb een paar keer met verschillende versterkers gemeten of mijn time-alignement afweek van ik met mijn eigen amps had ingeregeld.
                            Ik heb in geen van de gevallen een afwijking geconstateerd, je mag dus voorzichtig aannemen dat er geen meetbaar verschil in latency zit tussen de diverse versterkers.
                            Wel lagen de linkerkabels in meer bochten dan de rechter kabels....

Comment

• metalteacher
                              • Dec 2007
                              • 467

Oke, dus als ik gewoon twee versterkers van t zelfde merk heb, komt het goed. Mits ik er maar op let dat de kabels recht liggen. mijn *** dit begint steeds meer een hifi forum te lijken.........

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Oke, dus als ik gewoon twee versterkers van t zelfde merk heb, komt het goed. Mits ik er maar op let dat de kabels recht liggen. mijn *** dit begint steeds meer een hifi forum te lijken.........
                                Niet te scherpe bochten in je kabels, anders gaat het zo hoekig klinken en uiteraard ff op de stroomrichting letten, die moet noord zijn.

Comment

Working...