Digitale eindtrappen vs conventionele eindtrappen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Zo, net thuis van een middagje stoeien met versterkers in Harderwijk, helaas veel files onderweg
    Leuk om weer een aantal forummers IRL te zien.
    Verschil tussen conventioneel en geschakelde voeding was inderdaad wat ik ervan verwachtte, wat mij verbaasde was de klank van de budget amps.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jakkes72
      • Dec 2003
      • 1015

Inderdaad leuke dag, met nu wat gezichten bij namen hier.
      @MusicXtra: heb je meer info over jouw "labs" ? (prijzen....) Mijn geheugen is soms zo slecht

een (slechte....) foto:
      Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.
      Last edited by jakkes72; 23-10-11, 19:15.

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Hier al lang en breed aangekomen op het thuisfront.
        Als ik er wat meer tijd en zin voor heb ga ik zeker mijn ervaringen beschrijven. Over zowel de verschillende versterkers, als de Vision Acoustics producten.

Het was in ieder geval een interessante dag, met zelfs wat verrassingen.

Nogmaals, voor ieder die een bijdrage heeft geleverd; bedankt!

Mvg,

Teun
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• SH1000
          • Dec 2009
          • 220

Na een paar files ook alweer thuis aangekomen. Het was een interessante maar vooral ook een erg leuke dag.

Voor iedereen die aanwezig was en de foto's graag wil ontvangen; stuur me een PM met je emailadres. Ik stuur daarna in 1 keer alle foto's via wetransfer naar de groep (met wetransfer krijg je een link waarbij je de foto's kan downloaden, wijst zichzelf verder).

Good is the enemy of Great
          [Jim Collins]

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by MusicXtra
            Zo, net thuis van een middagje stoeien met versterkers in Harderwijk, helaas veel files onderweg
            Leuk om weer een aantal forummers IRL te zien.
            Verschil tussen conventioneel en geschakelde voeding was inderdaad wat ik ervan verwachtte, wat mij verbaasde was de klank van de budget amps.
            En wat verwachtte je dan? En over welke budget amps heb je het dan?

Comment

• Arie V
              • Nov 2010
              • 6

Hallo allen,
              Als langlezer en nooitschrijver ook een duit in het zakje: Dank aan MusicXtra, Showband, Metalteacher en de man met de rose koeken voor de gezellige en leerzame middag. Ik volg de komende discussie met belangstelling.
              Mvg, Arie

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

Originally posted by frederic
                Vooral de Synq 2K2 deed de verwachtingen overtreffen en wist op het sub de Dynacord S1200 achter zich te laten als het ging om 'breedte' in het geluidsbeeld en definitie. De dynacord gaf zeer duidelijk een eigen klankkleur mee waar de Synq (en overigens alle digitale versterkers) geen 'last' van hadden. Met een digitale bak ben je dan dus een stuk flexibeler omdat je de gewenste klankkleur wel kan meegeven, maar ook een totaal andere klank kan maken.

De DAP Stage-Amp deed het ook verrassend goed.

Tegenover een Crown Macrotech deed de Dynacord S1200 het dan weer heel goed (beide conventionele amps). Een zeer opmerkelijk resultaat als je naar de gemiddelde (al dan niet 2de hands) aanschafwaarde kijkt.

Heel kort door de bocht zou je kunnen concluderen dat digitale amps, zowel op het laag als op het hoog, veel klinischer zijn. Hierdoor ben je veel flexibeler, je kan je eigen klankkleur maken zonder vast te zitten aan de klankkleur van een analoge amp als de Dynacord S1200 of de Crown Macrotech.
                Die conclusie gaat heel lang op, tot je de Bose MC2 bij je vergelijking betrekt...

Grote verrassing was trouwens de Crest 9001. Die deed helemaal niks :P
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by frederic
                  Ik verwachtte dat conventionele amps meer kleuring zouden geven en de 'digitale' amps klinischer zouden klinken.
                  Bij alle amps bleek dat inderdaad ook zo te zijn, de conventionele amps klinken in eerste instantie 'dikker' maar dat komt voornamelijk door de kleuring die voor mij in elk geval ongewenst is, zeker als blijkt dat het hele spectrum beïnvloedt wordt.
                  De Lab Gruppen clones welke ik bij me had versterken 'slechts' datgene wat je erin stopt en zo hoort het ook.

Comment

• metalteacher
                    • Dec 2007
                    • 467

Zeer toffe dag waar ik veel van opgestoken heb. Zoals MusicXtra vanmiddag al aangaf was het hoorbare verschil van de lab gruppen qua vermogen tegenover de crown ma3600 veel minder dan je op basis van de cijfers zou vermoeden, dat was voor mij wel een eye opener. de labs gingen op het laag links en rechts de analoge bakken voorbij. toch vond ik de ma5000 onderin veel meer duwen dan de labs, maar het laag van de 5000 was wel veel ongecontroleerder en rommeliger. links en rechts geven de gedane luistersessies nog steeds ruimte voor enige suggestie. voor het hoog was het antwoord nog niet zo duidelijk, en deze discussie deed mij sterk denken aan de discussie onder audiofielen over buizenbakken versus transistors. verrassend waren inderdaad de budget amps die in geluidskwaliteit nauwelijks onder deden. jammer dat er geen i-techs waren die had ik graag eens naast een lab gehoord

zeer leuk trouwens om jullie allemaal eens in het echt te zien, ik heb zeer genoten van deze middag!! MusicXtra heel erg bedankt voor het ter beschikking stellen van je spullen, dat heeft de dag wel gemaakt in mijn ogen. Showband, ik zie uit naar je stuk, en bedankt ook voor het stellen van de juiste vragen en het leiden van de discussie.
                    Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Verbaas me alleen wel over het feit dat er zo weinig kennis onder de aanwezige was over het inregelen van een systeem....
                      Zou bijna op het idee komen om hier een workshop voor te ontwikkelen.

Comment

• mrVazil
                        • Mar 2010
                        • 330

ik denk dat ik em zou komen volgen

Comment

• dj-inkognito
                          • Jun 2011
                          • 416

Verbaas me alleen wel over het feit dat er zo weinig kennis onder de aanwezige was over het inregelen van een systeem....
                          bij deze heb je dan alvast een 1e inschrijving te pakken(A)
                          "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• jakkes72
                            • Dec 2003
                            • 1015

Goed idee!!! ik probeer er dan ook bij te zijn!!!
                            Je kunt tenslotte alleen maar leren van een ander

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

je zou ook ff hier kunnen vragen voor wat basiskennis...

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Ik verwachtte dat conventionele amps meer kleuring zouden geven en de 'digitale' amps klinischer zouden klinken.
                                Bij alle amps bleek dat inderdaad ook zo te zijn, de conventionele amps klinken in eerste instantie 'dikker' maar dat komt voornamelijk door de kleuring die voor mij in elk geval ongewenst is, zeker als blijkt dat het hele spectrum beïnvloedt wordt.
                                De Lab Gruppen clones welke ik bij me had versterken 'slechts' datgene wat je erin stopt en zo hoort het ook.
                                Laten we eens zot reageren, hoe zou je die Synq Digit 2k2 naast een labgruppen omschrijven?

Comment

Working...