OK ik stel me het volgende voor:
Doel is appels met appel te vergelijken
eindversterkers in dezelfde prijsklasse met vergelijkbaar vermogen op een speakerset vergelijken. Met
twee setups die meest gebruikt worden door de forummers die met eindbakken werken.
-een conventionele tweeweg setup van een 15inch sub met 12 inch top op paaltje
-en een setup "dubbel 18" of "dubbel 15" met top
daarop op een kantje digitaal en de andere kant een conventionele eindversterker. (dus na het X-over ene versterkerkant sub andere kant top) Met de dB meter de output meten
Daarna output gelijk zetten en dan met de panoramaknop geluidsindruk vergelijken.
voor onderkant markt: BV T-amp, Synq, Inuke, naast een vergelijkbare amp zoals EP2500 of DAP palladium
(ik denk dat deze vergelijking in werkelijkheid de meeste vragen op dit forum zal beantwoorden)
En in de duurdere klasse BV lab gruppen vs crest
Vraag:
Is J&H geinteresseerd om hier aan mee te werken (die zitten centraal en hebben bv Inukes in de winkel)
Nodig:
-locatie (nu dus aanbod van 2 locaties een in den haag en een harderwijk)
-2 sets speakers MET vervoer! (aanbod musicXtra, ik kan ook wel iets meenemen)
-GOEDE dB meter / spectrumanalyse meter
-Kleine submixer met CD speler (geen probleem)
-een aantal amps (met natuurlijk wel kabels en x-over aub)
Let op dat er eigenlijk drie ampsoorten zijn.
conventioneel, geschakelde voedig en "digitaal". Eigenlijk zou je dat nog liefst meenemen.
en een datum!
zondag voormiddag? Na het uitslapen en voor de avondklus?
Ik zou wel eens de discussies met een losse test willen verrijken.
Doel is appels met appel te vergelijken
eindversterkers in dezelfde prijsklasse met vergelijkbaar vermogen op een speakerset vergelijken. Met
twee setups die meest gebruikt worden door de forummers die met eindbakken werken.
-een conventionele tweeweg setup van een 15inch sub met 12 inch top op paaltje
-en een setup "dubbel 18" of "dubbel 15" met top
daarop op een kantje digitaal en de andere kant een conventionele eindversterker. (dus na het X-over ene versterkerkant sub andere kant top) Met de dB meter de output meten
Daarna output gelijk zetten en dan met de panoramaknop geluidsindruk vergelijken.
voor onderkant markt: BV T-amp, Synq, Inuke, naast een vergelijkbare amp zoals EP2500 of DAP palladium
(ik denk dat deze vergelijking in werkelijkheid de meeste vragen op dit forum zal beantwoorden)
En in de duurdere klasse BV lab gruppen vs crest
Vraag:
Is J&H geinteresseerd om hier aan mee te werken (die zitten centraal en hebben bv Inukes in de winkel)
Nodig:
-locatie (nu dus aanbod van 2 locaties een in den haag en een harderwijk)
-2 sets speakers MET vervoer! (aanbod musicXtra, ik kan ook wel iets meenemen)
-GOEDE dB meter / spectrumanalyse meter
-Kleine submixer met CD speler (geen probleem)
-een aantal amps (met natuurlijk wel kabels en x-over aub)
Let op dat er eigenlijk drie ampsoorten zijn.
conventioneel, geschakelde voedig en "digitaal". Eigenlijk zou je dat nog liefst meenemen.
en een datum!
zondag voormiddag? Na het uitslapen en voor de avondklus?
Ik zou wel eens de discussies met een losse test willen verrijken.
Comment