Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Ik begin toch steeds meer de typische Behringer mankementen vast te stellen wat ik eigenlijk al altijd gedacht had.
    Slechte inputs, slechte faders en knoppen.

Comment

• drbeat
      • Jun 2012
      • 671

Originally posted by frederic
      Ik begin toch steeds meer de typische Behringer mankementen vast te stellen wat ik eigenlijk al altijd gedacht had.

Je hebt drie jaar garantie op dat ding...en de service van beringer is in vergelijking met de concurentie toch heel wat beter...
      Dat heb ik bij soundcraft nooit zo ervaren....

En ook bij die soundcraft zie ik probleempjes langskomen...en niet de minste probleempjes....

Wil je dit soort problemen niet?? Dan moet je naar digico midas pro series of avid ed...maar daar praat je over heel andere bedragen...alla factor 10 of 100....of meer....dus das geen vergelijk...

Roland heb ik altijd erg hoog gehad maar de huidige tafels vind ik heel zwak met de ipad besturingen...hopelijk komen de nieuwe tafels die aangekondigd zijn snel op de markt...daar hoop ik toch een wat betere ipad besturing en werking te gaan zien...
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• PvG
        • Sep 2012
        • 979

Originally posted by frederic
        Inputs zijn standaard Neutrik printplaatchassisdelen; niks mis mee, maar de locking is door het kunststof huis niet zo robuust als bij een Neutrik D-series chassisdeel met metalen huis. Veel mixers gebruiken de variant zonder locking (meestal ook kunststof). Geen locking heeft ook nadelen: per ongeluk lostrekken bij het om patchen. Als je netjes met je spullen omgaat valt het wel mee.
        Volgens mij gebruikt de Si expression dezelfde chassisdelen. Maar ook de Midas Pro serie gebruikt de kunststof chassisdelen. Dat je er bij de X32 meer over hoort, ligt waarschijnlijk aan de verkoopaantallen en de gebruikersgroep (naast de semi-pro's ook een heleboel hobbybobs)...

Faders waar de riem vanaf liep was een probleem van de eerste serie X32. Idem voor de plakkende knoppen. Bij de huidige series is dit verholpen.

X32 en Si expression zijn beide niet duur, dus veel zul je niet afschrijven. Restwaarde zal bij beide ongeveer even hard omlaag gaan (ik verwacht zelfs dat de X32 wat minder snel gaat door de populariteit). Ik vind het grote voordeel van de X32/M32/Pro serie dat alles met elkaar kan praten, er zijn betaalbare interface kaarten beschikbaar voor Dante/ADAT/MADI/USB/FireWire en er is veel, heel veel keus in stageboxes.

Als ik nu zou moeten kiezen, zou mijn keuze op de M32R vallen (slechts ~700 euri meer dan een X32)...
        Last edited by PvG; 24-01-15, 15:18.
        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• Tummy
          • Nov 2008
          • 324

de midas m32r gebruikt ook de x32 stage boxes?
          Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

Comment

• PvG
            • Sep 2012
            • 979

Yep, volgens mij wel. Vooralsnog gebruikt de hele X32/M32 serie dezelfde firmware. Andersom wel even oppassen: niet alle Midas stageboxes werken met de X32/M32 serie (wel de DL16/DL32 natuurlijk). En waarschijnlijk zal de Midas Pro serie ook niet zomaar de stageboxes van de X32/M32 serie accepteren.

Maar als ik een M32R zou kopen, zou ik ook de DL16/D32 stagebox van Midas er bij kopen (ivm met de iets betere preamps uit de Pro serie en de restwaarde).
            Last edited by PvG; 24-01-15, 18:37.
            As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• timmetje
              • Dec 2012
              • 424

De DL251 en DL151 praten prima met de X32-serie. Er zijn zelfs mensen die beweren dat een DL251/DL151 met een X32 de best klinkende combinatie is die je op dit moment voor dat bedrag kunt kopen...
              Tim

Comment

Working...