Behringer X32
Collapse
X
-
zijn er gebruikers van de X/M 32(R) die het nodig vinden nog extra apparatuur (mp3/cd speler/ netwerkrouter/ ... ? ) in dezelfde flightcase in te bouwen.
de voorstelling van de m32r doet mij sterk nadenken om eindelijk mijn O1v96 te vervangen, ik kom meer en meer aan de max van de in/outputs van de O1v96. Ook qua klank zal dit zeker een verbetering zijn.
enige waar ik aan denk, bij vol gebruik van 32 kanalen op de M32r, is het voor gasttechnici nog makkelijk bedienbaar met 16 faders ipv de 32faders.Comment
-
Tja en als het meer tape act achtig is, wat draadloos...
de voorstelling van de m32r doet mij sterk nadenken om eindelijk mijn O1v96 te vervangen, ik kom meer en meer aan de max van de in/outputs van de O1v96. Ook qua klank zal dit zeker een verbetering zijn.
enige waar ik aan denk, bij vol gebruik van 32 kanalen op de M32r, is het voor gasttechnici nog makkelijk bedienbaar met 16 faders ipv de 32faders.
Als je voornamelijk bands doet en dan vanuit FOH, dan heb ik liever een full size.
Gaat het toch vanaf langs het podium, of is het meer presentatie achtig, ja dan is dit wel erg handig.
Voordeel is je LCD's per kanaal, via de ipad of android tablet / telefoon, prik je en vul je gelijktijdig makkelijk de naam in terwijl de gasttech de rest voorbereid. Scheelt een hoop communicatie wie nu op welk kanaal zit.
Ik zet meestal het drumstel op de 2e layer, de rest op de 1e. Dit is wel op een fullsize.
Met dca's regel je de balans, en tijdens een solo van de drummer (of brushes) schakel ik even naar de andere layer.
Door de LCD's met achtergrond kleurtjes kun je door andere kleuren (drumstel 1 kleur) vocals, gitaren, etc. diverse andere kleuren heel makkelijk zien of je wel op de goede layer zit.Comment
-
Stopcontacten!
Spelers zou ik in een extern rackje schroeven, anders wordt de kist met tafel veel te groot/zwaar.
Ik zou eerder nadenken over integreren van een laptop standaard (een voldoende diep, recht doghouse kan al fijn werken, hoewel een doghouse de kist flink groter maakt). Audio van laptop naar X32 doe je natuurlijk gewoon via een USB kabeltje.
X32 heeft een desklight connector ingebouwd. M32R niet... bedenk een plekje voor desklight.
Ik heb standaard 2 CAT kabels ingeplugd in de kist liggen. Enerzijds om de ethercons op de X32 te ontzien (is toch niet de Neutrik kwaliteit die ik gewend ben), anderzijds om snel in te kunnen pluggen op CAT haspel (ik heb de haspel altijd bij de tafel, omdat je je tafel nog wel 'ns verplaatst, terwijl het podium meestal op z'n plek blijft).
enige waar ik aan denk, bij vol gebruik van 32 kanalen op de M32r, is het voor gasttechnici nog makkelijk bedienbaar met 16 faders ipv de 32faders.Last edited by PvG; 07-01-15, 19:52.As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
De kunst met digitaal mixen is om het analoog denken los te laten...
Je kunt naar hartelust zelf je layers samenstellen en dus zorgen dat hetgeen je vaak nodig hebt altijd binnen handbereik is.
Zelf mix ik veel op DCA niveau en heb de vocals niet alleen onder 2 DCA's zitten (1 voor het FOH geluid en 1 voor het monitor geluid) maar ook de kanalen in iedere layer ingedeeld zodat ik daar altijd direct op in kan grijpen.
Of de X/M32 zoveel flexibiliteit kent als Roland weet ik niet maar met een beetje creativiteit is er echt wel een goed werkbare indeling te maken.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Meer mensen last van defect rakende connectoren op de input-channels?
Op een school waar ik sinds kort werk hebben ze een X32 aangeschaft. Deze heeft nu denk ik zo'n 10 shows meegemaakt, maar er zijn al 2 XLR-inputs waarvan de pushbutton niet meer werkt.
Oftewel: Deze kabels kunnen er niet meer uit...Comment
-
Komt vaker voor (meerdere berichten op bijv sound forums network). Bij mij nog niet voorgekomen.
Exacte oorzaak is niet duidelijk:
1) beschadiging van chassideel: metalen locking plaatje verbogen? Of
2) beschadiging van connector: niet meer rond oid? Of
3) toleranties van connector nok: cheapo chinese connectoren?
Er staat ergens een filmpje online hoe je de locking plaatjes kunt verwijderen. Bij de bovenste laag chassisdelen is dat vrij eenvoudig, maar voor de onderste laag moet je behoorlijk wat uitbouwen.As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
Meer mensen last van defect rakende connectoren op de input-channels?
Op een school waar ik sinds kort werk hebben ze een X32 aangeschaft. Deze heeft nu denk ik zo'n 10 shows meegemaakt, maar er zijn al 2 XLR-inputs waarvan de pushbutton niet meer werkt.
Oftewel: Deze kabels kunnen er niet meer uit...
defecte pushbutton heb ik van collega x32 gebruiker ook al gehoord.Comment
-
Soms vraag ik me toch af, hoe mensen met spullen omgaan, in de tijd dat ik op beurzen werkte was het wekelijkse kost, maakte niet uit of het neutrik was of iets anders. Bij mijn eigen spullen is het in 30 jaar tijd misschien 2 keer gebeurt.Comment
-
-
ik zit nog sterk na te denken over een x32 (compact/fullsize) of soundcraft si expression 1/2..
gebruiksgemak, output routing, (algemene) acceptatie van gast tech's, en de belangrijkste reden.. wat is zo'n x32 over een paar jaar nog waard vergeleken met een Si.. zijn bij mij voornamelijk de knel punten tot aanschaf van 1 van de 2.
los van dat ze een paar 100eu van elkaar schelen.
iemand die met een argument mij over de streep kan trekken?Last edited by Tummy; 24-01-15, 14:06.Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)Comment
Comment