Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

Originally posted by NesCio01
    [off topic]
    Strak plan, graag alleen voor positivo's?

grtz

Nes

ps. gewoon setje Prospect, MBP met Smaart en multitracks zoals
    al besproken?

[/off topic] = [on topic]
    Hier een positivo... kom graag naar de mengtafeldag. kan geen mixer mee nemen... misschien wel een ruimte regio Rotterdam Dordrecht...
    en de dag zoals ness voorsteld...geen geleuter daar over meer maar gewoon doen wat mij betreft..
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

ik denk dat je vanuit midas minimaal zelf toch al een antwoord op je site wil geven waarom je niet voor 1000euro minder de X32 koopt...

betere preamps+faders gaan volgens mij in het gevecht om de 2000-tot-4000 euro digimixers geen 1000 euro verschil maken.
      Er gaan analoge tafels voor een prikkie op marktplaats die fabelachtige pre-amps hebben... En veel (yamaha) digi-eigenaren die het verschil waarderen. Die hebben allang een set preamps erbij gekocht.

Niet dat ik het wil wegzetten als oninteressant. Het ziet er weer GAS inducing uit. Maar gezien de cash momenteel ruled als nooit tevoren....
      lekker belangrijk!

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

Originally posted by drbeat
        Hier een positivo... kom graag naar de mengtafeldag. kan geen mixer mee nemen... misschien wel een ruimte regio Rotterdam Dordrecht...
        en de dag zoals ness voorsteld...geen geleuter daar over meer maar gewoon doen wat mij betreft..
        .....
        +5
        .....
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• vdlaanlichtengeluid
          • Jun 2010
          • 640

Inmiddels heb ik deze tafel al verschillende keren bij in de buurt grotere bedrijven langs zien komen. Heb er 1 keer bij een bekende naar gevraagd, het antwoord was heel simpel. Ik kan deze voor minder verhuren dan een duurdere. Klant kreeg 2 opties en koos voor deze.

Vond het een wat rare redenering en dat bleek ook uit het verdere gesprek wel. Tevens hadden ze hem net 2 dagen binnen en waren ze er nog niet heel bekend mee en dat was ook wel te horen en te zien tijdens het spelen van de band

Daar integen heb ik ook al meerdere keren gezien en gehoord dat het heel lekker klonk. Als dat zo is maakt het mij geen flikker uit wat er ligt als ik maar een mooi en eerlijk stukkie muziek te horen krijg.

Comment

• zjeten
            • Mar 2003
            • 331

Vraagje aan de X32 gebruikers. Als je vb een vintage compressor gebruikt op je x32. Moet dit dan geinserd worden op een mixbus of kun je het inserteren op het kanaal zelf en hoeveel zo'n rackpieces kun je gebruiken? Ik veronderstel met de 16 mixbusses dat je vb 8 monitorlijnen kunt maken ,4 subgroepen (zijn die dan stereo of gebruik je 1 voor links en 1 voor rechts) en de andere kunnen iets anders zijn? klopt mijn redenering? Groeten ,Jef

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Originally posted by zjeten
              Vraagje aan de X32 gebruikers. Als je vb een vintage compressor gebruikt op je x32. Moet dit dan geinserd worden op een mixbus of kun je het inserteren op het kanaal zelf en hoeveel zo'n rackpieces kun je gebruiken?
              Je kunt inserten, op beide. Er zijn 8 stereo effecten, 4 daarvan kunnen als FX send en return, de andere 4 kunnen enkel als insert. Een effect kan ook een dual mono of stereo eq zijn.

Ik veronderstel met de 16 mixbusses dat je vb 8 monitorlijnen kunt maken ,4 subgroepen (zijn die dan stereo of gebruik je 1 voor links en 1 voor rechts) en de andere kunnen iets anders zijn? klopt mijn redenering? Groeten ,Jef
              Je hebt 16 mixbussen die je als aux of sub groep kunt gebruiken. Dit zijn mono kanalen, deze kun je wel linken zodat ze stereo worden, dus maximaal 8 stereo subgroep / aux.
              Daarnaast heb je 6 matrix, 1 mono, 1 stereo master uitgang.
              Dat zijn dus 25 mixbussen/uitgangen, dus zonder de pfl.
              Als je subgroepen enkel gebruikt voor het groeperen en niets insert of apart naar buiten brengt, dan kun je in plaats daarvan beter DCA groepen gebruiken, hier heb je er ook nog eens 8 van.

Op de full size kun je in totaal met 22 kanalen uit, 16 op XLR, 6 op TRS/jack.

Comment

• zjeten
                • Mar 2003
                • 331

Vandaag nog wat filmpjes bekeken van de x32. Lukt dit eventueel. In de linker kolom 3 stereo fx + 2 mono vintage compressors voor stem. En dan rechts vb 4 dual graphic eq's voor front en monitors. Of kun je 1 stereo eq gebruiken voor al je monitors? Waarschijnlijk niet he ?

Comment

• PvG
                  • Sep 2012
                  • 979

Vandaag nog wat filmpjes bekeken van de x32. Lukt dit eventueel. In de linker kolom 3 stereo fx + 2 mono vintage compressors voor stem. En dan rechts vb 4 dual graphic eq's voor front en monitors. Of kun je 1 stereo eq gebruiken voor al je monitors? Waarschijnlijk niet he ?
                  Je hebt 8 stereo effect slots beschikbaar. 3 stereo fx + 4 dual mono eq is dus 7 sloten. Als die vintage compressor er in dual mono versie is, zou het net passen. Maar heb je die eqs echt nodig? Mijn ervaring is dat ik voldoende heb aan de 4-bands parametrische eq + low-cut die je ook op elke mixbus beschikbaar hebt.
                  As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• zjeten
                    • Mar 2003
                    • 331

aha!
                    Dat wist ik niet!
                    Ik werk nu met mijn analoge tafel zelfs zonder eq(presets zitten in mijn xti versterkers) en weinig problemen maar zou toch handig zijn om ergens
                    op een monitor een feedback frequetie te kunnen wegnemen maar dat zou dan gaan met een smalle filter met de paramterische ! ok! super. Dus ,effecten kan ik ook in de rechter kolom gebruiken in de x32 ?
                    Heb je meer als effecten genoeg denk ik.

Originally posted by PvG
                    Je hebt 8 stereo effect slots beschikbaar. 3 stereo fx + 4 dual mono eq is dus 7 sloten. Als die vintage compressor er in dual mono versie is, zou het net passen. Maar heb je die eqs echt nodig? Mijn ervaring is dat ik voldoende heb aan de 4-bands parametrische eq + low-cut die je ook op elke mixbus beschikbaar hebt.

Comment

• lifespan
                      • Dec 2007
                      • 47

X32 updaten...... ik heb net x32 aangeschaft (1 jaar oud, was ca 6 x gebruikt), denk dat het verstandig is om meteen de nieuwste updates er op te zetten, maar.... hoe doe ik dat? Als ik op de site van Behringer kijk zie ik diverse downloads, moet ik die allemaal op een stick zetten? En kan ik die stick daarna in het USB slot op de bovenkant van de tafel plaatsen, geeft de tafel dan zelf aan hoe het verder gaat? ik kom niet helemaal uit de manual. Kan iemand me hiermee helpen?
                      bvd, Lifespan

Comment

• timmetje
                        • Dec 2012
                        • 424

Je wilt de alleen firmware update downloaden. Als je het aandurft om met een (mogelijk instabiele) Beta-versie te draaien download je 'X32 V2.0 (BETA)'. Anders neem je 'Firmware Update 1.15 (Jul-30-2013)'.

Vervolgens zet je dat bestand op een USB-stick (wel eerst het zip-bestand uitpakken natuurlijk), zet je tafel uit, drukt de USB-stick er in, zet je tafel weer aan en volgt de instructies.
                        Tim

Comment

• DJ Antoon
                          • May 2005
                          • 1681

Als je meteen ook een ipad of laptop eraan wilt hangen, dan zou ik nog even de 1.15 erop zetten.

Als je voorlopig toch enkel op de tafel aan het "spelen" bent kun je 2.0 beta rustig proberen, je leert dan in 1 keer de nieuwere versie. Er zijn niet veel klachten over de beta, waarschijnlijk zal het niet lang duren voordat de officiƫle uitkomt.

Mocht de USB stick niet herkent worden / update niet automatisch gestart, dan kun je de sample rate omswitchen, meestal gaat het dan wel.

Comment

• DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

V2.02 final release is uit voor de X32.
                            Echter nog geen ipad app of pc edit...

Comment

• renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

iPad wel, X32edit nog niet. Die ga je o.a. nodig hebben om je shows en scenes te converteren.
                              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• JohanH
                                • Mar 2010
                                • 98

Originally posted by renevanh
                                iPad wel, X32edit nog niet. Die ga je o.a. nodig hebben om je shows en scenes te converteren.
                                In de appstore staat toch nog de oude versie..

Comment

Working...