Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • animaldrums
    • Nov 2008
    • 88

Na het afblazen van de 'digitale tafel vergelijkingsdag' op 13 oktober jl., heb ik niet meer willen wachten op een volgende eventuele gelegenheid en me aangesloten bij de grote X32 familie, de Rack-versie wel te verstaan. Bij mij gaf de doorslag, naast een behoorlijke sound, een goede iPad
    ondersteuning en het voordeel dat het rack eenvoudig en veilig op het podium kan
    staan, wat een hoop gedoe met kabels scheelt. Ook heb ik al eerder geïnvesteerd
    in de PM-16 monitor van Behringer, die ik, door deze aan te sluiten op ultranet,
    nog praktischer kan inzetten.
    Last edited by animaldrums; 27-10-13, 11:39.

Comment

• drbeat
      • Jun 2012
      • 671

Al met al zijn deze tafels voor de doeleinden zoals je nu omschrijft prima.
      Heb een paar weken terug een x32 geleend voor een repetitie..ging fluitend..

Ik zelf zelf twijfel gewoon..alle tafeltjes klinken meer dan prima..de behringer idem..heb al jaren behringer in mijn rack zitten en t werkte voor mij gewoon prima. Beringer is een weg ingeslagen en die mij prima past.

A&H heeft met de Qu-16 ook een prima tafel die wat meer bij mijn persoonlijke wensen past kwa opnamemogelijkheden op 16 sporen..

Ik zie met de nieuwe beringer producten echt wel een prima klinkend systeem ook met de speakers. Voor de amateurmuzikant prima spul..en voor de pros onder ons....die hebben gewoon goed/ beter gereedschap nodig dan ik..

Ik vergelijk t maar met makita en festo...beide goed maar festo ligt net wat beter in de hand voor mij persoonlijk..

En dat is met dit net zo...kwaliteit van de tafels zijn zeker goed maar als je een PA hebt van een halve ton dan hang je er ook een vergelijkbare mixer aan..om het beste uit beide te halen.

Zo haal je zowel uit de tafel..de PA en de te mixen band het hoogst haalbare..

Heb overigens ook nog geen vergelijkend product gevonden zoals de X32 rack..
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• Hitvision
        • Jun 2003
        • 388

Aangezien de Rack versie en de gewone versie identiek zijn qua inhoud zitten wij er over na te denken om 1x een rack en 1x een gewone X32 aan te schaffen en dan de rack versie als 'monitormixer' te gebruiken via ipad. Iemand deze functie al eens bekeken of ervaringen met het linken van 2x x32?
        Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• drbeat
          • Jun 2012
          • 671

Originally posted by Hitvision
          Aangezien de Rack versie en de gewone versie identiek zijn qua inhoud zitten wij er over na te denken om 1x een rack en 1x een gewone X32 aan te schaffen en dan de rack versie als 'monitormixer' te gebruiken via ipad. Iemand deze functie al eens bekeken of ervaringen met het linken van 2x x32?
          Dat kan ook al alleen met de X32 en de digisnake..zelfs met een annaloge oplossing. Je hebt 14 kanalen volgens mij..volledig met ipad te besturen.. Hoeveel ipads en iphones er op kunnen weet ik niet maar de rackversie is niet verplicht voor monitor gebruik...

Zo hebben wij t de laatste keer ook gebruikt..met een repetitie om te bekijken wat nu gemakkelijk is..
          Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• drummerke
            • Oct 2006
            • 432

Weet iemand waarom er zoveel 2dehands X32 op 2dehands site staan?

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Originally posted by drummerke
              Weet iemand waarom er zoveel 2dehands X32 op 2dehands site staan?
              ja, dat zijn voor een groot gedeelte mensen, die liever een kleinere versie of een core/rack willen hebben.

Comment

• animaldrums
                • Nov 2008
                • 88

Kennelijk alléén in Belgie, op marktplaats staan er 0 .

Comment

• DJ Antoon
                  • May 2005
                  • 1681

Originally posted by animaldrums
                  Kennelijk alléén in Belgie, op marktplaats staan er 0 .
                  En die er te koop staan is bijna voor nieuw prijs, dan wil je er volgens mij niet echt vanaf...
                  Ik heb het ook overwogen, x32 eruit, en dan compact kopen. Puur voor de kleinere footprint.

Comment

• Ws Soundexpresse
                    • Jun 2001
                    • 1007

En dat is met dit net zo...kwaliteit van de tafels zijn zeker goed maar als je een PA hebt van een halve ton dan hang je er ook een vergelijkbare mixer aan..om het beste uit beide te halen.
                    Hier zit ik nu ook mee, heb de x32, prima tafel, voldoet helemaal prima, maar.... kom volgend jaar vanaf carnaval al een tafel te kort, en wil toch n stapje beter/hoger. Overweeg digico SD9 of iets in vergelijkbaar budget/klasse.

De rede: heb erg veel klussen met gast-techneuten staan, en die x32 is in het wereldje van de coverbandjes nog niet echt in geburgerd merk ik... wat zou hier nu een goede oplossing zijn?
                    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• DJ Antoon
                      • May 2005
                      • 1681

Originally posted by Ws Soundexpresse
                      Overweeg digico SD9 of iets in vergelijkbaar budget/klasse.

De rede: heb erg veel klussen met gast-techneuten staan, en die x32 is in het wereldje van de coverbandjes nog niet echt in geburgerd merk ik... wat zou hier nu een goede oplossing zijn?
                      Als je er de klussen en het geld voor hebt dan is een digico een betere keus.

Wel leuk als een gast techneut een digico wil, maar als die coverbandjes / opdrachtgever eigenlijk niets willen betalen.

Als je die digico maar op een paar klusjes goed kunt verantwoorden, dan is een extra x32 misschien wel een betere keus. (voor je portemonnee) En kun je die digico beter inhuren.
                      Voordeel is dan ook dat je dezelfde tafel hebt.
                      In dat geval zou ik zelfs kiezen voor een compact en een extra S16 (of 2), dat maakt je nog flexibeler.

2 klusjes bijvoorbeeld.

Of 1 band met een aparte monitor mixer.
                      Dan kun je de S16's spreiden over het podium.
                      De compact als monitor mixer, en de grote in de zaal.
                      Doorverbinden met cat5 en klaar.

Of als spare mixer, kan ook fijn zijn.
                      Last edited by DJ Antoon; 28-10-13, 13:59.

Comment

• drbeat
                        • Jun 2012
                        • 671

Ik heb wat verhuurprijzen van digicos enz gezien en de x32... Ik verwonder me wat de digico op moet brengen..das echt om te janken...

Daar verdien je toch geen stuiver meer aan??
                        Ik zou zeggen uit dat oogpunt die digico inhuren en een x32 zelf kopen...of alles van AH..de digisnake past zowel op de Qu16 als de grote dure broertjes....omdat dit bij AH mogelijk is en bv behringer niet en ik zelf maar max 16 kanaaltjes gebruik is dit voor mij echt wel een punt van overwegen...

Comment

• djspeakertje
                          • Oct 2008
                          • 1912

Hier zit ik nu ook mee, heb de x32, prima tafel, voldoet helemaal prima, maar.... kom volgend jaar vanaf carnaval al een tafel te kort, en wil toch n stapje beter/hoger. Overweeg digico SD9 of iets in vergelijkbaar budget/klasse.

Midas Pro1 is ook een mooie tafel... En voor het geld van een SD9 koop je een Pro1 TP (dus met kistje enzo), en ook nog een DL251 stagebox. Ben je helemaal klaar voor de dure klussen. KT Network bridge erbij kopen en je X32 op monitoren gooien en je maakt optimaal gebruik van je setup en huidige gear lijkt me zo.

Daan
                          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Ws Soundexpresse
                            • Jun 2001
                            • 1007

dat is zeker ook n optie...

Het gaat om 2 dingen... klanten willen best meer betalen voor n betere mixer, maar ik vind het zelf ook bij het totaal plaatje horen.
                            heb alles goed voor elkaar kwa geluid, monitors ed. alleen dan die berhinger mixer (hoe goed dat ding ook is...) de mixer is (helaas) vaak voor de techneuten toch het eerste struikelblok.

Zelf mix ik niet op dat soort klusjes, en mn eigen jongens maakt het ook vrij weinig uit, dus de keuze is heel moeilijk voor mij.
                            Vind die midas ook n goede optie, al ben ik hem pas 1x live tegen gekomen.

Wat betreft de verhuurprijs van digico, dat is idd om te janken, maar...
                            een berhinger krijg ik niet zovaak verhuurd als n digico, daarbij kent iedereen de digico, en is het spul weer net wat beter in orde.

A&H zijn prima tafels, vorige week nog n GLD in gehuurd, omdat we n tafel te kort kwamen, maar naar mijn idee ook weer niet zo ingeburgerd als een digico.

De klussen waar het overigens om gaat, zijn klussen waar PA/bandset moet zijn, en wij alles leveren, en de techneut dus gewoon aankomt, en wil schuiven. momenteel heb ik alleen een berhinger, en vind dat ten opzichte van de rest van de spullen, het dat net niet.... Soms wel volgens rider, maar meestal is die rider 24inputs, 8 compressors/gates en galm.
                            Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

Wat betreft de verhuurprijs van digico, dat is idd om te janken, maar...
                              een berhinger krijg ik niet zovaak verhuurd als n digico, daarbij kent iedereen de digico, en is het spul weer net wat beter in orde.
                              Tegelijk komen er steeds meer technici die wat gevonden hebben bij de Digico: de klank. Die vinden ze dan weer te clean, te digitaal.
                              Ga je er dan een aparte wordclock bij verhuren? Doet wel wonderen met het geluid, maarja...

Over een Midas Pro hoor je ook links en rechts dingen als onlogische indeling, al die tafels hebben wel minpunten die iedereen feilloos weet te benoemen.

Hoewel... ik heb nog niks negatiefs gehoord over de Soundcraft Vi...
                              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• djspeakertje
                                • Oct 2008
                                • 1912

Originally posted by renevanh
                                Hoewel... ik heb nog niks negatiefs gehoord over de Soundcraft Vi...
                                Daar lopen er ook nog niet zo veel van rond in Nederland geloof ik. Yamaha, DiGiCo en Midas (digital) zijn onderhand al redelijk tot goed verkrijgbaar door het land geloof ik. Wat de Midas betreft maak je buiten Nederland wat meer kans op werk, DiGiCo is in de rest van Europa niet zo heel populair, Yamaha en Midas des te meer.

Daan
                                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...