Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by RayM
    Maar de Behringer heeft ook offline software die gratis is. De Ilive heeft die idd ook.
    Voor de GLD is er alleen een Ipad remote, die is ook gratis.
    Deze offline software kan ook online gebruikt worden. (op een windows machine), maar er is ook nog een iphone app meer gericht op monitor instellen. En je kunt trouwens tot 5 ipads aansluiten als je niet wilt switchen. (Maar dat kost bijna meer als de tafel)

Een android app is in ontwikkeling en gaat er ook komen.

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by showband
      Op het moment zijn namelijk vrijwel alle kleine PA bedrijven als gekken X32's aan het kopen. Zo eind 2013 denk ik dat je als band gewoon een S16 en een stickie meeneemt als gangbare methode.
      Of ze wachten af hoe de markt acceptatie word, als deze er komt kan dit zo wel eens gebeuren. Moeilijk als je jarenlang geen behringer hebt willen gebruiken en dan komt er zo'n mengtafel die het wel ineens doet. (Al was de DDX3216 ook niet slecht)

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Originally posted by DJ Antoon
        Check links of je het goed kanaal hebt, zo niet selecteer je die links onder.
        Dan pak je het 1e tabblad, config/preamp geheten en daar kun je de gain, inputdelay, low cut (frequentie) etc. instellen. Ook de mono/center send zit hier.
        Uiteraard gezien, maar de gain knop was 'greyed out'. Kan ook zijn omdat de tafel niet de nieuwste software had of ergens een instelling niet actief was. Is ook maar een detail natuurlijk.
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by DJ Antoon
          Deze offline software kan ook online gebruikt worden. (op een windows machine)
          Niet alleen Windows, ze hebben ook een versie voor Mac en Linux. Een versie voor Android schijnt inderdaad in de maak te zijn.

Comment

• desolation
            • Jun 2012
            • 706

Probleem met android is dat elk device zijn eigen resolutie en hardware heeft, dus das niet zo evident om daar een app voor te ontwikkelen die overal netjes fullscreen op werkt

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Originally posted by desolation
              ...dus das niet zo evident om daar een app voor te ontwikkelen ...
              eh, heb je wel eens een programeer-straat gezien? Daar zitten dan minstens 500 man te tikken aan sub-routines.......

Is meer een kwestie van tijd en budget...

Comment

• desolation
                • Jun 2012
                • 706

niet noodzakelijk. met android heb je gewoon de onzin dat er héél veel mensen zo'n 100/150-eur prutstablet hebben met amper CPU power en een low-res scherm
                Als je dan je app hebt ontwikkeld voor de gemiddelde android tablet (Nexus 7, Galaxy series, Asus transformer, etc...) draait het voor geen meter op die trage prutsdingen, maar je krijgt wel veel klachten omdat het "niet werkt op hun android tablet".

Comment

• drbeat
                  • Jun 2012
                  • 671

Originally posted by desolation
                  niet noodzakelijk. met android heb je gewoon de onzin dat er héél veel mensen zo'n 100/150-eur prutstablet hebben met amper CPU power en een low-res scherm
                  Als je dan je app hebt ontwikkeld voor de gemiddelde android tablet (Nexus 7, Galaxy series, Asus transformer, etc...) draait het voor geen meter op die trage prutsdingen, maar je krijgt wel veel klachten omdat het "niet werkt op hun android tablet".
                  Ik heb een samsung tablet en dat draait super stabiel, retesnel en heeft een dot extras die op een aple niet zit. Zelfs de goedkopere van mijn dochtertje draait prima met al die gekke spelletjes en dingen. en het communiceert allemaal met elkaar, de tv, de telefoontjes, de tabetjes. Zonder al te gek te doen dus die neerbuigende taal over android vind ik zeker niet gepast!

Overigens kost het allemaal niet meer zo veel rekenkracht als je zou denken..ik speel ook spellen op de android samsung die al voor een iPad soms wat slikken is..

heb je het over de mega budget tabletjes dan zou het misschien kunnen maar die samsung tabletjes zijn echt goed en misschien wel beter omdat je om hem op een tv aan te sluiten er verder geen speciale connector voor moet hebben..die aple heeft dat wel..

Ook de concurrent van aple is goed, en net zo betrouwbaar.......
                  Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• desolation
                    • Jun 2012
                    • 706

Ik spreek niet neerbuigend over android, want ik ben zelf ook zeer tevreden met mijn RAZR HD bv.
                    Er is echter géén hardware standaard of minimumspec voor android, en dat is in deze gevallen nadelig. Dat heeft er ook voor gezorgd dat er een bak aan tablets op de markt zijn met hardware die in alle opzichten gewoon nét niet is (capacitief scherm, weinig geheugen, low-res scherm, processor van 3 generaties terug).

Dat jouw samsung prima draait kan ik geloven, samen met de Transformers is dat een van de duurste android tabs die er is (en dat zie je ook aan de prestaties en specs). Er zijn echter heel wat echt low-end tablets tegenwoordig (denk aan alles tussen 50 en 150 euros), en dat is nog leuk voor een facebookspel maar ga er geen cpu intensieve apps op draaien. Ik spreek nergens neerbuigend over android, noch over de betrouwbaarheid. Er zijn echter zat heel goedkope toestellen op de markt die maar net goed zijn voor wat surfen en mailen, als je daar niet akkoord mee bent, sorry, dan snap je het gewoon niet. Het niet bestaan van standaarden qua resolutie, minimumspecs qua hardware per OS release (en zelfs als ze er waren, dan flash je er nog een custom rom op) zijn al sinds jaar en dag een hekelpunt voor developers bij android.

Daarnaast is ook niet elke iPad dezelfde, en dat begin je ook al goed te merken. iPad 1 is al zo hopeloos verouderd dat die ook veel zaken niet ondersteunt, daar moet je dan een iPad 2 of Retina al voor hebben. Verschil is wel dat ze daar gewoon zeggen "alles vanaf iPad 2 kan tool x draaien", maar op android is er gewoon geen richtlijn. Je kan prima een 3D intensief spel op je Lidl-tablet van 70EUR kwakken en er dan stom van staan dat het niet werkt. En DAT is waar het schoentje wringt.

Comment

• VanVoorstStudio
                      • Dec 2008
                      • 35

Ik vind het een beetje een zinloze discussie. Net of we de Mac vergelijken met een PC. Ook daar vele oudere en tragere systemen die niet alle software kunnen draaien. Daarom hebben geven ze dan ook minimale en gewenste systeem eisen aan. Als je dan toch op een minder systeem draait heb je ook geen reden om te klagen. Dit is natuurlijk ook eenvoudig te doen met Android app's. Sterker nog, je komt dat al tegen. En ja, op mijn S3 draait bijna alles. Maar de Kwalitatief Uitermate Teleurstellende HTC die ik hiervoor had gaf veel problemen. Gewoon dus ook een Android app a.u.b. Zowel voor tablet als voor smartphone. Net als bij de i-tjes.

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

X32 weer graag...
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Originally posted by moderator
                          X32 weer graag...
                          daar heb ik - nog - geen verstand van,

wel weet ik dat een programmeer-ding-flop-bips-apparaat voor willekeurige "apps" op welk platform dan ook gewoon gratis op te halen is, dus leef je uit, voor je Android/iPadPodPhone dingflofbips...

oh, ik zag bovenstaand ergens "een S-16 meenemen als backline-item" maar dat lijkt me overbodig, en raar, volgens mij neemt het bandje gewoon de instrumenten mee, die S-16 heeft toch verder geen enkele intelligentie? Is toch alleen een snake met wat AD-DA-conversie?

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4524

Originally posted by MacGyverSounds
                            oh, ik zag bovenstaand ergens "een S-16 meenemen als backline-item" maar dat lijkt me overbodig, en raar, volgens mij neemt het bandje gewoon de instrumenten mee, die S-16 heeft toch verder geen enkele intelligentie? Is toch alleen een snake met wat AD-DA-conversie?
                            En natuurlijk kun je het bands niet verplichten. Maar het zelf meenemen van monitors kun je als bedrijf ook niet voorschrijven. De praktijk wijst uit dat de investering voor een bandrek met eigebn monitoring nu al best gemeengoed aan het worden is. Als bassit/gitarist enz is een goed beltpackje goedkoper dan een versterker. En stukken minder sjouwen. Je ziet in het commerciële circuit dat de monitorman uitsterft.

Het verschijnsel digisnake en WiFi mixen is nu aan een opmars bezig. Een van de dingen die bij het opzetten het meeste tijd kost is je multi goed inpluggen en de microfoons plaatsen/inpluggen. Dat is ook het meest foutgevoelige deel.

Op het podium zijn er meerdere bands waaronder mijne waarbij de muzikanten zelf wel even zijn microfoon neerzet en prikt. (als saxofonist is dat een clipje opclippen en met een lange XLR in een gelabeled gat steken.) Omdat je als band toch al werkt met een prewired in-earrekje is het als band sneller om zelf wel even de kabel in te prikken en beltpackje aanzetten. De podiummix is dan klaar. De bas/toetsen/gitaar doen dat met een DI. De zang zit pre wired met een wireless ontvanger sowieso al in het rek ingebouwd. enz Dat maakt dat de geluidsman eigenlijk alleen even de drums van microfoons moet voorzien. En in sommige bands is zelfs dat ingebouwd of electronisch. Opbouwtijd op het podium is dan een kwartier.

Alleen van het monitorrek naar de FOH mixer hou je dan nog steeds een berg verbindingen over.
                            Door nu in dat monitorrek pre-wired het digi stageblok mee te nemen Hou je maar een connector over naar het front. Grote haspel inpluggen en naar de FOH lopen. 2 minuten? Met een digi stageblok (AES50 / MADI / roland?) in het rek ingebouwd zit sluit je 9 man met een catkabel aan zonder nadenken. Dan kort je de planning denk ik met een half uur in. En het scheelt een paar kilo XLR verbindigen. Geen kabelfouten. Geen slijtage aan de kabels. Niets.
                            En nu die stageblocks al beginnen bij 800 euro... hmm. Dat is welbesteed geld volgens mij.

Probleem nu is het gebrek aan een standaard. Maar de voordelen om het als band te doen lijken mij wel duidelijk. Ik vond de Ilive al tempting maar met wat rekenwerk kon ik de wissel tussen huren en dat ding kopen nog niet verantwoorden. Maar het prijspunt is enorm aan het dalen. En de opties zijn zich af aan het tekenen.
                            lekker belangrijk!

Comment

• drbeat
                              • Jun 2012
                              • 671

Dit is al heel lang zo aan de gang binnen het bandjes wereldje. Een rack met eigen monitormixer afgetakt met een 16 kanaals snake, waar men de kanalen die men wil paralel door prikt. Al onze multi kabels zijn zo ingericht. Ik heb nog al wat bandjes gehad waarbij de gitarist met een fx koffertje komt en speelt met inears en er op heel het podium geen versterker te vinden is.

Ook mijn band werkt al een aantal jaren zo. Binnen een kwartier staat alles opgebouwd en de mixer is digitaal dus een nummertje spelen en hier en daar de eq bijstellen en gaan..

Bij een groter optreden met een foh mixer wordt alles bij de mixer doorgeprikt en bij de drums nog wat mics voor de bekkens die recht de multi voor de foh in gaat. Kwartiertje soundceck en alles staat als een huis.

Geweldig werken zo....en met die digimixers vooral de x32 wordt dat allleen maar beter..ik wacht op dit moment op de rackmixer. Die lijkt mij de perfecte opvolger voor mijn digi mixer...
                              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• vasco
                                • Oct 2003
                                • 2567

Het idee van Showband is op zich niet gek. Echter door de verscheidenheid aan protocollen die digisnakes gebruiken zie ik nog niet goed het nut van er één permanent in je monitorrack te bouwen. Kies je voor een type digimixer staat die vervolgens net niet bij die gig en kun je alsnog alles gaan steken. Als je ervoor kiest en je komt meestal (in dit geval) een X32 tegen dan is een S16 wel te overwegen maar ik zou toch ook een analoge Harting (split) behouden op het rack met eventueel een spinner. Wanneer je niet direct een Harting krijgt aangeboden om op je rack te steken kun je de spinner in de aanwezige multi (laten) steken.
                                Originally posted by drbeat
                                ...speelt met inears en er op heel het podium geen versterker te vinden is.
                                Een hoofdtelefoonversterker in de IEM (beltpack) is geen versterker op het podium?
                                Wel een hele compacte versterker natuurlijk
                                Last edited by vasco; 06-05-13, 12:16.

Comment

Working...