Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Originally posted by Stoney3K
    Ik denk dat er genoeg technici zijn die dan liever eieren voor hun geld kiezen en gelijk voor een grote versie van de X32 zullen gaan, omdat je daar wél die bands op een festival op kwijt kan.
    Op elke X32 uit de serie kun je evenveel kwijt dus dat is niet het punt/probleem. Het type X32 maakt in deze theoretisch niets uit maar ik snap dit punt. Op een festival is zoveel mogelijk directe controle in één layer wel zo lekker. Ik vraag mij alleen af hoeveel technici werkelijk voor deze tafel gaan kiezen en hem dan ook op een festival plaatsen.

Ik zie deze X32 serie eerder voor het bruiloft- en partijenband circuit waar deze de mengtafels tot 3500 euro zal gaan vervangen als betaalbaar digitaal. Netto zijn deze bands goedkoper uit omdat de out-board er al inzit en ze geen analoge (zware/grote) snake mee dragen omdat ze dit met een S16 en een rolletje UTP afkunnen.
    Last edited by vasco; 20-03-13, 13:17.

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Originally posted by showband
      ik zit al een tijdje te gassen om eind dit jaar een X32 rekversie in het bandrek te gooien. Dat zo een ding er aan zat te komen leek wel duidelijk.

als die prijzen kloppen qua verdeling dan is een core + S16 duurder dan een rack?????

De core als backup voor x32 is leuk en maakt hun systeem wel een stuk betrouwbaarder.
      als ze een "redundant mode" programmeren heb je een X32 met volledige redundancy voor <3500 euro. Dan is die betrouwbaarheidsdiscussie wel ineens helemaal anders....

Kan dat rackding ook functioneren als stageblock? Dat als er een pa met AES50 network poorten komt het ding gewoon afgetakt kan worden?
      Volgens mij is een Core + S16 al even duur als een Producer. Voor even veel aansluitingen als een X32 in een compact formaat kom je uit op een Producer met een losse S16, en dan kun je net zo goed voor hetzelfde geld een X32 kopen.

Behringer had zelf al een demo-setup met 3 X32's op een AES50 netwerk voor FOH, monitor en opnametafels. Of ze dan ook elkaars DSP over konden nemen als één van de tafels het mocht begeven (en er dus feitelijk één mix gemaakt wordt) weet ik niet zeker, maar dat zou wel een onderscheidende feature zijn.

Een X32 op FOH met een Rack/Core als reserve en een Producer op monitortafel zou ik dan wel weer een interessante optie vinden als tour-systeem.
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

Originally posted by drbeat
        Als ik het zo lees duurt het nog wel even met die tafeltjes. Bij de lancering van de X32 schoof de leveringsdatum ook steeds op.
        Dat had waarschijnlijk ook met de software te maken, zolang die nog niet goed functioneel is dan heeft het weinig nut om uit te gaan leveren, dat werkt alleen maar tegen je. Misschien hadden ze ook nog niet alle onderdelen, dat zal nu niet het probleem zijn aangezien er gewoon dezelfde gebruikt worden als in de grotere X32. (Het is dan meer het verdelen van de onderdelen over de verschillende typen.)

Originally posted by drbeat
        Ik denk dat er vanzelf een tegenoffensief komt van concurrenten met betere systemen en weer andere opties..
        Het is simpel...ze zullen voorop moeten lopen met vernieuwing..het is nu de vraag of ze dat blijven doen...
        En daar zullen concurrenten het wel moeilijker hebben, behringer is wat prijs betreft al nooit te kloppen geweest. Het miste vaak nog wat aan kwaliteit.

Ik denk wel dat er in het duurdere segment (96kHz >40 kanalen) ruimte blijft voor anderen, dat zal behringer zelf ook willen omdat ze anders geen midas meer verkopen. Ik zie een X32 nog niet zomaar op een festival liggen, hoeft ook niet, is hij ook niet voor gemaakt.

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Als de verkoopprijs te dicht bij die 2500 euro blijft gaat niemand die kleine tafels kopen en gaat iedereen voor de X32, omdat die ook veel makkelijker te verhuren valt.
          Weet ik niet, er zijn toch wel erg veel tapeacts die allemaal 19" tafels gebruiken, die maakt dat niet uit. Die willen gewoon een tafel die in de kist past...

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Voor even veel aansluitingen als een X32 in een compact formaat kom je uit op een Producer met een losse S16, en dan kun je net zo goed voor hetzelfde geld een X32 kopen.
            Nee, als je het zo bekijkt krijg je voor de "meerprijs" een digitale 16/8 snake over UTP terwijl jij bij de fullframe deze niet meetelt. Wil je eerlijk vergelijken, tel dan ook bij de fullframe versie twee S16's op voor 32/16 over UTP. Nu vergelijk jij een compactere versie met digitale snake tegenover de grote broer zonder wat voor een snake dan ook. Wil je heel eerlijk vergelijken tel je bij alle versies twee S16's erbij als 32/16 digitale snake. Kijk naar het concept want hier gaat eigenlijk je vergelijking/gedachtegang mank.

Voor tapeacts zie ik niet in waarom je meer dan 16/8 moet hebben in je rek dus de Producer is prima zonder digisnake te gebruiken. Als die maximaal net zoveel gaat kosten als de nu veel gebruikte 01V96's in dit segment dan denk ik dat ze prima gaan verkopen. Je krijgt immers meer voor minder inclusief een optie voor één of meerdere digitale snakes waardoor je maximaal naar 32/16 kan uitbreiden.

Wij overwegen voor kleine klussen (die meestal ook nog eens niet veel mogen kosten) een Compact of Producer met één S16 aan te gaan schaffen. O.a. de kleinere "footprint" tegenover de fullframe is namelijk interessant en (veel) meer dan 16 in-/8 uitgangen niet nodig in veel van deze situaties.
            Last edited by vasco; 20-03-13, 13:21.

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

ik ben wel benieuwd naar de upscale route die midas gaat doen.

behringer is een enorm stuk marktverkenning aan het doen
              bugfixes
              economy of scale
              marketshare verwerven in de onderkant van de markt.

het zou raar zijn als midas niet straks een soort pro versie aan deze gebruikersbase gaat aanbieden.
              Ik bedoel, als je (naar eigen zeggen) 100.000 gebruikers van X32 kan aanbieden dat je je USB stick met basismix van een band in een midas kunt duwen en je stagebloks niet gelijk weg hoeft te gooien,
              dan loop je een stuk voor op andere merken....

Dat moet de marketeers niet koud laten. Die willen straks echt wel de bovenlaag van die X32 gebruikers hebben wanneer ze upgraden. Anders blijven die naar yamaha, soundcraft, digico enz. Upgraden.
              Ik verwacht dat er een upgraderoute opgetuigt zal worden om die groep te pakken.

Had ik al gezegd dat voor het bandrekje een rekversie enorm handig en GAS opwekkend is? 3/4 units stageblok + mengtafel voor 1400euri woehoe!
              lekker belangrijk!

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

@showband, daar geef je idd een interessant gegeven.
                Een mix van een X32 probleemloos overzetten naar een Midasmentafel zou interessant zijn.
                Als Behringer inderdaad alles gebaseerd heeft op Midas, zou dit in principe moeten kunnen.

Alleen vrees ik dat in werklijkheid het geheel toch niet zo compatibel en gebaseerd is op Midas zoals wordt beweerd.
                Last edited by frederic; 21-03-13, 15:50.

Comment

• desolation
                  • Jun 2012
                  • 706

Je stageblocks gebruiken met midas zal sowieos niet gaan, 48k vs 96k AES50 ...

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

Originally posted by desolation
                    Je stageblocks gebruiken met midas zal sowieos niet gaan, 48k vs 96k AES50 ...
                    Dit kunnen ze natuurlijk in een toekomstige firmware-update nog veranderen, maar ik weet niet of ze dat zullen doen.

Als je Behringer en Midas aan elkaar kan hangen dan wordt het natuurlijk wel gunstig om een X32 te gebruiken met Midas outboards en DSPs, of een digi-Midas met een rijtje S16's er aan vast.

Ik zou zelf gokken dat ze dat bewust vertikken om een stukje vendor-locking te houden.
                    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• RobertK
                      • Jun 2012
                      • 82

Dit kunnen ze natuurlijk in een toekomstige firmware-update nog veranderen, maar ik weet niet of ze dat zullen doen.

Als je Behringer en Midas aan elkaar kan hangen dan wordt het natuurlijk wel gunstig om een X32 te gebruiken met Midas outboards en DSPs, of een digi-Midas met een rijtje S16's er aan vast.

Ik zou zelf gokken dat ze dat bewust vertikken om een stukje vendor-locking te houden.
                      Een digi-midas met S16 blokken,
                      dat is hetzelfde als een Ferrari met een suzuki alto motor...

Midas heeft het goed voor elkaar digitaal (naar mijn mening de best klinkende digitale tafels), ze gaan echt niet hun spul compatible maken met Behringer.
                      Ik weet dat het uit dezelfde holding komt nu, maar ze gaan een hoop trouwe klanten verliezen als ze ermee gaan lopen kloten.

Het zou wel ideaal zijn als je een Midas pro op front neerzet en een x32 op monitoren, over 1 midas stageblock...
                      Maar over een s16 blok, kan je net zo goed een x32 op front gooien.

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Hop naar boven

Zijn er al wat meer ervaringen? (buiten Desolation)

Comment

• DJ Antoon
                          • May 2005
                          • 1681

Originally posted by frederic
                          Hop naar boven. Zijn er al wat meer ervaringen? (buiten Desolation)
                          Wat wil je horen? Hoe weinig klachten er lijken te zijn, hoe snel die vaak opgelost worden?
                          Hoe fijn de laatste ipad app werkt, met zelfs een tap voor de delay.

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Over de geluidskwaliteit vb?
                            Over het summen? Blijft de klank nog een beetje overeind?

Comment

• DJ Antoon
                              • May 2005
                              • 1681

Ik vind van wel, maar ik hou dan ook niet van het vollopen van analoge bussen die daardoor "warm" gaan klinken.

Comment

• PvG
                                • Sep 2012
                                • 979

Erg tevreden. Klein probleempje gehad met de ethercons (slecht contact door pinnen die wegschuiven), maar dat is opgelost (niet meer direct in/uitpluggen in de chassisdelen). Geluid is prima. Ik neig zelfs te zeggen dat het laag wat voller/dieper klinkt dan op een Presonus. Vwb features legt de Presonus het op alle vlakken af. Tot nu toe 1 bugje waar ik last van heb: de ethernet verbinding met een Apple Airport Express komt alleen tot stand als de airport express wordt gestart na de x32.

Wachten op de X32 compact als backup/sub/monitor-mixer...

Peter (ex SL24 eigenaar).
                                As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

Working...