Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • desolation
    • Jun 2012
    • 706

Originally posted by frederic
    Terug draaien van firmware om terug iets te laten werken.

Een nieuwe dimentie van "verbetering". Wat boezemt die mengtafel me vertrouwen in zeg.
    och puh-lease, ga je echt hier altijd zo het bleitgat komen uithangen?
    misschien eerst eens naar het lager onderwijs "dimensie" leren spellen en dan hier grote woorden komen verkopen...
    het eerste elektronisch toestel dat nog geen firmware bugs heeft gehad moet ik nog tegenkomen.

on topic: op de NAMM stond het vol met X32's met 1.12 op en daar had geen enkele er problemen mee, de mijne staat ook 1.12 op en wederom prima daar.

Comment

• Roeltej
      • May 2001
      • 761

Ach, zo zijn er ook die een tafel niet 'digitaal' vinden als deze geen motorized faders heeft... of lcdtjes boven de faders.
      Vitality Show

Comment

• desolation
        • Jun 2012
        • 706

In het geval van een SI Compact bv, wat een volledig patchbare tafel is waar je zelf je layers kan customisen is het een groot gebrek van geen LCD's boven je faders te hebben ja.

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by Roeltej
          Ach, zo zijn er ook die een tafel niet 'digitaal' vinden als deze geen motorized faders heeft... of lcdtjes boven de faders.
          Digitaal, ja, maar wel minder (flexibel) bruikbaar als een tafel met. Ik ben op een DM1000 ook wel eens de mist in gegaan...
          Het ligt er maar net aan wat je ermee wilt doen, voor een tapeact heb je die lcd's echt niet nodig, voor een volledige band over 2 of meer layer's word het toch wel erg tricky.
          En dan het gemak van faders on sends.
          Last edited by DJ Antoon; 04-02-13, 10:36.

Comment

• desolation
            • Jun 2012
            • 706

of GEQ fader flip. of rechts je DCA/VCA groepen en links een combinatie van je vocal niveaus en je FX sends.
            het bied gewoon veel meer flexibiliteit.

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Het is een zeer groot gemak als er LCD schermpjes zijn bij de fader.

Maar als het zo niet is, zijn er oplossingen. Vb bij de Soundcraft SI expression kun je de kleuren van de faders instellen.
              Zo heb ik iemand Ingekleurd magneetpapier zien gebruiken.

Comment

• PvG
                • Sep 2012
                • 979

Heb ik ook gemaakt voor mijn SL24, maar scene recall werkt niet ;-)
                As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• desolation
                  • Jun 2012
                  • 706

Het is een zeer groot gemak als er LCD schermpjes zijn bij de fader.

Maar als het zo niet is, zijn er oplossingen. Vb bij de Soundcraft SI expression kun je de kleuren van de faders instellen.
                  Faderglow zit ook op de compact, en is niet manueel in te stellen. Dat is namelijk afhankelijk van de functie van je fader (rood = geq, geel = bus, blauw = fx send, etc...)
                  Dat is nog steeds geen oplossing als je manueel je faders kan plaatsen. Alle inputs zijn namelijk groen, ik zet nu input 1,3,9,12 en 14 op respectievelijk faders 13,14,15,16,17. Helemaal links zet ik mijn FX sends, daarnaast mijn DCA's naast mekaar met uitzondering van DCA7 want die gebruik ik niet (8 is FX DCA en staat dus op de 7e DCA fader want we slagen er eentje over).

En nu mag jij in 1 oogopslag uitvissen welke fader wat aanstuurt zonder dat er LCD's boven je faders staan.

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Originally posted by desolation
                    wat bedoel je hier mee?
                    ik vind het gewoon raar dat ze op de eerste X32 steevast LCD's boven de faders als selling point hebben aangehaald en die voor de producer dan hebben geschrapt, terwijl er duidelijk ruimte is om ze te plaatsen.
                    prijsverschil met de compact had dan natuurlijk wel verwaarloosbaar geweest
                    Ergens moet het prijsverschil vandaan komen. Geen LCD's en een rij knoppen weg. Als je ook goed kijkt naar de X32 full frame, compact en producer zie je dat er duidelijk geen ruimte is voor de LCD's tussen de mute en solo knoppen bij de producer zoals bij de andere twee.

Originally posted by desolation
                    En nu mag jij in 1 oogopslag uitvissen welke fader wat aanstuurt zonder dat er LCD's boven je faders staan.
                    Ik heb jaren analoog gemixed en nu ook op digitale mixers die geen LCD'tjes hebben boven de faders. Toch kan ik mij (nog steeds) prima redden met mijn "koelkastmagneetjes" met daarop geprinte teksten of gaffa en stift onder de faders. Layers leg je twee rijtjes boven elkaar. Kan jij enkel nog maar mixen als er LCD-tjes boven de faders zitten?

Originally posted by Roeltej
                    Ach, zo zijn er ook die een tafel niet 'digitaal' vinden als deze geen motorized faders heeft...
                    Ligt geheel aan de toepassing. Bandje mixen zonder layers, scenes, etc. zal het geen probleem zijn. Voorstelling mixen met scenes en custom fader layouts is geen doen zonder motorische faders.
                    Last edited by vasco; 12-02-13, 14:04.

Comment

• JDSound
                      • Oct 2007
                      • 28

Hoi vrienden,

De oplossing voor mijn probleem heb ik van Behringer Care gekregen:

Dear Jan Devey,Thank you for your message. The first thing I would do is perform a complete initialization.1. Turn the X32 off. 2. Press & hold the UNDO button within the SCENES section.3. Turn the X32 On. 4. Continue holding UNDO until the X32 has fully booted.If this does not correct the phantom power issue I would contact the dealer where you purchased your console and get it swapped out. Let me know if you have any other questions or concerns.Kind regards, MCKNIGHT ChaseJunior Administrator, Technical SupportMUSIC Group Services NV Inc.Tel: +1 702 800 8290 ext 5727Mobile: +1 702 371 0830Email: CARE@music-group.comWeb: http://www.music-group.com/ | http://www.behringer.com/ | http://www.bugera-amps.com/ref:_00D90YvhK._500908T4zf:refAlles werkt terug zoals het moet!
                      4 x TT25A + 6 x TTS18A, X32, lekker compact PAtje.

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

Originally posted by JDSound
                        The first thing I would do is perform a complete initialization.1. Turn the X32 off. 2. Press & hold the UNDO button within the SCENES section.3. Turn the X32 On. 4. Continue holding UNDO until the X32 has fully booted. Alles werkt terug zoals het moet!
                        Ok, dus geen firmware probleem.
                        Mooi, dan zal ik binnenkort ook eens gaan updaten.
                        Last edited by DJ Antoon; 06-02-13, 11:48.

Comment

• drbeat
                          • Jun 2012
                          • 671

Originally posted by DJ Antoon
                          Ok, dus geen firmware probleem.
                          Mooi, dan zal ik binnenkort ook eens gaan updaten.
                          TOch meer een harde reboot toch? Volgens mij zit dat wel goed met die behringer productondersteuning.

Ik heb ook de beslissing genomen om in de toekomst mijn Roland VS2480 in te ruilen tov de behringer (wellicht de compact). Maar er komt eerst een Professor (processor) voor de aansturing van mijn speakers, door prive omstandigheden er nog niets aan kunnen doen maar dat is de eerste must, en dan daarna de Behringer.

Waarom deze? heel simpel, Prijs en Simpele werking, vooral tov mijn Roland nu. (deze is iets te moeilijk voor iemand die niet volledig in de werking van de tafel zit).

Die Compact vind ik zeer zeer interessant. 16 kanalen, volgens mij uit te breiden met een digisnake met nog eens 16 kanalen, genoeg monitorgroepen, en voldoende om een simpele coverband voldoende uit te versterken in kroegjes en kleine zalen, en eventueel te gebruiken voor een grotere setting en grotere zalen.

Ik vind het een prachtige productlijn en kwa prijs kwaliteit voldoende voor de doelgroep (waar ik onder denk te vallen).
                          Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• desolation
                            • Jun 2012
                            • 706

Uitbreiden via digisnake gaat zelfs veel verder

In principe kan je er 6 van die stageboxen aan knopen over beide AES50 lijnen, of andere constructies maken (2 stageboxen op 1 poort, doorlinken naar een 2e console voor FOH andere poort, die console nog eens doorlinken naar bv een broadcast console, etc...)

Comment

• highendsyl
                              • Feb 2007
                              • 81

Misschien heb ik er overheen gelezen in dit forum:
                              Studio One software, studio monitors, digital audio interfaces, mixers, microphones, preamps, pad controllers, control surfaces, and more.

32 kanaals Studiolive
                              Het beste uit je equipment halen.......altijd en overal

Comment

• Rieske
                                • Aug 2002
                                • 544

Als Presonus fan is de nieuwe Studiolive voor mij een zware teleurstelling. Maar daar kun je maar beter een ander topic over starten.
                                Life is what you make it

Comment

Working...