Behringer X32
Collapse
X
-
Studiospares
964 North Circular Road (corner of Waterloo Road),
London
NW2 7JR.
Binnen de EU betaal je geen invoerrechten.
en als onderneming betaal je geen BTW.
De prijs excl. BTW moet jou dus worden gefactureerd,
evt. vermeerderd met verzendkosten.
Verder lijkt mij de prijs voor de rackoren,
hoewel ze duidelijk de tafel in de levering
plaatsen.
Ook Nes is benieuwd!
grtz
NesLast edited by NesCio01; 25-12-12, 21:11.Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Hij moet jou wel het geld terug keren als je al betaald hebt.Comment
-
Comment
-
Nee, genoemde prijs is in Euro maar ex btw. Incl btw is ie praktisch evenduur als elders: 2684,60 euro.
Het Schengen verdrag gaat alleen over het vervoer van personen, daar heb je in dit geval niet zo heel veel mee te maken
Andersom heeft Schengen ook weer weinig met Europa te maken, dat zijn twee hele verschillende dingen. (Noorwegen, IJsland, Zwitserland en Liechtenstein zijn geen EU, wel Schengen bijvoorbeeld.)
UK = EU, dus betaal je geen invoerrechten en betaal je VAT aan de leverancier of kun je de BTW laten verleggen naar jou.Last edited by renevanh; 25-12-12, 23:52.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Das een verkooptrucje wat hier in nederland niet op gaat.. ze vermelden op verschillende manieren de inc of ex prijs..ze zijn daar niet eenduidig in. Pas na doorklikken weet je de juiste prijs...of zie ik dat verkeerd..
Maar goed, we zijn op het X32 topic presonus aan het kopen....
Hoe gek kan het gaan!Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Das een verkooptrucje wat hier in nederland niet op gaat.. ze vermelden op verschillende manieren de inc of ex prijs..ze zijn daar niet eenduidig in. Pas na doorklikken weet je de juiste prijs...of zie ik dat verkeerd..
Maar goed, we zijn op het X32 topic presonus aan het kopen....
Hoe gek kan het gaan!Comment
-
Bij overlegging van je BTW-nummer aan de Engelse leverancier, hoeft deze geen
Engelse VAT te berekenen!
BTW verlegging (art. 23 wet OB) is weer heel iets anders. Dat heeft met invoer
te maken en dat heb je enkel van buiten de EU.
Dit geldt enkel voor bedrijven. Particulieren betalen binnen de EU wel de
BTW (behalve in enkele niet BTW gebieden).
De meesten hier op het forum kunnen dus BTW-vrij in het buitenland bestellen onder
overlegging van je BTW-codenummer.
grtz
NesLast edited by NesCio01; 27-12-12, 00:19.Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
We kunnen er dus van uitgaan dat een webshop gericht is naar particulieren.
Wat die webshop doet is op zijn zacht gezecht dubieus.Comment
-
Hier vindt u informatie over het verleggen van btw. Als buitenlandse ondernemer die zakendoet in Nederland, krijgt u hier vaak mee te maken.
Artikel 23 is overigens enkel een artikel wat afwijkingen in artikel 22 behandeld, je verwijzing klopt niet helemaal.
In alle gevallen zal je de (verlegde) BTW moeten opgeven in je aangifte omzetbelasting.
Waarom niet... ik ken er best een paar die dat wel hebben, waaronder ook in ons vakgebied.
Een webshop is tegenwoordig een stuk service naar de klant (en dat kunnen ook andere bedrijven zijn).Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Als ik, als ondernemer, bij een webshop buiten NL bestel
en m'n BTW-nummer opgeef, hoef ik toch echt geen
BTW te betalen hoor.
Een webshop is een ondernemer en hoeft aan buitenlandse
ondernemers geen BTW door te berekenen of te heffen.
Wanneer ik als ondernemer aan een ondernemer in België
iets verkoop, hoef ik ook geen BTW te heffen.
grtz
NesWeest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Volgens mij dwalen we nu wel erg ver af van het onderwerp.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
[offtopic]
Het best lees je je in, in de Intracommunautaire verwerving.
Importeert u goederen vanuit andere EU-landen naar Nederland? Deze manier van goederen kopen noemen wij een intracommunautaire verwerving. Lees meer.
Het voorbeeld over de aankoop van schoenen in Franktijk die naar Nederland komen
spreekt, m.i., voor zich? 0% BTW!
Omzetbelasting erbij te halen. Het is echter zo dat zonder vergunning art. 23 wet OB '68 verlegging niet mogelijk is!
Ik ga ervan uit dat jij, noch Thomann een art. 23 vergunning hebben, zodat er geen sprake is van verlegging,
doch van een Intracommunautaire verwerving, zoals ik eerder al schreef.
Thomann heeft in deze nl. niets met de maatstaf van heffing te maken, jij wel.
(import EU is een maatstaf voor de Nederlandse BTW, Export uit Duitsland niet).
Maar dit gaat allemaal wel erg diep.
Nog 1 leuke?
Omdat jij als onderneming BTW int, ben je dus eigenlijk onbezoldigd belastingambtenaar?
Je draagt het verschil tussen geïnde en betaalde BTW toch ook af aan de Belastingdienst
(mits je meer hebt geïnd dan hebt betaald).
grtz
NesWeest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
Comment