Vision Acoustics, een tipje van de sluier

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Vision Acoustics, een tipje van de sluier

Vandaag hebben we, vol trots, in de Panama Amsterdam de presentatie gehad van Vision Acoustics.
    De meeste weten wel dat ik het afgelopen jaar bezig ben geweest met allerlei ontwerpen, dit is het resultaat. Binnenkort meer, in overleg met J&H.
    Wil je het horen, dan moet je tijdens ADE naar de Panama komen, je vindt mij daar hoogstwaarschijnlijk achter de mengtafel.

Een overzichtsplaatje.

Boy George was diep onder de indruk van onze Xtreme DJ monitor.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!
  • stamgast
    • Feb 2010
    • 253

Potdikkie, dat ziet er goed uit! (nee, niet die Culture Club-gast...)

Comment

• Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

Proficiat met de release,

ik ga proberen de set eens te beluisteren!!!

ps. Gaaf ontwerp.
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• muppet
        • May 2009
        • 94

Wow!
        Kan niet anders zeggen dat het er visueel rete-strak uitziet!
        Jeetje, wat mooi zeg!

Ben zwaar benieuwd naar de klank!
        (ADE zal hem voor mij niet worden ben ik bang...)
        Sound should sound like it should sound...

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by stamgast
          Potdikkie, dat ziet er goed uit! (nee, niet die Culture Club-gast...)
          Dewi is inderdaad wel lekkerder om naar te kijken.

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Ziet er zo op het eerste gezicht goed uit, lijkt me voor dance in de kern ook een goed concept.

Wat wil je hier verder mee? Is het hobby, of wil je het echt als merk in de markt zetten? In dat laatste geval raad ik je sterk aan een goed business plan en marketing/ branding plan op te stellen. Mocht je hierin geinteresseerd zijn, dan kan ik je (evt in samenwerking met de TU Eindhoven) wel van advies voorzien. Ik neem aan dat J&H een soort van lead-distributor rol wil/ kan/ zal vervullen?

Overigens, VisionAcoustics.com is al vergeven KLIK, da's wel spijtig...

Mocht er interesse zijn, dan hoor ik het wel... mijn mail staat in mijn profiel.
            Last edited by berolios; 21-10-10, 11:35.
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Als je met twee man al een jaar full-time bezig bent kun je het niet echt een hobby meer noemen.
              Een marketingplan hebben we al, de presentatie is daar een onderdeel van maar we zijn altijd in voor meer tips.
              Overigens is dit slechts een deel van ons product assortiment, naast de dance lijn is er ook nog een complete PA lijn inclusief twee line-aray's.

Comment

• BvE
                • Oct 2004
                • 385

Die Main stack ziet er echt goed uit! Wel lastig zaaltje heb je gekozen naar mijn mening, de akoestiek daarbinnen is niet bepaald optimaal!

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Klik, hier nog een aantal heel mooie plaatjes.
                  Overigens zijn wij ook de ontwerper van de DJ booth.

Comment

• pilot
                    • Nov 2003
                    • 267

Achter de dj booth staan nog een paar baskasten,zijn deze ook van jou?Is het aanvulling van de set of van de monitor?Verder ziet het er erg apart uit,zeker gaaf voor zo'n discotheek.
                    master-qsc en de rest

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Mooie booth! Maar heb je er ook aan gedacht dat sommige DJ's hun setup het liefst in de hoogte hebben? Nu kan er net een tabletop cd speler op qua diepte, maar als je een DJ hebt met 2 tabletops en 2 platenspelers en die wil hij "achter" zijn cd speler hebben, dan heb je een probleem, of heb je een soort van statiefflenzen en houders gemaakt? Ik weet dat het "vaag" klinkt, maar de foto's hieronder zullen hopelijk veel verhelderen:

Hier zie je dus de cd spelers "achter" de rest van de gear staan, op een houder (die je eventueel met een stukje buis in een statiefflens kan planten). Op die manier kan de dj zonder steeds heen en weer te hoeven lopen toch al zijn gear snel en makkelijk bedienen, en dat is wel zo handig bij een live DJ show...

@iedereen: Sorry voor de grote foto.

Zoiets als hierboven dus.

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt.

Ik ben stiekum trouwens heul errug benieuwd naar de PA lijn... Succes! Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• qvt
                        • Oct 2009
                        • 721

Die stackjes zijn echt sjiek de friemel Totaal anders als een stackje Arcsen vol met krassen ofzo
                        There is no substitute for imagination

Comment

• koentjes
                          • Dec 2007
                          • 333

Originally posted by qvt
                          ...vol met krassen ofzo
                          Ja dat lijkt me best lastig on the road... zie dat maar eens netjes te houden....

Het ziet er allemaal errug mooi uit, mijn complimenten...

Comment

• MusicSupport
                            • Feb 2006
                            • 1016

Nette set Sander! 'Vision' like helemaal goed. Zoals Boy George zou zeggen een soort van 'Karma Chameleon' :P

Ondanks het tipje van sluier denk ik veel terug te zien van wat je hier op het forum al hebt gepresenteerd, maar dan in een ander jasje.

Klopt dit? Je line array concept lijkt me erin te zitten gezien het feit dat ik drie topkasten zie. (Of zitten er twee lege kasten tussen ) Een CD hoorn met aan weerzijden een 8,5 of 10"?
                            En de subs zijn ook een bekende maar dan in een ronde kast.
                            Alles uiteraard met de nodige aanpassingen!

Is deze DJ monitor weer een andere dan eerder getoont hier op het forum? Of nog steeds een coax 15" maar dan nu met een plaat met 6 gaten ervoor? Of is dit een 6x 6 of 8,5"?

Interessant! Vandaar dat ik lekker aan het gissen ben
                            d&b Audiotechnik

Comment

• NesCio01
                              • May 2010
                              • 1987

De creativiteit straalt ervan af, echt te gek!

De set wil ik best eens horen, en die ronde monitoren,
                              hahahah met verlichting! echt te gek.
                              Hoe klinken die?

Suc6 met research, ontwikkelen en bovenal: afzetten

kiep us intuts!

grtz
                              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...