Vision Acoustics, een tipje van de sluier

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by MusicSupport
    Ondanks het tipje van sluier denk ik veel terug te zien van wat je hier op het forum al hebt gepresenteerd, maar dan in een ander jasje.
    Is deze DJ monitor weer een andere dan eerder getoont hier op het forum? Of nog steeds een coax 15" maar dan nu met een plaat met 6 gaten ervoor? Of is dit een 6x 6 of 8,5"?

Interessant! Vandaar dat ik lekker aan het gissen ben
    Hahaha, voor een groot deel zit je goed.
    Er zitten in de topkasten dezelfde componenten als in de 10" line-array, in de bovenste kast zitten slechts twee 10"drivers, in de onderste twee 10" drivers en een 90*40° hoorn en in de middelste kast twee 10"drivers en een 60*30° hoorn. De hoogdrivers zijn 2"/1" coaxiaal en echt beesten van drivers die vanaf 400 Hz al het werk doen. De subs zijn technisch gelijk aan mijn eerder ontworpen dubbel 18" sub, die doet het erg goed (inmiddels heb ik er zelf 8) dus waarom opnieuw het wiel uitvinden?
    De Xtreme monitor is een apart geval, één van de dingen die ons op was gevallen is dat de monitoren voor de DJ vaak de sluitpost van de begroting vormen terwijl de kwaliteit van het draaien nauw samenhangt met de kwaliteit van de monitoring. Er zitten 4 8"drivers in voor het laag, het vijfde gat is de baspoort en achter het middelste gat zit een zelfde driver als in de topkasten, hierdoor is de klank gelijk aan de FOH set. Ding is met 2 kW te belasten en doet het al lekker vanaf 60 Hz waardoor er meestal niet eens extra subs nodig zijn. De meeste aandacht is bij het ontwerp in het goed weergeven van het 70-100Hz gebied gaan zitten, dat is vooral bij dance heel belangrijk. Om tijdens de presentatie heel dik uit te pakken heb ik nog twee dubbel 18" subs bijgeplaatst om een echt dik monitor geluid te krijgen.
    De FOH set heeft een delay meegekregen zodat deze gelijk loopt met de monitor subs om uitdoving in de zaal te voorkomen wanneer een DJ zijn monitor vol open draait.
    Van meet af aan hebben we compromisloos ontworpen, alleen de allerbeste componenten zijn goed genoeg waarbij de prijs eigenlijk geen enkele rol heeft gespeeld. Buiten een super geluid moest de set ook super trendy worden en daar zijn we heel aardig in geslaagd, al zeg ik het zelf.
    Deze set is ook niet bedoeld om mee te touren, daar wordt een andere set voor gebouwd die zwart wordt met RVS grillen en vooral met meer handgrepen.
    Last edited by MusicXtra; 22-10-10, 03:18.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by djspeakertje
      maar als je een DJ hebt met 2 tabletops en 2 platenspelers en die wil hij "achter" zijn cd speler hebben, dan heb je een probleem.

Ik ben stiekum trouwens heul errug benieuwd naar de PA lijn... Succes! Daan
      Dan heeft de DJ een probleem zul je bedoelen.
      De PA lijn heb je het meeste al van gezien.

Comment

• I.T. drive in
        • May 2009
        • 352

Hey,

Die set ziet er echt super uit!.
        Ik had een vraagje, hoe heb je die led lampjes aangesloten qua voeding?
        (ik zie net dat ze ook van kleur kunnen veranderen?)

greetz idzard
        Last edited by I.T. drive in; 22-10-10, 19:53.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Ze kunnen idd van kleur veranderen, meer vertel ik er niet over.

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Van je hobby je werk maken heet dat geloof ik, niet?

Originally posted by MusicXtra
            [...]Een marketingplan hebben we al, de presentatie is daar een onderdeel van maar we zijn altijd in voor meer tips.[...]
            Mail me gerust als je serieuze interesse hebt, dan kom je een keer langs (Eindhoven) en kan ik uiteggen wat de mogelijkheden zijn... niet geschoten is altijd mis zeg ik altijd maar . Uit ervaring kan ik je zeggen dat er uiteindelijk maar weinig ondernemers zijn geweest die er 'weinig' aan gehad hebben. Het grootste deel heeft er juist heel veel aan gehad, zowel starters als oude rotten.

Overigens kan de lokale ontwikkelmaatschappij je waarschijnlijk ook van goede aanvullende adviezen voorzien. Hier hebben we Brainport, zoiets zal er bij jullie vast ook in de buurt zitten. De cursussen en adviezen van Syntens & Kamer van Koophandel kan ik je ook aanraden. Overigens allemaal grotendeels kostenloos, of met een zeer kleine bijdrage.
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Hier een errugg gaaf filmpje van Fedde le Grand

Comment

• Koen van der K
                • Aug 2005
                • 1146

... zoepah geile monitorset hoor ;-) Met Vision heb je de eerste slag ruimschoots binnen, ben toch ook benieuwd naar de klank / spreiding als 't door de zaalreflecties en oordoppen van de DJ moet prikken maar gezien de eerdere producten van jouw hand die ik heb gehoord heb ik daar best vertrouwen in.

Betreft de "muziek"... weinig verandering tov 20 jaar geleden, toen vond ik dat nog wel ruig. Geef me nu maar 'n drumstel of iets anders analoogs om op te spelen, je weet wel echte muziek -einde ouwe-zakken-modus- ;-)

Succes !
                Meer is minder, minder is meer

Comment

• MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

Een mooie zomerupgrade voor je DJ monitor is een verdiepte kast met extra ring eromheen met daarachter zo'n industriele ventilator. Zo blijft de DJ lekker cool!
                  d&b Audiotechnik

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4516

Mooi om te zien.

ik krijg er gewoon een medisch clean gevoel bij:

lekker belangrijk!

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Sja, ook in het ziekenhuis kan je inspiratie opdoen. Het zou me niets verbazen als hij dit heeft bedacht toen hij met een kapot hoofd in het ziekenhuis lag, na die "gekke-gitarist-aanval"...

Maar ze lijken er inderdaad wel verdacht veel op! Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• TimoB
                        • Oct 2008
                        • 38

Krijg je geen last van lobing/comb filtering met die monitoring?

Comment

• NesCio01
                          • May 2010
                          • 1987

Ok dan,

afgekeken van DPA, denk ik aan een nieuw te ontwikkelen
                          miniatuur microfoon.

Nu dacht ik gisterenmiddag eerst: "het is altijd lente ........."

just kidding

grtz
                          Last edited by NesCio01; 31-10-10, 22:57.
                          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Dirk Wijnen
                            • Dec 2006
                            • 189

Auw hou op! Ze hebben donderdag nog staan te beitelen in mijn mond Maar het ziet er inderdaad erg gelikt uit. Heb je de kasten gespoten met witte warnex? of is dit geheim? en hoe vervoer je de set? die zullen wel in flightcases zitten ofniet?
                            Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• TimoB
                              • Oct 2008
                              • 38

Wat is de afstraling van die toppen die op de foto's in de openingspost staan? En spelen ze allemaal "recht vooruit" (ik zie namelijk geen hoek tussen de kasten)?

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Er zijn drie verschillende toppen met verschillende spreiding en de hooghoorns zijn draaibaar zodat de kasten altijd netjes recht op elkaar kunnen blijven staan.

Comment

Working...