Persoonlijk denk ik dat Sander (a.k.a. MusicXtra ook bedoelende Vision Acoustics) zich hiermee op een hele interessante manier in de markt zet. De speakers die we over het algemeen kennen zijn zwart, en de designs variƫren van "zou-in-de-gouden-koets-niet-misstaan" tot aan "ik-wil-er-nog-geen-grafkist-van". Ik denk dat met deze nieuwe kleur en dit nieuwe design, gecombineerd met (zover ik weet) een uitstekend geluid, Vision Acoustics misschien wel een hele nieuwe trend zet binnen de speaker/P.A. wereld. Panama begon, welke grote clubs volgen?
Vision Acoustics, een tipje van de sluier
Collapse
X
-
Dat is dus het typische hokjes denken, een systeem dat gewoon heel goed klinkt kan voor iedere muzieksoort gebruikt worden. Met deze lijn willen we ons op clubs focussen. Het systeem maakt gewoon deel uit van het interieur, in plaats van zo onopvallend mogelijk plaatsen van de bekende 'zwarte dozen' kiezen wij ervoor dat ons systeem juist heel prominent in het zicht mag staan.
We zijn al met een aantal bezig.
En het blijft ook niet alleen bij clubs, ook voor PA verhuur zit er een heel mooie lijn aan te komen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Hee, dat klinkt me bekend in de oren.Dat is dus het typische hokjes denken, een systeem dat gewoon heel goed klinkt kan voor iedere muzieksoort gebruikt worden. Met deze lijn willen we ons op clubs focussen. Het systeem maakt gewoon deel uit van het interieur, in plaats van zo onopvallend mogelijk plaatsen van de bekende 'zwarte dozen' kiezen wij ervoor dat ons systeem juist heel prominent in het zicht mag staan.
Ik probeerde hetzelfde ook al eens duidelijk te maken in een topic over Funktion-One; daar waren enkele simpele figuren die van mening waren dat F1 alleen geschikt zou zijn voor Elektronische muziek... Goede-middag zeg.
Het idee van Vision Acoustics is leuk, maar wel volgens het 'beter goed gejat dan slecht bedacht' principe. Er zijn ten slotte al veel merken die lang geleden al dezelfde kant op zijn gegaan. Bijvoorbeeld dus Funktion One, maar ook Void, Martin audio in eerdere tijden, etc. (toevallig allemaal Engels) Die zijn allemaal al van het zwarte-boxen principe afgestapt, speciaal voor de doeleinden waar de speakers mogen opvallen, zoals popi-clubs en (electro/dub/club/hardstyle/hardcore-)festivals
Mvg,
Teunuǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazenComment
-
Dat vind ik wel wat kort door de bocht, zowel qua design als qua configuratie wijken we heel sterk af van de door jou genoemde merken dus om dan van jatwerk te spreken......
En er zit nog meer aan te komen wat behoorlijk afwijkend is van hetgeen er nu op de markt is. Een hint: Een heel modulair systeem dat heel gemakkelijk aangepast kan worden voor 'kroeggigs' tot '+1000 man' events en eenzelfde klank als de set zoals die in Panama staat.
De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Als ik dit forum niet had gelezen.... had ik nooit van visioen acoustics gehoord, je hebt er een leuk stuk reclame aanDat vind ik wel wat kort door de bocht, zowel qua design als qua configuratie wijken we heel sterk af van de door jou genoemde merken dus om dan van jatwerk te spreken......
En er zit nog meer aan te komen wat behoorlijk afwijkend is van hetgeen er nu op de markt is. Een hint: Een heel modulair systeem dat heel gemakkelijk aangepast kan worden voor 'kroeggigs' tot '+1000 man' events en eenzelfde klank als de set zoals die in Panama staat.
Comment
-
Kijk, DAT is interessant!!!
Musicxtra, keep up the good work!Groeten John
ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!Comment
-
Nou, nee. Ik doelde echt op het idee of de visie om een wat afwijkende designstijl te nemen. DSD 600 sprak ook:Ik wou vooral dat corrigeren. Het is meer trend-volgen dan trend-setten.
Je moet niet iets willen zijn wat je niet bent. En met trend-volgen is natuurlijk helemaal niets mis.
Ik ben benieuwd. In ieder geval voel ik mij vereerd dat ik een nieuw 100% NEDERLANDS merk in de audiowereld mag volgen...
Mvg,
-
moah... als Volkswagen met een 7-wielig voertuig uitkomt vind ik dat toch niet echt trendvolgen. En ik ken speakerbouwers die de trapeze-vorm gepatenteerd hebben ergens begin 1980, die later toch ook weer vaak navolging kreeg.
Vind het nogal een nieuwe vormgeving, die ik, op de Bell Omnisphere en een ouwe Tandbergsphere nog niet vaak gezien heb.
Klank is ook op niveau, begrijp ik, dus : mooi verhaal.
Enne, een visie is een gedachte, een missie is proberen de visie gerealiseerd te krijgen, met alle bijkomende praktische problemen van dien.
Om nou een nieuwe visie met daarmee een nieuwe missie als trendvolgen te bestempelen vind ik wel erg filosofisch.
Rechtop lopen is dan ook trendvolgen, in plaats van genetisch bepaald...Comment
-
Grappig dat je eerst verteld dat FunctionOne helemaal niet alleen voor Electronische muziek voldoet, en vervolgens kaart je aan dat het juist veel voor electronische muziek toegepast wordt.Hee, dat klinkt me bekend in de oren.
Ik probeerde hetzelfde ook al eens duidelijk te maken in een topic over Funktion-One; daar waren enkele simpele figuren die van mening waren dat F1 alleen geschikt zou zijn voor Elektronische muziek... Goede-middag zeg.
Het idee van Vision Acoustics is leuk, maar wel volgens het 'beter goed gejat dan slecht bedacht' principe. Er zijn ten slotte al veel merken die lang geleden al dezelfde kant op zijn gegaan. Bijvoorbeeld dus Funktion One, maar ook Void, Martin audio in eerdere tijden, etc. (toevallig allemaal Engels) Die zijn allemaal al van het zwarte-boxen principe afgestapt, speciaal voor de doeleinden waar de speakers mogen opvallen, zoals popi-clubs en (electro/dub/club/hardstyle/hardcore-)festivals
Mvg,
Teun
Ieder merk heeft zo z;n specifike klank kleur, ik persoonlijk zou F1 nooit inzetten met een strijk orkest/klassiek etc.. en andersom zou ik b.v NEXO niet gauw inzetten voor Happy HardCore Parties enzo..
Dus, niet appels met peren vergelijken..
Ieder systeem heeft z'n eigen klank en die is bruikbaar wel of niet afhankelijk van muziek vormen.
Dave[FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]Comment
-
Vision Acoustics systemen proberen wij zo neutraal mogelijk te laten klinken waardoor het universeel bruikbaar is voor iedere muzieksoort. Panama is een club waar een enorme diversiteit van evenementen plaatsvindt, van heavy metal tot house tot unplugged, noem het en het gebeurd in Panama. En wat er ook speelt, echt iedereen is enthousiast over de prestaties van het systeem.
Het kan dus echt wel om een systeem te hebben dat overal voor geschikt is.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Het past qua uiterlijk goed in de club-scene en het elektronische muziek gebeuren. Maar technisch gezien is het systeem net zo geschikt voor een jazz-bandje. En dan laat je er gewoon een rooster voorzetten en de kast zwart spuiten, mocht je je daar beter bij voelen. En dat gebeurt dan ook volop, daar niet van hoor. Ik denk dat F1 voor dit uiterlijk gekozen heeft omdat men graag anders wil zijn -en dit wil laten zien- bij de eerste indruk al. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om de kasten standaard zwart op zwart te maken en dat de klant voor het paars/zilver speciaal moest vragen. Maar ze hebben dus bewust voor het tegenovergestelde gekozen.Grappig dat je eerst verteld dat FunctionOne helemaal niet alleen voor Electronische muziek voldoet, en vervolgens kaart je aan dat het juist veel voor electronische muziek toegepast wordt.
Ieder merk heeft zo z;n specifike klank kleur, ik persoonlijk zou F1 nooit inzetten met een strijk orkest/klassiek etc.. en andersom zou ik b.v NEXO niet gauw inzetten voor Happy HardCore Parties enzo..
Dus, niet appels met peren vergelijken..
Ieder systeem heeft z'n eigen klank en die is bruikbaar wel of niet afhankelijk van muziek vormen.
Dave
Ik ben het niet met je eens betreffende dat een heel merk geschikter zou zijn voor een specifieke muziekstijl. En dan niet alleen omdat het per model van het merk kan verschillen, het is ook nog eens afhankelijk van je eigen smaak of je iets goed vind klinken op een systeem. Het klopt wel dat merk A geaccepteerder kan zijn in een bepaalde 'scene' dan merk B, maar dat kan aan hele andere dingen liggen dan het systeem zelf.
Dat je Nexo niet zou kunnen gebruiken voor Happy Hardcore is ook iets wat je jezelf hebt wijs gemaakt, beetje raar naar mijn mening. Ik ken genoeg modellen van Nexo die technisch gezien goed geschikt zijn voor een dergelijke gelegenheid. Dat je het niet vaak ziet gebeuren in de realiteit, dat is wat anders. "goh, dat Nexo dat zie je altijd staan bij die klassieke concerten, dat past helemaal niet bij onze hardcore, wij kopen wel dikke SA kasten want dat wordt altijd gebruikt" Dat is wat je eigenlijk zegt, of waar je in gelooft.
Het zijn zeker geen appels en peren. Het zijn allemaal appels, alleen de een eet z'n granny smith liever binnenshuis, de ander vind 'm buiten in de winter het lekkerst. Alleen de meerderheid van de mensen eet zijn Granny Smith het liefst binnenhuis, en jij gelooft daardoor dat buiten in de winter NIET KAN.
Mvg,
-
Dit vergelijk past niet in de situatie, naar mijn mening.
Zeven wielen gaan gebruiken tegenover vier. We hebben het hier over een opvallend uiterlijk gebruiken t.o.v. de reguliere zwarte kasten.
En daarin is Vision Acoustics een trendvolger (dat lijkt mij meer feitelijk dan een mening).
Bedoel je meneer baardemans uit Amerika? Wederom snap ik die reactie hier niet helemaal, kun je misschien iets duidelijker zijn in wat je probeert te zeggen?
Absoluut.
We hebben het hier dan ook niet over rechtop of krom lopen, maar eerder over met of zonder kleren rondlopen.Enne, een visie is een gedachte, een missie is proberen de visie gerealiseerd te krijgen, met alle bijkomende praktische problemen van dien.
Om nou een nieuwe visie met daarmee een nieuwe missie als trendvolgen te bestempelen vind ik wel erg filosofisch.
Rechtop lopen is dan ook trendvolgen, in plaats van genetisch bepaald...
Het is geen vergelijk tussen hoorngeladen en BR, maar tussen shiny opvallend en zwart op de achtergrond.
Mvg,
-
wat een gelul...
Ik vind het gewoon een mooi verhaal, een spiksplinternieuwe visie, met een daardoor spiksplinternieuwe missie, die best al redelijk op stoom ligt...
En dat allemaal zomaar uit Nederland...
filosofie? 99,99% van de kastjes in nederland zijn vierkant of trapezoide, en 0,01 is nu rond.
trendvolger, mn reet..
Tuurlijk, ik moet nog steeds smakelijk lachen om mafketels die bepaalde merken aan bepaalde muzieksoorten koppelen.Vision Acoustics systemen proberen wij zo neutraal mogelijk te laten klinken waardoor het universeel bruikbaar is voor iedere muzieksoort. Panama is een club waar een enorme diversiteit van evenementen plaatsvindt, van heavy metal tot house tot unplugged, noem het en het gebeurd in Panama. En wat er ook speelt, echt iedereen is enthousiast over de prestaties van het systeem.
Het kan dus echt wel om een systeem te hebben dat overal voor geschikt is.
Alhoewel ik blij ben dat er nog een boel goedkope glijbanen rondslingeren voor de hardcore-gabbers. Dan hoeft de serieuze techneut zich tenminste daar niet aan te storen... (zelfde principe als de DJ die 60 nummers in WAV naar zn gebrande cdtje heeft geript, en vervolgens klaagt dat de bas zo raar doet... Daar krijg je zelfs het beste spul mee kapot, behalve de glijbanen, die onder de 50Hz niks te zoeken hebben)..
Nogmaals : chapeau, laten ze allemaal lekker zeiken over de nieuwe kleren van de keizer, ik vind het voorlopig erg spannend.
Maar ik heb dan ook per definitie respect voor degene die met een iets andere blik naar de vaste gegevens kijkt.
Zoals dat Baardaapje de trapeze invoerde, om het rondom afstralen met smalle hoek hoorns wat te vergemakkelijken.
Nieuwe technieken zul je namelijk nooit meer meemaken, domweg omdat alles een nieuwe toepassing is van bestaande natuurwetten.
Verbeterde techniek gaat het alleen maar mogelijk maken om ouwe theorieen in een nieuw jasje te gieten. Maar de theorie bestond al veel langer.
De Line-Array-therorie komt bijvoorbeeld van het Theorema van Huigens uit 1692 ofzo... Pas toen de hoogdrivers een dusdanige continue kwaliteit en reproduceerbaarheid kregen dat je 2 coherente trillingsbronnen kon gaan maken werden de Lines interessant, mede dankzij de computergestuurde apparatuur en meetapparatuur.Last edited by Gast1401081; 22-01-11, 17:05.Comment
-
Hoezo is dit nou weer 'gelul'? Als je toch de moeite neemt om te reageren, neem dan ook de moeite om niet zoiets onzinnigs te zeggen.
Ik ben het wel met je eens, hoe vaak ik wel niet gezegd heb hoe bijzonder dit is, en dat ik vereerd ben om de ontwikkeling van een nieuw merk mee te maken.
Ik zei dat het niet iets nieuws was om een dergelijke designtaal te gebruiken. Die filosofie is niet nieuw. Maar ik ga mezelf niet herhalen.
Mvg,
TeunLast edited by 4AC; 22-01-11, 17:24.uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
-
Moet je altijd agressieve taal gaan gebruiken om voor jezelf overtuigender over te komen? Het siert je niet.
Je hebt het nu over Nederland. Ik begon over Martin en F1, dat zit wat verder weg. Voor Nederlandse fabrikanten is het inderdaad nieuw (maar daar zijn er dan ook maar een handjevol van).
Mvg,

Comment