System One Audio

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

System One Audio

Iemand bekend met deze systemen ?

Het is een exclusieve lijn van Hofman Pro Audio.

Afkorting is toch een beetje gewaagd ( SOA ) hahahahahaha

Heb er prijzen van gehoord die zijn niet misselijk tegenover de A merken.
    Ik bedoel prijzen liggen gemiddeld hoger dan de geaccepteerde A merken.

Zeg niet dat dit slecht klinkt omdat ik Hofman ken en dat goed presteerd.

Op de site System One Audio | Professionele Audio Systemen staan referentie's van bv Nick en Simon maar geloof niet dat hun hier op touren ( set zal wel van de plaatstelijke geluidsboer zijn geweest.

Ik ben van mening ALS het zo een TOP produkt zal zijn waarom er geen serieuze verhuur bedrijven hiermee op pad zijn en of het wordt gerespecteerd door de artiesten want dat is toch belangrijker of heb ik het verkeerd.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.
  • hardstyle
    • Jan 2010
    • 427

Hier in Didam zit ook een dealer, ik heb ze verder nog ff gehoord tijdens de optocht toen we voorbij liepen, stond slechts 1 top en 1 bas opgesteld, stond zo'n 20 meter van de optocht af, en kwam nog steeds boven het overgrote deel van de wagens uit, ze gaan dus hard, en hebben gewoon een goed geluid, je kan ze ook eventueel huren, om uit te proberen, maar dat zou ik sowieso altijd doen.

Comment

• Michel van de Beek
      • Oct 2000
      • 283

De filosofie is in elk geval wel interessant ... less is more. Ben ik het compleet mee eens.

En de compensatie voor Fletcher Munson is ook interessant. Het maakt een systeem een stuk 'more controllable'. Alleen is de vraag, wil iedereen dit. Sommige technici zijn zich heel bewust wat er gebeurt met verschillende geluidsdruk en draaien bewust het ene nummer wat harder dan het andere, en gebruiken de veranderingen in 'beleving' om de nummers meer 'impact' te geven. Aan de andere kant, corrigeert het wel techs die in hun enthousiasme een beetje te ver gaan.
      Groeten,
      Michel

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

Hofman, dat zijn toch die kermisboxen ? Kan me voorstellen dat ze 'n ander marktsegment willen aanboren. Best gewaagd in 'n propvolle markt 'n nieuw merk te introduceren.

Munson-Fletcher curves compenseren ? Ben nooit zo'n voorstander geweest van dynamic EQ-ing, zeker niet bij goede en grote weergavesystemen. Maar goed, ik laat me graag verrassen en ben benieuwd. De rest van het verhaal op de site (PWM) is standaard verkoopverhaal, muv hun doelstelling; "geen compromissen" ... grappig gezien (electro-)akoestiek net als eenieder ander natuurkundig verschijnsel van compromissen aan elkaar hangt.

Groet !
        Meer is minder, minder is meer

Comment

• @lex
          • Jul 2006
          • 1087

Originally posted by Michel van de Beek
          De filosofie is in elk geval wel interessant ... less is more. Ben ik het compleet mee eens.

En de compensatie voor Fletcher Munson is ook interessant. Het maakt een systeem een stuk 'more controllable'. Alleen is de vraag, wil iedereen dit. Sommige technici zijn zich heel bewust wat er gebeurt met verschillende geluidsdruk en draaien bewust het ene nummer wat harder dan het andere, en gebruiken de veranderingen in 'beleving' om de nummers meer 'impact' te geven. Aan de andere kant, corrigeert het wel techs die in hun enthousiasme een beetje te ver gaan.
          Ik ben hier een jaar of acht geleden mee bezig geweest omdat ik dacht dat er in die FM nog een leuke marge zat voor systeemverbetering. Mijn conclusie destijds:

Absolute lariekoek!

Het systeem compenseert volume-versus-frekwentiegevoeligheid van het oor. Dat volume waar we het over hebben is afstandafhankelijk (want volume loopt terug bij toenemen van afstand). Dat wil dus zeggen dat iemand die op drie meter vanaf PA op elk gluidsniveau het perfecte geluid ervaart (er vanuitgaande dat er voor die postitie gecompenseerd wordt), maar iemand die op dertig meter zit (en naar hun zeggen kan die set het makkelijk aan) een gecompenseerd geluidbeeld voor de kiezen krijgt waar geen reet van klopt!

En dan nog is het bij vrijwel geen enkele set zo dat hij op tien meter net zo klinkt als op dertig meter (helemaal bij verwaaiing in de buitenlucht). Die afwijking is vele malen groter dan wat FMC corrigeert.

Mijn conclusie was dat het leuk is voor thuis (met een vaste luisterpositie tov speakers) en daar heb ik al wat mee geëxperimenteerd. Maar voor live met een grote variatie in afstand tot de speakers kan je dit onmogelijk compenseren!

Dus tot slot: het principe wordt gebruikt voor marketingdoeleinden!

@lex
          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Hofman is idd bekent om zijn "kermisboxen " maar eerlijk is eerlijk deze systemen op de kermis klinken erg goed. Draagt redelijk ver en veel druk

Heb het op verschillende atttractie's gehoord en mwas er erg onder de indruk daarvan.

2 subs enkel 18 met 4 topjes 10" maar tot een meter of 10 voor de attractie DRUK ! Ook de topjes klinken niet verkeerd.

Maar de prijzen zijn erg hoog ben ik van mening zeker om de Amerken te willen overtreffen.

Een enkel 18 sub kost bij hun rond de 2700 euro en een dubbel 18 sub van hoifman kost 1600,00

Zit er wel een versterker ingebouwd maar toch een serieuze prijs voor een niet Amerk speaker systeem
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Michel van de Beek
              • Oct 2000
              • 283

Originally posted by @lex
              Ik ben hier een jaar of acht geleden mee bezig geweest omdat ik dacht dat er in die FM nog een leuke marge zat voor systeemverbetering. Mijn conclusie destijds:

Absolute lariekoek!

Het systeem compenseert volume-versus-frekwentiegevoeligheid van het oor. Dat volume waar we het over hebben is afstandafhankelijk (want volume loopt terug bij toenemen van afstand). Dat wil dus zeggen dat iemand die op drie meter vanaf PA op elk gluidsniveau het perfecte geluid ervaart (er vanuitgaande dat er voor die postitie gecompenseerd wordt), maar iemand die op dertig meter zit (en naar hun zeggen kan die set het makkelijk aan) een gecompenseerd geluidbeeld voor de kiezen krijgt waar geen reet van klopt!

En dan nog is het bij vrijwel geen enkele set zo dat hij op tien meter net zo klinkt als op dertig meter (helemaal bij verwaaiing in de buitenlucht). Die afwijking is vele malen groter dan wat FMC corrigeert.

Mijn conclusie was dat het leuk is voor thuis (met een vaste luisterpositie tov speakers) en daar heb ik al wat mee geëxperimenteerd. Maar voor live met een grote variatie in afstand tot de speakers kan je dit onmogelijk compenseren!

Dus tot slot: het principe wordt gebruikt voor marketingdoeleinden!

@lex
              Je formuleert inderdaad een hele belangrijke randvoorwaarde voor het gebruik van correctieve middelen in het algemeen, en FM-compensatie in het bijzonder ...

het systeem moet ontworpen zijn om te voldoen aan de eis van minimum variance; zie Bob McCarthy / optimizing soundsystems of volg een seminar/training (o.a via Meyer) dat hierover gaat.

Voldoet het hieraan, dan kan je wat winnen. En dan nog, je ontneemt een goede tech creatieve speelruimte
              Groeten,
              Michel

Comment

• Noobie
                • Dec 2007
                • 223

Het systeem heb ik (nog) niet gehoord, maar aangezien ik de klank van de 'kermis' lijn redelijk goed ken ben ik toch wat sceptisch.

Vrijwel alle recensies die vermeld worden zijn via directe contacten van de firma hofmann (weet ik toevallig via de wandelgangen), dus die wil ik niet als doorslaggevend nemen op dit moment.

De fijne curve die als grondslag van hun filosofie dient.. tja ik kan me vergissen maar tussen het bereik 80-120 dB (werkbare PA level) zie ik een vrijwel lineare verhouding tussen de grafieken, met een kleine afwijking in het laagfrequente. De curve geeft in mijn optiek aan dat een dergelijk systeem dus volslagen onnodig is, tenzij je op 40 dB achtergrondmuziek staat te doen, afgewisseld met een tapeshow @ 100 dB...

Qua levels.. er worden weer eens peak levels gegeven, totaal niet te verglijken met RMS levels zoals de meeste topmerken wel opgeven.

Erg sprankelend hoog (staat in een paar recenties) betekend in mijn beleving meestal een gebrek aan mid... maar goed daar wil ik niet over oordelen voor ik het gehoord heb.
                Ook extreem hoog volume zie ik voorbij komen, toch als je vergelijkt kom je qua level niet in de buurt van de top-level spl's, die overigens nauwelijks als pijnlijk worden ervaren bij levels van 120 dB+, vanwege de lage vervorming.
                Het verhaal dat het erg hard gaat... is twijfelachtig indien dit onvervormd is.
                Het verhaal fase probleem is natuurlijk al eeuwen oud, het punt is echter wel dat er nog nooit is aangetoond dat faseverschillen hoorbaar zouden zijn. De resonantie frequenties van een Eq.... hier raak ik het spoor bijster... normaal gesproken liggen resonantiefrequenties buiten het werkgebied, door een blokgolf aan te bieden krijg je vreemde effecten, zegt niet echt veel over werking van eq's naar mijn mening.

Het lijkt mij (helaas) toch weer een marketing verhaal, ben wel benieuwd hoe het in werkelijkheid klinkt.
                Last edited by Noobie; 30-04-10, 21:05.

Comment

• Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

Als je als (redelijk) obekende fabrikant een nieuwe lijn in het topsegment neer wil zetten waarbij je blijkbaar ook nog duurder bent dan de gangbare A-merken...

Ik denk dat we dan allemaal wel op onze vingers kunnen uittellen dat het niks wordt tenzij je de kip met de gouden eieren hebt Als ik het zo lees, hebben ze die niet. Dan mag je hopen dat een praktijktest wel overtuigt, anders kun je gelijk weer inpakken. En dat ze het lef hebben om een flightcase-handgreep te gebruiken...

Ik heb wat dat betreft al een aantal jaar 'n oogje op TW Audio gericht en dat is het enigste nieuwere merk wat ik nog kansen op de markt toedicht, zeker nu de ellende met Hoellstern ook voorbij is. Het is voor hen alleen te hopen dat Feedback het wat harder gaat pushen. Maar nog liever Feedback dan de importeur die ze hiervoor hadden. Die deed er helemaal niks mee.

Ik heb overigens op een van de foto's wel 1 pluspunt gezien. Wie weet wat ik bedoel? ;-)

Last edited by Outline; 30-04-10, 21:48.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Er staat 'making waves' op de site, zou beter 'marketing waves' kunnen staan.
                    Het is heel simpel, ieder fabrikant heeft met exact dezelfde natuurkundige regels te maken. Speaker-fabrikanten doen stuk voor stuk hun stinkende best zo goed mogelijke drivers te maken met een zo hoog mogelijk rendement.
                    Dat houdt dus in dat de rendementen van de verschillende A-merken nooit heel veel uit elkaar zullen liggen.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Beckers Entertainment
                      • Dec 2008
                      • 650

Originally posted by Outline

Ik heb overigens op een van de foto's wel 1 pluspunt gezien. Wie weet wat ik bedoel? ;-)

De benen van de dame precies in het midden?
                      Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

Originally posted by Beckers Entertainment
                        De benen van de dame precies in het midden?
                        Daarnaast zie ik nog 2 pluspunten, iets hoger...

Hmm, als ik die kasten zo van achteren zie, inderdaad flightcase handvaten, erg handig voor hoog tillen...
                        Geen powerconn doorlus, zo te zien connectors ook niet verzonken binnen de kast. Als dit niet het allereerste proto setje is wat ze in elkaar geknutseld hebben voor proof of concept dan zie ik het somber in.

De indruk word gewekt dat dit setje de hele tent doet, maar voor hetzelfde geld staat er nog een andere set naast, you never know.

Comment

• Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

Originally posted by DJ Antoon
                          Daarnaast zie ik nog 2 pluspunten, iets hoger...

Hmm, als ik die kasten zo van achteren zie, inderdaad flightcase handvaten, erg handig voor hoog tillen...
                          Geen powerconn doorlus, zo te zien connectors ook niet verzonken binnen de kast. Als dit niet het allereerste proto setje is wat ze in elkaar geknutseld hebben voor proof of concept dan zie ik het somber in.

De indruk word gewekt dat dit setje de hele tent doet, maar voor hetzelfde geld staat er nog een andere set naast, you never know.

Goed gekeken jongens...

En verder zegt DJ Antoon het. En dan verwijs ik graag nog even naar wat ik eerder ook al gezegd heb: Als je als (redelijk) obekende fabrikant een nieuwe lijn in het topsegment neer wil zetten waarbij je blijkbaar ook nog duurder bent dan de gangbare A-merken...

Ik denk dat we dan allemaal wel op onze vingers kunnen uittellen dat het niks wordt tenzij je de kip met de gouden eieren hebt Als ik het zo lees, hebben ze die niet. Dan mag je hopen dat een praktijktest wel overtuigt, anders kun je gelijk weer inpakken.

En heeft iemand ook al de gebruikte XLR-chassisdelen goed bekeken? Precies, oude P-serie! En hoe worden de versterkers eigenlijk gekoeld? Heb er nog niks over kunnen vinden...
                          Last edited by Outline; 30-04-10, 23:50.

Comment

• SPS
                            • Mar 2004
                            • 1662

De foto van Nick en Simon zou ik als techneut niet willen gebruiken.
                            90 graden horizontaal spreiding. Maar er worden geen infills gebruikt en de top staat RECHT naar voren. Een aanfluiting qua klankbeeld midvoor dus......

Maar ja, marketingtechnisch gesproken: altijd leuk natuurlijk...
                            Paul
                            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

De prijzen zijn iig niet interessant voor de verhuurwereld.

dsub active bandpasshorn sub 2kw 2x18" 3.900,00 ex BTW
                              Best duur voor een dubbel 18 BP kastje ( wel met versterker ingebouwd )

Ze gebruiken Ciare speakers dan kost zo een versterkertje erg duur die er in zit.
                              Last edited by Rolandino; 01-05-10, 16:25.

Comment

Working...