System One Audio

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Nog een goede vraag: waar haalt een klein bedrijf als Hofman het geld vandaan om zo´n systeem helemaal uitontwikkeld aan te bieden?

Ook ben ik benieuwd of de inhoud (dus drivers, versterkers, processing enz) ook maar een klein gedeelte van de prijs rechtvaardigd.

Comment

• Edwin Heesbeen
      • Oct 2006
      • 19

Originally posted by Noobie
      De natuurkundige optie lijkt me juist...

Zoals ik al had geschreven heb ik het nog niet gehoord, maar ik zie niet in waarom dit systeem zoveel beter zou zijn als d&B of L-acoustics. Het is wel duurder en de spreidings hoeken zijn ver van ideaal (90 gr. is bij de meeste merken al sinds 10 jaar afgeschaft om die reden). Qua output blijft bv. Arcs ook perfect klinken tot een slordige 130 dB, kortom lijkt het systeem dus onvoldoende/geen meerwaarde t.o.v. gerenommeerde merken te brengen. Vanuit dat oogpunt geef ik het systeem weinig kans het groot te maken.

De uiterlijke afwerking doet niks af aan de functionaliteit, persoonlijk vind ik bruin (L-Acc) ook geen mooie kleur qua afwerking maar het systeem klinkt wel goed.

hoofdzaak is: Als je de keus moet maken tussen gerenommeerde merken of een nieuwkomer, lijkt mij prijs de enige factor die het interessant kan maken als die dan hoger is houd het snel op.
      Qua SPL komt het trouwens niks verder dan de oude d&b F2, qua klank waren dat ook prima kasten om mee te werken. zeer verglijkbaar eigenlijk, 90 gr, 2x12" + 2" en snoeihard.
      Aller eerst beweer ik niet dat dit systeem zoveel beter is, ik zeg dat het zich kan meten met de grote merken.

En dat hij qua SPL niks verder komt dan een oude F2 top is onzin!
      De oude F2 top haalt 136db MAX tegen de 140db van de system one top, dat zijn 4 hele dbtjes ruim 2x zo hard.

En wat de openingshoek betreft, het gaat hier wel om een hoornloaded longthrow top, kijk even naar de D&B C3 slechts 35x5 graden, de NEXO Alpha slechts 35x35 graden, de EV XRAY top slechts 40 graden.

En hoe komen jullie er eigenlijk bij dat deze set zo duur is, ik kan namelijk geen prijzen vinden op internet.

Comment

• coolman
        • May 2010
        • 2

Ik heb het hieronder allemaal eens even zitten lezen maar wat zijn jullie toch weer zeer positief over dit system one (maar niet heus !!!!!) ik wil niet veel zeggen maar als jullie nou eerst eens even gaan kijken en luisteren bij dit systeem, dan praten jullie misschien heel anders want een hoop LUL verhalen ophangen zonder dat je het systeem heb gehoord kan niet !!

Ik spreek uit ervaring en ik was zeer onder de indruk van dit systeem en nog steeds.
        En het kan dan misschien wel een klein bedrijfje zijn maar dat doet niets onder aan de kwaliteit en je wordt daar altijd zeer netjes geholpen en ze hebben altijd tijd voor je, en dat kun je bij andere bedrijven niet altijd zeggen.

Ik hoop dat ik zo duidelijk ben geweest.

vriendelijke groeten.

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

@Coolman,
          Zou het kunnen dat jouw bericht ook in de categoerie die door jou liefkozend "lulverhalen"mag worden geplaatst.
          Je roept namelijk wel veel over de meningen van anderen ( die zelf aangeven iets bwel of niet te hebben beluisterd..) Maar over de prestaties van het product rep je met geen letter!

Wel hemel je het bedrijf de hoogte in, dat geeft dan weer een hele rare bijsmaak aan een eerste bericht op dit forum, snap je?!
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• cobi
            • Aug 2002
            • 1083

Originally posted by Rolandino
            Als ik het simpel bekijk kost een systeem rond de 24000 dan koop ik liever voor hetzelfde of voor iets minder een Amerk wat gerespecteerd wordt en waar je bij aankoop al werk hebt met bv collega bedrijven.
            Misschien is de bruto prijs heel hoog, uiteindelijke gaat het natuurlijk om de netto prijs die je gaat betalen.
            Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• cobi
              • Aug 2002
              • 1083

Originally posted by Outline
              Nog een goede vraag: waar haalt een klein bedrijf als Hofman het geld vandaan om zo´n systeem helemaal uitontwikkeld aan te bieden?

Ook ben ik benieuwd of de inhoud (dus drivers, versterkers, processing enz) ook maar een klein gedeelte van de prijs rechtvaardigd.
              Als je een PA in eigen beheer kan ontwikkelen (dus zonder andere mensen in te huren), dan heb je in principe alleen de materiaal kosten als ontwikkelingskosten? of zie ik dat verkeerd. De rest (berekeningen, metingen, prototypes maken) kost alleen heel veel tijd.

Ik ben benieuwd hoe het setje klinkt, ik kom zelf uit Nijmegen waar Hofman in de buurt zit dus ik kom vanzelf een setje tegen (vierdaagse of zo).

Van de producten van Hofman en Novanex (zelfde ontwerper volgens mij) ben ik nooit onder de indruk geweest maar goed.

De vooral theoretische verhalen over grafische EQ's op de site, tja wat moet je daar (als praktijk man) op zeggen. Conclusie die je eruit kan trekken is dat je nooit een systeem-EQ nodig hebt. Dan vraag ik me direct af of dit systeem is ontworpen door een (huiskamer)hifi freak of door een live-PA-ontwikkelaar die echt iets nieuws heeft uitgevonden (namelijk speakers die in elke akoestiek hetzelfde klinken).

Maar goed, eerst maar eens het setje horen...
              Last edited by cobi; 07-05-10, 13:27.

Comment

• coolman
                • May 2010
                • 2

@moderator,

Mag je op deze site alleen maar een product afzeiken ???

En hoezo zeg ik niks over de prestatie van dit product,

Ik spreek uit ervaring en ik was zeer onder de indruk van dit systeem en nog steeds, dit is toch genoeg ?

En verder wil ik niemand afzeiken, maar je moet de mensen ook een kans geven om een nieuw product op de markt te zetten.
                en natuurlijk mag iedereen een eigen mening hebben, ieder zijn eigen smaak !

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Originally posted by coolman
                  @moderator,

Mag je op deze site alleen maar een product afzeiken ???
                  Wanneer een fabrikant gel*l op zijn website publiceert ter promotie van zijn producten dan hebben mensen daar een mening over, zoals je leest in de berichten in dit onderwerp zijn diverse mensen bijzonder sceptisch over de prestaties van de aangeboden producten, al voordat mensen de moeite nemen (!) om er eventueel naar te gaan luisteren.

Kan je heel hard gaan schreeuwen dat mensen niet zo snel moeten oordelen, dat is geheel aan jou.
                  Je kunt je ook afvragen of de fabrikant wel verstandig bezig is met de info die hij verstrekt, kwestie van hoe je het benaderd!

Aanvullend, je geeft aan tevreden te zijn, je geeft niet aan waarover je tevreden bent, wat je vergelijk is met bijvoorbeeld andere sets/merken.

Dat maakt jouw reactie euhm...niet anders dan mensen die niet geluisterd hebben en ook hun mening geven.
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Timo Beckman
                    • Jul 2006
                    • 1298

Het is een mooi verhaaltje (sprookje bijna) wat op die web-site staat alleen hebben ze totaal geen meet gegevens end. beschikbaar .
                    Als ik een systeem zou moeten specificeren voor een festival zou ik toch wel wat meer gegevens moeten hebben dan wat er nu op die web site staat
                    Om een systeem met dynamic eq's onderhanden te nemen (dat fletcher munson verhaal) lijkt me niet handig . Als ik een systeem +/- recht afregel dan doe ik dat zodat het geen wat er vanuit de mengtafel weg gestuurt wordt ook zo natuur getrouw uit de speakers komt . Als er boven een bepaald level dus ingegrepen wordt op de frequentie response houdt dit ook in dat je harder zult moeten trekken aan de channel eq's van je tafel als je perse dat geluid wilt .
                    Of de mensen dit trekken qua volume/frequentie response is aan de opperators van de bands/productie en kan door de betreffende tech's aangepast worden indien nodig/gewenst .

Om via een omweg andere merken onderuit te schoppen (dat synco verhaaltje) geeft geen pas .
                    Synco (renkenz heins/martin line array) is een van de A-merken en heeft zo zijn haken en ogen . In de handen van een goede syteem tech en juist gestacked/gevlogen is het een goed systeem met een eigen klank (of je het mooi vind is persoonsgebonden) . Met een line array is een systeem tech helemaal belangrijk (let wel ik vind synco nooit echt mooi hoewel ik het een paar keer goed heb horen klinken) .

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

ik zou het best wel een keer willen proberen, in het kader van "koopt neerlansche waer" een optreden doen.

maar ik zou als ik naar de site kijk al niet eens weten :
                      -waar de spullen te kopen? Dealers? testruimte? Alleen de fabriek staat vermeld.
                      -serviceapparaat?
                      -verhuurders om bij te huren?
                      -prijzen?

en dat geldt dus ook voor de oudere types van de firma. zo een supermidgetsetje zit precies in de categorie waar vrijwel alle nederlandse bandjes en DJ's hun klus kunnen doen. En zo duur hoeft zo een set bij een geautomatiseerd productieproces niet meer te kosten. Zeker als transport vanaf china niet meer nodig is... Maar ik ben ze nooit ergens tegengekomen. En de basisinformatie is niet te vinden. Dat maakt wel kopschuw.
                      lekker belangrijk!

Comment

• Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

Hoe ik aan de prijzen kom ?

Ik heb ze opgevraagd en ze sturen mij de prijzen die me heel erg tegenvielen ( gewoon te duur to de bekende geaccepteerde AMerken )

Ook de korting die ikm zou krijgen zijn niet acceptabel to de prijs ( hooguit 20% )

Verkoop prijzen zijn erg hoog en de korting voor verhuur bedrijven vindt ik erg aan de lage kant to de verkoopprijs ( als je tenminste je produkt in deze wereld wilt hebben en wilt concureren tegen de Amerken )

Ik ben van mening als de prijs gelijk of iets onder de Amerken prijs ligt wordt het mss aantrekkelijker voor de verhuur frima's onder ons om de moeite te nemen om deze systemen te gaan beluisteren.

Zeg niet dat het slecht is want ik KEN het geluid van Hofman ( kermiskastjes ) deze klinken ook gewoon goed.

Speakers die ze gebruiken zijn Ciare dus kwaliteit genoeg naar mijn mening.

Een prijskaartje van een kleine 34000 euro verkoop voor 1x triple 18 en dubbel 12 hoorngeladen top inclusief versterking is toch een serieuze prijs omdat je een Amerk voor dezelfde prijs of minder kunt aanschaffen.

Set kan best goed klinken hoor maar iets wat goed klinkt hoeft niet altijd geaccepteerd te worden in de branche. In dat geval is het een kat in de zak kopen ( een set van ruim 30000 gekocht en je kunt het nergens kwijt omdat het geen Amerk is ) maar goed dat is ieder zijn keuze.

Ik koop liever een Amerk voor dit bedrag zodat ik met collega bedrijven een samenwerking kan aangaan en 100% werk ermee kan krijgen dan zo een set kopen en in de loods laten staan omdat mijn RXsetje 4x per week weggaat.

Theorie en praktijk zijn 2 verschillende dingen die niet samengaan dus op papier zullen ze mss gelijk hebben maar in de praktijk werkt het net anders.
                        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• cobi
                          • Aug 2002
                          • 1083

Originally posted by showband

maar ik zou als ik naar de site kijk al niet eens weten :
                          -waar de spullen te kopen? Dealers? testruimte? Alleen de fabriek staat vermeld.
                          -serviceapparaat?
                          -verhuurders om bij te huren?
                          -prijzen?
                          Ik ben benieuwd of PA-geluid en Euro PA ook echt een setje hebben gekocht of dat het bij 1x huren/demo is gebleven.

Ergens anders op dit forum las ik geloof ik dat PA-geluid net een stapel Alcons heeft gekocht dusssss....

Comment

• Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

Prijzen van Hofman Sound staan Hofman Pro Audio, professionele geluidsinstallaties.

Prijzen van System One zijn niet openbaar maar kun je gewoon mailen.

Ze hebben zelf demosets beschikbaar.

Levering van systeem is tussen de 4 a 6 weken ( wordt gemaakt op bestelling )

Dus geen voorraad ( bij eventuele pech onderweg heb je een probleem in mijn ogen )

Dat is al iets wat je niet kunt hebben in deze wereld.

Weinig verhuur bedrijven verpsreid over holland dus niet ff makelijk bij te huren.

Zomaar even wat nadelen wat je als PRo verhuurder niet kunt gebruiken.

Ik heb info gevraagd en in mijn regio is er van hun uit interesse maar durf het niet aan.

Zeker niet voor deze prijzen.
                            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Wanneer een nieuw merk inderdaad goeie spullen produceert tegen prijzen die vergelijkbaar zijn met concurrenten moet er toch ergens een begin worden gemaakt.
                              Wanneer iedereen dan gelijk roept dat het niet interessant is omdat je nergens bij kunt huren is het bij voorbaat al kansloos en dat is eigenlijk best jammer.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rolandino
                                • Mar 2007
                                • 1451

Daar ben ik het mee eens. Op hun site is niets bekend van wie welk systeem heeft.

Maar ook qua prijs is het niet van ik koop dat even .........

Het zal best goed klinken naar mijn mening ( kennende van hun kermiskasten )

Dit zal best iets meer doordacht zijn dan de kermiskasten maar toch een serieuze prijs om uit te geven.

En we zijn toch voorzichtig met het uitgeven van dit soort bedragen.

Comment

Working...