System One Audio

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Noobie
    • Dec 2007
    • 223

Originally posted by Edwin Heesbeen
    Aller eerst beweer ik niet dat dit systeem zoveel beter is, ik zeg dat het zich kan meten met de grote merken.

En dat hij qua SPL niks verder komt dan een oude F2 top is onzin!
    De oude F2 top haalt 136db MAX tegen de 140db van de system one top, dat zijn 4 hele dbtjes ruim 2x zo hard.

En wat de openingshoek betreft, het gaat hier wel om een hoornloaded longthrow top, kijk even naar de D&B C3 slechts 35x5 graden, de NEXO Alpha slechts 35x35 graden, de EV XRAY top slechts 40 graden.

En hoe komen jullie er eigenlijk bij dat deze set zo duur is, ik kan namelijk geen prijzen vinden op internet.
    Er staat bij system one niet bij hoe die SPL gemeten is, bij d&b is dat met pinknoise, ga je een enkele sinus produceren kom je al snel hoger uit, dus ik twijfel of het inderdaad 2x zo hard gaat... overigens wordt die 3 dB door mensen niet ervaren als 2 x zo hard, dat ligt meer bij 10 dB.
    Kortom gewoon te weinig informatie om een gegrond SPL vergelijk te trekken.
    Wat ik ook vreemd vind is dat bv. een v-dosc top een max SPL van 134 dB haalt volgens de specs, een J12 top max 143 dB. De J-top is een van de weinige topkasten die qua SPL hoger zit als S1, vreemd dat de grote merken kennelijk veel moeite hebben die SPL te halen zelfs met meer speakers, maar S1 kan het met 2 x 12" (gouden speakers, begint steeds beter te passen in het ideaalbeeld van S1 site.....)

De spreidings hoek wordt juist kleiner gemaakt, zodat je makkelijker meer kasten kunt koppelen om zo de nodige spreiding in de hand te houden en een systeem meer bereik te geven. C3/4 is bedoeld als longthrow systeem, dus veel druk op een klein vlak.
    De F2 is destijds veranderd naar 60 gr, om zo meer bereik te krijgen op de hoorn en openingshoek tussen mid & hoog beter te laten matchen. Toch is F2 qua kast al jaren achterhaald.
    Er zijn beter klinkende en gemakkelijker toepasbare kasten voor in de plaats gekomen. De 90gr opening is in mijn optiek verre van ideaal, te groot om meerdere tops te combineren, te klein om alles mee te pakken.

zoals ik al zei; ben benieuwd (en onpartijdig overigens) hoe het in werkelijkheid klinkt, maar zeker nog steeds zeer sceptisch door hun (naar mijn menig waardeloze) onderbouwing op de site. Ook klank van hun 'kermis' lijn vergroot mijn scepsis. (Overigens hebben ze destijds ook geprobeerd die lijn in het PA segment te krijgen, dat is toen niet helemaal gelukt geloof ik.) Persoonlijk ben ik niet echt gecharmeerd van de 'kermis' lijn qua klank. maar dat moet ieder voor zich uitmaken.

Als ik die grafiek op binnen het PA werkgebied bekijk, kan ik er niks anders dan een l*l verhaal van maken. Er zit gewoon bijna geen verschil in de curve van de grafiek tussen 80 tot 120 dB, dus wat wil je compenseren dan

edit: misschien iets om een AB test te doen... iemand een Arcs o.i.d. set over in de buurt van Wijchen? Misschien zijn ze daar wel voor in?!

p.s. Novanex bestaat al jaren niet meer, Hoffman zit wel in het oude pand van novanex, maar dat is dacht ik de enige koppeling tussen die 2, ben er destijds nog geweest toen alles (onderdelen) van novanex werd verkocht aan opkopers.
    Last edited by Noobie; 07-05-10, 23:25.

Comment

• Edwin Heesbeen
      • Oct 2006
      • 19

Originally posted by Rolandino
      Hoe ik aan de prijzen kom ?

Ik heb ze opgevraagd en ze sturen mij de prijzen die me heel erg tegenvielen ( gewoon te duur to de bekende geaccepteerde AMerken )

Ook de korting die ikm zou krijgen zijn niet acceptabel to de prijs ( hooguit 20% )

Verkoop prijzen zijn erg hoog en de korting voor verhuur bedrijven vindt ik erg aan de lage kant to de verkoopprijs ( als je tenminste je produkt in deze wereld wilt hebben en wilt concureren tegen de Amerken )

Ik ben van mening als de prijs gelijk of iets onder de Amerken prijs ligt wordt het mss aantrekkelijker voor de verhuur frima's onder ons om de moeite te nemen om deze systemen te gaan beluisteren.

Zeg niet dat het slecht is want ik KEN het geluid van Hofman ( kermiskastjes ) deze klinken ook gewoon goed.

Speakers die ze gebruiken zijn Ciare dus kwaliteit genoeg naar mijn mening.

Een prijskaartje van een kleine 34000 euro verkoop voor 1x triple 18 en dubbel 12 hoorngeladen top inclusief versterking is toch een serieuze prijs omdat je een Amerk voor dezelfde prijs of minder kunt aanschaffen.

Set kan best goed klinken hoor maar iets wat goed klinkt hoeft niet altijd geaccepteerd te worden in de branche. In dat geval is het een kat in de zak kopen ( een set van ruim 30000 gekocht en je kunt het nergens kwijt omdat het geen Amerk is ) maar goed dat is ieder zijn keuze.

Ik koop liever een Amerk voor dit bedrag zodat ik met collega bedrijven een samenwerking kan aangaan en 100% werk ermee kan krijgen dan zo een set kopen en in de loods laten staan omdat mijn RXsetje 4x per week weggaat.

Theorie en praktijk zijn 2 verschillende dingen die niet samengaan dus op papier zullen ze mss gelijk hebben maar in de praktijk werkt het net anders.
      Ik zie iemand vragen of PA-Geluid over is gegaan tot aanschaf, daar kan ik antwoord op geven want ik ben van PA-Geluid.

En het antwoord is nee, en wel om de volgende reden.

Wij bij PA-Geluid waren destijds aan het kijken voor uitbreiding van ons luidspreker assortiment.
      Toen ik dit systeem in Molenhoek tegen kwam was ik direct onder de indruk, en heb kort daarna voor dezelfde show in Harderwijk een demo aangevraagd die zeer goed beviel.

MAAR:
      Omdat wij een hele bult KV2 audio hebben waar we mee tot zo'n 10000man kunnen gaan wat nog geen 3 jaar oud is, kwamen wij tot de conclusie dat wij onze klanten beter kunen bedienen door de aanschaf van een Line Array (Alocons in dit geval)

Als ons KV2 aan vervanging toe is, gaan we wederom serieus kijken naar System One Audio.

Dat gelul over die prijzen is echt waanzin!!!

Ik heb eens even in de papieren van vorig jaar gekeken om de prijzen nog eens op te zoeken.
      edit MOD: Prijzen op een forum....no go!

Wij draaien zelf nu met KV2 VHD systeem wat vergelijkbaar is met System One Audio, maar geloof me die VHD set is 2x zo duur.

Ik kom met De Thuisband show en Menphis Maniacs op heel veel verschillende locaties, en draai dus met veel verschillende systemen ala D&B, JBL, Nexo, L-acoustic enz enz.
      Deze merken zijn met vergelijkbare systemen stuk voor stuk duurder dan System One Audio.
      In mijn optiek, als je een systeem weet te ontwikkelen wat serieus goed klink, ver draagt en snoei hart gaat, voor nog geen 20mile doe je het zo slecht nog niet.
      Sterker nog, je zou verwachten dat de grote merken goedkoper moet zijn.
      Neem Nexo, zij hebben een geolie'd productie proces zetten veel grotere aantallen weg, zij zouden juist goedkoper moeten zijn.

Wat ik toch ook even kwijt wil is het volgende:

Er zijn in dit topic een aantal mensen die zichzelf geluidstechnicus noemen die beweren dat dit systeem niet serieus te nemen is, die een systeem beoordelen op het type XLR chassis die er gebruikt worden.

Maar hoe serieus moet je de mening nemen van een "geluidstechnicus" die een mening heeft over een systeem wat hij nog nooit gezien en gehoord heeft, laat staan er mee gewerkt heeft.

Groet
      Edwin
      Last edited by moderator; 08-05-10, 19:33.

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

Wat ik toch ook even kwijt wil is het volgende:

Er zijn in dit topic een aantal mensen die zichzelf geluidstechnicus noemen die beweren dat dit systeem niet serieus te nemen is, die een systeem beoordelen op het type XLR chassis die er gebruikt worden.

Maar hoe serieus moet je de mening nemen van een "geluidstechnicus" die een mening heeft over een systeem wat hij nog nooit gezien en gehoord heeft, laat staan er mee gewerkt heeft.

Groet
        Edwin
        Ik beoordeel een systeem ook op de bouwkwaliteit en of en hoe over bepaalde dingen nagedacht is. En dan kom ik bij dit systeem tot de conclusie dat dat niet goed in elkaar steekt.

De voorbeelden zijn al genoemd: -geen Powercon-doorlus (kun je weer een stekkerblokje neerleggen met weer meer kans op storing, geld ook voor Sound Projects!!!), -geen fatsoenlijke handgrepen (pakt lekker, helemaal als je de top ondersteboven moet stacken), -lompe, oud type XLR (wat ook nog niet eens in het zwart is!!! hoe moeilijk is dat?), -lelijk en te opvallend logo (leuk als je klusjes hebt waar het gewoon 'not done' is) en zo zijn er wel meer punten te noemen.

Al de punten die ik genoemd heb, zijn met een paar euro per kast op te lossen en zou er voor zorgen dat je ze op dat gebied al serieuzer neemt.

Maar dan nog zou ik het niet aanschaffen: hier in de regio staat het vol met D&B en als je je schuur toch regelmatig leeg wil hebben of als je zelf wat nodig hebt, is het verstandig om te kijken wat de rest heeft staan.

Daarnaast blijf ik Hofman Duran-wannabee's vinden. Als je de rest van de lijn doorneemt, snap je waarom...

Ieder z'n eigen dinge en het kan best wel leuk klinken, maar niet vanuit deze schuur.

Ik wil nog iets aanhalen over merken die niet doorbreken: veel ligt er dus ook aan dat je compatibel wil blijven met de rest en, door het bekende spul te kopen, makkelijker aan het werk komt en het verhuurt maar het later ook goed kwijt kunt. Wat merken die al langere tijd weer meedoen maar die ik echt (te) weinig tegen kom onderweg: Alcons, Qube, Syrincs, TW Audio, Adamson, Fohhn. Zijn toch allemaal redelijke tot goede merken maar je komt ze eigenlijk nooit echt tegen. Waarom? Zie hierboven!
        Last edited by Outline; 08-05-10, 00:14.

Comment

• Edwin Heesbeen
          • Oct 2006
          • 19

Originally posted by Noobie
          Er staat bij system one niet bij hoe die SPL gemeten is, bij d&b is dat met pinknoise, ga je een enkele sinus produceren kom je al snel hoger uit, dus ik twijfel of het inderdaad 2x zo hard gaat... overigens wordt die 3 dB door mensen niet ervaren als 2 x zo hard, dat ligt meer bij 10 dB.
          Kortom gewoon te weinig informatie om een gegrond SPL vergelijk te trekken.
          Wat ik ook vreemd vind is dat bv. een v-dosc top een max SPL van 134 dB haalt volgens de specs, een J12 top max 143 dB. De J-top is een van de weinige topkasten die qua SPL hoger zit als S1, vreemd dat de grote merken kennelijk veel moeite hebben die SPL te halen zelfs met meer speakers, maar S1 kan het met 2 x 12" (gouden speakers, begint steeds beter te passen in het ideaalbeeld van S1 site.....)
          Waarom V-dosc deze druk niet haalt is om 1 hele simpele reden.
          Het is niet hoorngeladen.

Kijk eens naar de speq's van de wel bekende oude Axys Arena T-2212 top.
          Ook een peak SPL van 139db met een 2x 12" top, hoe? gewoon een heel goed ontworpen hoorn.
          En dat met een amp vermogen van slechts 3x 220W.
          En die top is bijna 20 jaar oud!!

De Nexo Alpha-E een 2x 10" 75x45graden behaald ook een SPL van 143db
          Martin Audio behaald met zijn W8C top ENKEL 12" + 6" en 1" een SPL van 135db.
          Alcons Qr18 3x 6.5" + pro ribbon HF behaald een max van 144Db.

Als je een Line Array kast gaat vergelijken met een hoornloaded kast is appels met peren, ongeacht het merk.
          De V-dosc hoeft ook niet zo'n hoge output te hebben, want je hangt er immers minimaal 6 per kant, en dan krijg je weer de onderlinge koppeling.
          En dan heb een een veel hoger SPL.

Dus het gaat hier zeker niet over een goude speaker!

Comment

• Noobie
            • Dec 2007
            • 223

Ik zie iemand vragen of PA-Geluid over is gegaan tot aanschaf, daar kan ik antwoord op geven want ik ben van PA-Geluid.

En het antwoord is nee, en wel om de volgende reden.
            sorry maar dat is dus leugen nr. 1 bevestigd op de site....

Groet
            Edwin
            Doet inderdaad niks af aan de kwaliteit van het systeem, maar het oog wil ook wat lijkt me. Als ik voor 20K een auto koop wil ik ook graag dat er meegespoten deurklinken inzitten en een stekker voor de aansteker i.p.v. een kroonsteentje... hoe fijn of snel hij ook rijd...

Overigens reageer je wel op de SPL, niet op de spreidingshoek... daar ligt in mijn optiek een veel groter probleem als die 3 dB... evenals de in mijn optiek nutteloze dynamische eq...

Even wat anders... er wordt bij S1 flink negatief gedaan over eq's enz. maar hoe wordt die dynamische klankregeling gerealiseerd dan? mechanish afremmen van speakers? , of bijschakelen van spoelen? of toch wel met een (automatische) EQ? Hebben ze dan de perfecte EQ ontworpen... kunnen ze die niet los verkopen dan?
            Sorry maar hoe meer ik erover nadenk, des te meer onzin komt er naar boven in het hele S1 verhaal.

Helpt niet echt mee om van de sceptische beeldvorming af te komen.... overigens ben ik van mening dat merken die gewoon pure onzin vertellen (en dat bedoel ik algemeen...) een kort leven beschoren is.
            Als je onzin nodig hebt om je spullen te verkopen, verkoop je of troep, of je weet niet voldoende waar je technisch mee bezig bent. beide opties lijken me niet echt handig voor een producent.
            Last edited by Noobie; 08-05-10, 09:14.

Comment

• Edwin Heesbeen
              • Oct 2006
              • 19

Originally posted by Noobie
              sorry maar dat is dus leugen nr. 1 bevestigd op de site.....
              Wat is een leugen?
              Dat ik van PA-Geluid ben, of dat we het niet gekocht hebben.
              Ik kan op de site van System One nergerns vinden dat we het wel Gekocht hebben.

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Deze tekst komt duidelijk van hun site maar ik weet niet of dat over PA geluid gaat :

Funpop Horst

Deze foto laat de firma Euro*PA zien die met een verticaal gestackte dubbele System One set het tweede podium van Funpop in Horst optuigen.
                De 4xD-Sub1, 2xD-Sub3, en 4xD-Top1 waren door System One Audio aan Euro*PA voor een uitgebreide tryout beschikbaar gesteld.
                (Voor een impressie van het grote evenemententerrein zie tweede foto)
                De monitoring werd gedaan met D&B.

Euro*PA kreeg na afloop de volgende spontane email van een medewerker van de organisatie:

Bedankt voor de goede service en de geweldige sound. Veel vrienden en bekenden uit de muziekwereld vonden het geluid waanzinnig goed!! Alle frequentie gebieden goed hoorbaar over de gehele locatie. Men vond het een verademing om naar te luisteren in vergelijking met de buren.Het klonk volgens de kenners bijzonder open, terwijl er toch een fantastische bas aanwezig was, complimenten!!!
                (De "buren" werkte met Synco...)

Euro*PA heeft kort daarna 2x D-Top1 en 2x D-Sub3 aangekocht, en even later nog een tweede identieke set.
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Noobie
                  • Dec 2007
                  • 223

Originally posted by Rolandino
                  Deze tekst komt duidelijk van hun site maar ik weet niet of dat over PA geluid gaat :

Funpop Horst

Deze foto laat de firma Euro*PA zien die met een verticaal gestackte dubbele System One set het tweede podium van Funpop in Horst optuigen.
                  De 4xD-Sub1, 2xD-Sub3, en 4xD-Top1 waren door System One Audio aan Euro*PA voor een uitgebreide tryout beschikbaar gesteld.
                  (Voor een impressie van het grote evenemententerrein zie tweede foto)
                  De monitoring werd gedaan met D&B.

Euro*PA kreeg na afloop de volgende spontane email van een medewerker van de organisatie:

Bedankt voor de goede service en de geweldige sound. Veel vrienden en bekenden uit de muziekwereld vonden het geluid waanzinnig goed!! Alle frequentie gebieden goed hoorbaar over de gehele locatie. Men vond het een verademing om naar te luisteren in vergelijking met de buren.Het klonk volgens de kenners bijzonder open, terwijl er toch een fantastische bas aanwezig was, complimenten!!!
                  (De "buren" werkte met Synco...)

Euro*PA heeft kort daarna 2x D-Top1 en 2x D-Sub3 aangekocht, en even later nog een tweede identieke set.
                  geloof dat ik dat ff door elkaar heb gehaald, net al Rolandino, PA-geluid & euro-PA zijn niet het zelfde al lijkt het erg op elkaar als je er overheen leest. dus -1 op die leugen, rest van de post klopt wel dacht ik... zag wel op die foto van het festifal wat PA-geluid heeft gedaan met dit systeem dat de toppen naast elkaar recht vooruit gestackt stonden.. zal een lekkere koppeling zijn geweest tussen de drivers met 2 x 90 gr....
                  Last edited by Noobie; 08-05-10, 17:08.

Comment

• DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

Kijk eens naar de speq's van de wel bekende oude Axys Arena T-2212 top.
                    Ook een peak SPL van 139db met een 2x 12" top, hoe? gewoon een heel goed ontworpen hoorn.
                    En dat met een amp vermogen van slechts 3x 220W.
                    En die top is bijna 20 jaar oud!!
                    Klein verschil een T2212 heeft een openingshoek van 32 graden...
                    Hier word er over 90 graden gesproken.
                    Daar zijn dus 3 arena T2212 toppen voor nodig.

Comment

• NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

Ik ken de set niet, heb er dus ook geen oordeel over.

Van foto's op internet zie ik enigszins de looks
                      van Cadenbach. Dat ken ik wel en dat klinkt echt
                      mirakels en gaat ook echt hard.

Ik vraag me wel af waarom zo'n set als actief wordt
                      gemaakt. Ben zelf toch wel voorstander van losse
                      amps en losse speakers eigenlijk.
                      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

Originally posted by NesCio01
                        Ik vraag me wel af waarom zo'n set als actief wordt gemaakt. Ben zelf toch wel voorstander van losse
                        amps en losse speakers eigenlijk.
                        Terug in eind jaren 80 werd dit vaak als argument gebruikt, want merk E, M etc. hadden niet voor niets ook losse eindtrappen.
                        Nu hebben dezelfde merken inmiddels ook allemaal actieve / powered systemen. De nederlandse fabrikanten van toen (en nu) waren nog zo gek niet.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by DJ Antoon
                          Terug in eind jaren 80 werd dit vaak als argument gebruikt, want merk E, M etc. hadden niet voor niets ook losse eindtrappen.
                          Nu hebben dezelfde merken inmiddels ook allemaal actieve / powered systemen. De nederlandse fabrikanten van toen (en nu) waren nog zo gek niet.
                          Losse eindtrappen heeft nog steeds veel voordelen t.o.v. powered speakers.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MarkRombouts
                            • Jan 2005
                            • 1391

Powered speakers hebben ook nog steeds veel voordelen tov speakers met losse amps/proc´s.

Maar dat lijkt me toch een wat andere discussie die al op veel andere plekken op dit forum wordt gevoerd.

Comment

• Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

Ben bij Hofman geweest en een serieus gesprek gehad en ook diverse kasten gehoord.

Moet zeggen dat ik onder de indruk was van elk systeem wat ik heb gehoord.

Heb systemen van Hofman gehoord en van System One.

heb eerst wat gehoord van Hofman ( enkel 18 sub met 12 top ) wat enorm drukte ook op hoog volume en de top erg fris en duidelijk en voor mijn oren geen vervorming.

Na even de oortjes te hebben laten rusten system One gehoord.

Ik heb de 12"sub met 10"top gehoord en in een woord WOW het sub leek wel of er een 18"er stond te spelen en de top lekker fris en helder

Daarna de dubbel 18 sub met dubbel 12 top gehoord.

ook hierbij zeer veel sub en hard ook zeer strak en toppen luid en duidelijk en niet schreeuwerig.

Hun eigen ontworpen processor werkt goed en is echt hoorbaar op laag en hoog niveau.

zeker het system one is echt om over na te denken.

Wie weet ......................

Ook de passieve systemen klinken goed en worden versterkt met QSC amps maar kan natuurlijk ook ieder ander merk.

Heb 18" subs gehoord met budget versterkers en QSC waar natuurlijk verschil in was maar toch voor budget amps klonk de set goed.

De systeemprocessors doen echt hun werk een beveiligen ook goed.
                              Last edited by Rolandino; 10-05-10, 19:24.
                              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• 4AC
                                • Nov 2007
                                • 1791

Kijk, dat is nog eens een mooie positieve verrassing!
                                Heb je nog een vergelijking kunnen maken met andere merken? Of het systeem an sich gehoord? Zonder vergelijking is je mening namelijk niet echt betrouwbaar te noemen.

SOA. Ach. Ze moeten zich eens goed op het hoofd krabben over 'eerste indruk'. Want die is bij hun wel érg slecht. De handvatten waren ook het eerste wat mij opviel. 100% waardeloos voor luidsprekers, 100% geschikt voor je FC. Al zijn er ook best wat grote spelers die deze handvatten ook gebruiken: bijv. Audience Delight. Klein puntje: dat was van jáááren geleden.

Om terug te komen op de 'eerste indruk': ik vindt het zonde dat je het op hun site moet doen met enkel een (slecht-) tekeningetje van het product. Beetje jammer dat ze niet de moeite nemen om even fatsoenlijke foto's te laten maken.

Verder, hm, qua specs weinig bewonderenswaardig. Beter gezegd: we hebben dit al in de markt. Van merken die het voor minder centjes beter voor elkaar hebben. Maar goed -de wonderschone herrie die het produceert- daar gaat het om. Al met al ben ik best nieuwsgierig naar een luistersessie'tje.

@ Rolandino: Heb je de Hofmannen ook even gewezen op de kritiekpunten die in dit topic genoemd worden?!

Mvg,

Teun
                                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...