Verbod op zenderfrequenties???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

Ff iets meer on-topic: de 2.4 en 5GHz band zul je niet snel in de pro-producten zien. Er zijn nl te veel stoorzenders (smartphones met wifi of blauwe tand, magnetrons, wifi netwerk van locatie) om een betrouwbare verbinding MET lage latency te kunnen garanderen.

Akg dms70 en de line6 producten zijn leuk voor de semi-pro's (zoals ik) op kleine podia. De geluidskwaliteit van deze digitale setjes is top en ze zijn goedkoper dan high-end analoog ;-).
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• MusicSupport
      • Feb 2006
      • 1016

De latency van WiFi of digitale producten is zeer acceptabel ook met TCP/IP. Waarom je de 2,4Ghz of 5Ghz band niet zo snel in de 'professionele' gear zult aantreffen en wel in de 'semi pro/amateur' markt is omdat deze banden vrijgegeven zijn om voor Jan en Alleman in te werken, er mogelijk storing van WiFi routers en Magnetrons kan optreden en vooral omdat de penetratie van het signaal dankzij de hoge freq. van de draaggolf niet zo groot is en de kans op dropouts en storingen aanzienlijk toeneemt bij hinder door objecten, andere freq. bronnen en meerdere systemen in de vrije kanalen van de band.
      De 1.8G band van Sennheiser is daarom ook zo'n 'vreemde eend in de bijt' product.
      Shure ULX-D gaat gewoon digitaal verder in de bestaande UHF banden.
      d&b Audiotechnik

Comment

• ACSlater
        • Oct 2007
        • 57

Ik zit met mijn Sennheiser G2 in de gevarenzone. Kan de apparatuur niet gewoon (tegen vergoeding) opnieuw geprogrammeerd worden op de juiste frequenties?

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Ombouwen (indien mogelijk) kost nagenoeg de nieuwprijs (bij Sennheiser). Het is niet even kwestie van programmeren maar het zijn componenten die vervangen worden in de zenders als ook de ontvangers. Vraag een offerte bij ze op voor jouw systemen dan hoor je vanzelf of het mogelijk is en wat de kosten daarvoor zijn. Kunnen zij beter beantwoorden dan wij hier op het forum.
          Last edited by vasco; 25-01-13, 13:13.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

Originally posted by ACSlater
            Ik zit met mijn Sennheiser G2 in de gevarenzone. Kan de apparatuur niet gewoon (tegen vergoeding) opnieuw geprogrammeerd worden op de juiste frequenties?
            voor zover als ik weet moet de eeprom vervangen worden en het HF-deel van de print. Zowel bij de zender als de ontvanger.

Aangezien de goedkopere sets. alle eclectronica op een print heeft zitten maakt dat de hele print vervangen moet worden. Wat feitelijk maakt dat je een nieuw apparaat koopt.
            (en dan noemt sets die meer dan 1000euro per set kosten "goedkopere sets")

Ik vermoed wel dat er in de knutselwereld zeker mensen een handeltje gaan zien in het omknutselen van de onnoemelijk grote stapel "waardeloze" zenders.
            Immers een bruikbare set is snel 300 euro verdienen. En dat maakt dat er geld in zit zodra de pleuris uitbreekt en de shure's en sennheisers gedumpt gaan worden.

Ik heb daar wel mijn ideeen bij. Maar zolang het antwoord van de industrie nog afgewacht wordt is het angstaanjagend stil. Ik denk dat er in de diverse testbanken complete ontwerpen wachten op het gevecht van die enorme vervangmarkt...
            lekker belangrijk!

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Ik heb wel al gelezen op de website van Shure dat je rekening moet houden met een kortere afschrijvingsperiode van alle nieuwe draadloze producten.
              Niet echt goed nieuws dacht ik.

Comment

• rdreiers
                • Nov 2009
                • 407

Tja G1 is al over en uit, G2 is inmiddels economisch afgeschreven. De kosten van ombouw zijn in een paar jaar tijd flink opgeslagen bij sennheiser. em 3032 zit op 800 en nog iets en een skm 5000 op 380 in die buurt.

Wil dus zeggen dat een set bijna 1600 euro ex btw kost om om te bouwen. En dan uiteraard een maand kwijt zijn of zo.

Comment

• NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

Daarnaast geeft de overheid ons 2 smalle spectra
                  te gebruiken tot 2016.
                  Dit om dus claims enz. te voorkomen.
                  Van nu tot 2016, dan is alles zo'n beetje wel afgeschreven,
                  is de gedachte.

Ik ben ff beide bandbreedten kwijt, iig ergens rond 790.000
                  en dan nog wat hoger blijft dus voor ons.

grtz

Nes
                  Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Paul10
                    • May 2012
                    • 122

ombouw-Sennheiser SK50/skm5000,
                    als je iemand kan vinden die de bejaarde 82S129 proms kan programmen, en de PLL prescaller waardes los kan peuteren bij Sennheiser, ben je voor 6euro materiaal klaar;-)moet hij binnen de werkbare band zitten, anders moet je het filtertje aanpassen. (hij moet dan nog wel opnieuw afgeregeld worden, maar met een spectrum lukt dit prima)

Ombouw 3032.
                    Als je binnen de werkbare band aangepast moet worden, kan dat met software, wederom geeft sennheiser die niet vrij.

G2/G3 kunnen omgeprogrammeerd worden, en eventueel filter aanpassen, maar wederom je krijgt de informatie het niet los.

Bij Sennheiser moet er ook brood op de plank komen en dit is daar wel weer een mooi moment voor.

2,4/5 ghz zenders zie ik niet zo zitten, in deze freq. gebieden heb veel meer last met obstakel, het is niet voor niets dat de 800MHZ band verkocht is.
                    Daarbij zit er al veel in deze band, zoals wifi, draadloos-dmx, intercom etc die met behoorlijke vermogens zenden.
                    Ik hou het voorlopig nog even rond kanaal 41

Comment

• ACSlater
                      • Oct 2007
                      • 57

Originally posted by Paul10
                      G2/G3 kunnen omgeprogrammeerd worden, en eventueel filter aanpassen, maar wederom je krijgt de informatie het niet los.

Bij Sennheiser moet er ook brood op de plank komen en dit is daar wel weer een mooi moment voor.
                      Sennheiser en Shure (toch wel de marktleiders toch?) verdienen al genoeg aan deze verkoop van frequenties. Er zijn veel mensen die al apparatuur vervangen hebben of dat gaan doen. Ik zou het schappelijk vinden als ze met een redelijk geprijsde oplossing zouden komen. Ik heb geen zin om nogmaals de nieuwprijs te betalen om de G2 serie te kunnen blijven gebruiken. Dan is het inderdaad hopen op hobbyisten die er iets op vinden.

Comment

• Paul10
                        • May 2012
                        • 122

Originally posted by ACSlater
                        Ik zou het schappelijk vinden als ze met een redelijk geprijsde oplossing zouden komen. Ik heb geen zin om nogmaals de nieuwprijs te betalen om de G2 serie te kunnen blijven gebruiken.
                        Volgens mij word de EW serie door Sennheiser niet aangepast. verder ben ik het volledig met je eens en ik weet dat er heel wat mensen mee bezig zijn. Maar zolang Sennheiser niet over de brug komt met de PLL prescaller waardes, vrees ik het ergste.

Comment

• SPS
                          • Mar 2004
                          • 1662

Originally posted by Paul10
                          Volgens mij word de EW serie door Sennheiser niet aangepast. verder ben ik het volledig met je eens en ik weet dat er heel wat mensen mee bezig zijn. Maar zolang Sennheiser niet over de brug komt met de PLL prescaller waardes, vrees ik het ergste.

Zou er nu niemand op de wereld zijn die e.e.a. kan back-engineren
                          Knappe koppen zat in india/china enz
                          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

Originally posted by SPS
                            Zover hoef je niet te gaan. Probleem is dat er veel onderdelen anders zijn tussen de verschillende banden. Dan zijn deze ook nog in HF tuner doosjes ondergebracht, waardoor het moeilijk word om ze te vervangen. En het geheel moet afgeregeld worden. Dat maakt het erg bewerkelijk, dus dan is de vraag of het wel interessant is.

Het makkelijkste zou zijn als sennheiser de RF printjes in de juiste banden bij zou maken, dan is het RF printjes uitwisselen en klaar is kees. Door de aantallen zou de prijs dan ook interessant kunnen worden. Maar dat past dus niet in hun marketing straatje...

Wie weet dat een ander dit gaat doen...

Comment

• beyma
                              • Oct 2002
                              • 1614

Ik denk dat SPS dat ook bedoeld, Chinese kopieren alles dus kom maar op met die printjes! laat die marketing mensen lekker het heen en weer krijgen daar bij sennheiser....
                              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Originally posted by SPS
                                Ik heb ze anders nog niet veel vernieuwing zien brengen in de sector.
                                Producten namaken, en westerse bedrijven die naar daar trekken, om 2 cent per stuk goedkoper te kunnen produceren wel.

Maar R&D is zo goed als onbestaande in China.

Comment

Working...