Verbod op zenderfrequenties???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stamgast
    • Feb 2010
    • 253

Nee, je kunt het beste een setje kopen in de 39- t/m 41-band. 614 – 638 MHz. bron

Comment

• mikey74
      • Jan 2012
      • 4

@ Stamgast Ik had de site van de PMSE en van de agentschap telecom ook door gelezen.
      Echter ik zal mij wat verder doen uitleggen,
      Dat ik nu ook aan het kijken/speuren ben voor een leuk setje.
      En dat is zeker niet bedoeld voor zoals voor jullie velen professioneel gebruik.
      Maar voor de aantal feesten hier bij ons, waar ik nu een beetje het geluid voor verzorgt.
      Aangezien er voor mij best leuke setjes te koop zijn (in een leuke prijs klasse voor mij)
      Maar die dus allemaal op een kanaal/frequentie zitten die dus binnen nu en een korte tijd ''nutteloos'' worden.
      En er zijn ''nog steeds'' setje te koop die dus op de VHF band opereren wat mij voor nu een ''veilige'' alternatief zou zijn!
      Ga ik nu kijken voor een set die nu in de frequentie 614-638 opereren dan kom je nu alleen nog de twee beste merken uit, tegen waar ook natuurlijk een leuk prijs kaartje aanhangt.

mike

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

Kan momenteel weinig vinden,
        maar volgens mij was er vandaag een zenderveiling?

Start Multiband frequentieveiling: 31 oktober 10.00 uur

Op woensdag 31 oktober a.s. om 10.00 uur start de Multiband frequentieveiling.
        Vijf marktpartijen proberen via deze veiling een vergunning te krijgen waarmee zij
        de komende jaren mobiele telecommunicatiediensten aan kunnen bieden, zoals
        mobiele telefonie en mobiel internet. De veiling vindt plaats via internet en zal naar
        verwachting een aantal weken duren.

Peter Spijkerman, directeur-hoofdinspecteur van Agentschap Telecom, is veilingmeester.

bron:

grtz

Nes
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

Het Nederlandse mobiele net gaat onder de hamer. Vandaag start een grote frequentieveiling die de concurrentie onder telecomproviders moet vergroten voor de komende 17 jaar. De animo valt echter tegen. [Update 14 december: de uiteindelijke opbrengst is 3,8 miljard euro, veel hoger dan verwacht] 1. Wat wordt er geveild? Agentschap Telecom biedt frequenties aan waarmee

Te veilen vergunningen

In de Multibandveiling worden de volgende vergunningen geveild:
          6 vergunningen van elk 2x5 MHz (totaal: 2x30 MHz gepaard spectrum) in de 800 MHz band. Daarvan zijn twee vergunningen (totaal: 2x10 MHz gepaard spectrum) exclusief gereserveerd voor nieuwkomers;
          7 vergunningen van elk 2x5 MHz (totaal: 2x35 MHz gepaard spectrum) in de 900 MHz band. Daarvan is ƩƩn vergunning (totaal: 2x5 MHz gepaard spectrum) exclusief gereserveerd voor nieuwkomers;
          14 vergunningen van elk 2x5 MHz (totaal: 2x70 MHz gepaard spectrum) in de 1800 MHz band;
          2 vergunningen van elk 2x5 MHz (totaal: 2x10 MHz gepaard spectrum) in de 2100 MHz band;
          1 vergunning van 1x14,6 MHz (totaal: 1x14,6 MHz ongepaard spectrum) in de 1900 MHz band;
          11 vergunningen van elk 1x5 MHz (totaal: 1x55 MHz ongepaard spectrum) in de 2600 MHz band.
          Deze frequentieruimte kan worden gebruikt voor het aanbieden van GSM, UMTS (3G) en de volgende generatie van mobiele technologieƫn (4G): LTE en LTE Advanced.
          Last edited by showband; 01-11-12, 09:29.
          lekker belangrijk!

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

Uitkomsten 2,6 GHz veiling

De veiling van frequentieruimte voor mobiele breedband-toepassingen in de 2,6 GHz-band is gehouden van 20 april tot en met 26 april 2010.

Tijdens deze veiling konden de deelnemers bieden op vergunningen in de 2,6 GHz band. De veiling heeft geresulteerd in 2 nieuwkomers op de markt: voor mobiele breedbandtoepassingen: Ziggo 4 en Tele2. Het eindresultaat van de veiling is:
            Naam winnaar Vergunningen voor de frequentieruimte Totaal bedrag (basisprijs + extra prijs) Uitgegeven na de veiling*
            Ziggo 4 B.V. 2510-2530 MHz gepaard met 2630-2650 MHz, €400.000,- + €609.000,- 4 vergunningen
            Tele2 Mobiel B.V 2545-2565 MHz gepaard met 2665-2685 MHz, 2685-2690 MHz (guardband) €400.000,- + €0,- 2 vergunningen
            KPN B.V. 2535-2545 MHz gepaard met 2655-2665 MHz, €200.000,- + €709.000,- 2 vergunningen
            Vodafone Libertel B.V. 2500-2510 MHz gepaard met 2620-2630 MHz, €200.000,- + €0,- 2 vergunningen
            T-Mobile Netherlands B.V. 2530-2535 MHz gepaard met 2650-2655 MHz, €100.000,- + €9.000,- 1 vergunning
            * De huidige vergunninghouders en vergunningen in de frequentieband 2500-2690 MHz kunt u raadplegen in het Nationaal Frequentie Register.

zeer nuttige link:

lekker belangrijk!

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

Originally posted by showband
              Uitkomsten 2,6 GHz veiling

De veiling van frequentieruimte voor mobiele breedband-toepassingen in de
              2,6 GHz-band is gehouden van 20 april tot en met 26 april 2010.

2012
              "De veiling vindt plaats via internet en zal naar
              verwachting een aantal weken duren."

grtz

Nes

Comment

• vasco

• Oct 2003
                • 2568

Hoorde net in het nieuws dat de frequentieveiling miljarden heeft opgebracht voor de staatskas. Biedingen per frequentie liepen al in de miljarden waarbij Agentschap Telecom niet wil reageren op het nieuws. Waarschijnlijk wordt de uitslag van de veiling vanmiddag nabeurs officieel bekend gemaakt.

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

3,8 miljard is het dus geworden. En geen regelingetje voor de D band gebruikers kan er van af. Boehoe...

Zullen dus de komende tijd heel wat verhuurdertjes, semiprof gebruikertjes, kerken, jeugdhonken, sportverenigingen enz enz flink in de buidel moeten tasten! En dat in crisistijd. t'is fraai hoor!

Heb ik toch nog 2x SM58 VHF dingetjes staan die het goed doen. Kijken of ik daar m'n pensioen mee haal. Rest maar huren of de heel goedkope kant op.

Paul
                  Last edited by SPS; 14-12-12, 18:48.
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• speakertech

• Jan 2008
                    • 1698

Originally posted by SPS
                    3,8 miljard is het dus geworden. En geen regelingetje voor de D band gebruikers kan er van af. Boehoe...

Zullen dus de komende tijd heel wat verhuurdertjes, semiprof gebruikertjes, kerken, jeugdhonken, sportverenigingen enz enz flink in de buidel moeten tasten! En dat in crisistijd. t'is fraai hoor!

Heb ik toch nog 2x SM58 VHF dingetjes staan die het goed doen. Kijken of ik daar m'n pensioen mee haal. Rest maar huren of de heel goedkope kant op.

Paul
                    De euforie is groot, voor de onverwacht grote opbrengst. Dat er grote groepen zijn, die voor miljoenen in de kliko kunnen knikkeren, geen enkel oog.
                    Plukken van de burger is het enige doel van DenHaag

Speakertech
                    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                    Āæɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Blacknoise
                      • Apr 2010
                      • 17

Originally posted by speakertech
                      De euforie is groot, voor de onverwacht grote opbrengst. Dat er grote groepen zijn, die voor miljoenen in de kliko kunnen knikkeren, geen enkel oog.
                      Plukken van de burger is het enige doel van DenHaag

Speakertech
                      Hoe vervelend ook, maar nu gaan wijzen met een vingertje is niet terecht.
                      Toen een aantal jaar geleden de zendregistratie inclusief vergunning werd afgeschaft waren de meeste draadloze gebruikers meer dan blij dat die bureaucratie over was. Slechts een enkeling besefte toen al dat het wel eens heel slecht voor onze branche zou kunnen gaan uitpakken en zie vandaag het resultaat. De frequenties verkocht en de zenders in de prullenbak, het is zeer spijtig maar het vingertje zouden we echt naar onszelf moeten wijzen, hier lering uit halen en een serieuze branchevereniging oprichten waar elke gebruiker lid van wordt. Want wees eerlijk wie betaald er nu lidmaatschap aan de PMSE???
                      En het "plukken" van Den Haag valt in deze situatie mee, er staat immers in de door Agentschap Telekom opgestelde stukken dat wij als draadloze audio zender gebruikers GEDOOGD worden, kortom wij hadden al nergens recht op (omdat we nergens voor betalen) en mochten onze gang gaan op de voorwaarde dat wij niemand anders tot last zouden zijn.

En dat zo meteen de zenders de kliko in kunnen, wees nu eens eerlijk, we weten toch al jaren dat dit zou gaan gebeuren. Nu de tranen laten vloeien is begrijpelijk maar mijn inziens niet terecht.

Blacknoise

Comment

• freek
                        • Aug 2008
                        • 238

Originally posted by Blacknoise
                        Hoe vervelend ook, maar nu gaan wijzen met een vingertje is niet terecht.
                        Toen een aantal jaar geleden de zendregistratie inclusief vergunning werd afgeschaft waren de meeste draadloze gebruikers meer dan blij dat die bureaucratie over was. Slechts een enkeling besefte toen al dat het wel eens heel slecht voor onze branche zou kunnen gaan uitpakken en zie vandaag het resultaat. De frequenties verkocht en de zenders in de prullenbak, het is zeer spijtig maar het vingertje zouden we echt naar onszelf moeten wijzen, hier lering uit halen en een serieuze branchevereniging oprichten waar elke gebruiker lid van wordt. Want wees eerlijk wie betaald er nu lidmaatschap aan de PMSE???
                        En het "plukken" van Den Haag valt in deze situatie mee, er staat immers in de door Agentschap Telekom opgestelde stukken dat wij als draadloze audio zender gebruikers GEDOOGD worden, kortom wij hadden al nergens recht op (omdat we nergens voor betalen) en mochten onze gang gaan op de voorwaarde dat wij niemand anders tot last zouden zijn.

En dat zo meteen de zenders de kliko in kunnen, wees nu eens eerlijk, we weten toch al jaren dat dit zou gaan gebeuren. Nu de tranen laten vloeien is begrijpelijk maar mijn inziens niet terecht.

Blacknoise
                        Wat een goed onderbouwde tekst van blacknoise. De spijker op zijn kop en zeker helder uiteen gezet. Ik vind het heel vervelend voor al mijn mede ondernemers dat je spullen waardeloos zijn geworden (of zeer spoedig gaan worden), maar alleen wijzen naar Den Haag en jezelf zielig vinden is niet helemaal eerlijk. Maar dat is slechts mijn mening.

Comment

• NesCio01
                          • May 2010
                          • 1987

Ter aanvulling van Blacknoise:
                          Er is nu verkocht, het gebruiksgenot volgt pas later.
                          Verder blijven een paar frequentieranges vrij voor o.a.
                          ons. Weliswaar voor een bepaalde tijd, waarbij rekening is
                          gehouden met de afschrijvingstermijn van de gear.

Het is en blijft natuurlijk zuur, als je nietsvermoedend een
                          set hebt gekocht en de frequentie gaat er tzt uit.

Over een branchevereniging: Als Joop en de gehele theaterwereld
                          geen vuist kunnen maken (tegen 3,8 mljrd), dan gaat onze vak-
                          vereniging dat ook niet voor elkaar boxen (daar heb je wel 2 vuisten
                          voor nodig )

grtz

Nes

Comment

• Paul10
                            • May 2012
                            • 122

Buiten dat het natuurlijk heel vervelend is dat bepaalde frequenties verdwijnen, zou het probleem veel minder groot(irritant) zijn als de "zender fabrikanten" iets meer mee zouden werken met de mogelijkheid om zenders om te bouwen,(wat in een hoop gevallen echt niet moeilijk is, maar volgens fabrikanten economisch niet interessant) in plaats van in hun handen vrijven met de staat over het toekomstige binnen stromende geld.

Ik heb dit al twee keer meegemaakt, Ik heb nu wederom de nodige maatregellen getroffen, jammer dat ik de oude zender niet meer heb;-)

Comment

• mrVazil
                              • Mar 2010
                              • 330

Is er al iemand die een overzicht gemaakt heeft van welke banden in nederland en belgiƫ legaal zijn?

Comment

• jakkes72
                                • Dec 2003
                                • 1015

Beschikbare frequentieruimte

In de regeling “Regeling gebruik frequentieruimte zonder vergunning 2008” worden nieuwe frequenties opgenomen waarin draadloze microfoons straks ook zijn toegestaan. Het nieuwe domein voor draadloze microfoons wordt daardoor:
                                470-556 MHz
                                558-564 MHz*
                                566-572 MHz*
                                574-580 MHz*
                                582-588 MHz*
                                590-596 MHz*
                                598-604 MHz*
                                614-637 MHz
                                637-638 MHz*
                                638-701 MHz
                                701-702 MHz*
                                702-791 MHz
                                791-823 MHz**
                                823-832 MHz
                                832-862 MHz**

* Na opname in de regeling “Regeling gebruik frequentieruimte zonder vergunning 2008”
                                ** tot 1 januari 2016

Zie

Comment

Working...