Verbod op zenderfrequenties???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

[EDIT] Herstel Cashback is op de consumentenadvies prijs. M.a.w. als bedrijf met bruto en netto prijzen heb je er niet zoveel aan. Leuk voor alle mensen die 1 setje hebben of willen omruilen.
    Last edited by MusicSupport; 14-02-13, 01:00.
    d&b Audiotechnik

Comment

• Podium Verhuur
      • Mar 2012
      • 480

Staat duidelijk dat het op de consumenten prijs is.

en verder:
      Verkopende partijen zullen de 100 euro inclusief BTW cashback actie direct toepassen op de verkoopprijs. Het is niet mogelijk om dit bedrag op een andere manier uitgekeerd te krijgen.

Alleen fysieke verkooppunten nemen deel aan de "Sennheiser houdt jou in de lucht" actie. (dus geen webshops, tenzij er werkelijk een winkel is)

Ook de groothandels sturen inmiddels de email door.
      Niet alleen Sennheiser heeft deze actie ook AKG heeft er 1.
      Last edited by Podium Verhuur; 14-02-13, 00:07.

Comment

• ACSlater
        • Oct 2007
        • 57

Originally posted by vasco
        Deze bedrijven verdienen geen moer aan de geveilde frequenties, de staat heeft de portemonnee ermee gevuld. Alleen indirect verdienen zij hieraan omdat wij allemaal door de verkoop van de frequenties gedwongen worden nieuwe apparatuur aan te schaffen. Onredelijk om dat de fabrikanten aan te rekenen. Klagen moet je bij je regering doen hierover.
        Je kan de G2 set ook niet blijven gebruiken. Koop een nieuwe set heb je gelijk weer 2 jaar garantie.
        Dacht je nu serieus dat ik bedoelde dat zij er direct aan hebben verdiend? Maar goed.. Wat mijn punt is: ik was in de veronderstelling dat de G2 sets met een simpele firmware upgrade, op een andere band konden worden ingesteld. Dit blijkt niet zo te zijn. Als het wel zo was, had ik het schappelijk gevonden als dit tegen een kleine vergoeding gedaan kon worden. Mijn post was geen aanklacht tegen Sennheiser/Shure etc. voor hun aandeel in de veiling, want ook dat is wel duidelijk dat zij daar geen partij in zijn geweest. (Mijn inziens zijn ze wel lachende derde)
        Voor klagen tegen de frequentieveiling is het nu zeker te laat en het heeft nooit zin gehad. Een overheid in een crisis laat geen miljarden lopen om een paar mensen die met draadloze zendertjes spelen te ontzien blijkbaar.

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

Originally posted by ACSlater
          Mijn post was geen aanklacht tegen Sennheiser/Shure etc. voor hun aandeel in de veiling, want ook dat is wel duidelijk dat zij daar geen partij in zijn geweest. (Mijn inziens zijn ze wel lachende derde)
          Voor klagen tegen de frequentieveiling is het nu zeker te laat en het heeft nooit zin gehad. Een overheid in een crisis laat geen miljarden lopen om een paar mensen die met draadloze zendertjes spelen te ontzien blijkbaar.
          Denk niet dat de producenten echt voordeel van deze situatie hebben. Zij hebben namelijk erg grote investeringen moeten doen om oplossingen voor de nieuwe situatie te vinden. Voor kleinschalige projecten is dit simpel: anders frequentieband. Voor de grootschalige projecten met veel kanalen, wordt het nu toch een stuk ingewikkelder volgens mij, en dus andere apparatuur nodig.

Ik vind het geklaag van de NS ook wel bijzonder moet ik zeggen. Lijkt me sterk dat de overheid hiervoor nog wijzigingen gaat aanbrengen in de getekende contracten van de veiling. Zou wel mooi zijn, dan zit er voor onze gebruiksgroep misschien ook nog wat in voor de toekomst.

Comment

• Paul10
            • May 2012
            • 122

Originally posted by MarkRombouts
            Denk niet dat de producenten echt voordeel van deze situatie hebben. Zij hebben namelijk erg grote investeringen moeten doen om oplossingen voor de nieuwe situatie te vinden. Voor kleinschalige projecten is dit simpel: anders frequentieband. Voor de grootschalige projecten met veel kanalen, wordt het nu toch een stuk ingewikkelder volgens mij, en dus andere apparatuur nodig
            .

krijg bijna medelijden!

Zou niet weten wat ze voor investeringen ze hebben moeten doen, alle huidig verkochten apparatuur zit allemaal (op een enkele EW/sabine/line6 na) in de banden, waarin al jaren draadloze apparatuur verkocht word, neem het nieuwe Sennheiser 9000 systeem geschakelde bandbreedte 470 to 798.

Het enige voordeel van de nieuwe systemen zijn de grotere schakel breedte, niet 1band of 1 kan. zodat je met de ontvangers iets meer keuze heb, op welke freq. je gaat werken.

het overgaan naar een digitale overdracht van het audio signaal heeft niets te maken, en correct me if I'm wrong, met de band die wegvalt voor LTE gebruik.

De verkopende partijen zijn zeker GEEN slachtoffer maar lachende derde.(verkopen dit jaar heel wat extra setjes) en al die reclame over workshops, informatiedagen. word gerust niet uit eigen zak betaald. die zij puur gericht op verkoop.

De mensen met een enkel EW-setje kunnen deze volgens mij blijven gebruiken tussen de 786 en 790. heb je nog 3MHz bandbreedte. lijkt mij geen probleem!

Comment

• joe
              • Jan 2003
              • 446

Een lachende derde denk ik niet echt.
              Dit jaar wordt misschien geen slecht jaar voor de fabrikanten, maar de afgelopen jaren waren een stuk minder, omdat veel mensen afwachtte met kopen om te kijken wat er gebeurde.

Comment

• Paul10
                • May 2012
                • 122

Originally posted by joe
                Een lachende derde denk ik niet echt.
                Dit jaar wordt misschien geen slecht jaar voor de fabrikanten, maar de afgelopen jaren waren een stuk minder, omdat veel mensen afwachtte met kopen om te kijken wat er gebeurde.
                Joe, geloof mij, er word grof geld verdient aan het ombouwen door de importeurs. even een voorbeeld:

1x SK50 ombouwen kost bij sennheiser 125euro. gelukkig kan ik het zelf. kost mij aan materiaal 10euro, als ik uitga van 60euro per uur, kan ik voor 115 euro aan uren, best lang koffie drinken;-)

Comment

• drummerke
                  • Oct 2006
                  • 432

in belgie kan je toch gewoon de set 518-534mhz blijven gebruiken lijkt me?

Comment

• sjig
                    • May 2012
                    • 909

Ik kan mijn vraag nergens vinden. Niet op Google, niet op het forum ( mocht ie al gesteld zijn, vergeef mij! ).

Ik ben van plan wat draadloze mics te gaan aanschaffen. Maar ik wil natuurlijk wel de zekerheid dat ik niet op 'verboden frequenties' zit. Dus vandaar de vraag; Welke frequenties zijn in Nederland vrij op dit moment. En waarschijnlijk de komende jaren ook nog?
                    Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Comment

• Paul10
                      • May 2012
                      • 122

Originally posted by drummerke
                      België heeft niet echt een goed overzicht van de DVB-T zenders (zover ik weet) kan alleen dit vinden: http://nl.wikipedia.org/wiki/DVB-T-frequenties dat zijn in principe de zenders waar je last van zou kunnen hebben.

Echter krijgt België vanaf april DVB-T2, op welke freq. deze gaan uitzenden is mij onbekend.(wie het weet mag het zeggen;-)

Van LTE/G4 heb je geen last, zit boven de 790t/m822 en 832t/m822MHz.

Comment

• Paul10
                        • May 2012
                        • 122

Originally posted by sjig
                        Ik kan mijn vraag nergens vinden. Niet op Google[FONT=Verdana, Geneva, sans-serif][/FONT]
                        Moet je beter google ;-)

Kanaal 21 (vanaf 470MHz) tot kanaal 60 (tot 790) zijn vrij voor gebruik voor draadloze microfoons op een aantal uitzonderingen na.
                        zo word kanaal 38 gebruikt voor Radio astronomy. echter moeten de freq. gedeeld worden met DVB-T, zie:

en

Kanaal 40 en 41 hebben de voorkeur en zijn naar mijn weten landelijk dekkend, je kan wat probemen krijgen in het oosten omdat Duitsland DVB-T op kan 41 heeft.

Comment

• desolation
                          • Jun 2012
                          • 706

Originally posted by drummerke
                          518-526
                          het deel 526-534 werkt niet in het hele land

Comment

• Paul10
                            • May 2012
                            • 122

Originally posted by desolation
                            518-526
                            het deel 526-534 werkt niet in het hele land
                            bedoel je dan in belgie?
                            in Nederland werken beide kanalen niet in het hele land

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

T-Mobile leent frequenties uit tijdens inhuldiging
                              T-Mobile geeft frequenties op voor troonwisseling

Comment

• ACSlater
                                • Oct 2007
                                • 57

Nog even voor de goede orde: welke frequenties zijn toekomstbestendig voor draadloze apparatuur?

Voor onze nieuwe zangeres moet er een iem-set aangeschaft worden en ik wil geen onaangename verrassingen. Als ik het juist heb blijft de 614-638 Mhz beschikbaar voor zenders/ontvangers voor muziek. Klopt dit?

Comment

Working...