Verbod op zenderfrequenties???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • darco
    • Sep 2009
    • 135

Werkt zalig eenvoudig en tot op heden nergens geen problemen gehad.
    Geen storingen gehad tot nu toe, geen enkel probleem tot nu toe.(heb ze nu 5maanden)

Alleen de bijgeleverde batterijen zijn rotzooi en te vermijden bij een optreden, heb ze enkel tijdens repetitie gebruikt en hadden een korte levensduur.

Comment

• av-techniek
      • Dec 2010
      • 5

ik heb op de beurs gesproken bij sennheiser en shure deze geven aan dat er nog geen oplossing is voor de freq. de band die ze nu verkopen de is in de nederland al in gebruik voor dbv-t (zie lijstje van shure http://www.shure.nl/dms/nl/documents...etherlands.pdf )
      ze geven aan dat de set door heel nederland kan blijven gebruiken alleen dat je last kan hebben van interfentie van de dvb-t. het wordt een probleem als je meer als 12 zenders in de lucht wil hebben dan wordt het moeilijker. bij de duurdere versie heb je meer stappen tussen in de Mhz. dus daarmee kan het makelijker. in de 780-822 worden de freq weggeven aan dvb-h mobile tv en mobile internet dus je kan je set nog wel blijven gebruiken maar je moet wel de gaten opzoeken in de band in tussen de 810 en 822 is nog steeds een militare band. het lijkt me niet dat ze deze gaan veilen. maar ja het is de regering. het blijft gokken wat ze gaan doen.

o ja bijde merken hebben me vertel uit te kijken naar de music messe.....
      [CENTER]AV-TECHNIEK.NL[/CENTER]
      [CENTER]djsg[/CENTER]

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Originally posted by av-techniek
        ik heb op de beurs gesproken bij sennheiser en shure deze geven aan dat er nog geen oplossing is voor de freq. de band die ze nu verkopen de is in de nederland al in gebruik voor dbv-t (zie lijstje van shure http://www.shure.nl/dms/nl/documents...etherlands.pdf )
        ze geven aan dat de set door heel nederland kan blijven gebruiken alleen dat je last kan hebben van interfentie van de dvb-t. het wordt een probleem als je meer als 12 zenders in de lucht wil hebben dan wordt het moeilijker. bij de duurdere versie heb je meer stappen tussen in de Mhz. dus daarmee kan het makelijker. in de 780-822 worden de freq weggeven aan dvb-h mobile tv en mobile internet dus je kan je set nog wel blijven gebruiken maar je moet wel de gaten opzoeken in de band in tussen de 810 en 822 is nog steeds een militare band. het lijkt me niet dat ze deze gaan veilen. maar ja het is de regering. het blijft gokken wat ze gaan doen.

Ondanks dat ik jouw website heb bezocht kan ik niet echt zien wie je bent en wat je doet. Echter mijn voornaamste verzoek is om een poging te doen deze brei van Nederlandse woorden met behulp hoofdletters, punten, komma's tot een leesbaar verhaal om te zetten. Daarnaast zou het oppoetsen van de meest voorkomende spelfouten ook fijn zijn; niemand is feilloos!

Daarnaast werpt de inhoud van deze brei geen nieuw licht op de zaak en zit er hele hoop verwarrende niet toedoende informatie tussen. De professionals weten met behulp van de beschikbare frequentieschema's en tabellen makkelijk voldoende zenders in de lucht te houden.
        Last edited by MusicSupport; 07-02-11, 23:23.
        d&b Audiotechnik

Comment

• dj-wojcik
          • Jul 2008
          • 911

Ik heb op de beurs gesproken met Sennheiser en Shure. Deze geven aan dat er nog geen oplossing is voor de freq. band die ze nu verkopen.

Het is in Nederland al namelijk in gebruik voor dbv-t.
          (zie lijstje van shure http://www.shure.nl/dms/nl/documents...etherlands.pdf)

Ze geven aan dat je de set door heel nederland kan blijven gebruiken. Alleen dat je last kan hebben van interfentie van dvb-t.

Het wordt een probleem als je meer dan 12 zenders in de lucht wil hebben. Dan wordt het moeilijker.

Bij de duurdere versie heb je meer stappen tussen de freq. Dus daarmee kan het makkelijker.

In de 780-822 freq. range worden de freq. weggeven aan dvb-h mobile tv en mobile internet. Dus je kunt je set nog wel blijven gebruiken. Maar je moet wel de gaten opzoeken in de band tussen de 810 en 822. Dat is nog steeds een militare band.

Het lijkt me niet dat ze deze gaan veilen. Maar ja het is de regering. Het blijft gokken wat ze gaan doen.

o ja beide merken hebben me vertel uit te kijken naar de music messe.....
          Ik vraag me af hoe serieus we dit bericht, zoals bovenstaand, kunnen nemen. Overigens leest de quote van mij een stuk makkelijker dan het originele bericht. Jongens kom er maar in.......?
          Last edited by dj-wojcik; 08-02-11, 00:42.
          [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
          [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

shure zal daar waarschijnlijk de Axient gaan introduceren
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• av-techniek
              • Dec 2010
              • 5

Beide heren.

Het klopt ik ben nieuw op dit forum voor het posten want ik lees normaal alleen.
              Mijn nederlands is niet mijn beste kant, maar in tegen ben beter op het technische vlak.
              ik loop al wat jaren mee, dus je kan dit oppakken als je zelf wilt.
              maar we wachten wel de volgende beurs af
              [CENTER]AV-TECHNIEK.NL[/CENTER]
              [CENTER]djsg[/CENTER]

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

Beide heren.

Het klopt ik ben nieuw op dit forum voor het posten want ik lees normaal alleen.
                Mijn nederlands is niet mijn beste kant, maar in tegen ben beter op het technische vlak.
                ik loop al wat jaren mee, dus je kan dit oppakken als je zelf wilt.
                maar we wachten wel de volgende beurs af

Stel je eens netjes voor, zou ik zeggen.
                Je bent nu net zo'n onbeschreven blad als je website
                Waarom heb je bijvoorbeeld moeite met het Nederlands?
                En waar baseer je je professionaliteit cq kennis en ervaring op?

Een BTW en Raborekeningnummer is leuk, maar uitsluitend dát zou mij niet echt over de streep trekken om zaken met je te doen

Paul
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

Originally posted by shure-fan
                  shure zal daar waarschijnlijk de Axient gaan introduceren
                  Axient is toch al op de NAMM geintroduceerd. (Net als de PSM1000)

Ik denk dat beide merken (Shure en Sennheiser)(of een van de twee) met een professionele digitale lijn komen die gebruik gaat maken van het 900Mhz spectrum of wellicht zelfs het 2.4Ghz spectrum. Of wellicht een ultrabreedbandig apparaat. Ze maken ze bij Shure al 260Mhz breed!
                  d&b Audiotechnik

Comment

• noot
                    • Nov 2005
                    • 37

Ik denk dat er een hoop mensen niet op ISE in Amsterdam zijn geweest, want daar was het Shure Axient systeem al te zien en werd het gedomnstreerd.
                    Ik zelf vond dat Shure goed had nagedacht op wat er momenteel in de markt gebeurd qua zendtechnieken en welke problemen je nu of in de toekomst tegen aan kunt lopen.
                    Het idee berust op het feit dat als je zender wordt weggedrukt door eenzelfde frequentie (interferentie) er meteen automatisch of handmatig kan worden overgeschakeld kan worden op een andere frequentie. Of dit de problemen met de beperking van de frequenties die beschikbaar zijn oplossen is nog maar de vraag. Ook is het mogelijk om de microfoon gelijtijdig op 2 verschillende frequenties uit te laten zenden.
                    Hiernaast is het ook mogelijk om voor de ontvangers een soort zone te creeren alwaar de ontvanger alleen naar kijkt. Dit is mooi voor festivals met meerder podia.
                    Verder kun je ook nog eens op afstand gain op een mic gaan regelen en nog wat mooie dingen.
                    Afijn.... probeer het spul zelf een keer uit of check een demo.

Verder heb ik weinig zicht gekregen op hoe Sennheiser hiermee straks om zal gaan.

Want het gaat niet alleen om de beperking van de frequentiebanden, maar ook om nog meer stoorzenders die bv uit een Whitebox o.i.d. gaan komen.
                    In ieder geval (correct me if I'm wrong) wordt het geen uitbreiding naar het 900Mhz spectrum.
                    Last edited by noot; 09-02-11, 02:57.

Comment

• peterwagner
                      • Oct 2008
                      • 317

Het klopt wat noot zegt.
                      Het audio signaal van de Axient is volledig analoog en het data signaal is digitaal. Er is ook geen uitbreiding naar de 900Mhz-band.

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

Originally posted by SPS
                        Stel je eens netjes voor, zou ik zeggen.
                        Je bent nu net zo'n onbeschreven blad als je website
                        Waarom heb je bijvoorbeeld moeite met het Nederlands?
                        En waar baseer je je professionaliteit cq kennis en ervaring op?

Een BTW en Raborekeningnummer is leuk, maar uitsluitend dát zou mij niet echt over de streep trekken om zaken met je te doen

Paul
                        Nee, o.a. goed Nederlands zal zeker bijdrage zodat ik niet ga denken te maken kunnen hebben met een oplichter (zie bijvoorbeeld de via Google translate valse bankberichten). Er zijn tegenwoordig op een computer genoeg mogelijkheden om de spelling en grammatica te controleren.

Comment

• hugovanmeijeren
                          • Oct 2004
                          • 1436

Shure | Axient Wireless Microphone Systems | Home page

Staat het hele verhaal uitgelegd inclusief filmpjes. Er zijn zeker een aantal interessante ontwikkelingen!

Groeten Hugo
                          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• MusicSupport
                            • Feb 2006
                            • 1016

Veiling frequenties mobiel internet in 2012 | nu.nl/internet | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

De hufters in Den Haag. Naast het gebrek aan compensatie voor de beroepsgroep (terwijl ze miljarden opstrijken) ook nog eens een vervroegde veiling waardoor we helemaal snel om zullen moeten.

(Als het definitief wordt)
                            d&b Audiotechnik

Comment

• stamgast
                              • Feb 2010
                              • 253

Een collega van me zit in het bestuur van de belangenvereniging voor draadloze audioverbindingen: PMSE - Programme Making & Special Events

Comment

• showband
                                • May 2001
                                • 4524

De website van de belangenvereniging voor draadloze audioverbindingen: PMSE staat ineens als aanvalssite bij de internet-servers te boek.

Toevallig zijn dat ook allemaal bedrijven die op de frequenties azen... Nogal complottheorie oproepende zaak.
                                lekker belangrijk!

Comment

Working...