De IRRITANTE TAPE artiest!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

Originally posted by Ideedeluxe
    De categorie zonder eigen mixer is net zo erg als de categorie met. Ze hebben hun md's niet voor elkaar, bedenken ter plekke een setlist en besluiten op het podium iets anders te gaan doen, dan het haastig in elkaar geknutselde lijstje dat mij in de handen gedrukt is.(als ze dan ook nog eens op het podium gaan emmeren, dat IK de boel verknoei; gaat hun mic resoluut dicht.
    Tot twee weken geleden had ik nog nooit een tape artiest geschoven maar bovenstaande is erg herkenbaar Zelfs eentje met md zonder tracklist die verwachtte dat ik de titels van de nummers zou herkennen(dan kan je tussendoor toch ff luisteren welk nummer het is? Ik blijf dan wel doorpraten tot je hem hebt gevonden......). Helaas, ik kijk geen big kooi van anubis, dus dat werd niets. Maar over het algemeen waren ze allemaal erg aardig en was er prima mee te werken. Wel valt op dat degene die al jaren bezig zijn en aan de top (hebben ge-) staan hun spullen beter op orde hebben en precies weten wat ze willen.

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

Originally posted by tomwaits
      De artiest is een kunstenaar
      Beetje kort door de bocht genomen dat iedereen met een microfoon in zijn vuist al dan niet op een podium/verhoging automatisch een artiest/kunstenaar is, want daar begint veel van onze ellende mee. Geef dan maar een conservatoriumafgestudeerde zanger(es), die heeft hoge standaarden, maar daar valt altijd wel goed mee te praten en scheelt een hoop ellende. En zo'n iemand valt bij mij pas echt onder de categorie "stemkunstenaar".

En dat staat los van muziekgenres. Het levenslied is dan niet helemaal mijn ding, maar ik weet wel dat Rene, Anita en Leen absoluut niet de moeilijksten zijn om mee te communiceren.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

teep actreuzels

...of met een mixert die een midas venice een fisher price mixer noemt, om zijn blauwe kleurtjes
        Als dat is vanwege z'n dunne klank heeft de persoon die deze opmerking plaatst wel weer recht van spreken

Tom Waits ( whats in a name...) slaat wat mij betreft de spijker op z'n spreekwoordelijke kop: Wie betaalt bepaalt!
        De personeelsleden die een optreden mogelijk maken helpen met de sfeer en met het gevoel, van bardame, portier tot techneut.
        De relatie tussen een technicus en een artiest is doorgaans wel volledig verschillend dan die tussen de optredende artiest en de toiletjuffrouw. Is dit niet zo, dan ligt daar al een potentieel probleem!

Aanvullend, wie pinda's betaald krijgt apen aan het werk!

Oftewel: put your money where your mouth is.
        Last edited by moderator; 02-10-08, 20:40.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

Wat een huilverhalen zeg...

Helaas is de bottom line:
          Het publiek komt voor de artiest en zijn muziek/act en absoluut niet voor de techneut. De artiest is een kunstenaar en de techneut is personeel, niet interessanter dan een roadie, barjuffrouw of glazenophaler. Zonder techneuten zal de geluidskwaliteit ongetwijfeld minder zijn maar de mensen komen toch wel, zoals ze voorheen ook deden toen de installaties krakkemikkig waren en de zwager van de drummer aan de knoppen zat. De techneut staat dus in dienst van de artiest, niet andersom. Wie betaalt die bepaalt.
          Niet leuk misschien maar realiteit.

Wanneer je over een beetje communicatieve vaardigheden beschikt dan weet je natuurlijk dat er best goed samen te werken valt. Maar ja, zulke kwaliteiten zijn niet vereist, noch voor een muzikant, noch voor een techneut.
          Je bent op een forum waar technici met elkaar discuseren over hun werk, in dit geval over de frustraties die het werken met sommige artiesten met zich meebrengen. Als dat je stoort: pech voor jou.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

De artiest is een kunstenaar en de techneut is personeel... bla, bla, bla
            Ik ben blij dat ik zelf creatief technische invullingen kan en mag gegeven aan bepaalde shows waarbij men achteraf komt zeggen dat ze de aanvulling/toevoeging toch wel erg mooi en creatief vinden bedacht. Ben ik als simpele tech toch een kunstenaar in jouw ogen en zo zijn er echt veel meer techs die dit doen

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

een erg oud truukje : als de artiest het niet te verstaan vind : de master faders ff dichttrekken. Hand aan je oor, en met een erg verbaasde blik na de artiest kijken.

he?
              Niet te verstaan?
              Ik hoor je niet?

Comment

• dj-wojcik
                • Jul 2008
                • 911

zijn op dit forum geen tape artiesten die hier iets leuks te melden hebben? We zijn hier zo leuk allemaal bezig dat ze irritant zijn. Maar ik hoor nooit iets van de andere kant, dus mijn vraag is: Zijn hier wel tape-artiesten op dit forum?
                [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Originally posted by dj-wojcik
                  Zijn hier wel tape-artiesten op dit forum?
                  Die durven hier niet meer op antwoorden
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• tomwaits
                    • Jul 2007
                    • 19

Originally posted by dokter dB

dat zeg jij. maar dat is totaal subjectief. ik vind dat soms namelijk niet. sterker nog,binnen dit onderwerp is de technicus die het volhoud voor mij een artiest, even los van zn kwaliteiten
                    Hm, er wordt hier in verschillende reacties nogal 'vrij' geinterpreteerd. Ik gaf niet zozeer mijn persoonlijke mening (heb over het algemeen goeie ervaringen met geluidsmensen) maar sprak over de mening van het publiek.
                    Voor het publiek zijn de techneuten onbelangrijk, en worden ze zeker niet als artiesten beschouwd.

Comment

• tomwaits
                      • Jul 2007
                      • 19

Originally posted by sparky
                      Je bent op een forum waar technici met elkaar discuseren over hun werk, in dit geval over de frustraties die het werken met sommige artiesten met zich meebrengen. Als dat je stoort: pech voor jou.
                      Bedoel je eigenlijk niet te zeggen: "rot op met je afwijkende mening"?

Comment

• tomwaits
                        • Jul 2007
                        • 19

Originally posted by moderator
                        Tom Waits ( whats in a name...) slaat wat mij betreft de spijker op z'n spreekwoordelijke kop: Wie betaald bepaald!
                        Dat zei ik ja, alleen stonden de taalfouten er bij mij nog niet in.
                        (sorry hoor)

Comment

• tomwaits
                          • Jul 2007
                          • 19

Originally posted by jurjen_barel
                          Beetje kort door de bocht genomen dat iedereen met een microfoon in zijn vuist al dan niet op een podium/verhoging automatisch een artiest/kunstenaar is
                          Tja, dat heb ik toch echt niet beweerd hoor...

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5946

Kom je ook nog met een inhoudelijke reactie?
                            Wanneer je enige doel is de boel te provoceren dan moet ik je teleurstellen, dat gaat niet lukken, daar is de delete button goed voor.\

Wel dank voor de ( weinig elegante helaas) taalkundige hint, direct even aangepast.
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• dj-wojcik
                              • Jul 2008
                              • 911

Originally posted by sis
                              Die durven hier niet meer op antwoorden
                              sis
                              zou ik ook niet doen als ik hun was
                              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• dokter dB
                                • Nov 2003
                                • 1535

Hm, er wordt hier in verschillende reacties nogal 'vrij' geinterpreteerd. Ik gaf niet zozeer mijn persoonlijke mening (heb over het algemeen goeie ervaringen met geluidsmensen) maar sprak over de mening van het publiek.
                                Voor het publiek zijn de techneuten onbelangrijk, en worden ze zeker niet als artiesten beschouwd.
                                wij discussieren hier met techneuten onder elkaar
                                voor publieksdiscussies kan je naar diverse fansites gaan

maar ik geef toe dat je wel gelijk hebt...
                                de artiest is er voor het publiek...
                                en niet om mij te irriteren
                                knoppen en waarden :)

Comment

Working...