De IRRITANTE TAPE artiest!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

Sorry heren,

Ik vind dat we nu wel heel denigrerend bezig zijn.
    Het is niet allemaal kaf wat er onder het koren zit.
    En er zijn er toch veel die hier een goede boterham mee verdien en dan bedoel ik niet alleen technici.
    Ik ken verschillende bedrijven (en geen kleine jongens) die een deel van hun omzet hier vandaan halen.

Ik doe ook wel eens tape artiesten en daar doe ik net zo mijn best voor als dat ik voor een band zou doen.
    Het probleem is dat wij vooroordelen hebben t.o.v. de technici die dat werk doen. En dan spreek ik uit ervaring toen ik eens een tape artiest deed op een festival. Men behandelde mij gewoon als een debiel tot ze erachter kwamen dat ik wel iets meer in mijn mars had.

Zoals ik al eerder vermelde, ik heb zelden problemen met hen. Behandel ze gewoon als volwaardig en help ze waar nodig. Een goed gesprek vooraf doet veel. En zo is iedereen tevreden.
    Heerlijk die stilte

Comment

• tididi
      • Aug 2001
      • 352

ik mag ook wel af en toe een tapertje doen!
      het blijven lastige mensen maar als je alles met elkaar van tevoren goed afspreekt en wat je mogelijkheden zijn met je apparatuur kom je echt een heel eind
      en je krijgt dan ook veel minder klagende zangers
      soms zijn het de managers die denken dat ze dus alles weten maar zijn in de loop van alle optredens al aardig doof geworden omdat het altijd hard moest.

tis inderdaad een bijzondere tak van het vak maar toch erg leuk om te doen
      Kortom praat met elkaar voor het optreden het scheelt echt!!!
      p.j

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

Originally posted by RayM
        Sorry heren,

Ik vind dat we nu wel heel denigrerend bezig zijn.
        Een goed gesprek vooraf doet veel. En zo is iedereen tevreden.
        ja maar dan moet je wel tekst hebben

en ze komen meestal 5 min van tevoren binnen dus (gelukkig!) weinig praattijd. en waar moet je het nou werkelijk over hebben dan, het enige wat ik kan verzinnen is die matige backing-md...

over het anneke kreunlo gebeuren, die was dus zo dronken dat ze nauwelijks kon blijven staan. ze was alleen maar aan het krijsen. paul de leeuw had gelijk.
        En dat moet je dan versterken, tis gewoon te zielig voor woorden.
        ik was dr weer helemaal klaar me dus.

maar gelukkig hoef ik dit soort dingen niet te doen....
        Dit was alleen een benefietdingetje en dan wil je nog wel ens iets doen he voor het goeie doel....

verder laat ik alle tape-artiesten in hun waarde want het hoort er gewoon bij, en er worden veel mensen blij van
        knoppen en waarden :)

Comment

• theo
          • Nov 2001
          • 503

Kan ook anders hoor. Ik weet het is vaak ellende.
          Maar had laatst de bekendste half duitse slagerzanger.
          Kwam vragen wat dat voor super geluid was was meer als tevreden.
          Kijk dat zijn natuurlijk weer erg mooie dingen in t vak.

Comment

• som
            • Nov 2002
            • 787

Originally posted by sandur
            Heel herkenbaar allemaal. Heb zelf een incidentje gehad waarbij een niet nader te noemen slagerzanger het nodig vond om mij (met volle zaal) te vragen waarom die PA niet harder kon (toen al 102dBa op de mengtafel op 40m.).
            Dat deed ie overigens door te vragen (wederom via de PA) "wie het geluid in de zaal regelde", 1500 man draaide zich om ..
            hoi dan,
            kan wel eens zijn dat ik dezelfde man eens heb meegemaakt,
            bij mij begon hij ook met dezelfde opmerking,
            voordat hij de kans kreeg om zijn verhaal te ver af te steken over het geluid had ik de volgende track al gestart
            een nummer later probeerde hij het nog maar eens,
            direct weer doorstarten, toen begreep meneer het wel
            Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• sjoerd
              • Apr 2004
              • 341

Wat mij na al die jaren wel opvalt is dat hoe slechter de zangers zijn, hoe meer ze lopen te klagen over van alles en nog wat. Deze jongens geven vaak af op het geluid, naast het euwige geroep om meer galm. En altijd hetzelfde: kan die niet harder?? De goede, vaak bekendere, zangers zijn vaak veel relaxter en vertrouwen erop dat het goed komt en zijn meer bezig met hun vak: nl entertainen

Comment

• sandur
                • Oct 2005
                • 85

Originally posted by som
                hoi dan,
                kan wel eens zijn dat ik dezelfde man eens heb meegemaakt,
                bij mij begon hij ook met dezelfde opmerking,
                voordat hij de kans kreeg om zijn verhaal te ver af te steken over het geluid had ik de volgende track al gestart
                een nummer later probeerde hij het nog maar eens,
                direct weer doorstarten, toen begreep meneer het wel
                Dat is wel een goeie, jammer dat de tracks niet bij mij vandaan kwamen .. het is jammer dat het zo moet. Zoals al eerder in dit topic aangegeven bereik je veel meer door even met elkaar te praten. Helaas kreeg ik die kans niet..

Technici voor lul zetten is niet de juiste manier.

Comment

• Jan van Duren
                  • May 2004
                  • 204

"artiesten"

Met bandjes kom je dit fenomeen ook tegen hoor.

Sta je daar met je PA van € 100.000,00 en komt er familie van de "band" die vraagt waarom ze niet zo kunnen klinken als Toto. Als je dan opmerkt dat Toto een andere (lees betere) band is wordt men boos en is het een kut pa en een waardeloze technicus. Terwijl de gitarist van "Toto" zelfs m.b.v een stemapparaat niet in staat was om zijn gitaar te stemmen. Of de versterker van de gitarist staat zo hard dat je met je PA wel naar huis kunt. Nee, kan echt niet zachter, zo is mijn geluid nou eenmaal.

Ook ooit eens een disco tape figuur meegemaakt die met een hamkraam kwam staan en dan ook nog wat nummers zingt. Dat stond wel zo achterlijk hard, dat was niet leuk meer. Wat ook wel opmerkelijk was dat het van al zijn kanalen de pfl ingedrukt had staan, want vertelde hij "dat hem was verteld dat je zo je geluid goed kon inregelen" Ik heb hem maar verteld dat je dit dan wel beter per kanaal kunt doen. Oh, werkt dat zo!!!!!!! Alles stond echt in het rood op zijn mengpaneel. Niet om aan te horen.
                  Last edited by Jan van Duren; 24-09-08, 11:48.

Comment

• salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

Ik weet nog ergere dingen dan tape-artiesten.....Ouders van dansende kinder groepen!!! Ook die 'zeiken' over het geluid!!!

"Joh, jij daar op het podium!" (Ik sta dus bij monitormix, achter de FOH..)
                    "Kan het niet harder????" "Deze Dansgroep moet knallen!!!"

Ik op mijn beurt; "Moet je maar voor de speakers staan en niet naast mij!"

...En daar komt de volgende groep weer aan....

Dit gebeurd altijd bij de Arubaanse culturele dagen hier op Aruba, dan denk ik wel eens aan die mooie momenten met die Tape artiesten in NL.... 'zucht'

Dave
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• @ndrew
                      • Jun 2005
                      • 220

Ik vind overigens dat de TS zich toch wel verdacht stil houdt opeens... terwijl hij door de meeste toch nog wel gesteund wordt in zijn tirade ... zo lijkt het althans ...

Dus: @ndrew... laat nog eens wat van je horen !
                      k heb het erg druk en savonds kijk ik snel ff maar er komen zoveel posts dat als je de laatste lees je de eerste niet meer kan herinneren.

Dit is trouwens de eerste tape artiest waar ik gezeur mee heb gehad verder nog nooit problemen gehad. Alleen 1 keer met een band die vond het normaal aan het eind van een optreden dat de lead zanger een beta 58 aan barels gooide dat had ik egt nog nooit meegemaakt en ik had zoiets van huh hoort dat ook erbij. En vervolgens niet willen betalen en volhouden dat dat een normale gang van zaken was. Uiteindelijk de organisatie aansprakelijk gesteld.

groet @ndrew
                      <laat het maar draaien>

Comment

• Mark-LED
                        • May 2004
                        • 822

Op lokale festivalletjes hier spelen soms wat bandjes die ik ken uit het verleden (meerdere mic's gesneuveld), dus die krijgen van mij netjes een Behringer mic van 2 tientjes.

Tape artiesten heb ik over het algemeen weinig gezeik mee, ik doe er niet heel veel en vooral geen lokale patatboer die ook wel even wat plaatjes kan zingen (op eentje na dan ).

Comment

• berolios
                          • Sep 2005
                          • 1538

Originally posted by @ndrew
                          ...En vervolgens niet willen betalen en volhouden dat dat een normale gang van zaken was. Uiteindelijk de organisatie aansprakelijk gesteld...
                          Toevallig daar dit weekend nog een discussie over gehad, je hebt juist gehandeld.

Het hangt voor mij erg van de opdrachtgever af. Als deze aan heeft gegeven voor alle schade garant te staan die een bandje veroorzaakt, mogen ze van mij natuurlijk doen en laten wat ze willen.

Maar normaal gezien... als ik zie dat er dingen bewust kapot gemaakt worden wordt er meestal (hangt af van hoe erg het is, anders stop ik er direct mee) eerst een heel duidelijke waarschuwing gegeven (ik loop bijvoorbeeld het podium op tussen twee nummers, en/of plak een stuk witte tape met wat 'aanwijzingen' op de monitors), en wordt er ook direct even een stevig babbeltje gemaakt met de evt aanwezige manager en als het daarna niet verbeterd gaat simpelweg de stroom eraf... mensen moeten maar eens leren respect te hebben voor andermans spullen. Het kan wel bij de act horen, maar neem dan je eigen microfoons mee die je aan gort gooit, of je eigen monitoren waar je in de roosters staat te springen... Vooral bij die lokale bandjes die denken dat dat normaal is... no fucking way !!!

Bij grote acts kun je er nog gerust op zijn dat je schade kan verhalen en dat alles netjes wordt afgehandeld... hun reputatie is immers meer waard dan wat spullen die sneuvelen. Maar die kleine (lokale) bandjes zijn gewoon kale kippen waar niks van te plukken valt, dus daar sta je met je kapotte spullen en voor meer schade dan je marge van die dag...

Je moet gewoon goed over je eigen spullen waken... en stappen durven ondernemen als dat nodig is... ik vraag me trouwens echt af waar het vandaan komt dat muzikanten denken dat het slopen van andermans spullen normaal is. Misschien van de grotere festivals, waar we de bandjes maar lekker hun gang laten gaan, omdat daar zowieso alles vergoed wordt...

Ik kom er niet bij in ieder geval...

Adios!
                          Last edited by berolios; 25-09-08, 07:40.
                          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Originally posted by @ndrew
                            k ...........Alleen 1 keer met een band die vond het normaal aan het eind van een optreden dat de lead zanger een beta 58 aan barels gooide dat had ik egt nog nooit meegemaakt en ik had zoiets van huh hoort dat ook erbij. En vervolgens niet willen betalen en volhouden dat dat een normale gang van zaken was. Uiteindelijk de organisatie aansprakelijk gesteld.

groet @ndrew
                            mikrofoonstatief om die zanger zijn nek vouwen...

Comment

• purplehaze
                              • Jul 2004
                              • 692

tja Mac, dan heb je een micro en een statief kapot ;-)

Maar de beste man zou ik toch wel ff met zachte hand begeleiden naar de eerste de beste pinautomaat

Comment

• ljanton
                                • Sep 2003
                                • 373

Nou verder off topic; ik heb ook nooit begrepen waarom sommige mensen
                                dingen moeten kapotslaan. Zoals gitaren, drums enzo. Ik snap het gewoon niet. Ook al zijn de spullen van jezelf, ik vind zoiets gewoon nergens over gaan. Het 'slaat' nergens op. En ja spullen van iemand anders moet je echt niet kapot maken. Maar agressie helpt niet.

btw; wat ik helemaal niet snap zijn acties van bands zoals slipknot die op
                                publiek en apparatuur urineren/braken.

Gr Ljanton

Comment

Working...