De IRRITANTE TAPE artiest!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Gelukkig valt dat slopen van de bühne niet altijd in goede aarde bij het publiek. Meer vertel ik er nu even niet over want we zijn nu serieus off-topic: het begon over een tape-act, dan over een liveband daarna over respect voor andermans spullen en nu ook over bepaalde lichaamfuncties nodig om bepaalde stoffen uit ons lichaam te verwijderen...
    We krijgen een mod achter ons aan als we zo verder doen denk ik
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• berolios
      • Sep 2005
      • 1538

Originally posted by laserguy
      Gelukkig valt dat slopen van de bühne niet altijd in goede aarde bij het publiek. Meer vertel ik er nu even niet over want we zijn nu serieus off-topic: het begon over een tape-act, dan over een liveband daarna over respect voor andermans spullen en nu ook over bepaalde lichaamfuncties nodig om bepaalde stoffen uit ons lichaam te verwijderen...
      We krijgen een mod achter ons aan als we zo verder doen denk ik
      De TS heeft het onderwerp live-band aangedragen, dus we zijn nog braaf ... ik ben wel benieuwd naar je quote ... ben in zo'n bui vandaag
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• kokkie
        • Nov 2003
        • 1166

Originally posted by berolios
        Misschien van de grotere festivals, waar we de bandjes maar lekker hun gang laten gaan, omdat daar zowieso alles vergoed wordt...
        Ik hoop dat het bandje verzekerd is dan, alhoewel dat met opzettelijke slopen natuurlijk geen optie is, maar het bandje zal toch echt de schade moeten betalen.
        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

Tape artiesten hebben vaak weinig vertrouwen in een gast technicus.
          Ze hebben doorgaans geen eigen technicus omdat ze niet vaak genoeg optreden en/of omdat ze voor een lage gage hun kunstje komen doen.

In het tape circuit lopen techneuten rond die hun werk niet serieus nemen, die niet luisteren naar hun klant en naar hun artiest, die mensen hebben dus een communicatiprobleem.
          Artiesten hebben per definitie een communicatieprobleem, daarom hebben ze vaak een manager, dat geeft weer een communicatieprobleem omdat de manager wat anders aan de tech vraagt/eist dan de artiest wenst/eist.

Voor je het weet heb je een hoop gedoe terwijl het om een optreden van een klein half uurtje gaat van 1 enkele vocal op een orkestband. HOW HARD CAN IT BE!?

Heb sinds kort een rackje met O1v96, octopre pre ampjes, shure B87A en senh300 inears juist om die prut techneuten niet meer aan het werk te laten op de podia waar ik sta met mn PA, de artiesten met hun eigen tech/rackje kunnen gewoon inprikken...heerlijk!
          Last edited by moderator; 26-09-08, 08:58.

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Originally posted by kokkie
            Ik hoop dat het bandje verzekerd is dan, alhoewel dat met opzettelijke slopen natuurlijk geen optie is, maar het bandje zal toch echt de schade moeten betalen.
            Ik zit gelukkig grotendeels in een circuit waar de meeste bandjes wel snappen dat het niet cool is om spullen van anderen slopen. En bij diegene die dat niet snappen dekt de organisatie de schade (zij hebben ze immers geboekt). De eerder genoemden nemen dan bijvoorbeeld hun eigen microfoon voor de zwiepende lead-zanger mee en evt roosters om op de 'monitoren' te kunnen springen. Op TV of vanuit het publiek is natuurlijk niet te zien dat het niet onze, maar hun eigen spullen die ze ongestoord lopen te bashen... dat is eigenlijk vooral wat ik bedoel.

Originally posted by ralph
            ...Voor je het weet heb je een hoop gedoe terwijl het om een optreden van een klein half uurtje gaat van 1 enkele vocal op een orkestband. HOW HARD CAN IT BE!?...
            Het is maar helemaal wat je onder 'succes' verstaat...
            Als dat is 'het optreden zonder problemen tot een goed einde brengen', geef ik je groot gelijk: poepsimpel.
            Als dat is 'een goede sound neerzetten'... verwijs ik graag naar eerdere posts .

Maar ik begrijp je wel hoor...

Adios
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• kokkie
              • Nov 2003
              • 1166

Originally posted by berolios
              dat is eigenlijk vooral wat ik bedoel.
              Gelukkig maar, bijvoorbeeld Rammstein heeft zelfs in de rider een bedrag staan wat wordt vergoed bij door vuurwerk beschadigde kappen.
              En ik geloof niet dat Mojo schade gaat vergoeden die door een bandje wordt veroorzaakt. Die zullen dat ook zeker op het bandje verhalen, een contract wordt nou eenmaal getekend door 2 partijen.
              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Mark-LED
                • May 2004
                • 822

Moet zeggen, heb vorig jaar wel gigantisch gelachen op een festival in Enschede.

Was een Duitse rockband waarvan bekend was dat de lead zanger na afloop van het concert altijd zijn mic statief kapot brak over zijn knie.

We hebben dat ding dus vervangen door een massief statief, was ook wat dikker dan een normaal K&M statief. Toen kwam het eind v/d show..

Zelden zoveel lol gehad

Comment

• shure-fan
                  • Sep 2003
                  • 1046

ik geloof dat het hier gaat om irritante TAPE artiesten en niet bands
                  Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Boriss
                    • Jan 2004
                    • 19

Tja na het hier boven allemaal gelezen te hebben hier even mijn reactie.
                    We hebben in nederland 2 soorten tape acts de ervaren (lees profs)en de minderervaren (lees hobbyisten) nu is mijn ervaring ( ongeveer 20 jaar) dat de eerste groep bijna nooit geen probleemen heeft en de tweede groep met regelmaat een probleem heeft, waar zou dit nu aan liggen?
                    Maar voor de tweede groep heb ik een soort terapie ontwikkeld voor me zelf, eerst tot 10 soms tot 20 tellen en dan denken ze mogen toch niet slaan en schelden doet geen zeer. Ik ben in die 20 jaar nog maar 1x weggelopen van mijn mengtafel dat was op een festival waar ik ingehuurd was als monitor mixer maar deze dame maakte het wel erg bond. toen ik het podium afliep zei de stagemanager ja hadt er beter ook de stekker uit kunnen trekken (de act was overigens een band geen tapeact, met een zingende kraai als zangeres). Maar ja het blijven klanten en je verdient er aan
                    Tja mag het een beetje zachter ik hoor de monitors boven het zaalgeluid uit (ooit eens aan een coverband met capsones gevraagd)

Comment

• Ws Soundexpresse
                      • Jun 2001
                      • 1007

denk dat veel ook van je eigen houding afhangt....

kom ook vaak omhooggevalle artiestjes tegen, maar gewoon relax blijven en een alles komt goed mentaliteit tonen.

kom dus ook vaak omhooggevallen technicus tegen, die het geluid van de bekendere artiest mogen doen, en die hebben dus altijd problemen.

Als je aankomt van ik ben de beste technicus dit en dat, moet je ook wat waar kunnen maken, als je gewoon blijft en je werkt gewoon doet, heb je in de regel bijna geen gezeik.

Het grootste deel is toch de manier van werken denk ik. En de klik die er als personen onder elkaar moet zijn. Is die klik er niet, of kan de een de ander zijn gezicht niet uitstaan, is het gedoemt fout te gaan, hoe goed de zanger of technicus ook is.

Zelf op 1x na nooit echt gezeik gehad met artiesten. en die 1e keer was n samenloop van omstandigheden, en later ook weer bijgelegd.

Artiesten baalde omdat er maar 20man in de zaak waren, en ikke had n storing op mn draadloze mic. de meneertjes stonden op het podium, waren bezig met het eerste nummer, en beachten toen van, neuh, 20man is te weinig, en zingen met mic met kabel gaat niet, dus we gaan....

ze zijn vertrokken....

ben ze later nog vaak tegen gekomen, en heb het nog eens aangehaalt, meneertjes hebben toegegeven n baaldag gehad te hebben, enz enz enz...

Ik zelf vind het wel best, maar heb besloten dat ik zelf werk met mensen waar ik het leuk vind om mee te werken. dan blijft het voor iedereen leuk. en ik moet zeggen, dat gaat prima!
                      Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• dokter dB
                        • Nov 2003
                        • 1535

Originally posted by Ws Soundexpresse
                        denk dat veel ook van je eigen houding afhangt....

kom ook vaak omhooggevalle artiestjes tegen, maar gewoon relax blijven en een alles komt goed mentaliteit tonen.

kom dus ook vaak omhooggevallen technicus tegen, die het geluid van de bekendere artiest mogen doen, en die hebben dus altijd problemen.

Als je aankomt van ik ben de beste technicus dit en dat, moet je ook wat waar kunnen maken, als je gewoon blijft en je werkt gewoon doet, heb je in de regel bijna geen gezeik.

Het grootste deel is toch de manier van werken denk ik. En de klik die er als personen onder elkaar moet zijn. Is die klik er niet, of kan de een de ander zijn gezicht niet uitstaan, is het gedoemt fout te gaan, hoe goed de zanger of technicus ook is.
                        ben het heel erg eens met bovenstaand verhaal!
                        altijd gewoon professioneel blijven....
                        hoe moeilijk het soms ook is

mij lukt dat professioneel blijven dus gewoon niet in dit verhaal
                        heb gewoon HELEMAAL niks met die inhoudsloze feestmuzak en eencellige idioten die ff de ster komen uithangen. met hun onmuzikaal geprogrammeerde backingtapes.
                        ik mag dat vinden. en ik wil er dus ook echt niks mee te maken hebben.
                        maar heel soms moet je vanwege samenloop van omstandigheden
                        knoppen en waarden :)

Comment

• PeterZwart
                          • Jan 2008
                          • 402

Originally posted by dokter dB
                          ben het heel erg eens met bovenstaand verhaal!
                          altijd gewoon professioneel blijven....
                          hoe moeilijk het soms ook is

mij lukt dat professioneel blijven dus gewoon niet in dit verhaal
                          heb gewoon HELEMAAL niks met die inhoudsloze feestmuzak en eencellige idioten die ff de ster komen uithangen. met hun onmuzikaal geprogrammeerde backingtapes.
                          ik mag dat vinden. en ik wil er dus ook echt niks mee te maken hebben.
                          maar heel soms moet je vanwege samenloop van omstandigheden
                          Ach, het vak heeft leuke kanten en minder leuke kanten, professioneel opstellen tegen acts/evenementen die niet leuk zijn is ook nooit verkeerd?

Waarom zou t niet lukken?
                          Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• gertgeluid
                            • Dec 2006
                            • 520

Originally posted by dokter dB
                            Held. Jij durft het gewoon te zeggen . Hulde!

Comment

• dokter dB
                              • Nov 2003
                              • 1535

Originally posted by PeterZwart
                              Ach, het vak heeft leuke kanten en minder leuke kanten, professioneel opstellen tegen acts/evenementen die niet leuk zijn is ook nooit verkeerd?

Waarom zou t niet lukken?

ach ja ik word gehinderd door bepaalde spontane wegtrekkers, icm een soort elasticiteit in mn rechterarm... ik kan er ook niks aan doen
                              de dokter zei trouwens dat dat heel gezond is
                              knoppen en waarden :)

Comment

• Outline
                                • Feb 2006
                                • 1434

Ik vind dat somigen hier niet duidelijk een onderscheid kunnen maken tussen de A-tape-act en alle drap die er onder hangt. En dat vind ik jammer.

Zelf draai ik al ongeveer 10 jaar mee in het tape-circuit, waarbij ik even genoteerd wil zien dat ik eigenlijk alleen in het A-circuit zit, het zogenaamde 'Volendam-circuit'. Maar ook wij hebben wel eens een klus gedaan voor een 'B'-artiest. En wat me opvalt (en ook al eerder gezegd) is dat je met die gasten (maar ook de aanverwante voor-150/200-euro-kom-ik-je-aan-de-ander-kant-van-NL-schuiven-technici) eigenlijk alleen maar gezeik hebt, iets wat ik in ons reguliere circuit nooit mee maak.

Wat me ook opvalt, is dat de gemiddelde bandjes-technicus zich te goed voelt voor de inprikkende tape-technicus. Waarom? Ja, je hebt minder te schuiven. Maar op het vlak van pschygologie ('t is laat...) heb je bij een tape-artiest gemiddeld heel wat meer werk. Zo'n m/v staat alleen op het podium en heeft dus heel wat meer last van zenuwen, iets wat met een goed ingespeelde band eigenlijk helemaal niet speelt. Vandaar dat de gemiddelde band-tech het niet lag zal redden als tape-tech, naar mijn mening dan.

Vandaar dat je wat mij betreft het werk echt niet met elkaar kan vergelijken. Het zijn (op het daadwerkelijke schuifje omhoog-omlaag na) 2 totaal andere takken van sport, zoals synchroonzwemmen en de korte baan.

Overigens heb ik vroeger ook in het band-circuit gezeten en ik ben blij dat ik daar uit ben! Waarom? Omdat ik nu met minder uren hetzelfde kan verdienen en dus ook nog wat heb aan de gemiddelde vrijdag- en zaterdagochtend/middag. Komt bij dat de investeringen ook lager zijn en je er nog een 2e klus op een avond bij kan pakken zodat het allemaal nog rendabeler wordt.

But that's just my opinion...
                                Last edited by Outline; 30-09-08, 03:11.

Comment

Working...