16 maart @ Tavenu - Waalwijk, Testdag V2.0

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Hehe, ja nou kijk heb hier zelf RH C3 liggen dus dan valt zoiets op.

Woon zelf in het noorden, dus dat is niet zo in de richting maar wie weet komen we hier nog een keer terug voor een test dag?

Lijkt me dan zeker interessant om ook hier eens een keertje tussen te gaan vergelijken... (Kan zelf dan wel wat RH meenemen).

Dus wie weet, in ieder geval bedankt voor je aanbod!

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• RayM
      • Jan 2006
      • 742

In dat geval moet je eens in Ruinerwold gaan kijken.
      Daar draaien een Qube C2 (Experience) en C3 (Woldsound) systeem bij 2 bedrijven.
      Is wat dichterbij voor je.

Raymond.
      Heerlijk die stilte

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

Plaatjes, plaatjes, plaatjes......

Onze slagwerker

Sennheiser e604 vs. AKG 468

Blauw geweld

Spulletjes van Timo

Van 3 andere eigenaren...

De koffietafel

Sennheiser eraf, Audix erop.

Onze muzikanten

Gaat automatisch voor de sm58...

Mr. Showband!

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

De trommelaar weer.

Hij heeft nog nooit zoveel knoppenschuivers gehad...

Mic-stands waren op??

Timo's wederhelft (bedankt voor het broodjessmeren!)

Ach toe, opa, vertel nog eens een verhaaltje!

--> Grootformaat foto's in zipfile <--

Ook via deze weg nogmaals iedereen bedankt voor de materialen, de zaal en het eten! Ik heb zondag genoten en dat was niet mogelijk zonder jullie inbreng!
          Last edited by jurjen_barel; 18-03-08, 08:58. Reason: linkje aangepast

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

Waarschijnlijk zijn we met z'n allen tegelijk jouw server aan het leeg zuigen, ik kom niet boven de 45 Kb/s :S

Ik zal proberen deze week mijn foto's online te krijgen.

groeten John
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Timo Beckman
              • Jul 2006
              • 1298

Hallo gasten ik wou iedereen bedanken voor een leuke dag gisteren in het Brabantse . (ook namens mijn vrouwke die vond het ook leuk) Speciaal aan berolios en de mensen van de tavenu . Het was leerzaam en sorry ben gewoon mijn dpa groot membraam vergeten . Dat krijg je van een hele week max 3 slaap uur per nacht .
              MZzl en tot de volgende keer .Timo

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

Het was gister weer zeer interessant en vooral gezellig!

Nog even een applaus voor de catering!

Voor de rest, toch weer ideeën opgedaan en grote verhalen uitgewisseld...

En uiteraard iedereen die dit jaar de spullen beschikbaar hebben gestelt hartelijk dank daarvoor.
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3148

Originally posted by Whitefarmer
                  Waarschijnlijk zijn we met z'n allen tegelijk jouw server aan het leeg zuigen, ik kom niet boven de 45 Kb/s :S
                  Ik heb ook maar ADSL Lite hier.
                  Onder het plaatsen van dit bericht bedenk ik me dat ik hier mijn school-ftp prima voor kan misbruiken. Morgen zal ik het bestand op school even overgooien (tegenwoordig 100mbps internet ) en dan pas ik de link aan.
                  Mocht je al bijna klaar zijn: ga gerust door!

/edit: de link is aangepast, hij staat online!
                  Last edited by jurjen_barel; 18-03-08, 08:59.

Comment

• Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

rest volgt, eerst nog wat sorteren!
                    Groeten John
                    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• 4uss
                      • Aug 2005
                      • 578

Originally posted by berolios
                      Ik had altijd al een erg goed gevoel bij die EV tommics (N/D468 aka 'eitjes'), maar ik vond ze gisteren toch wel duidelijk de Sennheisers en zelfs de Audixen achter zich laten... heel compact laag dat niet gaat rommelen als je een vette tomsound maakt... helemaal tegek die dingetjes !! Wil ze wel eens graag op blazers proberen, vooral trombones lijken me erg goed gaan met die mics. Misschien een kanttekening bij deze vergelijking is wel dat de EV's werden vergeleken met de 'oude' evolution 604-tjes en 'oude' D3-en. Van de laatste twee zijn beide nieuwe types uit, die de vergelijking allicht beter hadden doorstaan.
                      Misschien moeten we hier maar eens een apart topic over starten... ik was er de 16e niet bij, maar ik heb wel ervaring met de e604 en de e904 naast elkaar, en daarbij heb ik ook gemerkt dat de e604 veel rommeliger was en minder gedefinieerd, dus de e904 had waarschijnlijk beter uit de test gekomen. Ik dacht dat ik niet zo veel nuttigs in te brengen zou hebben qua apparatuur en microfoons, maar de e904 heb ik dan weer net wel.
                      Even de kwaliteit van het geluid buiten beschouwing gelaten vind ik de Sennheisers wel goed te monteren op de toms, en ook zeer compact, en dat vinden drummers ook erg fijn. Die Audixen lijken me erg groot, en ook die EV-eitjes lijken me nogal aan de maat te zijn als ik het zo eens bekijk. Voor een 16'' floor is dat niet zo'n ramp, maar een 8'' tommetje is dan meteen voor de helft gevuld met microfoon lijkt mij?

Comment

• rolanddeg
                        • Nov 2004
                        • 337

Comment

• Whitefarmer
                          • Oct 2003
                          • 1244

Alleen voor SHOWBAND : P

Gear van Timo !

en nog een rackje van Timo.
                          Last edited by Whitefarmer; 24-03-08, 17:46. Reason: tekst toegevoegd.
                          Groeten John

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Originally posted by Timo Beckman
                            Dat krijg je van een hele week max 3 slaap uur per nacht .
                            Timo
                            met zo'n broodjesdame thuis? mmmmmmmm

Comment

• Unies
                              • Feb 2008
                              • 3

ev re 20 was aan wezig

Originally posted by berolios
                              Ha ha, ben eens benieuwd dan ;-) !! Heb wel een paar ideeen, maar weet bij *** niet in welke hoek ik het moet zoeken... we komen elkaar vast wel weer snel tegen ;-) !!

Wat betreft de testdag:
                              Ik wil graag iedereen bedanken voor zijn (of haar) bijdrage !! Uiteraard de Tavenu bedankt voor het ter beschikking stellen van de lokatie ! Dan zou ik Timo ook nog even in het bijzonder willen bedanken voor het meebrengen van zijn set en wederhelft (), alsook Roland voor het inbrengen van diverse materialen en het regelen van een aantal muzikanten (die ook erg bedankt zijn natuurlijk). Ook de catering mag zeker niet vergeten worden en Showband moet ik toch ook wederom zeer vriendelijk bedanken voor zijn bijdrage (aan de sound was in ieder geval niet te horen dat het geluid uit een combo ter grootte van een schoenendoos kwam !!).

Wat mezelf betreft:
                              Vond het een prima testdagje gisteren, hoewel ik wel een beetje teleurgesteld was dat er maar liefst 0 mensen grootmembramen bij zich hadden... wat eigenlijk mijn belangrijkste reden voor deze hele testdag was zeg maar ...

Maar goed, toch weer leuk met mensen kunnen babbelen en kunnen zien wie er achter de berichten schuil ging... en het naast elkaar zetten van de mics vond ik dan toch wel weer interessant (aloude bevestiging van de opvatting dat een Shure Beta 52 in de kick toch nog altijd het fijnste resultaat geeft, die ontbrak trouwens in de opstelling ).

Ik had altijd al een erg goed gevoel bij die EV tommics (N/D468 aka 'eitjes'), maar ik vond ze gisteren toch wel duidelijk de Sennheisers en zelfs de Audixen achter zich laten... heel compact laag dat niet gaat rommelen als je een vette tomsound maakt... helemaal tegek die dingetjes !! Wil ze wel eens graag op blazers proberen, vooral trombones lijken me erg goed gaan met die mics. Misschien een kanttekening bij deze vergelijking is wel dat de EV's werden vergeleken met de 'oude' evolution 604-tjes en 'oude' D3-en. Van de laatste twee zijn beide nieuwe types uit, die de vergelijking allicht beter hadden doorstaan.

Verder vond ik de DPA mics van Timo ook heel erg vet en goed. Die vallen natuurlijk wel even in een andere klasse dan het voorhande zijnde vergelijkingsmateriaal, maar vond het toch wel interessant te horen hoe die zich verhouden tov de types die je gewend bent. Een nadeel van de DPA's voor live-gebruik is wel de omni-karakteristiek... dat maakt de klank wel heel goed en natuurgetrouw, maar voor livewerk geeft dat helaas ook misschien wat veel overspraak (in het theater is dit natuurlijk wel een minder issue dan bij rock 'n roll)... De types van Neumann ken ik goed en die kleuren het geluid wat meer (zoals we gisteren ook hebben besproken)... wat beter is... hangt af van de situatie en van de smaak van de mixer... soms wil je namelijk liever microfoons die geen eerlijke weergave geven en het geluid kleuren en de andere keer is dat weer helemaal anders.

Wat de randapparatuur betreft zijn er weer wat mensen bekeerd tot hat transient-designer geloof geloof ik ;-). Dat ding blijft gewoon vet !! Verder vind ik de XL-42 van Wouter ook zeker de moeite waard om eens te proberen, alsook de BSS DPR-402 en DBX 160a... sweet stuff man! Achteraf bedenk ik me natuurlijk dat ik eigenlijk niet met Timo's Oram compressors aan de gang ben gegaan... mmm... dat komt allicht later weer een keer.

Wat de PA-tjes betreft heb ik me eigenlijk een beetje afzijdig gehouden, hoewel ik de Qube sets zo op het eerste gehoor helemaal niet tegen vond vallen. De Funktion 1 klonk als Funktion 1... gewoon goed dus... setje was wel een beetje overkill voor het zaaltje trouwens, maar dat terzijde ... boys with toys zullen we het maar noemen ... ben alleen iets minder gecharmeerd van de subjes, maar dat kan met het type kastcontructie te maken hebben en met het feit dat er weinig aan EQ-ing is gedaan. Aan de andere kant zaten de frequenties die ik zocht WEL in de set (getuige het effect hebben van het omhoog trekken van de laagste schuifjes op mijn 747), dus...

Verder ben ik blij te horen dat iedereen het naar zijn zin heeft gehad.
                              Adios !!
                              sorry maar had gevraagd waarom ik 3 toppen per kant bij me had dan had ik je het uitgelegd dat deze res 5 toppen maar een stralings hoek hebben van 25 graden dus voor de juiste spreiding had ik er 3 nodig per kant en een electrovoice re-20 is zekker een groot membraam en dus zo ook bruikbaar. gr gerard Unie-s

Comment

• berolios
                                • Sep 2005
                                • 1538

Originally posted by Unies
                                sorry maar had gevraagd waarom ik 3 toppen per kant bij me had dan had ik je het uitgelegd dat deze res 5 toppen maar een stralings hoek hebben van 25 graden dus voor de juiste spreiding had ik er 3 nodig per kant en een electrovoice re-20 is zekker een groot membraam en dus zo ook bruikbaar. gr gerard Unie-s
                                Setje was prima, maar voor het zaaltje een beetje overkill, toch? RE20 is wel een grootmembraam, maar niet van het type waar ik op doelde en niet echt geschikt voor de toepassingen waar ik op doelde (ooit een RE-20 op OH gezien?). Ik snap natuurlijk jouw redenering wel, maar niet TE letterlijk alles gaan evalueren he? Het bedankje jouw richting uit zat een beetje bij Roland erin, maar nu je er toch bent wil ik ook jou alsnog bedanken voor de niet te versmaden inbreng de 16e! Thanks!
                                Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

Working...