16 maart @ Tavenu - Waalwijk, Testdag V2.0

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Ik heb voor de liefhebbers ter beschikking :

Audio Technica ATM450

Uiteraard mijn outboard :

BSS DPR404 & 504
    BSS FCS960
    DBX160A
    TC M-One, D-Two, M2000
    Yamaha SPX90
    Lexicon PCM60 (80 is ziek, 96 nog niet binnen..)
    Klark DN514+
    DBX DDP
    Tascam MD350, CD-01U
    Apex GX230

Dus u roept maar..
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Timo Beckman
      • Jul 2006
      • 1298

Tot op heden nog geen boeking op 16-03 dus lijkt me leuk om naar het brabantse land af te zakken .
      Ik kan van alles mee nemen Sim3/DPA veel/verona/oram/
      bss soundweb blu80 en comps en 901 mk2/ kuhnle gates/ etc

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

Hey Olaf, mooie spulletjes ;-)
        Die dbx DDP, werkt dat goed? Nog nooit gezien en nog nooit mee gewerkt. Wil die wel eens proberen als dat mag.

Die AT mic wil ik ook wel graag horen...
        Last edited by berolios; 28-02-08, 11:42.
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• berolios
          • Sep 2005
          • 1538

Ondertussen heb ik al het een en ander aan reacties gekregen via de mail en het verheugd me dat de meeste mensen er veel zin in hebben met veel spullen richting Waalwijk te komen ;-) !! Ook vind ik het erg leuk dat er tevens een mooi aantal collega's uit de prof hoek bij zullen zijn... het beloofd dus zeker wat te worden de 16e !!

De muzikanten ben ik nog mee bezig, hoop daar dit weekend uitsluitsel over te krijgen. Anders zien jullie de oproep hier vanzelf verschijnen ;-).

Waar ik nog even geen goed zicht op heb is hoeveel mensen van plan zijn PA mee te nemen... als die mensen waarmee ik hierover nog geen contact heb gehad me hier even zouden kunnen mailen (of hier posten kan ook), dan is er wat dat betreft ook wat meer overzicht, zeker omdat dat dit keer niet direct het hoofddoel van de dag is.

Dus laat die lijstjes wat je mee kan/ wil/ gaat nemen maar komen!!

Cheers
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Met dank aan Timo zal de regie voor de hoofdset bestaan uit een 48 kanaals Midas Verona... erg handig, dan kunnen we de HD-24 op de laatste 24 kanalen steken en dan nog altijd genoeg kanalen over om mee te testen.

Voor de mensen die inserts meenemen (en dus ook voor hun eigen bekabeling zorgen ;-) ): een Verona heeft ongebalanceerde inserts, met de send op de tip (dat laatste weet ik niet 100% zeker trouwens --> Timo?).

Ajoo

Comment

• Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

Zo te zien ongebalanceerd...

Last edited by Olaf Duffhuës; 06-03-08, 23:45.
              Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• berolios
                • Sep 2005
                • 1538

Originally posted by Olaf Duffhuës
                Zo te zien ongebalanceerd...
                Flinke foto ;-). Ik bedoelde eigenlijk dat ik niet zeker weet of het 'tip-send // ring-return' is. Normaal gezien is dat de norm bij moderne modellen, maar zeker weet ik het niet in dit geval, site van Leon staat hij er niet bij geloof ik.

Comment

• SoundOfSilence
                  • Mar 2007
                  • 766

Volgens manual Midas Verona: Tip -> Send, Ring -> Return, Sleeve -> Ground
                  It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Timo Beckman
                    • Jul 2006
                    • 1298

Klopt insert tip send to comp/gate what ever ring return . Voor de rest alle in en outputs op xlr en akkerman snakes volledig gebalanceerd ( niet op apr norm met allemaal ongebalanceerde lijnen wel op akkerman norm ) Het los patchen van fx units is ook geen probleem daar de i/o ook een los patch veld heeft)
                    Verder denk ik dat ik een x-tra tafel meeneem om de hd 24 op terug te laten komen indien nodig is dit makkelijker)
                    Verdere vragen ev via mail stellen daar het op een goed gekkenhuis begint te lijken en ik niet altijd in de gelegenheid zal zijn om te reageren of het forum te checken.
                    Berolios heeft mijn mail adres en een aantal anderen hier op het forum hebben het ook .
                    Last edited by Timo Beckman; 28-02-08, 14:36.

Comment

• Timo Beckman
                      • Jul 2006
                      • 1298

voor een ab vergelijking op eigen pa sets is het mogelijk om via de blu80's een 4tal sets stereo te laten draaien en eventueel ook nog een 8tal mono stacks met allemaal hun eigen eq settings indien iemand dat wenst.
                      Veel plezier met de stroom verdeling maar goed .
                      Is er iemand die een xilica of hoe die ook mag heten mee neemt ? of andere systeem processors lake of een galileo .
                      Ik ben benieuwd naar de verschillen tussen die units en mijn bss'en'zeker qua interface .

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4516

ik kom gezellie langs. gitaartjes mee.
                        dezelfde buizen 30W/12" met el. gitaar. en ik kij even voor een acoustische. Dat is humor naast een drumstel.

Hoop wel dat het, om de chaos te verminderen, wel een beetje to the point blijft. Een zooi microfoons neerzetten en luisteren / vergelijken.
                        Dan separaat daarvan een zooi compressors , galmen e.d. beluisteren.

En ook los daarvan eventueel wat PA´s te laten brullen. Maar microfoons zijn toch het moeilijkste te beoordelen terwijl je PA´s overal tegenkomt.

Het zou handig zijn als er ook een bassist met een basversterker zou zijn. Microfoons bij bas is toch wel wat bijzonders. en voor totaaltjes...

Ik wil wel wat in een microfoon zingen maar mooi is het dan zeker niet . (ben geen zanger) voor de test werkt het wel.

Wat ik wel enorm leuk zou vinden. Is als er forumleden zijn die een (1) LED armatuur mee kunnen nemen en dat die bij aanvang in een rij een paar meter uit elkaar op een muur gericht aangezet kunnen worden. Om nu eens eindelijk vergelijkende foto´s op dit forum te krijgen qua afstraalhoek en lichtopbrengst. Zetten we halverwege de dag even het hoofdlicht uit en knippen we een paar foto´s. Wie heeft een lightbrick, een high power armatuur in de middenklasse, een wegwerp ledpar en een gewone par 56/64? (ik snap niet dat er nog steeds geen enkele internetwinkel dat gewoon even in hun toonzaal doet )
                        lekker belangrijk!

Comment

• berolios
                          • Sep 2005
                          • 1538

Hey Showband!
                          Erg leuk en gezellig dat je er weer bij wilt zijn! Musiqman kan helaas niet dit jaar, maar ik heb een evt. andere optie (die overigens nog niet 100% zeker is dat hij kan). Een bassist weet ik eigenlijk zo 1,2,3 niet hier in de buurt --> IEMAND SUGGESTIES ??

Ik denk dat het we het er redelijk unaniem over eens zijn dat PA-tjes niet de kern gaan vormen. Er kunnen gerust wat mensen extra PA meenemen om te luisten/ laten horen... maar daar zullen we alleen op bepaalde tijden mee aan de gang gaan... lijkt me het meest prettige en structurele. De mics en randsjwik is waar het om gaat ;-)

Comment

• berolios
                            • Sep 2005
                            • 1538

Erg jammer, die andere (erg goede) drummer heeft twee gigs die dag, dus dat gaat ook niet lukken. We zijn dus op dit moment nog op zoek naar een (liefst prof / semi-prof) drummer en bassist... wie kan/ wil ons bijstaan de 16e?

Mijn mailadres staat in mijn profiel... HELP ;-) !!

Comment

• rolanddeg
                              • Nov 2004
                              • 337

Ik gooi vanavond/ morgen een balletje op bij m'n drummer... Die is op z'n zachtst gezegd wel goed te noemen!

Comment

• berolios
                                • Sep 2005
                                • 1538

Originally posted by rolanddeg
                                Ik gooi vanavond/ morgen een balletje op bij m'n drummer... Die is op z'n zachtst gezegd wel goed te noemen!
                                Hey Roland, dat zou tegek zijn!
                                Thanks!

Toevallig nog iemand en bassists die dit leuk zou vinden?

Comment

Working...