16 maart @ Tavenu - Waalwijk, Testdag V2.0

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

Tja,
    ik zou er graag bij zijn met mn Jazzbass, Ampeg SVT en Edens,
    maar helaas...moet klussen met Big Blind en Dame Blanche.
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• berolios
      • Sep 2005
      • 1538

De hele dag weg dus?
      Waarom terg je ons dan met dit bericht ;-)... ha ha ha...

Jammer, was erg tof geweest.
      Niemand anders?
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• rolanddeg
        • Nov 2004
        • 337

Waarschijnlijk komt er een drummer met ons mee. Naar de bassist wordt nog gezocht, er zijn een paar opties! Wat ik wel vrij simpel kan regelen is een pianist/ zanger... Deze: MySpace.com - Blame it on the youth. - NL - Concrete muziek - www.myspace.com/blameitontheyouth2day (die drummer wil sowieso mee)

Comment

• keenoncoolstuff
          • May 2003
          • 695

Tof, ik denk dat V2.0 echt de moeite waard wordt, en heb er best wel zin in. Gewoon weer tijd hebben om dingen uit te proberen en eens echt naar iets te luisteren, in plaats van onder tijdsdruk iets op te bouwen en erop te hopen dat alles goedkomt...

CU then, then...
          Rob.
          All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
          If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Originally posted by rolanddeg
            Waarschijnlijk komt er een drummer met ons mee. Naar de bassist wordt nog gezocht, er zijn een paar opties! Wat ik wel vrij simpel kan regelen is een pianist/ zanger... Deze: MySpace.com - Blame it on the youth. - NL - Concrete muziek - www.myspace.com/blameitontheyouth2day (die drummer wil sowieso mee)
            @Roland: Helemaal tegek dat je al zoveel voor deze testdag hebt willen en kunnen betekenen !! Chapeau !!
            Last edited by berolios; 10-03-08, 15:54.
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• berolios
              • Sep 2005
              • 1538

Welnu vrienden...

De definitieve info waar jullie allemaal zo met smacht op hebben gewacht :

Lokatie:
              Jongerencentrum De Tavenu
              Taxandriaweg 13
              5142 PA Waalwijk
              0416-340322
              website: Jongerencentrum de Tavenu

Tijden:
              v.a. 11:00: geprefereerde mogelijkheid tot opbouwen geluidsetjes
              12:00: beginnen met testdag (wij bouwen de hoofdset vanaf 10:30)
              16:00 a 16:30: klaar, afbreken en naar huis voor het eten (evt uitloop mogelijk)

Kom dus een beetje op tijd zou ik zeggen... binnen strompelen om 15:00 betekent dat je waarschijnlijk de helft al gemist hebt en dat wij jouw (eventuele) spullen niet hebben kunnen meenemen in eerdere tests . Daarbij, 12:00 lijkt me een nette tijd om echt te beginnen, toch?

Dan was er nog de vraag voor broodjes... ik heb zeker wel interesse, maar er heeft zich daarbuiten nog vrijwel niemand gemeld die ook denkt honger te hebben die dag. Ik ga er echter vanuit dat er vast meer mensen zijn dit dit culinaire initiatief een warm hart toedragen, dus ik zou zeggen: laat het even weten !!

Dan het volgende voor mensen die spullen meenemen en dan vooral voor diegene met PA-tjes: Voor zover dat mogelijk is, heeft het de GROTE voorkeur alles opgebouwd te hebben VOORDAT we om 12:00 met testen beginnen. Je kunt in principe vanaf 11:00 terecht en op deze manier houden we het lekker centraal en hebben we geen last van 'bijzaken' als we aan de gang gaan. Het laten horen/ beluisteren van PA-tjes doen we steeds ook even centraal in de 'pauzes' van het mic/ 19" rommelen, hoe dat precies zal lopen zien we zondag wel... ik verwacht wat dat betreft eigenlijk ook geen problemen. Zorg wel even zelf voor diverse verloopjes en dergelijke wat de stroom betreft. Ik heb geen idee wat er aanwezig is namelijk.

Dit verzoek geldt in principe dus ook voor de mensen die mics (ja ja ja !!!!) en FX-racken (hoepa hoepa !!!!) meenemen, hoewel dat wel wat minder geschoffel en overlast meebrengt natuurlijk . Tuurlijk, als je niet zo vroeg kunt komen, ben je later ook nog van harte welkom met je spullen, maar het verzoek mag duidelijk zijn, toch?

Wat voor spullen je meeneemt mag je uiteraard helemaal zelf weten. De nadruk van deze dag ligt duidelijk bij mics en rand-apparatuur... dus als je bent aan het twijfelen of je die ene mooie mic nu wel of niet mee zou moeten nemen luidt mijn advies: inpakken die handel ;-) !!

Wat bekabeling van FX/ inserts betreft: hoofdtafel is een Midas Verona met ongebalanceerde inserties (tip send, ring return) en AUX sends op XLR.

Wat de muzikanten betreft komen we ook een heel eind. Via Roland is er misschien nog wel de kans dat we zelfs een compleet bandje op het podium mogen aanschouwen, maar dat moet nog bevestigd/ bezien worden.

Verder... als iemand mij nog om het een of ander nodig heeft, moet hij / zij opschieten ... woensdag ga ik naar Frankfurt en kom pas zaterdag terug... en dan is het al te laat om nog iets te kunnen regelen/ oplossen.

Verder ben ik echt heel erg benieuwd wat er op deze testdag allemaal gaat gebeuren. Ik heb de laatste tijd behoorlijk wat interessante personen/ spullen genoemd zien worden en als die ook allemaal komen zondag, dan kunnen we ons verheugen op een ontzettende interessante dag waar we op niveau met alles aan de slag kunnen gaan !! Ik heb er in ieder geval zin in !!

We zien elkaar zondag !!
              Last edited by berolios; 10-03-08, 21:22.

Comment

• RayM
                • Jan 2006
                • 742

Heren (en dames?),

Even ter aanvulling, micstatieven zijn aanwezig. Die hoef je niet mee te nemen. Er is een compleet PA/monitorsysteem met alles erop en aan. En dat kan en mag gebruikt worden. Het monitorsysteem blijft liggen, de zaaltafel en rack rijden we weg om plaats te maken voor de Midas.
                I.v.m. de bandstrijd van de avond ervoor staat er ook een drumstel, wel zonder bekkens en stokken. Ook die mag gebruikt worden. Basversterker staat er ook.
                Wij zijn er vanaf 10.30 uur, dus als je wat eerder wil komen dan is dat geen probleem. Laden en lossen is ook geen probleem, we hebben een laadperron dat aansluit op het podium. We hebben ook een ingang aan de zijkant die aansluit op de zaal, scheelt een hoop gesjouw.
                Stroom hebben we ook genoeg, er zijn diverse krachtbronnen aanwezig. Misschien wel handig om zelf voor verloopjes ed te zorgen, ik weet niet precies wat er allemaal aanwezig is op dat gebied. Ik zal dat nog ff navragen aan de powerwizzard die daar rondloopt.
                Mocht je nog vragen hebben stuur me dan even een PM of mail.

De koffie staat klaar zondag.

Groeten,

Raymond.
                Last edited by RayM; 10-03-08, 17:21.
                Heerlijk die stilte

Comment

• Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

Misschien iets doms...Heb je de mensen gemaild die iets beschikbaar willen stellen? Het is denk handig anders om dat te doen, voordat er 20 dezelfde dingen op tafel komen...
                  Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• berolios
                    • Sep 2005
                    • 1538

Originally posted by Olaf Duffhuës
                    Misschien iets doms...Heb je de mensen gemaild die iets beschikbaar willen stellen? Het is denk handig anders om dat te doen, voordat er 20 dezelfde dingen op tafel komen...
                    Hi Olaf,

Nee hoor, dat is zeker niet iets stoms, maar ik heb ervoor gekozen het gewoon zijn gangetje te laten gaan. Er zijn een aantal mensen (waaonder jij en ik) die hier in de thread alsook op de mail al lijstjes hebben geplaatst van wat ze meenemen. En uit de reacties van een aantal mensen die ik op de mail heb gehad trek ik de conclusie dat iedereen er zelf ook al aardig op let geen driedrubbele spullen mee te nemen. Microfoons kunnen we nooit genoeg hebben ;-) en rackjes zien we ter plekke wel. Er zullen inderdaad vast en zeker een hele berg DPR 404-en en Transient Designers tevoorschijn komen, maar ik denk niet dat iemand het echt erg vind om een paar microfoons en evt een paar FX-units 'voor niks' mee te nemen (omdat het al dubbel aanwezig is), toch? Hoe ik het voor me zie wat randapparatuur betreft: als er animo is om een unit uit te testen, dan gaan we ermee aan de gang... is die er niet... dan niet... veel moeilijker moeten we het ons denk ik niet maken, toch? Iedereen kan denk ik voor zichzelf wel een aardig goede inschatting maken of er mensen geinteresseerd zijn in wat ze mee (kunnen) nemen.

Wat overigens niet wegneemt dat iedereen meer dan welkom is hier nog even een lijstje te plaatsen van wat je precies mee zult nemen (en dan niet allemaal denken: oh, die neemt ook al een 901 mkII mee, dan laat ik die van mij thuis, waarna we uiteindelijk geen een 901 mkII hebben) (bij wijze van voorbeeld, want Timo heeft er ook een in zijn rack zitten).

Om het goede voorbeeld nog maar te geven, nogmaals dat van mij:[LIST][*]Avalon VT 747[*]Manley Voxbox[*]BSS DPR 404[*]SPL Transient Designer 4[*]Alesis HD-24 met Marley/ Tosh opnames[/LIST]

En ik ben voornamelijk erg geinteresseerd in:[LIST][*]Audix mics (o.a. D1, D2, D4, i5)[*]Oktava mics (grootmembraam en Ribbon)[*]Studio Projects mics (o.a. C-1)[*]Audio Technica mics[*]Diverse grootmembramen[*]Diverse ribbons (heeft er iemand toevallig zo'n Royer?)[/LIST]
                    Laat de lijstjes maar komen dus...

Wat PA setjes betreft had ik wel uitdrukkelijk gevraagd me hiervan via de mail op de hoogte te stellen. Ik heb hier eigenlijk vrijwel geen reactie op gehad, dus OF zijn er dus geen mensen die PA mee zullen nemen, OF hebben de mensen die dat wel van plan zich (nog) niet gemeld, de laatste groep wordt vriendelijk verzocht dit alsnog effe te doen, gaat er alleen maar om dat we een beetje overzicht hebben en weten waar we rekening mee moeten houden.
                    Last edited by berolios; 10-03-08, 22:09.

Comment

• rolanddeg
                      • Nov 2004
                      • 337

Ik dacht dat wij (Unie-s - Gerard en ik) al een Function One frontset beloofd hadden...? Dat gaat een grappig setje worden, het worden niet de aller kleinste kastjes wat F1 op de markt heeft, in tegendeel zelfs...

Wat er verder mee gaat:
                      -FX rack:
                      2x Klark Teknik DN514 gates
                      1x TC M3000 FX
                      1x M-one FX
                      1x T-Two FX
                      1x PCM-90 FX
                      1x Klark Teknik Square-One 8 ch. comp/gate
                      1x Klark Teknik DN410 parametische eq
                      1x CD/MD playertje

-Electro Voice microfoons
                      -paar standaard Sennheiser dingetjes
                      -Klark Teknik DI's (wie o wie neemt BSS mee, heb wel zin in een vergelijking!)
                      -(waarschijnlijk) Klark Teknik processor
                      -overige rommel wat ik nog vergeten ben, maar de headliners heb ik denk ik wel genoemd.

Verder heb ik interesse in het beluisteren van een aantal preamps, met voorkeur naar de Midas XL-42... En wie toevallig een Neumann KMS-105 heeft liggen: ik hou me ten zeerste aanbevolen! Mocht er ook nog per ongeluk iemand zijn die een XTA en/of Xilica processor op de plank heeft liggen... Die moet ook nog even bestudeerd worden!

Comment

• berolios
                        • Sep 2005
                        • 1538

Originally posted by rolanddeg
                        Ik dacht dat wij (Unie-s - Gerard en ik) al een Function One frontset beloofd hadden...? Dat gaat een grappig setje worden, het worden niet de aller kleinste kastjes wat F1 op de markt heeft, in tegendeel zelfs...
                        Ja precies, dat wordt de 'hoofdset' waar we op gaan draaien. Dan hebben de mannen van de Tavenu nog een extra setje dat ze willen laten horen, dus tot nu toe drie setjes in totaal. Daarbuiten heb ik nog niemand gehoord... hoeft ook niet natuurlijk... zo veel ruimte is er nu nook weer niet over ;-).

Ajoo!

Comment

• Whitefarmer
                          • Oct 2003
                          • 1244

Nou...

Als er nog tijd (en ruimte) over is, zou ik graag mijn SA AB36 baskastjes met RH tops (met driverack 260) en amps testen/laten horen.

overige "spannende" dingen:
                          Roland SDE3000 delay
                          MXL mic (HH)
                          AKG C1000s (OH)(niet spannend, maar ik zie ze weinig voorbij komen)

Indien het enigerlei bezwaarlijk is dat ik de frontset meeneem, lees ik het hier wel.
                          Scheelt mij sjouwen

En zoals Berolios al aangaf, IS ER INTERESSE IN VOER!!!!(anders moet ik ALLES zelf opeten en weeg ik straks 300 kg!)

groeten John
                          Groeten John
                          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• keenoncoolstuff
                            • May 2003
                            • 695

Originally posted by Whitefarmer
                            En zoals Berolios al aangaf, IS ER INTERESSE IN VOER!!!!(anders moet ik ALLES zelf opeten en weeg ik straks 300 kg!)
                            Geen nood, ik help je wel... :P

Greetz, Rob.
                            All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                            If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• RayM
                              • Jan 2006
                              • 742

Wij zullen ervoor zorgen dat je de 300 niet zult halen
                              Last edited by RayM; 11-03-08, 12:24.
                              Heerlijk die stilte

Comment

• Olaf Duffhuës
                                • Oct 2000
                                • 2477

Ik kom alleen voor het eten..de rest geloof ik wel..Ik weet alles toch beter dan de rest...eten is belangrijk...
                                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

Working...