16 maart @ Tavenu - Waalwijk, Testdag V2.0

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

16 maart @ Tavenu - Waalwijk, Testdag V2.0

Naar aanleiding van een Oktava-topic en de behoefte van meerdere leden wat spullen met elkaar te vergelijken bij deze het voorstel: hoe staat iedereen tegenover Testdag versie 2?

Wat we precies gaan doen laat ik graag aan de democratie over. Echter, het uitproberen van diverse grootmembramen op diverse plekken (o.a. git cab en OH) staan bovenaan de prioriteitenlijst. Direct gevolgd door gezellig geouwehoer natuurlijk ;-).

Ik zal de spullen die ik dan heb zeker meenemen (o.a. mijn rackjes die je hier al vaker hebt zien langskomen), waaronder ook een HD-24 met wat opnames die we als basis kunnen gebruiken (of wat extra opnames ter plekke kunnen maken), hoeven we muzikanten niet de hele dag eenzaam te laten doorspelen.

Showband had aangegeven in Den Haag voor een zaaltje en PA te kunnen zorgen. Voor mij is dit prima, maar ik kan me voorstellen dat dit voor mensen uit het hogere noorden allicht wat ver is. Ik wil natuurlijk geen keuzes voor anderen maken, dus laat horen hoe je hier over denkt, wat je zou willen uitproberen en wat je evt. in zou kunnen brengen aan materialen.

Dan inhoudelijk:
    Voor onze grootmembramen test, zijn we (ik) vooral op zoek naar: Oktava 319/ 104/ 105/ ML52 (Ribbon), Studio Projects C-1, SE 2200... en dergelijke microfoons meer.... lijkt me goed deze te vergelijken met de meer gangbare Shure KSM27/32's, AKG 414-en en Neumann's van deze wereld. Wat mij betreft zijn ook de minder alomaanwezige, maar kwalitatief goede merken als Audix, AT en Beyer ook van harte welkom... oftewel: heb je iets waar je blij van wordt, neem het gewoon mee!!

Persoonlijk zou ik zelf ook graag nog wat andere dingen uitproberen zoals Audix i5/ D1/ D2/ D4 op toms/ snare, of nog wat andere suggesties voor een dikke kikke snare/ drum-sound. Het uitproberen van channelstrips ben ik ook altijd voorstander van...

Nou mannen, laat maar wat animo horen hier in deze thread, dan kunnen we kijken wat we waar doen.
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Als je de dag een betje handog plant gooi ik er wel een UPA-setje tegenaan, en eventueel een midas venice + randaparatuur en bekabeling. Voorstel is idd een locatie midden in het land, en anders heb ik hier in t oosten wel een locatie...

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

UPA's.. dat zou wel mooi zijn!

We kunnen ook onze verschillende benadering van de 52/91 combi op kick naast elkaar leggen berolios.
      Last edited by sparky; 01-02-08, 10:40.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

Ev. als er interesse is SIM3 dpa 4011/4091/4041/4006 Oram sc1 en 2 ev HIdef eq en alles wat ik vergeet. Oh ja ik heb ook audix d1 en d3
        Mzzl Timo

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

Om de vergelijking van de gitaarsignalen nog beter te kunnen doen, beschik ik over een reampkastje van Radial. Dit ding maakt het mogelijk om een via DI opgenomen gitaar, vanuit de recorder een gitaarversterker in te sturen zonder de aardings en impedantieproblemen die dan normaalgesproken ontstaan. dit maakt het icm de HD-recorder mogelijk om dezelfde take meerdere malen door een amp te sturen, elke keer met andere mics opgenomen. vervolgens kunnen we lekker A/B en zonder dat variaties in spel het oordeel kleuren en zonder een gitarist tot waanzin te drijven. Ik denk dat we dan binnen korte tijd erg veel matriaal kunnen verzamelen.
          Last edited by sparky; 01-02-08, 21:16.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• keenoncoolstuff
            • May 2003
            • 695

Yesssssssssss ik ben erbij, mits het een beetje handig bereikbaar is vanuit het uiterste zuiden. Heb veel geleerd van V1.0 dus zal V2.0 niet laten schieten.

Groet, Rob.
            All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
            If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• lifesound
              • Apr 2003
              • 1052

Als ik niet moet werken die dag ... zal ik er graag bij zijn.
              Al is het maar om de hoop te vergroten, want als ik op mijn kennis moet rekenen ... zal het weer over de verschillende smaken van bier gaan!

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by lifesound
                Als ik niet moet werken die dag ... zal ik er graag bij zijn.
                Al is het maar om de hoop te vergroten, want als ik op mijn kennis moet rekenen ... zal het weer over de verschillende smaken van bier gaan!
                Troost U in Nederland hebben ze geen bier.

Comment

• rolanddeg
                  • Nov 2004
                  • 337

Ik heb hier nog een stapel Electro Voice microfoons liggen... Ik vind ze érg lekker werken, maar bijna niemand kent ze! Bij interesse kan ik die meenemen?

Verder te leveren:
                  Electro Voice QRX, RX, X subs. Labgruppen versterkers + Klark processor...
                  TC M3000, M-One, D-Two, PCM90
                  Klark gates + SQ-1 compressor/gates
                  Nog een EV mengtafel, maar uit het halletje van Midas!
                  En, ik hoop dat ze snel binnenkomen, de nieuwe EV processors die EV nog niet op de website heeft staan. Die komt uit het magazijntje van Klark.

Comment

• berolios
                    • Sep 2005
                    • 1538

EV mics zijn soms erg vet hoor. Zowieso de RE20 is bekend, maar die 'eitjes' vind ik ook echt supervet op toms !! Zeker interesse dus, neem mee, neem mee !!
                    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

Originally posted by frederic
                      Troost U in Nederland hebben ze geen bier.
                      Ach, voel je dan ook vooral niet bezwaard deze barbaren (bierbaren!?) wat beschaving bij te brengen door ze kennis te laten maken met uw favoriete dubbels en tripels!

Comment

• berolios
                        • Sep 2005
                        • 1538

Zoals ik al in de openingspost vertelde heb ik weinig mogelijkheid een testdag op te zetten. Is er iemand die in centraal NL een lokatie kan en wil regelen, en/ of die misschien de regie een beetje op zich wil nemen? Ik denk dat we een deelnemer of 10/ 15 toch zeker mogen verwachten, toch? Als dat de juiste mensen zijn hoeft het van mij ook echt niet drukker te worden ook ;-) !!

Comment

• jakkes72
                          • Dec 2003
                          • 1015

Afhankelijk van de locatie zal ik ook overwegen te komen.
                          Wat ik mee kan nemen:
                          - Yamaha LS9/32.
                          - EAW JF260 set.
                          - microset: Shure SM91beta, Sennheiser 903(snare) AKG D440 en D550.
                          - Radiall DI box.

Comment

• RayM
                            • Jan 2006
                            • 742

Heren,

Voor een locatie kan ik zorgen. Het is wel in het zuiden van het land (Waalwijk). Redelijk centraal, vanuit Utrecht is het een klein half uurtje. Mits er geen files staan natuurlijk.
                            We beschikken over een compleet PA met alles erop en eraan, een redelijk grote zaal, koffie en een tap. En de Mac is ook in de buurt
                            Last edited by RayM; 11-02-08, 14:18.
                            Heerlijk die stilte

Comment

• sparky
                              • Apr 2002
                              • 2104

Met die locatie zou ik wel blij zijn, Tavenu is 20 minuutjes rijden voor mij.

Comment

Working...