Monitor Stacks Dj's
Collapse
X
-
-
die pot is voor "the brown note"?
Nog eens gelachen een jaar of 6 geleden op een feestavond.
Wij laten DJ's altijd gratis inprikken.
Komt er vijf minuten voor aanvang avond een DJ naar ons toe "waar staat de DJ set?"
Ik "eh, je mag inprikken als je wil er ligt een DI box links naast het toneel"
** DJ gaat enorm uit zijn dak geluiden ***
Even later haalt de prima donna een setup de zaal in. Kennelijk had hij gewoon een set in zijn bus. Het eerste publiek staat al binnen.
De man is aan het opbouwen en de organisatie gaat steeds vaker bij hem vragen waarom er geen muziek is... De man loopt rood aan.
Wij gaan als band daarom beginnen met de eerste set. Dan is er muziek.
Na afloop van de set gebaart de DJ naar de band dat wij even de zangmonitors naast hem neer moeten zetten.
Wij halen de schouders op en lopen weg.
**** man gaat enorm uit zijn dak *****
Toen heb ik hem even instructief uitgelegd dat als hij mij ter plekke 500euro betaalde dat ik persoonlijk voor monitors naast zijn oor zou zorgen. En als hij dat geld niet nu uit zijn eigen zak zou trekken dat hij wat mij betreft inderdaad beter kon ophoepelen. Maar huilen moest ie maar ergens anders gaan doen.
Het leuke van de zaak is dat de organisatie uiteindelijk nog boos op ons was en niet op de DJ. Terwijl wij van te voren niet eens wisten dat er een DJ zou zijn...
lekker belangrijk!Comment
-
Tsja
bij deze, een geslaagde dj avond.
Adamson Metrix 3x top 1x bas per kant.
p.s.
het setje stond aan......Licht, het maakt altijd herrie!Comment
-
Ja maar jongens, DJ zijn ook geen muziekanten want muziekanten zijn erg zuinig op hun oortjes!!bij deze, een geslaagde dj avond.
Adamson Metrix 3x top 1x bas per kant.
p.s.
het setje stond aan......
Dave[FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]Comment
-
Hmmmmmmm, ik heb een vraag gekregen of ik een set L'acoustics kan gaan leveren voor een DJ, als monitor set, rara voor wie?
December op Aruba!
Tja, ik vindt het echt belachelijk, maar het levert wel weer geld op..
Dave[FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]Comment
-
Ik gok iets in de richting van Tiesto (of ander dj geval die bepaalde "eisen" heeft)Comment
-
Comment
-
Ik wil als DJ wel graag ook even de andere kant belichten...
De voorbeelden hier zijn natuurlijk volkomen overdreven, hele line arrays als monitor is complete onzin. Aan de andere kant wil ik mezelf wel goed kunnen horen. Helemaal met een hoop omgevingsgeluid (FOH? mensen? galm?) moet je daar gewoon een tikkie overheen! Je bent ten slotte behoorlijk precies aan het luisteren of 2 platen wel exact gelijk lopen...
Ik heb regelmatig een sound projects X-actje mee, geweldig ding, maar soms, als het erg rumoerig is, niet toereikend.... ietsje meer mag wel. Vinden jullie dat al te veel?
En zo ja, wat vinden jullie dan een "fatsoenlijke" monitorset er van uitgaand dat hij niet helemaal op standje kernbom open gaat?
Verder zijn er genoeg DJ's die normaal communiceren en gewoon een handje komen geven. Alleen, just as in real life zijn er een aantal die dronken/arrogant/doordrenkt met grootheidswaan de boel verpesten... En geloof me, zo ook geluidstechnici!!!!(en lichtnichten, truckers, kistensjouwers, artiesten, klanten, ploegleiders, cateringmedewerkers... do i need to continue?)
Ik snap dat dit topic over belachelijke monitorsets gaat, en geloof me na het zien van de foto's ben ik het helemaal eens, maar scheer asjeblieft niet elke DJ over 1 kam. Als ik iemand van jullie ooit op klus tegen kom wil ik graag nog een handje kunnen schudden met een lach en niet meteen afkeurende blikken krijgen als dat nergens voor nodig is...
Ik sta open voor de mensen die het hier niet mee eens zijn!!
En ben ook benieuwd naar jullie "fatsoenlijke" monitorstacks.mijn auto rijdt 1 op stoplichtComment
-
Twee weken terug een dance feest met maar liefst 15 verschillende DJ's.
Had als monitors op de main-stage twee 12/2" coax floortjes neergelegd en twee dubbel 15" subjes.
Zelf het volume ingeregeld op een stevig maar zeker niet snoeihard volume en er was niet één DJ die het harder wilde.
In een andere zaal slechts 2 12/2" floortjes en de derde zaal twee actieve 10/1" kastjes van 'slechts' 100 Watt op statieven aan weerskanten van de DJ en ook daar geen enkel probleem dat het niet hard genoeg zou zijn.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Dj's zijn meestal doof en daar komt het probleem met de veel te grote monitor set's vandaan.
2 leuke voorbeeldjes had een keer op klus dubbel EAW 850 stacks als PA staan komt de organisatie naar me toe: oja de hadden we nog niet verteld maar we hebben voor een bepaalde dj een eigen monitorsetje gehuurd.
wel te verstaan 2x een Funktion-one res4 top en 2x en f218 sub per kant.
resultaat: monitorset ging veeel harder als PA meette op gegeven moment 118db A!!!! met Leq van 1minuut op de DJ booth

zij er wat van tegen de DJ en hij vond het wel mevallen kwa volume
heb laatste uur van het feest de PA uitgezet en afgekoppeld en niemand had het door.
Nog een leuke: na een concert waar ik F.O.H voor deed draaide er een DJ de Booth was aan de zijkant van de zaal geplaatst ongeveer 3 meter vanaf het podium waar per kant 6 toppen Vertec line array hingen.
komt de DJ vragen aan mijn collega: heb je ook monitors voor me??
terwijl hij op fucking 3 meter afstand van hem 15kw had staan blazen...
Daarom mijn gezegde het woord DJ is een afkorting voor Dove JongenA&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
-
Original by daviddewaard: heb laatste uur van het feest de PA uitgezet en afgekoppeld en niemand had het door.
Haal me van de grond van het lachen
Maar je hebt gelijk, ik ben zelf ook dj, maar ik heb 2 oudere jbl eon's naast me liggen en dat voldoet prima, ook met omgevings geluid.
En @ L J Jacob, de 2 platen mix je met je HP aan elkaar, en op je monitoren luister je of het geheel via de luidsprekers wel goed klinkt. Het beatmatchen en mixen doe je meestal met je HP.
Original by daviddewaard: Daarom mijn gezegde het woord DJ is een afkorting voor Dove Jongen.
Wat moet je dan als je een vrouw als DJ hebt?
sorry ik begrijp je bedoeling.
Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!Comment
-
Bij een vrouwlijke DJ word het Dove JuffrouwOriginal by daviddewaard: heb laatste uur van het feest de PA uitgezet en afgekoppeld en niemand had het door.
Haal me van de grond van het lachen
Maar je hebt gelijk, ik ben zelf ook dj, maar ik heb 2 oudere jbl eon's naast me liggen en dat voldoet prima, ook met omgevings geluid.
En @ L J Jacob, de 2 platen mix je met je HP aan elkaar, en op je monitoren luister je of het geheel via de luidsprekers wel goed klinkt. Het beatmatchen en mixen doe je meestal met je HP.
Original by daviddewaard: Daarom mijn gezegde het woord DJ is een afkorting voor Dove Jongen.
Wat moet je dan als je een vrouw als DJ hebt?
sorry ik begrijp je bedoeling.A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment

Comment