Monitor Stacks Dj's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

Dat dv dosc op de foto staat voledig aangesloten .
    Ik heb een klus in dubai gedraait op het strand waar 6 kasten per kant om en nabij de 1000 man moest draaien . Het moest wel werken maar was ruim voldoende . Alleen de subs waren anders de groote versie van l'acoustic .
    Deze oplossing heb ik ook gezien op sensation black die ene keer dat ik zo gek was om daar een klus aan te nemen . (leuke side show die knok partij op de buhne met iemand uit het publiek en rob rath) . Dit is de reden dat ik het verdom om met dj's te werken (op 1 of 2 na dan die wel weten hoe het werkt).

Comment

• oversound
      • Dec 2003
      • 218

Afgelopen weekend ook leuk feestje gedaan in Duitsland. Hardcore en verder.
      In mijn zaal funktion one monitor setje wat aardig aan kan.
      De ene dj draaide gewoon op leuk volume op hun monitors en de andere waren nog geen eens achter de knoppen of gooide hem volledig het rood in.
      Gelukkig had ik de controle dus hebben het netjes heel gehouden. Maar dan komen klagen dat niet hard genoeg gaat en wel doppen van -20db in hun oren hebben, en wanneer ze die even uitdoen is opeens niet te harden zo hard.......
      Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• LJmalcolm

Originally posted by oversound
        Maar dan komen klagen dat niet hard genoeg gaat en wel doppen van -20db in hun oren hebben, en wanneer ze die even uitdoen is opeens niet te harden zo hard.......
        Geen gek idee hoor, monitorstack die over de frontset heen moet komen en dan doppen in om toch niet helemaal doof te raken.. Vereist alleen wel een flinke monitorsetup dan

Comment

• BWSL
          • Jul 2006
          • 28

Originally posted by Poelmans
          Oh, en nog eentje: Als ik zie wat voor oude scharminkels ik ooit aan mijn voeten terugvindt (en ik heb het niet over vrouwen ): Bij sommige firma's is de monitor echt wel het laatste waarin geïnvesteerd wordt. En als je slechte monitors hebt, dan ga je automatisch luider willen. Gelukkig is dit lang niet bij elke firma het geval. Maar het aantal firma's dat geluid prioriteit geeft én chirofuiven neerzet is klein
          Ja komt me bekend voor. Moest op een schoolfeest draaien (ben wel amateur) en daarvoor was een professioneel bedrijf ingehuurd, die komen met een zeer mooie FOH set van RCF aanzetten, ook alles zeer professioneel aangesloten en ingeregeld enzo, en komen ze vervolgens met 2 monitors van DAP audio voor mij! Vervolgens werden die dingen ook nog op de grond neergezet, toen hoorde je dus letterlijk niks meer van die monitors.

Over het algemeen hoeven die dingen nooit zo hard van mij, gewoon wat extra hoog omdat je dat niet goed hoort, maar ik geef toch wel de voorkeur om die dingen op tafelhoogte neer te zetten en van goede kwaliteit.
          Een geluidssetup met kabels zonder Neutrikconnectoren is als een land met wegen zonder asfalt

Comment

• Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

Originally posted by BWSL
            Ja komt me bekend voor. KNIP

Over het algemeen hoeven die dingen nooit zo hard van mij, gewoon wat extra hoog omdat je dat niet goed hoort, maar ik geef toch wel de voorkeur om die dingen op tafelhoogte neer te zetten en van goede kwaliteit.
            En dat kun jij natuurlijk zelf niet even doen? die dingen links en rechts naast je neerzetten op een tafel, zodat ze op hoogte komen? Of die dingen kantelen zodat ze als een monitor staan gericht?

Dj's en sterralures.... ik zeg niet dat jij het hebt... maar ik merk het steeds vaker.

10 jaar terug deden we het met een goede koptelefoon, nu moet er een Line array hangen/ gestacked staan.
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Poelmans
              • Feb 2004
              • 806

Originally posted by Watt Xtra
              En dat kun jij natuurlijk zelf niet even doen? die dingen links en rechts naast je neerzetten op een tafel, zodat ze op hoogte komen? Of die dingen kantelen zodat ze als een monitor staan gericht?

Dj's en sterralures.... ik zeg niet dat jij het hebt... maar ik merk het steeds vaker.
              Mja, en als je dan als DJ zelf geluid verzet, dan bekijkt de helft van de techniekers u raar, en beginnen ze moeilijk te doen.

Verleden jaar nog eens meegemaakt dat de 2 monitors niet in fase zitten. Ik meld dat, en vraag of ze daar iets aan kunnen doen. Neen, want geen schroevendraaier bij, etc. Ok, dan pak ik zelf mijn leatherman (ik moet kunnen werken e!!!). Mja, de rest van de avond ruzie gehad met die mannen.

Nee, effe serieus, beseffen gijlie niet dat dit een straatje zonder einde is? Ik heb me al effe niet meer gemoeid in dit topic, om de simpele reden dat ik hier toch uitgekafferd wordt (ik maak mezelf doof enzo, terwijl ik constructieve elementen aanreik om dat niet te worden...). Maar zo is het altijd wat: ofwel artiesten vs geluidstechnici, ofwel DJs tegen geluidstechnici, organisatie vs geluidstechnici, organisatie vs artiesten, er is altijd wat om over te melken.

Ik denk dat we allemaal eens wat meer moeten beseffen dat we met een gemeenschappelijk doel daar staan: Het publiek vermaken.

En als een DJ zichzelf niet hoort, dan ligt dat misschien wel aan 1 van de 2 luidsprekers die uit fase zijn, maar dat hij niet onderlegd genoeg is om dat te beseffen (waarom zou ie, hij is geen technieker). Anderzijds geef ik toe dat er genoeg DJs zijn die ook effectief doof zijn, en teveel monitoring willen. Maar alstublieft, scheer ons allemaal niet over dezelfde kam, als je straks met ons samen moet werken!!!!

PS: ik denk dat de wereld gewoon een beetje te egocentrisch aant worden is. Ik heb mij zowel als geluidstech als als DJ zo vriendelijk mogelijk proberen op te stellen, waar ik ook kwam. Je moest eens weten hoe dikwijls dat ik het deksel op mijn neus kreeg. Als ik een DJ zei om rond de 0dB te blijven, dan vroeg die niet waarom, die knikte gewoon ja, om zich voor de rest de voeten daaraan te vegen. Als ik tegen een geluidstech zei dat ik rond 0dB bleef spelen, en dat hij het volume in de hand had, dan vroeg die of ik lui was ofzo? terwijl ik dat net deed om zijn mengtafel niet in de clip te jagen. Ooit is de geluidstech mijn gains zelfs 10dB in het rood komen draaien. Als ik zelf discobars verbouw, dan bekijken ze je scheef. Als je teveel doet voor een artiest zijn wensen tegemoet te komen, dan beginnen ze ervan te profiteren, enzovoorts. Er zijn geluidstechniekers die mij zelfs begonnen duwen omdat ik wat te zat langs hun versterkers liep....

Volgende keer als je een DJ, artiest, of geluidstech tegenkomt: Ga samen even buiten de tent zitten, steek samen een jointje op, en spreek mekaars wensen door Misschien betert het als we terug naar het hippietijdperk gaan ;D Maar zonder begrip voor mekaar gaan we er in ieder geval nooit komen.
              Last edited by Poelmans; 23-05-09, 15:54.

Comment

• Lala
                • Sep 2008
                • 370

Afgelopen weekend ook leuk feestje gedaan in Duitsland. Hardcore en verder.
                In mijn zaal funktion one monitor setje wat aardig aan kan.
                De ene dj draaide gewoon op leuk volume op hun monitors en de andere waren nog geen eens achter de knoppen of gooide hem volledig het rood in.
                Gelukkig had ik de controle dus hebben het netjes heel gehouden. Maar dan komen klagen dat niet hard genoeg gaat en wel doppen van -20db in hun oren hebben, en wanneer ze die even uitdoen is opeens niet te harden zo hard.......
                Turbinnehalle in Oberhausen toevallig?

Comment

• oversound
                  • Dec 2003
                  • 218

Originally posted by Lala
                  Turbinnehalle in Oberhausen toevallig?

Jups dat klopt,

heb opbouw en show gedaan. Stond voornamelijk in de industrial/darkcore zaal en zo nu en dan even omruilen met andere zalen
                  Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• Ws Soundexpresse
                    • Jun 2001
                    • 1007

hier gaan er altijd 2x zx5 van EV op een cp-3000 als dj monitor mee, en nooit klachten gehad (ook niet van de bekende jongens), we zetten ze wel op een case op oorhoogte.
                    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Bobbo
                      • Jan 2005
                      • 41

Originally posted by LJmalcolm
                      De combi 3xdVdosc met een dVsub heb ik ook eens ergens gezien. Eigenlijk best erg dat sommigen zo'n set nodig blijken te hebben
                      Nee joh dat heb je mis.
                      Het zijn 4x dvDoscen per kant. Jaaahhhaa want als Thijs gaat springen dan mag ie niet in een gat komen.

;-)
                      Redelijkheid en Billijkheid... tja....

Comment

• Danny Middelburg
                        • May 2007
                        • 17

@ Poelmans

ik denk dat niemand alle Dj's over een kant kan scheren, er zij altijd uitzonderingen...aan de manier van praten (typen) van jou merk ik dat jij idd geen Dj ben van ik kom aan mik een paar cd'tjes in die CDJ's en ben weer weg... het is vaak wel het geval dat zo'n flapdrol aankomt, niet weet wat 0 dB is en zijn monitors op standje oorlog zet...

en idd iedereen die iets om en rondom het podium iets te zoeken heeft is uiteindelijk bezig voor het publiek...(soms zitten er ook wel eens gasten tussen die het alleen voor het geld doen, maar dat zijn stumpers)
                        Mag het donker uit?

Comment

• LJmalcolm

Originally posted by Bobbo
                          Nee joh dat heb je mis.
                          Het zijn 4x dvDoscen per kant. Jaaahhhaa want als Thijs gaat springen dan mag ie niet in een gat komen.

;-)

Hehe Thijs is trouwens niet de enige met doscen als monitor

Comment

• Jan-Joost Rotte
                            • May 2001
                            • 4

Hey Emiel,

Was inderdaad weer een leuk weekendje.. Alleen ehm.. Zijn de monitors bij mij om 20.00 aangegaan op standje limit, en pas om 7.00 weer uit standje limit gekomen. En dan ook nog met subs erbij..

Njah, dat was met kerst niet anders, met het subtiele verschil dat ik toen Res 4's als monitor had staan. Klein verschil in rendement

Ben blij dat de PA een beetje rustig heeft kunnen draaien. Volgende keer alleen die 2 extra F221's maar weer mee. Vijf per kant ging net wat minder lekker dan 6

Op naar de volgende maar weer..
                            Met vriendelijke groet,

JJ Rotte

Comment

• bertolli
                              • May 2009
                              • 2

Nou als je soms ook ziet wat je idd aan monitoring moet neerzetten om over de front stack heen te komen

2 750 toppen met bijpassende bassen eronder....

mijn 1e post trouwens hier (H) :P

Comment

• Lala
                                • Sep 2008
                                • 370

Jups dat klopt,

heb opbouw en show gedaan. Stond voornamelijk in de industrial/darkcore zaal en zo nu en dan even omruilen met andere zalen
                                Tja, die locatie blijft belachelijk... Zo hard, front en monitor!

@bertolli, en dat in de platte

Comment

Working...