Monitor Stacks Dj's
Collapse
X
-
Gisteren op neerpelt open air weer iets gezien.
Dr. Lektroluv (redelijk bekende dj in België) kreeg een d&b c4 sub en daar bovenop een monitor op zijn kant gezet (en dat geheel stond op een flightcase) als monitor voorgeschoteld. Het stond dus ongeveer 1,5m van zijn oren af. Het eerste wat hij doet als hij achter de draaitafels staat is teken voor meer monitor volume
. Dat kreeg hij dus ook.
Hierna moest Felix Da Housecat draaien. Het eerste wat hij doet is ook weer om meer monitorvolume vragen. Blijkt dat de c4 sub en de monitor niet voldoende hard gaan( en dat op anderhalve meter van zijn oren
) dus moesten ze nog een monitor bijplaatsen.
Het lijkt mij dat ze toch met lichte doofheid te kampen hebben, en ze zullen op oudere leeftijd toch geweten hebben dat ze hun oren hebben verkl***Comment
-
Ik wordt super moe van DJ's....
Vandaag ook weer een 'gevalletje' van 'ik ben niet doof, ze gaan gewoon niet hard!'
4x ZX-5 bi-amped, op oorlog sterkte!!
Moe...
Dave[FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]Comment
-
Gekkenwerk
Heb indertijd al altijd 2 LA 518 kasten per kant meegehad voor Lownoise en Theo, ik moest regelmatig ergens voor in de buurt zijn, mix deed ik ook vanaf het podium, en heb REGELMATIG last gehad van hun monitorsysteem, en nog soms de vraag of het harder kon......NEE DUS.
bekend probleem, al sinds jaren, gelukkig ben ik er nu vanaf.........
NIET NORMAAL, inderdaad, hoe hard sommige DJ's hun monitoring willen.
ChrisComment
-
Ondanks dat ik DVA/DVX super vind klinken, gaan die DVX15's niet in de buurt komen van Doscen...
Overigens maakt het niet uit welk type merk.. volgens mij halen de meeste speakers zeker 120dB 1 mtr, dus na 5 min permanente gehoorbeschadiging....
Stelletje idioten
Comment
-
Klopt helemaal. Maar omdat ze dus een totaal verwoest gehoor hebben (wat ze altijd zullen ontkennen natuurlijk
), moet het steeds harder. Een geluidsniveau van 110 dB zal bij hun een luidheid ervarig van -zeg- 80dB opleveren. 25-30dB loss zeker in mid-high is heel gebruikelijk. Praat maar eens met een ervaren audioloog..............
Paul.Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!Comment
-
-
-
Hoeft niet, je hebt ook nogsteeds PK toilette:P die hebben aan de onderkant de uitloop.
Maar gezien de onhandige vorm van het ding denk ik ook dat het urinoir is.
oke verder ontopic nu:P?[CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
[CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]Comment
-

Comment