Monitor Stacks Dj's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T_Sound
    • Sep 2009
    • 267

Originally posted by daviddewaard
    Bij een vrouwlijke DJ word het Dove Juffrouw
    Je hebt weer helemaal gelijk

@ frederic: heeft de monitor tech ff niks te doen, gaat ie de toongenerator (3,5 k ofzo, waar de mens het gevoeligst voor is) van zijn uber deluxe digi tafel ff opzoeken, met toevallig de output naar de auxen van de dj stack.

OOOOOOPS Foutje
    Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• daviddewaard
      • Mar 2008
      • 627

Originally posted by T_Sound
      Je hebt weer helemaal gelijk

@ frederic: heeft de monitor tech ff niks te doen, gaat ie de toongenerator (3,5 k ofzo, waar de mens het gevoeligst voor is) van zijn uber deluxe digi tafel ff opzoeken, met toevallig de output naar de auxen van de dj stack.

OOOOOOPS Foutje
      ik ga bij van die minimal house dj's waar ik zo van hou NOT!, als ik me verveel met flangers en pitch shifters op me digitale tafel mee lopen klooien
      doen die dj''s ook met hun gore djm800
      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• cobi
        • Aug 2002
        • 1083

ik ga bij van die minimal house dj's waar ik zo van hou NOT!, als ik me verveel met flangers en pitch shifters op me digitale tafel mee lopen klooien
        doen die dj''s ook met hun gore djm800
        Als je toch gaat prutsen moet je eens een de-esser op de DJ inserten. Dan klinkt die DJM800 met MP3 toch opeens een stuk beter.
        Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• daviddewaard
          • Mar 2008
          • 627

Originally posted by cobi
          Als je toch gaat prutsen moet je eens een de-esser op de DJ inserten. Dan klinkt die DJM800 met MP3 toch opeens een stuk beter.
          zal ik eens proberen, heb er meestal standaard een multiband compressor ophangen voor als die idioten hun hoog of laag ineens vol open gooien, zodat niet ineens je hoogdrivers om je oren vliegen
          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

zal ik eens proberen, heb er meestal standaard een multiband compressor ophangen voor als die idioten hun hoog of laag ineens vol open gooien, zodat niet ineens je hoogdrivers om je oren vliegen

Brickwall limiter (klinkt miss. wat minder, maar werkt perfect!)

Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• cobi
              • Aug 2002
              • 1083

Die de-esser gebruikte ik puur om de klank wat te verbeteren. Om de boel qua volume enigssinds onder controle te houden zal je toch een compressor/limmiter moeten aanspreken.
              Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• zjeten
                • Mar 2003
                • 331

Kwa compressor gebruiken wij op de grote set drawmer SP2120
                Houd alles perfect in evenwicht en je hoort bijna geen compressie.

Ik draai nu sind een paar maanden met variphone musical ears en het gaat perfect.
                Ik demp alle geluid 15 dB en zet dan het volume van mij monitors dan dat het geluid er iets boven komt.
                Laatste fuif was de frontset 90 a 95 dB in de zaal.
                Dynacord xa2.
                Dit is 85 a 90 dB achter de boot ,met dopjes perfect te doen.
                1 van de 2 andere dj's die draaiden hadden elfs in ears mee.
                Moest het te luid gaan,deed hij zijn in ears aan.
                Dus,dj's in alle soorten en maten.
                Maar ik kom ook zot van al die dove dj's.
                Wat doe je er aan?
                Groeten,
                Jeffrey

Comment

• remco_k
                  • Sep 2002
                  • 325

Originally posted by LJ_jacob
                  Helemaal met een hoop omgevingsgeluid (FOH? mensen? galm?) moet je daar gewoon een tikkie overheen! Je bent ten slotte behoorlijk precies aan het luisteren of 2 platen wel exact gelijk lopen...
                  Hoewel ik de sets die hier naast Tiesto getoond worden ook behoorlijk aan de grote maat vind, ben ik het helemaal met LJ_jacob eens. En ergens begrijp ik toch nog wel waarom zulke grote sets worden gebruikt. (uitleg volgende alinea).
                  En dat terwijl ik zelf niet eens een DJ ben maar een gelegenheids LJ (en geluidstechnicus, de gebruiker kiest) en omdat ik vaak op het podium in de buurt van de DJ sta heb ik ook "last" van die tering herrie uit die monitor sets. Meestal houd ik als extra taak even in de gaten of er geen versterkers / speakers naar de klote worden geholpen. Want veel DJ's duwen steeds maar door.

Echter, zo'n DJ moet het echt wel even goed kunnen horen. De monitor set "moet" evenredig groter worden als de FOH ook groter wordt. Waarom? Lees de post van LJ_Jacob, daar staat het antwoord. Meer omgevingsherrie die terugkomt met vertraging en galm. Je monitorset moet zulke geluiden kunnen overstemmen.

Daarnaast draaien veel DJ's (tenminste, veel die ik zie) met oordoppen in waardoor de algehele belasting voor de oren een dB of tig zakt.
                  Ik moet wel bekennen dat veel, zo niet alle (waaronder DJ Jean en Ralvero) hun monitor set gewoon default op kernbom volume zetten.

Afijn, ik pak dan gewoon mijn semi-profi oordoppen met "militairy" bescherming en dan is het wel weer te doen.

Aan de andere kant: als mijn broekspijpen aan het einde van de nacht zijn afgerafeld door het gebeuk, ga ik toch met een bigsmile naar huis. Niets is lekkerder dan een flink beukende bass die je broek doet schudden. Daarom draag ik altijd een riem en bretels. Anders verlies ik m'n broek.
                  Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                  Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• marcel
                    • Aug 2000
                    • 163

Originally posted by remco_k
                    Daarnaast draaien veel DJ's (tenminste, veel die ik zie) met oordoppen in waardoor de algehele belasting voor de oren een dB of tig zakt.
                    Reden te meer om je af te vragen of dit soort giga sets nodig zijn als monitor systeem. Leuk dat ze oordoppen dragen die 15 of 25 db dempen, maar dan is het natuurlijk niet de bedoeling dat je dit 'verlies' aan geluidsdruk compenseert met een dergelijke set, want dan heeft het dragen van die doppen ook 0,0 zin.
                    You don't need eyes to see, you need vision.

Comment

• Big Bang
                      • Apr 2008
                      • 652

Originally posted by marcel
                      Reden te meer om je af te vragen of dit soort giga sets nodig zijn als monitor systeem. Leuk dat ze oordoppen dragen die 15 of 25 db dempen, maar dan is het natuurlijk niet de bedoeling dat je dit 'verlies' aan geluidsdruk compenseert met een dergelijke set, want dan heeft het dragen van die doppen ook 0,0 zin.
                      Uhhm, lees de posts hierboven eventjes nog een keer. Er wordt uitgelegd dat de monitor stack ook in verhouding dient te zijn met het zaalsysteem, oftewel het moet boven het zaalgeluid uit komen. De oordoppen dempen beide, hetgeen het gehoor weer een tikkeltje beschermd.
                      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Davy Gabriels
                        • Aug 2002
                        • 819

Originally posted by Big Bang
                        Uhhm, lees de posts hierboven eventjes nog een keer. Er wordt uitgelegd dat de monitor stack ook in verhouding dient te zijn met het zaalsysteem, oftewel het moet boven het zaalgeluid uit komen. De oordoppen dempen beide, hetgeen het gehoor weer een tikkeltje beschermd.
                        Uhhm, en waarom niet draaien met in ear monitoring?

Comment

• Turboke
                          • Oct 2006
                          • 463

Wie zijn wij om te zeggen welke monitor een artiest moet gebruiken?
                          Als de artiest vraagt naar 2 x floor of een berg line array met subs dan leveren wij deze toch gewoon, indien ze er voor betalen natuurlijk.
                          En als deze daar zijn oortjes mee naar de knoppen speeld dan is dit toch ook zijn eigen verantwoordelijkheid.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Originally posted by Turboke
                            Wie zijn wij om te zeggen welke monitor een artiest moet gebruiken?
                            Als de artiest vraagt naar 2 x floor of een berg line array met subs dan leveren wij deze toch gewoon, indien ze er voor betalen natuurlijk.
                            En als deze daar zijn oortjes mee naar de knoppen speeld dan is dit toch ook zijn eigen verantwoordelijkheid.
                            Vind ik ook, de enige die er schade door op kan lopen is degene die het wil hebben.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• LJ_jacob
                              • Aug 2003
                              • 293

Originally posted by T_Sound

En @ L J Jacob, de 2 platen mix je met je HP aan elkaar, en op je monitoren luister je of het geheel via de luidsprekers wel goed klinkt. Het beatmatchen en mixen doe je meestal met je HP.
                              Mis! waarm zie je vaak DJ's met 1 kant van de koptelefoon op hun oren? omdat ze hun PFL van de in te mixen plaat (of cue zoals het in DJ taal heet) door de doppen luisteren, en dat gelijktrekken met wat ze over de monitor horen. Ik spreek hier wel voor de meeste DJ's, en natuurlijk niet voor allemaal maar dit is wel de meest "common way". Ik zou in ieder geval over een monitortje niet kunnen horen wat de PA doet....

@ remko_K,
                              Ik draai zelf ook (als het nodig is) met oordoppen en dat bevalt me prima, krijg met zo'n mega volume niet eens 2 platen gelijk...

Ik zie ook wat spannende posts die bij mij een andere vraag op doen borrelen.... wat doen jullie aan de pestherrie die uit een (overstuurde) pioneer mixer komt? ik lees al dat Cobi met een de-esser de nodige hoog-ellende er uit weet te trekken maar zijn er mensen met andere goede ervaringen? miscchien een idee voor een nieuw topic?

Groetjes
                              Jacob
                              mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• daviddewaard
                                • Mar 2008
                                • 627

Originally posted by LJ_jacob

Ik zie ook wat spannende posts die bij mij een andere vraag op doen borrelen.... wat doen jullie aan de pestherrie die uit een (overstuurde) pioneer mixer komt? ik lees al dat Cobi met een de-esser de nodige hoog-ellende er uit weet te trekken maar zijn er mensen met andere goede ervaringen? miscchien een idee voor een nieuw topic?

Groetjes
                                Jacob
                                om te beginnen altijd de output attenuator achter op de DJM800 op -12db zetten en daarna de hel zooi door een multiband compressor halen

ander idee is misschien op de rode lampjes van de inputs van de DJM800 en relais aansluiten die als de DJ in het rood gaat de hele DJ Booth onder schrikdraadspanning of 380V zet.

of als ie in het rood gaat de relais gewoon de audio mute?

Comment

Working...