Monitor Stacks Dj's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Originally posted by dexter
    Toch vond ik de vinyl beter klinken dan de strakke prat gestampte cd muziek.
    En toen kon er een draaitafel ngo wel eens feedbacken met als gevolg volume omlaag
    Gelukkig hebben we daar tegenwoordig hele mooie freefloats voor. (Vroeger waren er ook zat andere oplossingen.)

En smaken mogen verschillen hoor, ik vind het laag op platen heel mat klinken. Ik hoor het direct als er met dat spul gedraaid wordt.
    Mp3's wil ik het niet eens over hebben.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Waveform
      • Dec 2009
      • 321

Originally posted by sparky
      Gelukkig hebben we daar tegenwoordig hele mooie freefloats voor. (Vroeger waren er ook zat andere oplossingen.)

En smaken mogen verschillen hoor, ik vind het laag op platen heel mat klinken. Ik hoor het direct als er met dat spul gedraaid wordt.
      Mp3's wil ik het niet eens over hebben.
      Maar freefloats zijn echt niet leuk in gebruik. Ik sleep dan toch nog liever een stel marmeren tegels mee.

Freefloats zie je ook vaak voor de show opduiken op plekken waar het totaal niet nodig is. Waggelende draaitafels zijn "in" zeker?

Edit: Wie draait er tegenwoordig nog met iets anders dan mp3's?

Comment

• remco_k
        • Sep 2002
        • 325

Originally posted by dexter
        Toch vond ik de vinyl beter klinken dan de strakke prat gestampte cd muziek.
        Maar nou vergelijk je een clean opgenomen LP met een heavy processed opgenomen CD. Appels en Peren. Hetzelfde kan je andersom ook overkomen.
        Vergelijk eens een clean opgenomen LP met een clean opgenomen CD...
        Dat is eerlijker. Liefst van dezelfde opname bron, maarja, dat wordt een tikkie lastig.
        Echter, de producers van deze tijd vinden processing zooooo vet dat je bijna geen CD met populaire inhoud kunt vinden die clean (lees: nagenoeg zonder processing) is opgenomen. Verschrikkelijk. En het irritante is: het dient geen doel (voor mij tenminste). Het zou verboden moeten worden. Processing kunnen we thuis wel doen op onze el-cheapo receiver met allerlei dinky toys erin.
        Maargoed, doorgaans vind je zo'n processing-loze CD van een jaar of 10 oud wel in je kast. Toen was processing op CD nog niet echt heel dik.
        Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
        Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• kowlier
          • Feb 2007
          • 45

Originally posted by Waveform
          Maar freefloats zijn echt niet leuk in gebruik. Ik sleep dan toch nog liever een stel marmeren tegels mee.

Freefloats zie je ook vaak voor de show opduiken op plekken waar het totaal niet nodig is. Waggelende draaitafels zijn "in" zeker?

Edit: Wie draait er tegenwoordig nog met iets anders dan mp3's?

Je moet een beetje handig zijn met de freefloats.
          Wij leggen er 3 naast elkaar met daarover een aluminiumplaat die geplooid is. Daar kan je ineens alles opzetten en zo staat alles netjes op de juiste hoogte en geen wiebelen meer.
          We hebben daar van nog geen enkele Dj klachten over gehad en we hebben elk weekend toch toppers, nationaal en internationaal.
          Eerst zijn ze soms wel wantrouwig maar is steeds in orde.

Vroeger hadden we ook arduin mee voor een volledig terras en dan regelmatig nog problemen met de platendraaiers.

Comment

• Turboke
            • Oct 2006
            • 463

Dacht dat het hier over monitors ging.
            Wij hebben pas nog 2 LE700 bijgekocht en daar nog geen klachten over gehad dat ze niet voldoen.

Comment

• Waveform
              • Dec 2009
              • 321

Ik heb al tig keren Nexo PS15'n aangesloten. Als het op een kistje ligt en goed geplaatst is er meestal niets aan de hand. Op de grond is weeral een ander paar mouwen, maar voor sommige dj's is het nooit hard genoeg.

Comment

• flash-a-new-generation
                • Nov 2006
                • 228

Met nieuwjaars avond nog zn stoekfeestje gedaan. af en toe heb je wel eens dat het sub niet te horen/voelen is.
                -remedie één is de oordoppen uit de oren van de DJ's trekken zodat ze het geluid wel horen.
                - remedie twee is bij je spektrixsetje extra subjes neerzetten en vervolgens onder je twee max15 twee C7 subjes leggen. Om vervolgens deze recht onder de snuiter van de DJ leggen...

Ik heb niemand horen klagen en het stoekte.. alleen jammer dat ze het taperack achter de subjes hadden staan
                Last edited by flash-a-new-generation; 26-01-10, 21:07.
                EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• dexter
                  • Jul 2005
                  • 433

Wat ik wel eens doe voor een DJ of als drum fill een 15 inch baskast op ongeveer 1.5 meter van de dj cq drummer zetten met daarboven op een 12 inch topje op zijn kop dus met de hoorn naar beneden.

De reden dat ie op 1.5 meter van de persoon af staat is laag moet zich vormen ligt ie pal odner zijn snuit kun je behoorlijk gaan pompen voor ie em merkt, leg je hem zo'n anderhalve emter van hem af vormt het laag zich en kan spul helft zachter.

De reden dat de top op zijn kop ligt is dan loeit de hoorn niet zo in de oren van de dj en wordt deze niet zo snel doof, vind DJ of drummer prettig en je speelt zijn oren niet direct dicht waardoor ie meer volume wil of meer hoog of laag er in draait.

Probeer het eens...

Comment

• flash-a-new-generation
                    • Nov 2006
                    • 228

dat werkt prima, ik zal het ook dan iets nuanceren. de djstackjes stonden een meter van hem af. een Max op de kop gaat een beetje lastig met als doel wat je aangaf Maar ik ging in ieder geval niet in die Stack staan...

het punt is dat de beste mannen vaak met de oordoppen in draaien en het spul vervolgens op standje oorlog moet. op mijn beurt denk ik dan: oordopjes uit en monitor zacht. dan is iedereen toch tevreden?
                    EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• Fridge
                      • Mar 2002
                      • 153

Originally posted by flash-a-new-generation
                      het punt is dat de beste mannen vaak met de oordoppen in draaien en het spul vervolgens op standje oorlog moet. op mijn beurt denk ik dan: oordopjes uit en monitor zacht. dan is iedereen toch tevreden?
                      flash, het is situatieafhankelijk of doppen uit en monitor zacht een optie is. Wanneer je uitgaat van een DJ die echt goed wil horen wat ie doet, en een zaal die vreselijk hard galmt zodat de monitoring daadwerkelijk op stand oorlog moet om een degelijk strak geluid neer te zetten, dan kan het wat lastiger liggen.

als het niet nodig is werk ik overigens net zo lief zonder monitor. Bij niet te heftige herrie op de djbooth en een mengtafel met cue split, red ik me wel op een koptelefoon.

Comment

• TimoB
                        • Oct 2008
                        • 38

Onlangs de nieuwe Funktion-One Resolution 3 full-range kast als DJ-monitor gebruikt op een Technofeestje. Als ik zeg dat de DJ's tevreden waren is dat een understatement

Fotootjes, altijd leuk:
                        Foto
                        Foto 2

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Wij gebruiken al jaren de ALTO PS5HA kasten zonder problemen.

Wil er nu vanaf vanwege het gewicht dus op zoek naar lichtgewicht kasten met ongeveer dezelfde klank.
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• daviddewaard
                            • Mar 2008
                            • 627

Originally posted by TimoB
                            Onlangs de nieuwe Funktion-One Resolution 3 full-range kast als DJ-monitor gebruikt op een Technofeestje. Als ik zeg dat de DJ's tevreden waren is dat een understatement

Fotootjes, altijd leuk:
                            Foto
                            Foto 2
                            DJ's vinden function one fijn omdat ze doof zijn en fuction one hard gaat en veel te scherp hoog heeft wat je mist als je een flinke gehoorbeschadiging hebt
                            A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by daviddewaard
                              DJ's vinden function one fijn omdat ze doof zijn en fuction one hard gaat en veel te scherp hoog heeft wat je mist als je een flinke gehoorbeschadiging hebt
                              't Wordt tijd dat je je eens gaat verdiepen in wat er aan de hand is wanneer iemand een gehoorbeschadiging op heeft gelopen. Dan is voor een bepaald frequentie gebied de onderste gehoordrempel opgelopen, dat houdt dus in dat boven die drempel gewoon alles in de juiste verhoudingen te horen is.
                              En, als je een keer de moeite neemt om naar een goed afgesteld F1 systeem te luisteren dan weet je dat het toch wel systemen zijn die erg strak klinken.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
                                • May 2001
                                • 4516

Originally posted by daviddewaard
                                tussen je links verwijs je je naar JBL als geluidssystemenlink.
                                Vertec en eons endorsen rijm ik even niet met F1 afkraken?
                                lekker belangrijk!

Comment

Working...