Monitor Stacks Dj's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

Dat is nou precies de reden dat je op je eigen mixer ook altijd de monitors moet kunnen regelen. Dan zijn dit soort grapjes ineens niet meer leuk voor de dj's.
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• BvE
      • Oct 2004
      • 385

Originally posted by FiëstaLj
      Dat is nou precies de reden dat je op je eigen mixer ook altijd de monitors moet kunnen regelen. Dan zijn dit soort grapjes ineens niet meer leuk voor de dj's.
      Ik route de monitors ook altijd via mijn eigen mixer, ben echter nog nooit in dit soort situaties beland. Ik heb er ook een hekel aan als de dj (met zn overal-6-db-op-mijn-pioneer-eq-bijdraaien-omdat-dat-altijd-beter-klinkt) zelf probeert te bepalen hoe (hard) het geluid in een zaal moet klinken. Dat is niet zijn werk, hij moet gewoon fijn plaatjes aan elkaar gaan draaien.

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Originally posted by BenW
        Situatie op onderstaande foto nog maar weinig gezien:
        ...
        Wie zal het zeggen?
        Alleen maar aannames welke zonder de bewuste DJ niet zijn te beantwoorden.De vier punten die jij opsomt zijn waarschijnlijk geen van alle de reden.

Comment

• BenW
          • Jan 2009
          • 22

Ik was er al achter dat geen van mijn redenen steek hielden, ik vond het gewoon opvallend dat een dj zijn monitor wégdraait...

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Dit is een oplossing die ik als DJ monitor heb ontworpen....
            15"/1,4" coaxiaal, 1000 Watt, retehard en superstrak.
            Alle de grille moet er nog op gezet worden,
            Op de onderste foto zie je DJ Roog aan het werk, hij had in geen jaren zulk lekker geluid in de booth gehad.

De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

On-ge-loof-lijk!

Nou heb je ons al veel moois en bijzonders laten zien, maar dit keer overtref je jezelf. Dit is een intrigerend stukje monitor, haha. En als het werkelijk goed klinkt, dan lijkt het me uitermate geschikt voor deze toepassingen.

Multi-functioneel wil ik het niet noemen, maar who gives a f*ck, dit is gewoon eens wat anders, wat leuks, iets nieuws!

Persoonlijk zou ik geen overdreven grille met foam gaan plaatsen. Het is nu net zo'n leuk stukje, euh, design. Hoogstens een onopvallende grille over de woofer zelf?

Over design gesproken, daar is hier echt bij nagedacht; erg leuk dat je die bouten RVS hebt gelaten, net als de bassholes. Combineert mooi met de standaard...

Mvg,

Teun

Ps. Dit is dezelfde zaal die we al eens eerder op een foto voorbij hebben zien komen?

Pps. Het openen van een nieuw topic voor dit project was zeker niet overbodig geweest, wat mij betreft.
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Dankjewel voor de complimenten, dit is nog slechts een tipje van de sluier van wat er allemaal nog meer aan zit te komen.
                Multifunctioneel is deze overigens wel, komende woensdag gebruik ik hem als FOH voor een band op een bedrijfsevent.
                We zijn het afgelopen jaar bezig geweest met de ontwikkeling van een complete lijn design dance systemen waarvan dit dus één van de monitoren is.
                Alles wat er binnen nu en twee weken aan komt is extreem qua specs en totaal anders qua design als wat iedereen tot op heden gewend is.
                Dit prototype hebben we zaterdag nog in elkaar staan schroeven, de grille is van heel stoer RVS gaas maar de conus bleek de grille net te raken dus daar moet ik nog wat aan veranderen. De andere DJ monitor is nog een tikje aparter, die bevat 4 8" en een 2"/1"coaxiaal driver en gaat zelfs nog een dB of 3 harder dan het exemplaar op de foto's.
                Op 20 oktober tijdens ADE is alles te zien en te beluisteren in Panama Amsterdam waar dus ook gelijk een aantal top DJ's over de set zullen draaien.
                Last edited by MusicXtra; 04-10-10, 17:46.

Comment

• 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

Oké, wellicht toch multi-functioneel. Maar als floor-monitor of FOH in een grotere stack, dan zijn er wel wat knelpunten.

Je zou evt. de grille over de gehele voorkant kunnen doen, met ronde uitsparingen voor de bassholes.

Welke set zet je neer tijdens het ADE?

Ik kijk uit naar verdere ontwikkeling van dit nieuwe, Nederlandse, innoverende bedrijf in de PA-wereld!

Mvg,

Teun
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                  Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Hij is ontworpen als monitor en niet om gestacked als FOH gebruikt te worden. Woensdag gebruik ik er één per kant als FOH in combinatie met twee X218 subs voor een 200 mans feestje met een band. De beugel wordt nog aangepast waarna hij ook als floormonitor is te gebruiken.
                    In de Panama zetten we een set neer die bestaat uit 3 dubbel 18" subs en 3 dubbel 10"2"1" per kant, twee DJ monitoren (4*8, 2"/1") en nog een paar 'standaard' floortjes. Op dit moment wordt die set gebouwd, als het klaar is zal ik hier de nodige foto's posten. Die set blijft overigens in de Panama staan.
                    Voor eigen gebruik en demo's wordt er nog een zelfde set gebouwd alleen zitten daar per kant 4 dubbel 18" subs per kant omdat we bij grotere gigs (3000+ mensen) de 10"/2"/1" line-array voor het mid/hoog gaan gebruiken met 12 kastjes per kant en eventueel nog de dubbel 8" line-array eronder als downfill.
                    Dit is het resultaat van ruim een jaar lang (met een verplichte pauze van 6 weken) denken, CAD tekenen, rekenen, proto's bouwen, meten, testen, wijzigen, zweten, enzovoort.

Comment

• Superfly
                      • Sep 2008
                      • 86

MusicXtra,

Dit ziet er echt Top uit!
                      Het doet me een beetje denken aan de jaren 60, 70 retro style.
                      Maar het RVS maakt het juist weer zo strak 2010.
                      Ik ben zeer benieuwd wat je verder nog hebt ontworpen.
                      Ik wacht met spanning op de andere foto's.

Dit is echt klasse.

Marcel
                      Make My day, Blow your Amp

Comment

• NesCio01
                        • May 2010
                        • 1987

Wow MX,

ziet er echt rete vet uit, supers.
                        Ben megabenieuwd naar hoe het luistert.

Kan ik er evt. ook 2 in een Truss meevliegen
                        als monitor boven een koor?

ps. kiep posten, vooral jouw foto's!

grtz
                        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Er komt inderdaad een systeem waarmee je ze in truss kunt hangen.
                          Alleen zal de spreiding wat krap zijn om hem als monitor voor meerdere personen tegelijk te gebruiken, die is 70° conisch.

Comment

• djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

Nou gaat het wel héél erg kriebelen hiero, wat mij betreft mag hier een nieuw topicje voor hoor! (wel zo overzichtelijk)

Wordt de dubbel 10" ook zo abstract? Want vaak is het nog steeds zo dat mensen naar een concert gaan voor de artiesten, en helaas niet voor de PA systemen... Ookal zou ik graag komen, ook als je er alleen maar pauzemuziek over zou spelen!:P

Ik heb trouwens zo'n gevoel dat je binnenkort een dealtje gaat sluiten met Hollywood, die nieuwe monitor is net een ionenkanon (of zoiets), die ziet er (met een beetje digitale bewerking) uit als het nieuwste star-wars wapen.

Veel succes met bouwen! Daan

Oja, dat van die verplichte pauze is helemaal niet raar, een familielid van mij is wat je noemt een "work-a-holic", die mocht gewoon niet meer werken, een paar maand lang.
                            Last edited by djspeakertje; 06-10-10, 20:01.
                            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Gisteren op een bedrijfsfeestje een bandje over de DJ monitor laten spelen met een dubbel 18" sub per kant eronder, meer dan genoeg power om 200 man publiek mee plat te spelen. Ook wel erg veel reacties en ooh's en aah's op het setje gehad. Inmiddels zit de grille er ook voor, die zat in eerste instantie iets te dicht op de conus.

Foto van de band tijdens de soundcheck.

Comment

• hardstyle
                                • Jan 2010
                                • 427

Ziet er cker strak uit, misschien kan je met J&H een dealtje maken dat hun deze gaan produceren/verkopen Zou ze graag een x willen beluisteren

Comment

Working...