Drive In

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

Ziet er goed uit ja!

Alleen een vraagje, waarom 2 mengpaneeltjes?

Gr. Willem

Comment

• Lurvi
      • Sep 2008
      • 13

Originally posted by jaksev
      Ziet er goed uit ja!

Alleen een vraagje, waarom 2 mengpaneeltjes?

Gr. Willem

OMdat het mengpaneel wat bovenop staat mijn live mengpaneel is, een behringer eurotrack.
      Die daar onder eentje van jamaha gebruik ik in dat geval als db-meter en om de uigang naar de boxen te regelen. zodat ik niet aan de knop van de boxen hoef te zitten, die heb ik afgesteld zodat ik ze niet op kan blazen.

Comment

• cowbeast
        • Jul 2004
        • 109

Die 2 mengers vind ik nogal nutteloos, maar kom. Verder vraag ik me af hoe jij 2 liedjes synchroon krijgt? Aan die hifi cd spelers heb je toch geen tempo regeling?

Comment

• Lurvi
          • Sep 2008
          • 13

Originally posted by cowbeast
          Die 2 mengers vind ik nogal nutteloos, maar kom. Verder vraag ik me af hoe jij 2 liedjes synchroon krijgt? Aan die hifi cd spelers heb je toch geen tempo regeling?

Vind jij maar ik niet. Zoals hierboven stata word de 2e gebruikt om het volume van mijn actieve boxen te regelen en als ledbalk.

Aan gezien ik mijn setje nu heb uitgebreid met wat soundprosessing en dus ook een ledbalk is deze nu ook niet meer nodig.

Als soundprosessing heb ik er nu staan een edison, een composser/limiter 2100, een ulreaflex ll en achteraan een equlizer om als het nodig is iets meer bas enz. toe te voegen. deze stuurd ook de actieve boxen aan.
          De eerste 3 apparaatjes zijn van behringer.

een tempo regeling heb ik ook nog niet nodig bij deze set, ik draai voornamelijk jaren 80, 90, en nl-talig. vandaar ook de soundprosessing.
          wat je met synchroon bedoelt sdnap ik niet helemaal dat mag je me nog wel uitleggen.
          Last edited by Lurvi; 19-09-08, 11:50.

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Met synchroon wordt bedoelt twee nummers de beat gelijk te laten lopen om zo naadloos te mixen. Ook bij 80's en 90's muziek kan dit prima gebruikt worden.

Verder heb ik het nut ook niet van de 2e mengtafel maar het zal vast wel werken voor jou. Je kunt je volume ook met één mengtafel regelen naar je actieve speakers. Die knop op je speakers niet gebruiken omdat het zogenaamd is ingesteld tegen opblazen dan ben je op de verkeerde manier bezig met de apparatuur.

Wat bedoel jij hier met opblazen eigenlijk?
            Ze zijn actief dus de versterker die er in zit is gemaakt voor deze speakers. Het enige wat je kan gebeuren is dat je de ingang overstuurt. Simpel op te lossen door van je mengtafel het volume naar beneden te halen, heb je geen 2e mengtafel voor nodig.

Kortom ik denk dat jij net begint en nog wat te leren hebt. Geen probleem, welkom op dit forum

Comment

• Bart Wilems
              • May 2006
              • 32

Is de blauwe stekker de voeding van je hele rack?
              Ik zie percies dat je op de male CEE met spanning toe komt, en dat is niet volgens de regels. Je zou zo aan de pennen kunnen komen en zo geëlektrocuteerd kunnen worden. Best even een male Opbouw CEE bestellen en een female Cee voor aan de kabel of anders een setje powercon (blauwe) in je rackje monteren

Comment

• 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

Mooi gedaan hoor! Zeker als beginner heb je de boel mooi gedaan. Geld goed besteed, waardoor de afwerking ook nog goed voor elkaar is. Natuurlijk is er genoeg aan op- en aan te merken, zoals de cd-spelers en het smalle meubel. Sparen voor dubbele-cd speler als ik jou was!

Maar goed, die roze stekkerdoos doet het hem wat mij betreft. Helemaal mijn kleur.
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• DJ_marc
                  • May 2004
                  • 130

Drive in show setje.

Hallo dit is mijn drive in show setje.

Jullie meningen graag.

Ik ben druk op zoek na een geluidsset en heb ik intussen 1 gevonden en ben nog druk aan het onderhandelen.. heb een setje van EAW gezien. totaal 1400 watt.

Graag jullie meningen over dit setje.

Gr Marc. (The Soundboys)
                  Marc {The Soundboys}

Comment

• Ahmed Al Dayri
                    • Oct 2005
                    • 354

ja, natuurlijk kun je ook zo je barrel/scanner ophangen he

Misschien kijken voor een 2tal statieven voor je speakers?
                    Heb je ook een foto van de booth vanaf de andere zijde?

Comment

• Caspero
                      • Oct 2006
                      • 65

Heb je onder je speakers nou een uit de kluiten gewassen keyboard stand staan? Denk dat je die wel ff mag vastzetten voordat het één en ander los of weg trilt...

Comment

• DJ_marc
                        • May 2004
                        • 130

Originally posted by Ahmed Al Dayri
                        ja, natuurlijk kun je ook zo je barrel/scanner ophangen he

Misschien kijken voor een 2tal statieven voor je speakers?
                        Heb je ook een foto van de booth vanaf de andere zijde?
                        Ik heb geen foto van me booth.. het gaat om een:
                        1x Behringer DJX-700
                        2x Denon dn-s1000.
                        1x Showtec showmaster 24.
                        1x Laptop met harddisk

heb geen statieven voor me boxen omdat er geen houders onder op zitten..

Originally posted by Caspero
                        Heb je onder je speakers nou een uit de kluiten gewassen keyboard stand staan? Denk dat je die wel ff mag vastzetten voordat het één en ander los of weg trilt...
                        ja het is een keyboard standaard alleen de houten plaat die er op zit zit met beugels aan het standaard. aan de ene kant met een oog vast aan het standaard en aan de ander kant een half oog die je zo in elkaar kan schuiven. Dus hij zou nooit in elkaar kunnen zakken door gewicht van de boxen ofzo...

maargoed dit geluidsset wordt vervangen door 2 subjes en 2 topjes met een tussenpaal er tussen duss.
                        Marc {The Soundboys}

Comment

• DJ-Jan
                          • Jun 2008
                          • 327

Hoe hang je op locatie die scan op?
                          Event-Light

Comment

• jens
                            • Aug 2004
                            • 1067

jongens we nemen toch allemaal een stuk dakgoot mee op klus

en kom op we zijn allemaal begonnen met niks ik vind het op deze manier geen slecht idee...dr heeft niemand last van en dr staat ook niemand onder....die goot kan het makkelijk hebben want als die volstaat met water weegt ie wel meer dan 6 kilo

ik snap best dat als je net begint dat je niet meteen een front truss heb 6 meter tot je beschikking heb. De eetkamer lamp bij je thuis weegt vast nog zwaarder en die zit maar met een haakje van niks of 2 lullige schroefjes vast vooral als die bij ikea vandaan komt ik

verder vind ik het voor een beginnineling een nette set..

geen kabelbende...netjes afgerokt, de speakers staan op een fatsoenlijke hoogte wat bij een boel beginners wel anders is...

gewoon lekker zo doorgaan!

Comment

• DJ_marc
                              • May 2004
                              • 130

Originally posted by DJ-Jan
                              Hoe hang je op locatie die scan op?
                              jaa op locatie ben iker nog niet helemaal achter heb pas sinds kort me 2de setje parren. dus me standaards hangen vol dus ik wil eigenlijk nog een nieuw standaard kopen voor me scanner en later nog 2de scanner Duss..

Maar ik had hem ook zo hangen.

Dat die met een truss haak aan me standaard hangt.. heb ik wel eens vaker gezien dus neem aan dat dat wel goed zo moeten gaan..

Verder heb ik nog foto van het Dj set (op locatie). voor de gene die het intressant vinden..:P

MarC
                              Marc {The Soundboys}

Comment

• jurjen_barel
                                • Jun 2003
                                • 3150

Ik zie nu dat je drive-inmeubel eigenlijk een gamma-stellingkast is. Is dat niet heel onhandig opbouwen/afbreken?

Comment

Working...