Drive In

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

sorry, je hebt gelijk !!!
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• jens
      • Aug 2004
      • 1067

idd

al is goed gereedschap wel het halve werk maar dat terzijde

ik heb zelf ervaring opgedaan in een jongerencentrum door mee te lopen en bij een geluidsbedrijf had ik al een flinke technische achtergrond opgebouwt

heb zelf ook altijd een disco gehad en ben me een jaar of 4 geleden in bandjes schuiven gaan intereseren.heb sinds een half jaar denk ik mijn spullen vrij compleet om een pa neer te zetten voor een doorsnee zaal ( 300 man)

door de jaren heen leer je gewoon apparatuur kennen en begin je vanzelf een lijstje te krijgen met spullen die je wil. wat voor jouw doeleinden geschikt zijn.

ik doe zelf bijv veel punk,rock,metal, en dat soort bandjes, vaak bandjes van 3 a 4 man, dus kan ik het prima redden met 4 monitors, heb ik meer nodig huur/leen ik wel bij. zou niet weten wat ik er met 8 moet

een fx rack heb je ook niet meteen nodig, Koop eerst eens een mixer en wat mics en ga daar eens mee aan de gang, kun je daargoed geluid mee uit je set krijgen komen die fx vanzelf wel om het geluid nog mooier te maken.

je zult het toch allemaal in de praktijk moeten leren!

Comment

• dj ramses
        • Oct 2008
        • 29

Originally posted by jens
        idd

al is goed gereedschap wel het halve werk maar dat terzijde

ik heb zelf ervaring opgedaan in een jongerencentrum door mee te lopen en bij een geluidsbedrijf had ik al een flinke technische achtergrond opgebouwt

heb zelf ook altijd een disco gehad en ben me een jaar of 4 geleden in bandjes schuiven gaan intereseren.heb sinds een half jaar denk ik mijn spullen vrij compleet om een pa neer te zetten voor een doorsnee zaal ( 300 man)

door de jaren heen leer je gewoon apparatuur kennen en begin je vanzelf een lijstje te krijgen met spullen die je wil. wat voor jouw doeleinden geschikt zijn.

ik doe zelf bijv veel punk,rock,metal, en dat soort bandjes, vaak bandjes van 3 a 4 man, dus kan ik het prima redden met 4 monitors, heb ik meer nodig huur/leen ik wel bij. zou niet weten wat ik er met 8 moet

een fx rack heb je ook niet meteen nodig, Koop eerst eens een mixer en wat mics en ga daar eens mee aan de gang, kun je daargoed geluid mee uit je set krijgen komen die fx vanzelf wel om het geluid nog mooier te maken.

je zult het toch allemaal in de praktijk moeten leren!
        ind ga ik ook doen

maar eerst moet ik mijn studie afmaken of mijn studie tussen tijds verlengen

@ all reacts
        bedankt voor jullie tips en commentaar

Comment

• flash-a-new-generation
          • Nov 2006
          • 228

2x TC m-one?? of kijk ik er gewoon heel erg langs?? ik zou ff doorsparen eventueel en lekker een M2000 of M3000 kopen van TC. heb je ook gelijk je delay's.

je kunt ook een Mone in combinatie met een MPX1 doen.. kost een beetje maar heb je ook wat. MPX1 is een mooi multi effectje en klinkt zeer aardig,
          EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Alleen wordt de MPX1 niet meer gemaakt en is alleen nog leverbaar wat er in voorraad ligt...

Kijk maar op de site: Lexicon Pro en Lexicon Pro
            Last edited by Outline; 19-10-08, 11:32.

Comment

• DJ-Mike
              • Aug 2008
              • 32

Beginnende drive-in.

Hier wat foto's:

Mijn installatie bestaat uit:
              [FONT=Verdana]CD-speler (Philips)[/FONT]
              [FONT=Verdana]Microfoon (draadloos)[/FONT]
              [FONT=Verdana]Mengpaneel (Yamaha) MG16/4[/FONT]
              [FONT=Verdana]Een versterker (EP2500)[/FONT]
              [FONT=Verdana]JBL TR225 speakers (2x)[/FONT]
              [FONT=Verdana]Laptop [/FONT]
              [FONT=Verdana]Verschillende flightcases[/FONT]

[LEFT][FONT=Verdana]De voorkant wil ik binnenkort nog een keer veranderen, deze is vrij kinderachtig.[/FONT]
              [FONT=Verdana]De installatie zit ingebouwd in een fligtcase, die op de foto is mijn meubel is gebouwd.[/FONT][/LEFT]

[FONT=Verdana]Het meubel bestaat uit 4 platen.[/FONT]

[FONT=Verdana]Ik draai op familie feesten, en in de kleinere zaaltjes/cafés.[/FONT][FONT=Verdana]I[/FONT]
              [FONT=Verdana]k ben een beginnende DJ van 15 jaar.[/FONT]

[FONT=Verdana]graag jullie mening?[/FONT]

[FONT=Verdana]Groetjes Mike[/FONT]
              Last edited by DJ-Mike; 22-10-08, 22:45.

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

Originally posted by DJ-Mike
                Hier wat foto's:
                *knip*

[FONT=Verdana]graag jullie mening?[/FONT]

[FONT=Verdana]Groetjes Mike[/FONT]
                Als een start: ziet er vooral efficient en compact uit. Zal zeker werken! Zit het goed met de stevigheid? Als je gasten een slokje op hebben (met name te veel), willen ze nogal eens een plaatje aan komen vragen en flink aan je meubel staan te sjorren/douwen om hun eigen evenwicht te bewaren ten koste van jouw spullen. En vanwaar de "doos" rondom de onderkant van je 19" kist?

Persoonlijk had ik de voorkant (met de rood/gele ballen) iets anders ingericht, maar dat is een kwestie van smaak.

Nu nog door voor fatsoenlijke cd-spelers (serieus: stel je niet afhankelijk van je laptop ) en een subwoofer-uitbreiding voor je PA.

Succes!

Comment

• partydrivein
                  • Jul 2008
                  • 389

Nou ik ben nu al een tijdje bezig, ik ben nu 16 jaar en werk bij stagehands en crewworks.

Ik ben als drive in begonnen maar ga steeds meer de techniekkant op voor bands.
                  ik heb nu:
                  geluid
                  1x mitec performer 16
                  1x citronic 6 kanaals
                  1x phonic impact 16.4x (gebruik ik eigenlijk niet meer)
                  1x american audio vlp600
                  2x gemsound topjes
                  2x gemsound subjes
                  ik weet van beide de nummers niet meer
                  1x laptop met bpm studio + 12000 nummers
                  1x sennheiser mic
                  alle bekabeling

licht
                  3x parr 56 300 watt (overkocht van een vriend)
                  4x parr 36 100 watt
                  1x chauvet dimmerpack
                  1x showtec orion
                  1x showtec zagmoon
                  1x shotec black widow strobe
                  1x alpha z-80 fogger
                  1x laptop met freestyler (= ronduit klote ik kan een zerro88 sirius overkopen van een vriend moet er wel dmx inbouwen)
                  1x showtec partydimmer
                  1x 3 kanaals liteputter
                  1x PR colourscan 150watt DMX
                  veel kabels alles zwart op 1 domiootje na

rigging
                  3x statief
                  2x t barr
                  ----------------------------------------------------------------
                  1x partytafel
                  1x tafel
                  2x mic statief
                  1x keybardstatief

MH sounds

reacties zijn zeker welkom
                  deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• DJ-Mike
                    • Aug 2008
                    • 32

Ziet er leuk uit!

Hoelang doen jullie dit al? (en waar staan MH voor?)

Je werkt wel erg veel met de zogenoemde B apparatuur zoals showtec.
                    Leuk om mee te beginnen, alleen bij verdere uitbreiding zou ik even doorsparen voor een echt merk.

Ook zou ik een alternatief verzinnen voor de tafel met het kleedje.
                    Alles inbouwen in een flightcase? of zelf aan de slag voor een mooi meubel?
                    zelf merk ik ook dat flightcases erg veel werk schelen als je het vergelijkt met wanneer je alles los hebt.

Kwa licht; leuke show!
                    Al ben ik zelf meer van de symetri.

ohja: Een statief tussen je subs en tops is misschien ook verstandig? of heb je een rede om dat niet te doen?
                    Last edited by DJ-Mike; 27-11-08, 23:08.

Comment

• DJ-Mike
                      • Aug 2008
                      • 32

Originally posted by jurjen_barel
                      Als een start: ziet er vooral efficient en compact uit. Zal zeker werken! Zit het goed met de stevigheid? Als je gasten een slokje op hebben (met name te veel), willen ze nogal eens een plaatje aan komen vragen en flink aan je meubel staan te sjorren/douwen om hun eigen evenwicht te bewaren ten koste van jouw spullen. En vanwaar de "doos" rondom de onderkant van je 19" kist?

Persoonlijk had ik de voorkant (met de rood/gele ballen) iets anders ingericht, maar dat is een kwestie van smaak.

Nu nog door voor fatsoenlijke cd-spelers (serieus: stel je niet afhankelijk van je laptop ) en een subwoofer-uitbreiding voor je PA.

Succes!

Euhm, die doos om de flightcase is eigenlijk om de flightcase op te hogen, de kist is zelf maar 50 cm hoog. dat komt niet mooi uit met het meubel.

de kist staat zo vast geklemt tussen het meubel, en omdat deze nogal wat weegt is het met de stevigheid van het gehele meubel ook niet slecht.
                      het kan flink wat houden.

zoals ik al zei ben ik vanplan binnekort mijn voorkant aan te passen, vind hem zelf ook vrij kinderachtig worden.

en inmiddels heb ik ook een "fatsoenlijke" cdspeler. Numark CDn22 MK IV.

Nu even doorsparen voor de subjes!

Comment

• partydrivein
                        • Jul 2008
                        • 389

Er staat inderdaad behoorlijk wat showtec tussen.

ik wil alle parren van eurolite hebben en voor mijn intiligent licht moet ik nog gaan kijken

dat MH staat gewoon voor mijn naam(ben daarin niet echt crea)

Ik wacht nog even met alles in flightcases bouwen al zit wel een gedeelte al in flightcases.

omdat ik het ook vaar andere toepassingen wil gebruiken bouw ik niet alles in 1 flightcase

dat licht word ook symetrisch ik ga deze of volgende week 2 slidebaqrs halen met aan elk 4x par 56 long

en dan gooi ik die gebruik voor de zaal of als front
                        en die 4x par 36 achter mij als tegenlicht

er zitten geen tussenpaaltjes tussen omdat ik nog flenzen in mijn speakers moet zetten
                        aangezien mijn topjes al op oorhoogte staan vond ik andere dingen een grotere prioriteit hebben.

maar zodra ik dat licht heb ga ik dat doen samen met allemaal van dat soort kleine klusjes want ze kosten allemaal veel tijd en bij elkaar ook geld (...zucht...)

Ik ben dus nog flink bezig en was op zoek naar kritiek want ik ben nog lang niet klaar.
                        Als het je eigen spul is ben je er meestal erg trots op dat het van jou is en klinkt veel kritiek slecht, al weet ik dat het vaak opbouwend is.

Ik loop ook al op de grote evementen maar die kwaliteit kan ik vaak nog niet betalen.
                        en dan is showtec ineens een stuk redelijker.
                        ik moet zeggen ik heb het al een tijdje en er is nog nieks mee mis gegaan.

zelfs dat goedkope rookmachientje met showtec rookvloeistof houd het al meer als een jaar uit!

ik ga nu stoppen zo een feestje en 2 bands

Comment

• Dirk Wijnen
                          • Dec 2006
                          • 189

Dat "subje" is dat niet gewoon een 15" versie van je andere topkast? Want ik zie er hoogspeakertjes (piezo) inzitten. Klinkt het dan niet heel erg schel, verder ken ik Gemsound niet maar zal wel een beetje op de hoogte liggen van DAP of HQ power oid.

paar tips:

Koop nog minimaal 1 PAR 56 erbij en dat je dan een complete 4-bar hebt, of spaar meteen door naar nog een 4-bar zodat je naast je "partytafel" aan elke kant een setje parren hebt staan dit ziet er dan netjes uit.

Die partytafel had ik weg gedaan, en een mooi DJ booth gemaakt, met je naam aan de voorkant. En doe aub dat tafelkleed weg.. Pak dan een mooi zwart afrok doek vind ik persoonlijk netter.
                          Verder zorg dat je licht mooi symetrisch is.

Flightcases zijn absuluut aanbevolen, ivm dat je heletijd met los spul moet slepen en de kans op beschadigen heel erg groot word. Als je bijvoorbeeld op een bruiloft of andere feestjes vind ik dat er mooi uitziet, en niet overal kabels hebt lopen van je DVD speler en mengpaneel enz.

Trouwens die onderste regel?

"ik ga nu stoppen zo een feestje en 2 bands"
                          Ga je nu 2 bands doen of begrijp ik het verkeerd?
                          Als het zo is, dan zou ik het absoluut niet wagen met deze apparatuur, daar moet je best veel kennis/ ervaring voor hebben!!

Dit zijn mijn tips ik hoop dat je er wat mee kunt!
                          Last edited by Dirk Wijnen; 29-11-08, 17:28.
                          Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• partydrivein
                            • Jul 2008
                            • 389

een wat late reactie.

heb een feestje gedaan met mijn eigen apperatuur dat is verhuurd en dat werd gedaan door een vriend van mij.

van die bands had ik anders neer moeten zetten dat was dezelfde band met 2 optredens dat (helaas) over de PA (al was het de naam niet waard)
                            van het cafe was simpele theringer zooi.

die speakers inderdaad, al gooi ik waak meer laag op de onderste.
                            sommige dingen zijn nog zeer budget maar die Mitec tafel is toch wel een stukje kwaliteit.
                            hij doet zeker niet onder voor allen and heath en kan ook concureren met soundcraft

mijn licht daar ben ik het meest mee bezig.
                            op het forum is me afgeraden om een zerro sirius om te bouwen maar ik ben nou een leuke aanbieding voor een freekie tegengekomen want een gsm, pearl of grand MA zit er helaas nog niet in...

dit moet idd symetrische worden en ik ben wel bezig met flightcases,
                            maar zoals ik al zei alles los omdat ik het voor meerdere doeleinden gebruik.
                            alleen het kost allemaal geld en dat is het probleem dat iedereen hier wel heeft.

en dat doekje tja ik had toen niks anders maar ik draai niet zo vaak het is meer licht en geluid

maar gemsound licht niet in de buurt van Dap het is een amerikaans merk en klinkt behoorlijk goed!
                            zelfs als ik mijn versterker vol open zet (600 watt en de sett is 1000 wat rms zo ga ik nooi te hard)
                            op een bruiloft begonnen ze bij het 2e nummer al te vragen of het wat zachter mocht want ze hadden er 2 zaaltjes verder last van.
                            hier zat een gelovig stel en dat was allemaal wat traditioneler (niks op tegen)
                            maar is een heel leuk feestje geworden

nog andere dingen
                            Last edited by partydrivein; 07-12-08, 18:00.

Comment

• Stoney3K
                              • Sep 2007
                              • 1399

Originally posted by partydrivein
                              ...over de PA (al was het de naam niet waard)
                              van het cafe was simpele theringer zooi..
                              Dat het nou budget materiaal is wil niet zeggen dat je het gelijk voor Theringer (of CRAP) moet uitschelden. Je noemt het toch ook geen M$ Windhoos? Goed, Behringer en DAP zijn goedkoper materiaal maar je kan er als beginner redelijk mee uit de voeten, het voornaamste struikelblok tegenwoordig is de levensduur van het materiaal. Een A&H tafel houdt het 20 jaar uit, een Behringer mengtafel is na 5 jaar compleet op.

die speakers inderdaad, al gooi ik waak meer laag op de onderste.
                              sommige dingen zijn nog zeer budget maar die Mitec tafel is toch wel een stukje kwaliteit.
                              hij doet zeker niet onder voor allen and heath en kan ook concureren met soundcraft
                              Vergeet niet dat ook merken als Soundcraft en A&H een meer budget-segment hebben, denk aan de Spirit Folio's en A&H Zed serie.

op het forum is me afgeraden om een zerro sirius om te bouwen maar ik ben nou een leuke aanbieding voor een freekie tegengekomen want een gsm, pearl of grand MA zit er helaas nog niet in...
                              En die ga je als drive-in show ook echt niet nodig hebben. Veel shows worden toch gewoon gedraaid met een Showmaster 24 en een Scanmastertje, en dat is in 95% van de gevallen meer dan genoeg. Zelfs een Studio 12/24 Scan is eigenlijk al overkill voor een set met twee T4'tjes en wat effectlicht.

zelfs als ik mijn versterker vol open zet (600 watt en de sett is 1000 wat rms zo ga ik nooi te hard)
                              op een bruiloft begonnen ze bij het 2e nummer al te vragen of het wat zachter mocht want ze hadden er 2 zaaltjes verder last van.
                              Let er ook op dat vermogen niet alles is en harder absoluut niet beter is. Er zijn speakers die hard nog perfect klinken maar er zijn ook genoeg speakers waar alleen nog maar herrie uit komt als je ze verder dan 70% van hun vermogen geeft. Soundchecken is hier het devies, en een dB-meter kost tegenwoordig ook niet zo gruwelijk veel meer, dus dat is zeker een goeie investering.
                              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• partydrivein
                                • Jul 2008
                                • 389

Ik heb mijn speakers uitgekozen omdat ze bij een hoog volume niet vervormen nou ja hoog 600 watt.

Ik heb die tafel overgekocht die vaak met een (dacht) G4 van soundcrafft staat en die had er geen op of aanmerkingen op.
                                hij vond het alleen jammer dat hij maar 5 auxileries heeft en net wat te weinig kanalen voor zijn doen (16)

voor een drive is een pearl ook overdreven alleen hier wil ik het niet bij laten.
                                Ik hoop een licht bedrijf op te kunnen starten maar ik moet natuurlijk eerst voldoende ervaring opdoen etc.
                                ik doe vast een band en ik kom overal en nergens waar de ene keer een pearl of een zerro staat en op de volgende locatie een lite 12 van showtec.
                                een eigen tafel met kwaliteit en genoeg kanalen is dan dus gewenst
                                ik zou nog kunnen bijhuren maar dat zien we dan wel weer.

dan behringer of theringer al gaat een andere tafel 20 jaar mee en behringer 5 er blijft een afschuwlijke ruis inzitten en heeft amper een eq.
                                nou vraag ik toch niet veel want ik heb zelf ook budget staan.
                                maar dat vind ik toch niet kunnen zeker niet als er elk weekend een bandje/artiest staat wat jij?

Comment

Working...