Drive In

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

ik zou eerst eens je speakers op een paar statieven gaan zetten... als het zo laag staat staat het aleen maar tegen de mensen vooraan te blazen en achterin hoor je niks.

Waarom heb je gekozen voor 4 full range kastjes en niet bijvoorbeeld 2 baskasten en 2 top kasten met een paaltje ertussen?

Ik zie al dat je 2 versterkers heb dus met een crossover dr tussen had je dat dan prima kunnen aansturen lijkt me?

je kan ook kwa ligt bijvoorbeeld je 100 watters en 300 watters door elkaar hangen..zo krijg je 2 gelijke barren met toch verschillende lampen

dus bijv

300 100 100 300 en dat 2 x hoef je dus maar nog 1 300 watter te kopen

en als de tijd rijp is koop je nog is 4 300 watters erbij!

ik ken nu wel roepen van koop een truss...4 heads racken parren en noem maar op maar dan ben je 10000 euro verder, wat me op dit moment niet echt rieel lijkt, voor je

Zorg verder dat je show er altijd verzorgt uitziet! geen rotzooi eromheen ( losse bakken met kabels en bende in het zicht) en werk je kabels netjes weg! zo komt het al een stuk profesioneler over!

succes met je show!

Comment

• partydrivein
      • Jul 2008
      • 389

iedereen bedankt voor de tips

4uss
      Jij wil weten welke specs mijn apparatuur heeft (bedankt voor het wijzen op de taalfout zal ik zo verbeteren)
      maar daar zal een klant minder behoefte aan hebben het enige wat hij wil weten is "voor hoeveel man?"

Het stond er eerst wel op maar toen heb ik telefoontjes gehad van wat kan het nou? want aan die cijfertjes heb ik niks.

vandaar dat het er niet meer staat.

jens

toen ik ze ging kopen klonk het lekker en er komt nog een behoorlijke bas uit.
      ik moet er nog tussenpaaltjes tussenzetten alleen er zitten geen flensen in de speakers die moet ik er zelf nog inzetten maar dat doe ik met mijn oom die heeft er meer verstand van en het moet wel goed gebeuren.

over die sub's die komen eraan heb ze nog niet gehaald maar het is nu vakantie dus dat zal snel komen.
      ook het licht komt aan de beurt
      er komt bij
      2x lasers
      5x parr 65 short 300 watt
      1x statief
      3x dimmerpack (2 voor de parren en 1 voor de effecten)
      2x movinghead
      1x controller

op de movingheads hoeft niemand in te gaan heb ik al een topic over rollen

ook het geluid komt aan de beurt met een nieuwe versterker
      een crossover
      2 nieuwe tops
      2 nieuwe subs
      1 nieuwe mengtafel

heb behoorlijk gespaard en ga nu een hoop vervangen
      deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Originally posted by partydrivein
        4uss
        Jij wil weten welke specs mijn apparatuur heeft (bedankt voor het wijzen op de taalfout zal ik zo verbeteren)
        maar daar zal een klant minder behoefte aan hebben het enige wat hij wil weten is "voor hoeveel man?"
        4uss vraagt ook niet waarom het niet op je website staat maar vraagt naar de specs omdat hij twijfelt over de door jou genoemde 250 man in combinatie met je PA set denk ik.

Daarnaast vertel jij je klant dan natuurlijk dat het genoemde aantal van 250 man maar een indicatie is neem ik aan en afhangt van de locatie waar je moet zijn. In de openlucht ga jij zeker met dat setje geen 250 man redden namelijk. Dat specs de klant weinig zegt wil ik wel geloven maar blind zeggen 250 man kan ook tegenvallen als het hard moet en je staat ineens in de openlucht en heel je geluid verwaait.

Comment

• partydrivein
          • Jul 2008
          • 389

ik heb er inderdaad nog nooit mee gedraaid in de buitenlucht
          maar ik ook nog nooit voluit kunnen draaien maar je hebt gelijk.
          Ik zal binnenkort is kijken of ik het ergens kan uitproberen maar ik ben bezig met een grote uitbereiding aangezien ik een sponsor heb die mij voor een paar duizend sponsord.

Ben vandaag wat zaken afgeweest en heb nu een lijstje van wat ik ga halen en ja daar zitten kabels, cases en alles bij.

dus ik moet mijn nieuwe set nog is zijn geheel uit gaan proberen maar ik heb nog niet alles

sommige dingen moet ik nog even ergens anders halen alleen dat is wat verder weg dus ik moet mijn pa ff aankijken
          deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• DJ JPCK
            • Jan 2008
            • 25

Gister feestje gehad op een varende boot. Feest was ter gelegenheid van een 25 jarig jubileum.

WELKOM OP DE WEBSITE VAN DJ JPCK (DJ JAN-PAUL) VOOR LEIDEN, OEGSTGEEST EN E.O.

Apparatuurlijstje:

2x Mc 12 Dap Audio Boxen
            1x RMX 3 Reloop Mixer
            1x CDN 88 Numark Cd-speler
            1x VLP 1500 American Audio Versterker

2x boxstatief

1x Flightcase
            1x Cd-koffer

5x Jack-XLR 10 meter
            2x speakonkabel 7,5 meter
            4x stroomkabel 10 meter
            1x stroomkabel 50 meter
            3x verlengblok

En.... natuurlijk cd's

Er komt binnenkort een Lite 8 (want er komt nog een Dmx-bar bij) of showmaster 24 lichtcomputer, weten jullie wat het beste is? Zitten er in de showmaster 24 ook programma's?

Wat komt er binnenkort:

1. Een Flightcase voor de Dmx bar en lampen.
            2. Een showtec lichtcomputer Lite 8/ Showmaster 24
            3. Een Pioneer mixer DJM 600/800
            4. Een HK Audio geluidsset Elias Px
            5. Een DMX bar setje Showtec/American DJ

Tips,vragen of opmerkingen altijd welkom

Comment

• DJ-Jan
              • Jun 2008
              • 327

Hebt je helemaal geen licht gebruikt bij dit feest?
              Event-Light

Comment

• StijnS
                • Sep 2006
                • 173

Originally posted by DJ JPCK
                Wat komt er binnenkort:

1. Een Flightcase voor de Dmx bar en lampen.
                2. Een showtec lichtcomputer Lite 8/ Showmaster 24
                3. Een Pioneer mixer DJM 600/800
                4. Een HK Audio geluidsset Elias Px
                5. Een DMX bar setje Showtec/American DJ

Tips,vragen of opmerkingen altijd welkom
                6. Een afdekplaatje voor de publiekszijde van je dj-case. Verluchtingsroostertje op een scharnier oid.
                7. Een html-valid website. Deze is niet te bekijken in een normale browser, en in internet explorer duurt 't renderen imens lang...

Comment

• DJ JPCK
                  • Jan 2008
                  • 25

Originally posted by DJ-Jan
                  Hebt je helemaal geen licht gebruikt bij dit feest?

Dj Jan: Had wel licht mee maar heb het uiteindelijk niet opgesteld want het was 2.10 meter hoog.

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Originally posted by StijnS
                    7. Een html-valid website. Deze is niet te bekijken in een normale browser, en in internet explorer duurt 't renderen imens lang...
                    Inderdaad in mijn standaard browser (Firefox) werkt de hele website niet en als ik wil kijken met Internet Explorer duurt het wel allej*z*s lang zeg. Als de pagina is geladen dan is er nog niet snel doorheen te scrollen. Kortom dit zijn de websites die ik weer snel dichtklik omdat ze niet laden of het te lang duurt met laden en ik ben niet de enige die vandaag de dag zo surft.

Comment

• DJ JPCK
                      • Jan 2008
                      • 25

Originally posted by StijnS
                      6. Een afdekplaatje voor de publiekszijde van je dj-case. Verluchtingsroostertje op een scharnier oid.
                      beste stijn s,

Normaal gesproken hangt hier een bord voor met reclame.

Comment

• DJ-Jan
                        • Jun 2008
                        • 327

Ik heb geen problemen met het openen van de site
                        Event-Light

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

Firefox en opera hebben grote moeite met deze site.
                          Los daarvan heb ik dat ook, linken naar een site is niet de bedoeling, je kan afbeeldingen hosten, daar een linkje naar plaatsen in je bericht.

Je site kan je, en dat stellen we bijzonder op prijs, vermelden in je profiel.

ps. Een ingevuld profiel wordt eveneens bijzonder op prijs gesteld.

kortom: afbeeldingen die je wil laten zien, daar kan je naar linken, linkje naar je homepage is niet de bedoeling, mensen die daar belangstelling voor hebben die klikken wel even op je profiel!
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

Inderdaad in mijn standaard browser (Firefox) werkt de hele website niet
                            Hier Firefox 3.0, en die is van de best gestandaardiseerde op het moment... website = zwart scherm.
                            Standaardisatie is dus echt wel nuttig... het zijn niet alleen meer de freaks die met Firefox surfen
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• DJ JPCK
                              • Jan 2008
                              • 25

Webserver

Bedankt, voor de reactie's

Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Als het goed is doet hij het nu weer normaal.

Ik zal de foto's vanaf nu op een fotohost zetten.

Hier zijn alle foto's los te bekijken

[img=http://img521.imageshack.us/img521/2166/dscn2291zk3.th.jpg]
                              [img=http://img521.imageshack.us/img521/1323/dscn2287wy8.th.jpg]
                              [img=http://img521.imageshack.us/img521/4120/dscn2279qs0.th.jpg]
                              [img=http://img521.imageshack.us/img521/6066/dscn2278iv5.th.jpg]
                              [img=http://img521.imageshack.us/img521/1553/dscn2277vr0.th.jpg]
                              [img=http://img521.imageshack.us/img521/8333/dscn2275rp2.th.jpg]

Hier staan de foto's in een slideshow
                              ImageShack(TM) slideshow

Groeten Jan-Paul
                              Last edited by DJ JPCK; 09-07-08, 17:00.

Comment

• Flash experience
                                • Nov 2007
                                • 32

voor je vraga over je keuze tussen de lite8 of de showmaster 24 versie:

een showmaster heeft geen standaard programma's maar is wel gemakkelijk en snel te programeren.

Ik zou opteren voor de showmaster, deze kan blijven dienen indien de set wordt uitgebreid met blinders of extra parren of dergelijke, en zelf is mate met intilligent.

Dus ik zou indien er nog veel gaat bijkomen opteren voor een showmaster.

Comment

Working...