Drive In

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_marc
    • May 2004
    • 130

Originally posted by jurjen_barel
    Ik zie nu dat je drive-inmeubel eigenlijk een gamma-stellingkast is. Is dat niet heel onhandig opbouwen/afbreken?

Nee het valt mee ik laat ze gewoon inelkaar zitten en zo de auto in heb een klein busje via me pa ze werk duss. daar past precies alles in. dus ja rack der in en rack er uit dus.. en het is precies goeie hoogte en heb genoeg ruimte duss..
    Marc {The Soundboys}

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Even stiekem een of-topic vraagje: aan welk EAW-setje zat te denken?
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• DJ_marc
        • May 2004
        • 130

Originally posted by 4AC
        Even stiekem een of-topic vraagje: aan welk EAW-setje zat te denken?

Nou heb geen idee Via een andere drive in show die ik ken. die kunnen bestellen bij de leverancier ofzo iets... en die zouden wel een setje uitzoeken alleen wist hij niet meer welk type hun hadden uitgezocht... dus welke type/serie van EAW weet ik niet precies.

wat dan? heb je ervaring met EAW?
        Marc {The Soundboys}

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Originally posted by DJ_marc
          Nou heb geen idee Via een andere drive in show die ik ken. die kunnen bestellen bij de leverancier ofzo iets... en die zouden wel een setje uitzoeken alleen wist hij niet meer welk type hun hadden uitgezocht... dus welke type/serie van EAW weet ik niet precies.

wat dan? heb je ervaring met EAW?
          Vroeg ik mij gewoon af, was benieuwd op welk model je ging overstappen. Is namelijk wel behoorlijke stap vooruit...
          Maar je gaat toch niet investeren in iets als je niet eens weet welk model het is? Of begrijp ik hier iets niet goed?
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• DJ_marc
            • May 2004
            • 130

Originally posted by 4AC
            Vroeg ik mij gewoon af, was benieuwd op welk model je ging overstappen. Is namelijk wel behoorlijke stap vooruit...
            Maar je gaat toch niet investeren in iets als je niet eens weet welk model het is? Of begrijp ik hier iets niet goed?

Nou ik weet zelf nog niet het model en die jongen die ik aan de telefoon had wist het model niet uit zo hoofd dus maar binnenkort heb ik afspraak met hun dus dan kan ik alles na kijken en dan weet ik het model ook wel duss.
            Marc {The Soundboys}

Comment

• stefan90kauw
              • Jun 2005
              • 189

Dussss..................................

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by Bart Wilems
                Is de blauwe stekker de voeding van je hele rack?
                Ik zie percies dat je op de male CEE met spanning toe komt, en dat is niet volgens de regels. Je zou zo aan de pennen kunnen komen en zo geëlektrocuteerd kunnen worden. Best even een male Opbouw CEE bestellen en een female Cee voor aan de kabel of anders een setje powercon (blauwe) in je rackje monteren
                Volgens mij kijk je niet goed, ik zie toch echt een male chassisdeel en een female kabeldeel.
                Verder moet je misschien eens op je Ledbalk kijken waar het 0dB punt zit, als je tot daar uitstuurt kun je de volume regelaars op je boxen voortaan gewoon vol open zetten en heb je maar een mengpaneel nodig.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• hugovanmeijeren
                  • Oct 2004
                  • 1436

Originally posted by MusicXtra
                  Volgens mij kijk je niet goed, ik zie toch echt een male chassisdeel en een female kabeldeel.
                  Oja? En sinds wanneer worden male chassisdelen met een klepje uitgevoerd dan? (Kijk ook even naar het kleurverschil in de stekker, dan zie je duidelijk dat het klepje bij het chassisdeel hoort [lichtblauw])

Oftewel weer een gevalletje van: LEVENSGEVAARLIJKE SITUATIE!

Even heel rap gaan veranderen dus!

Groeten Hugo
                  Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Leks
                    • Oct 2007
                    • 330

Afgezien van technisch commentaar:

het is een euroRack

en jamaha schrijf je met een Y Yamaha dus

no offence,

lijkt aleen zo lullig

leks

** TOEVOEGING na het kijken van de foto's

Ik sluit me bij de rest aan qua het 2e mengpaneeltje, waar heb je anders een masterfader voor ?

en die behringer edison... is dat echt iets leuk? verbeterd het klank? stereo processor toch ?
                    Last edited by Leks; 08-10-08, 19:04.
                    Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• dj ramses
                      • Oct 2008
                      • 29

mijn drive in

hallo dit is mijn drive in set, ben op mijn 15e hier mee begonnen en heb nog vele plannen om door te gaan in de verhuur!

de volledige set ( ik heb de boxen hier op elkaar staan om dat ik alleen was en op het gras stond ( dit zijn geen foto's van op een feest))

de case: het gapende gat is onder tussen dicht gemaakt met blind platen
                      de 2x neutrik tulp zijn vervangen voor xlr's
                      [img=http://img366.imageshack.us/img366/664/dsc0019cx7.th.jpg]

materiaal lijstje:

geluid:
                      1x jb systems mx09
                      1x jb systems cd560
                      1x senheiser freeport
                      1x maxim mx-102
                      1x verticaal 14HE en schuin 10HE case

2x behringer eurolive b-1520 (800W)
                      2x ?????????xvs1800s(750W)
                      1x behringer EP1500
                      1x behringer ultra graph fxq 1502
                      1x 6HE case

licht:

1x showtec senecetter 24 in case
                      4x par 56long op botex balkje
                      1x american dj rover250 (250W)
                      1x jb systems stormbrid (250W)
                      2x mini moonflower (100W)
                      2x losse par 56 short voor belichting spiegelbol
                      1x 30cm spiegelbol met moter
                      2x 2m f33 triangel truss
                      2x windup's 4.5m 50kg

extra:
                      1x laptop
                      1x witte djbooth voor de case ( word gebruikt met de carnaval)
                      8x par20 met ledlamp (nix waard) wel handig voor belichting van je mengpaneel

dit is wat ik heb na een half jaar ongeveer.

nu heb ik op mijn verlanglijstje staan

2x behringer EP2500
                      1x XENYX 2442FX ( waarom deze: omdat ik graag uitde voeten wil komen met artiesten, welliswaar kleinschalig)
                      1x effect rack ( wat weet ik niet omdat ik daar nog niks van ken) tips?
                      4x dap k-115 ( als monitoren)
                      6x senheiser draadloos ( type weet ik nog niet ) met case
                      4x american dj 250 mh met case
                      4x scan ( welk merk en type) tips?

ik hoor graag reacties
                      mvg
                      ramses
                      Last edited by dj ramses; 08-10-08, 19:59.

Comment

• Stoney3K
                        • Sep 2007
                        • 1399

Basissetje ziet er op zich OK uit, ik zou nog een keertje kijken naar tussenpaaltjes tussen de topkasten en de subs. Als je ze zoals nu omhoog kantelt kaatst je hoog alleen maar vanaf het plafond.

Rackje is verder net afgewerkt, een beetje aan de lege kant maar gezien jouw plannen komt dat nog wel in orde

Als je bandjes wil gaan mixen, staar je dan niet enorm blind om daar apparatuur voor aan te schaffen. Klus een keertje bij op het lokale jeugdcentrum, kijk of je het 'gevoel' in de mix een beetje kan vinden. Niet bang zijn om gewoon voor de eerste klussen die je met een band draait apparatuur in te huren -- dat doen we hier allemaal hoor! Aanschaf van materiaal zoals monitors, FX, live-mixer en alles wat erbij hoort zou ik pas over gaan denken als een band je als vaste tech in wil gaan huren, dan wordt het pas rendabel (en heb je je equipment gauw in een tiental optredens eruit).

Voordeel hiervan is dat je met beter materiaal kan leren en je, als je eigen materiaal koopt, gauw voor het betere materiaal gaat waar je makkelijk nog 3-4 jaar mee vooruit kan.

Je lichtset is naar mijn smaak een beetje te asymmmetrisch, maar als ik je lijstje bekijk is die op de foto niet compleet opgebouwd. Verder, heb je wel in de gaten dat 4 MH's en 4 scans samen een gigantische overkill is?

Oh, ik merkte nog iets toen ik naar je rack keek: Je hebt netjes alles voorzien van Powercon. Niks mis mee, maar het valt me op dat je dan nog beide kistjes afzonderlijk met Schuko's aansluit. De blauwe pluggen op het bovenste rack, ik neem aan dat je die als uitgangen gepland had? Dan moeten het dus witte zijn, anders gaat het niet passen .

Overigens +1 voor kleurcodering van je pluggen op het patchpaneel. Vaak genoeg zelf meegemaakt dat links en rechts toch net achterstevoren zaten
                        Last edited by Stoney3K; 08-10-08, 20:53.
                        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• dj ramses
                          • Oct 2008
                          • 29

he! bedankt voor je reactie

inderdaad dom van me die 2 had ik inderdaad als uitgangen gepland! morgen maar even veranderen

bedankt voor je tip van de band ik huur regelmatig geluid in voor producties en bands maar ik heb dan alleen en live mengpaneel en een heleboel micro's endergelijke geen effecten!

de MH's wil ik graag op truss stukken zetten en de scans in de truss zonder de kleine effecten ( en het asimetrisch ben ik het helemaal mee eens)

btw de tussen paaltjes heb ik, maar heb ik op de foto niet gebruikt ivm het gras + ik een beetje sta te klooien in me eentje

ik zal binnen kort een nieuwe update van de set maken ( met de aanpassingen )

mvg ramses
                          Last edited by moderator; 09-10-08, 19:37.

Comment

• Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

Originally posted by dj ramses
                            bedankt voor je tip van de band ik huur regelmatig geluid in voor producties en bands maar ik heb dan alleen en live mengpaneel en een heleboel micro's endergelijke geen effecten!
                            Als je gear voor een band wil gaan kopen, zou ik Behringer als eerste keus vermijden. Je hebt er misschien een jaartje leuk plezier van, maar als je er elk weekend mee tourt gaat het toch rapper slijten dan de meer gerenommeerde merken zoals bijvoorbeeld Soundcraft, Allen & Heath en Mackie. Mocht je krap bij kas zitten, dan kun je altijd kijken naar een gebruikte tafel van die merken, vaak zit je dan iets boven de nieuwprijs van een vergelijkbare Behringer.

Zelfde geldt voor monitors: Voor de prijs van een nieuwe set DAP monitors heb je al gauw een set JBL monitors die weliswaar gebruikt zijn maar nog goed mee kunnen. Bovendien kom je bij je klanten veel overtuigender aan als je reclame maakt met Soundcraft, EAW en JBL.

Qua FX is het meer kijken wat de band wil hebben. Er zijn zalen waar je met een kale mix goed uit de voeten kan, er zijn ook lokaties waar je een hoop met FX kan bereiken. Compressors komen bijvoorbeeld altijd goed van pas en zijn in verhouding niet al te duur. Een multi-effect is af en toe nuttig, maar daar zou ik in het eerste stadium niet al te veel geld in steken. Monitor EQ's zijn echter wel een vereiste! Daar wil je het liefste 31-bands EQ's voor gebruiken zodat je een smal bandje waar misschien feedback in optreedt de nek om kan draaien.
                            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• dj ramses
                              • Oct 2008
                              • 29

Nogmaals bedankt voor je tip's
                              is het dan niet beter om meteen alles nieuw te kopen ?

mvg ramses
                              Last edited by moderator; 09-10-08, 19:39.

Comment

• stefan90kauw
                                • Jun 2005
                                • 189

Ik zou behringer zeker niet als FOH tafel willen.
                                Ik draai zelf op een Soundcraft Two Series, 40/8/2.
                                Danwel alleen de showband. Maargoed.

Ik zou dit doen:

Koop een degelijke Mengtafel:
                                - A&H W3-20S WizardKoop degelijke effecten als:
                                Compressors: DBX 166XL
                                Gates (voor drums): Drawmer Quad Gate
                                2 Multieffecten: Hou het leuk, keep it simpel: TC Electronics M-One.
                                2 31bands EQ's voor monitoren. Iedere K-115, 1 EQ.
                                Galmpje klinkt keurig voor z'n prijs.
                                Zorg dat je een multi/snake hebt.

Ben je toch wel al snel een kleine 3000 pleuro kwijt.
                                Je setje ziet er in ieder geval wel netjes uit.
                                Vooral de kleurcodering ben ik fan van.

Lekker door knutselen blijven. Je komt er wel.

P.s. Ik zie net dat je maar 1 ampje heb voor al je speakers.
                                Ik zou overgaan op een cross-over met 2 amps.
                                Je systeem Actief aansturen kan vaak lijden tot veel strakker geluid, ondanks dat het behringer is!

Comment

Working...