Drive In

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Originally posted by djjaimy
    ...ik zit ook beetje te kijken met het vermogen want ik ga nu 1000,- uit geven en in de winkel zijden ze voor 150 man en ik vindt dat beetje weinig als ik zo veel uit geef...
    Even los van jou leeftijd, snap dat je op jou leeftijd 1000 euro veel vind.

Op 12 jaar wil je een set kopen, die set kost dus 1000 euro en kan volgens de verkoper 150 man aan. Nu is het aantal mensen aankunnen nogal afhankelijk van factoren waarvan hier al wat zijn genoemt.

Jij vindt eigenlijk de verhouding prijs/prestatie niet goed genoeg lees ik in je verhaal. Jij verwacht voor 1000 euro meer. Ik denk dat ik jou met zekerheid kan zeggen dat je voor die 1000 euro waarschijnlijk zelfs nog wel wat minder mag verwachten dan 150 man met deze set. Daarnaast is het misschien ook handig te denken of jij al zulke zalen gaat bespelen of dat je kleinschaliger gaat beginnen.

Voor de rest van je vragen, gebruik eens de zoekfunctie van dit forum en lees je in.

Comment

• stefan90kauw
      • Jun 2005
      • 189

Originally posted by Dj-M 1992
      ...en ik wil meer naar de theater spots overgaan.
      Dat kan je doen, maar als je vervolgens ook echte theater lampen erin doet, dan hebben ze een 'opstart' tijd en een 'afkoeltijd' (kan de vaktermen zo niet in me halen)
      Oftewel, het duurt wat langer voor er licht uit komt, en als je ze vervolgens uitschakeld gloeien ze na.
      Bij Parren is dat een stuk minder.

Als je over wil stappen naar theater voorstellingen moet je het hele verhaal hierboven een beetje vergeten. :P
      Als je Drive-in wil blijven doen zou ik Parren gebruiken.

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Nou je hebt gewone PC-tjes waar gewoon een Raylight lamp 500 Watt inzit hoor (zelfde als bij PAR + reflector). Met die dingen heb je dus geen opstart- en afkoeltijden.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Disco4all
          • Jan 2008
          • 7

Drive-in show'tje

Hallo wij hebben een drive-in showtje genaamd disco4all met een site Welkom op de site van Disco4all

Onze apparatuur Qua geluid:
          1x Soundcraft 7 kanaals mengpaneel
          1x Numark mp-302 dubbele mp3 speler
          1x Muziek Computer (amd 2400+ ruim 150 gb muziek 20.000 nummers).
          1x Md speler
          2x Dap k-115 Boxjes 300w
          2x Zelfbouw boxjes (wel goede speakers merk geen idee) 350w
          1x Qsc plx 1602 (2x 800w versterker).

Licht:
          8x Par 56 short can polished
          2x The winner 2
          1x Derby
          3x moonflower
          1x logoscanner'tje
          3x Rookmachine : 1x mc crypt , 1x showtec en 1x american dj allemaal 700w.

dit is een foto van onze gear:

Wat vinden jullie ervan?
          BTW we zijn nog niet zo heel lang ermee bezig dus tja.. dan kun je ook niet heel veel verwachten.
          Onze volgende aankoop wordt een Martin Freekie dmx controller met een Martin SCX-250 scan
          Die 2e the winner 2 staat niet op deze foto omdat we die waren vergeten
          Last edited by Disco4all; 28-01-08, 22:15.

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1067

lang bezig of niet, vind dat jullie aleen aardig leuke set hebben

lijkt tegenwoordig wel of het allemaal niks meer kost....dat ik begon was ik trots dat ik een keer een double derby had die ik aan en uit kon schakelen...volgens mij was die nog een dikke 400 gulden in de aanschaf...

ik zou eerst eens wat doen aan die hele kabel meuk als ik jullie was, weg met die hobbybob tuinkabels maar een nette multie of dmx barretjes en natuurlijke degelijke stekkerdozen..

verder vind ik dat jullie een beste stelling hebben staan op volgens mij 2 admiral?? statievjes ik heb ook nog ergens 2 van die lange lellen maar blijft toch bij een t bar ...weet niet wat jullie constructie weegt en alles maar
            vind het zelf een flinke gok die je neemt....vooral 1 vleugelmoertje die de boel omhoog moet houden...vind het niet echt safe...ik zou je even gaan verdiepen in het rigging forum en de specificaties van je statieven + truss even opzoeken om uit te vinden hoe alles in elkaar steekt! zoals bijv ook safety kabels om je effecten en 4 bar! zou toch zonde zijn als het een keer in elkaar zakt!....vooral als er iemend onder staat!!

tja verder kwa geluid en zo heb je een leuke beginners set...en de dj bar is ook verzorgt en netjes!!

veel succes verder!

Comment

• Disco4all
              • Jan 2008
              • 7

ja wij gebruiken admiral standaards maar die is wel verstevigd op onze manier
              het gewicht is ongeveer 100 kg denk ik (gok ik:P)
              en qua lichtsturing is dan een Martin freekie met een paar van die martin scx-250's leuk?

Comment

• brammetje
                • Feb 2008
                • 11

mijn beginnende Drive in show

Hey.
                foto's:
                Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!

Geluid:
                Speakers
                USB-mengpaneel
                HP Laptop
                Draadloze microfoon
                Versterker

Licht:
                Alien 250 (Space 250 dmx scanner)
                Mushroom
                Zelfgemaakte par lampen
                Moonflower
                Moonflower
                Wildflower
                192 kanaals Dmx controller
                10-flash controller
                Stroboscoop
                Rookmachine
                Lichtbrug

Dit was al mijn spul.
                ik ben net ongeveer 3 maanden bezig met me drive in.
                Wat vinden jullie van een beginnende drive in van een 11 jarige?
                Graag opmerkingen en tips voor wat pro spul.

binnenkort ga ik 8x par 56 halen met 2 multidims!

Graag opmerkingen en tips.
                Last edited by moderator; 13-02-08, 19:36.

Comment

• flash-a-new-generation
                  • Nov 2006
                  • 228

beste bram,

ziet er voor een 11-jarige niet verkeerd uit. het is natuurlijk van belang om eerst die parren te vervangen. maar houdt één ding in de gaten: let op wat je koopt!! goedkoop is meestal duurkoop!! daarnaast als je wat vaker op feestjes mag komen moet je je luidsprekersetje vervangen..

ga verder zo door en blijf investeren als je hier in wil doorgaan.. ik heb momenteel een zeer royale sets bij elkaar gespaard en dat komt door hard werken en vastberadenheid! dan komt het zeker goed.
                  EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• DJ JPCK
                    • Jan 2008
                    • 25

Mijn Drive Inn show ben net 13 jaar

Hierbij wat foto's en Specs van mijn Drive Inn Show. Ben net 13 Jaar.

Foto’s van de Drive Inn show

Foto's van Drive Inn show Met de nieuwe boxen

Specs

Geluid:

2x Boxen Dap Audio Mc 12
                    1x Mixer Reloop RMX 3
                    1x Dubbele Cd-speler Numark CDN 88
                    1x Versterker American Audio VLP 1500
                    3x Microfoon Hq Power st 139

Licht:

1x DMX Bar Showtec Slidingshowbar 4
                    4x Par 46 Showtec
                    4x Par 56 long DTS
                    1x Moonflower Showtec
                    2x Scanner Martin Scx 600 (huur ik)
                    1x Stroboscoop Geni FL 1800d (huur ik)

Rigging/Kabels/Flightcases

2x Boxstatieven Dap Audio
                    1x Lichtstatief JB-ystems LS 64
                    1x Cd-koffer Dap Audio
                    1x Flightcase Dap Audio
                    1x Afrokdoek Markt

Ben nu een half jaartje bezig.

Volgende investering wordt nieuwe boxen of tweede Dmx bar met par 56 long lampen
                    Nog tips of opmerkingen? Wat zou ik kunnen vragen?

Greetz JP
                    Last edited by DJ JPCK; 02-04-08, 15:21. Reason: Update van Apparatuur

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

Om te beginnen: welkom!

Op zich geen verkeerd lijstje voor een 13-jarige. Foto's kan ik niet bekijken, want die staan op je eigen harde schijf en niet op internet (MS Word is ook geen handig programma om websites te ontwikkelen).

Wat betreft het schoolfeest: ik zou geen 500 man doen in zo'n zaal met wat je nu hebt aan apparatuur. (Ik heb trouwens mijn twijfels over of er zoveel mensen in die zaal passen.) Ik begrijp je enthousiasme om grotere klussen aan te nemen, maar je haalt het gewoon niet (zowel met je licht als geluid). Ik zou deze klus uitbesteden aan een andere drive-in show.

Comment

• 4uss
                        • Aug 2005
                        • 578

Originally posted by DJ JPCK
                        Moet voor een school draaien in de aula zo’n 4,5 meter hoog en 10 meter breed en 10 meter lang (Dit is de Dansvoer). Er komt ongeveer 500 man.
                        Welk licht doet het goed op schoolFeesten? Ik zat te denken aan 2 fourbarren met par 56 en 2 scans met een martin dmx usb controller (eventueel gehuurd).
                        Hoeveel watt aan geluid heb je nodig? Budget ongeveer € 250,-
                        Ik zou het met mijn eigen apparatuur niet eens aandurven, en dan heb ik het over een HK Elias PX-setje van 1600Watt RMS (2x Sub, 2x Top). Voor 500 man heb je echt wel aardig wat power nodig. Daarnaast ga je met je licht ook nooit uitkomen, want dan wordt het wel erg donker in de zaal...

Comment

• Robert H
                          • Jan 2006
                          • 378

Keurig setje voor iemand van jouw leeftijd. Zo te zien heb je er een hoop lol aan en da's het belangrijkste. Kijk de komende jaren goed om je heen, luister naar al het goedbedoelde advies en doe je best!

Ik wil je trouwens nog ergens mee complimenteren, maar dat heeft niets met je setup te maken. Qua spullen zullen veel lieden op dit forum je ongetwijfeld de baas zijn, maar dit geldt zeer zeker niet voor jouw kennis van onze taal. Misschien is het voor jou vanzelfsprekend om niet die tenenkrommende breezah-taal te gebruiken, maar helaas is het tegenwoordig meer uitzondering dan regel. Hopelijk is deze eerste post op dit forum een indicatie voor de manier waarop jij je zaken aanpakt. In dat geval maak ik me geen zorgen over de toekomst van jouw winkeltje!

Comment

• ikweetvannix
                            • Oct 2006
                            • 66

Originally posted by Robert H
                            ...

Ik wil je trouwens nog ergens mee complimenteren, maar dat heeft niets met je setup te maken. Qua spullen zullen veel lieden op dit forum je ongetwijfeld de baas zijn, maar dit geldt zeer zeker niet voor jouw kennis van onze taal. Misschien is het voor jou vanzelfsprekend om niet die tenenkrommende breezah-taal te gebruiken, maar helaas is het tegenwoordig meer uitzondering dan regel. Hopelijk is deze eerste post op dit forum een indicatie voor de manier waarop jij je zaken aanpakt. In dat geval maak ik me geen zorgen over de toekomst van jouw winkeltje!
                            En daar sluit ik me volledig bij aan. Ongelofelijk wat er hier af en toe voorbij komt

Wat betreft het setje: Investeer niet teveel in budget-audio (DAP, Behringer, meuk van de Conrad/Kijkshop). Spaar liever door en koop iets leuks, je zult later merken dat je er veel meer plezier van hebt, omdat het over tien jaar nog werkt, en nog steeds zijn waarde heeft. Ik weet dat dit een beetje belerend klinkt, vind ik zelf ook altijd, maar als je serieus door wilt gaan is dit de beste tip die gegeven kan worden
                            "Speakons in je oren..."

Comment

• Jupilears
                              • Dec 2007
                              • 35

ik wil nog even inhaken op je klus.
                              Wat is je publiek? Kinderen tieners mensen die vaker uitgaan volwassen?
                              Want bij een kleine kinder disco hoeft het allemaal niet zo spectaculair, willen willen tenslotte niet met een set van 5kw de trommelvliesjes laten barsten he?

Affein even wat ik je nu al kan vertellen: 10 bij 10 is een flink opervlak voor een drive in als je die ruimte helemaal wil belichten. Dan red je het niet met 2 fourbars en 2 scx 600 scanners. vooral als de zaal vol staat. Dus dan ga ik meteen denken aan truss constructie en veel (intiligent) licht. En qua geluid ga je het met 500 watt denk ik helaas ook niet redden.
                              Maar ja ik ben een lichtman en geen dj he!

Begrijp me niet verkeerd, Ook ik prijs je anthousiasme en je (ondanks je leeftijd) Technische kennis. Toen ik 11 was vond ik het bijzonder dat er uit dat zwarte kistje rook kwam! Houd het voorlopig bij de dingen die je doet (verjaardagen fuifen enz.) En spaar voor qualiteit! wat je tegenwoordig al wel niet op marktplaats kunt vinden! of natuurlijk de mannen van J&H
                              [CENTER]LJ Stokperdje (Zundert NB NL)[/CENTER]

[CENTER]CBADB[/CENTER]

Comment

• DJ JPCK
                                • Jan 2008
                                • 25

Beste Jupilears,

Het is voor de brugklassen.

Was van plan om 2400 watt aan geluid neertezetten.
                                Normaal gesproken worden er twee four barren gebruikt en 4 stand-alone effecten.

8x 300 watt en 2x 250 watt (2900watt) is veel licht, ik zit een beetje met het budget. Anders zouden er truss-constructies en intelligent licht kunnen worden gehuurd

Een fotootje van hoe het normaal gesproken gaat, ze hebben nu mij gevraagd. Zoals te zien aardig wat licht. Op de foto 2 fourbarren en twee scans/scanners en 2000watt rookmachine.

Last edited by DJ JPCK; 19-03-08, 14:17.

Comment

Working...