Drive In

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj full effect
    • May 2006
    • 35

timo: je roept op de eerste pagina iets over illegaal...gebrande cds zijn inderdaad illegaal (tenzij aangetoont dat je ze bij een betaalde download hebt gekocht (freerecord,id&t.. dat soort dingen))

denk er wel aan... dat ALS jij echt feesten gaat draaien en je wil het niet illegaal doen, je je zal moeten aanmelden bij de kamer van koophandel... en dus ook bij belastingdienst.. maar omdat jij 13 bent wordt dit nogal een probleem in de zin van dat je ouders dan totaal verantwoordelijk voor jou "domme" acties zijn die eventueel kunnen voordoen.. denk hier wel goed overna...

mijn mening is dat ik liever zou zien dat je je inderdaad aanmeld bij kvk... het kost wat meer... maar je bent wel 100% legaal.. en je scheidt je in een keer af van de "marktverziekers" ;-) goeie zaak als je het mij vraagt... maar begin eerst is bij vrienden en familie feestjes te draaien ;-)

nog even over die truss... duur?? jah wat noem je duur?? rondom de 200 euro voor een 3 meter stuk vind ik niet duur.. het is veilig (als je ze goed gebruikt) en nog licht bovendien.. dus eigenlijk een zeer goeie investering...

wat je met deze info doet, is aan jezelf natuurlijk ;-) het zijn alleen maar tips...
    full effect, just party!

Comment

• Geit
      • Jul 2006
      • 33

...

bij nogmaals overlezen bleek de post minder vijandig als gedacht, vandaar de verwijdering van de inhoud van mijn reactie

...
      Jem Jem Jem baby ^_^

Comment

• Beldog
        • May 2004
        • 140

Ik zou zeggen : "Goe bezig"
        Truss en wind-ups is allemaal wel handig en het oogt pro, maar het kost wel handenvol geld. Tenzij je meer "lichtspul" gaat aanschaffen, zou ik het zo laten. Als je geld wil spenderen, doe het dan aan cd-spelers. Daar zal je veel meer plezier aan hebben....en vooral meer gebruik te maken.
        Doe zo verder.

Comment

• Joost van Ens
          • Jan 2001
          • 628

Joost geloofd dat "Geit" eerst eens zelf goed moet gaan leren waar hij mee bezig is alvorens allerlei "halve waarheden" op een forum te blaten ten aanzien van veiligheid en rigging. Zeker met de achterliggende gedachte dat je nu 13 jarige jongens "iets" probeert te leren. Je hebt op dit, en een ander forum het een en ander gelezen over deze materie en denkt het nu te snappen. Een typisch geval van een klok en een klepel hebben, maar nog niet gecombineerd tot een goed werkend totaal!

Geit, verdiep je nu eerst eens serieus verder in iets, voordat je het weet wordt je hier ook niet meer voor vol aangekeken, en probeer dan af en toe mee te praten in plaats van te blaten

Joost

Comment

• Geit
            • Jul 2006
            • 33

Zoals ik al zei, pas aan waar nodig, om ongelukken te voorkomen.

dat lijkt me vrij duidelijk?
            Jem Jem Jem baby ^_^

Comment

• timoruitje
              • Apr 2006
              • 44

ik heb inmiddels de brug gewogen uitslag: (schrik niet!) 78.8 kilo dus als ik statieven van 55 kg heb (55+55x0.75= 82.5) moet dat genoeg zijn.
              maar ik weet niet of iedereen het gelezen heeft maar dat gewicht hoeft er niet de hele tijd op te staan.(dat takel ik naar boven en dan leg ik het op de boxen,
              en dan doe ik op de statieven wat ik nu op bouwlampstatieven heb.

Comment

• DJ_matthias
                • Jun 2005
                • 620

Originally posted by timoruitje
                ik heb inmiddels de brug gewogen uitslag: (schrik niet!) 78.8 kilo dus als ik statieven van 55 kg heb (55+55x0.75= 82.5) moet dat genoeg zijn.
                maar ik weet niet of iedereen het gelezen heeft maar dat gewicht hoeft er niet de hele tijd op te staan.(dat takel ik naar boven en dan leg ik het op de boxen,
                en dan doe ik op de statieven wat ik nu op bouwlampstatieven heb.
                opletten met dingen zomaar op boxen leggen... boxen zijn gemaakt om muziek door te jagen, niet om truss op te leggen en als "houdertje" voort te gaan!

al bij nagedacht dat door trillingen van de bassen jouw truss kan gaan verschuiven en in 1.2.3 op je kop kan liggen? dan kan je beter meteen statieven kopen om ze omhoog te zetten en daar ook op te laten staan! dit zal minder kosten dan dat je al je materiaal "met lijm terug aan elkaar moet gaan zetten" als je snapt wat ik bedoel
                we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• Geit
                  • Jul 2006
                  • 33

2x300W aan bas die een ijzeren lichtbrug van 79 kilo kan verschuiven?
                  JB Vibe 15" is 300W RMS, als die voluit gaat verplaatst ie een kartonnen doos met papier nog niet eens.
                  Jem Jem Jem baby ^_^

Comment

• Speakertje
                    • Mar 2005
                    • 462

Gaat niet om het vermogen dat iets kan verschuiven. Als iets op een bepaalde frequentie gaat mee renoseren dan kan het gaan schuiven. ff raar voorbeeld maar met mijn ouwe ravelands waar een 100 watt versterker op stond lagen geregeld de cd's van me bureau Ben overigens blij dat ik ervanaf ben
                    M.v.g. Sander
                    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                    Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• DJP-BIM
                      • Jan 2004
                      • 289

sjee Geit komop zeg,

waar ben je mee bezig!!!. Ga je nu hier ook de popiejopie uit hangen.
                      Word je ergens anders de mond gesnoerd ga je hier lopen blaten..

*zucht*
                      bimshowequipment.nl

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

Even ingaan op het geleuter over veiligheidsfactoren wat op pagina twee wordt aangehaald.

Vergeet dit verhaal, zoals het er staat is het complete bull-shit!!!!!!!

Wanneer je boven mensen gaat hijsen is een Vf10 vereist in je hijsplan ( en daarmee in je materialen).

Wanneer je een speakertje op een statief plaatst....wie gaat er onder die last lopen?!?!?!

Meestal als ik een speakertje op statief plaats, dan komt het hoog net boven de hoofden van de mensen uit.
                        knap volk wat dan onder m'n speakertje kan lopen!

Joost van Ens plaatste al eerder een reactie, ben het hier volledig mee eens: alleen wat plaatsen als je het kunt onderbouwen aub!
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Geit
                          • Jul 2006
                          • 33

Originally posted by moderator
                          Even ingaan op het geleuter over veiligheidsfactoren wat op pagina twee wordt aangehaald.

Vergeet dit verhaal, zoals het er staat is het complete bull-shit!!!!!!!

Wanneer je boven mensen gaat hijsen is een Vf10 vereist in je hijsplan ( en daarmee in je materialen).

Wanneer je een speakertje op een statief plaatst....wie gaat er onder die last lopen?!?!?!

Meestal als ik een speakertje op statief plaats, dan komt het hoog net boven de hoofden van de mensen uit.
                          knap volk wat dan onder m'n speakertje kan lopen!

Joost van Ens plaatste al eerder een reactie, ben het hier volledig mee eens: alleen wat plaatsen als je het kunt onderbouwen aub!
                          ik zet ook alleen maar weg wat ik heb geleerd,

en heb daarbij gevraagt om mij te verbeteren waar nodig.

echter zie ik alleen commentaar dat het niet klopt, en nergens verbeteringen.

maar het kan natuurlijk ook dat ik blind aan het worden ben.
                          Jem Jem Jem baby ^_^

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

lezen, ik geef wel degelijk aan waar jij de plank misslaat, zie je eigen quote hierboven...

Comment

• Geit
                              • Jul 2006
                              • 33

om mezelf te quoten:

Originally posted by Geit
                              ok, dan klopt mijn informatie niet.

Ik was ervan op de hoogte dat een statief uitgevoert met fdubbele borging vf=10 genoot. Ik heb het hier over een statief wat vanuit de fabriek zo word uitgevoert.

maar dit blijkt dus niet?

Waar is de dubbele borging dan goed voor? als je de belastbaarheid toch moet halveren?
                              ik doelde oa op deze vraag.

Als mijn informatie over veiligheid niet klopt dan ben ik niet de enigste met dat probleem. Het is toch wel een fijne gedachte dat de rest van het team ook veilig staat.
                              Jem Jem Jem baby ^_^

Comment

• moderator
                                Moderator
                                • Apr 2001
                                • 5950

Hallo!
                                Een speaker statief...
                                Hoe wil je hier in vredesnaam onder kunnen komen?

Op basis van welke opgaaf doe jij die aanname? Omdat iets dubbel is uitgevoerd wil dat toch niet zeggen dat het de veiligheid verdubbeld?

Wanneer je wel juist bent: volgens opgaaf mag iets 50kg dragen, je belast ding met 25kg, je hebt een veiligheids marge ingebouwd...

Comment

Working...