Drive In

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• DJ JPCK
    replied
    Originally posted by DJ JPCK
    Hierbij wat foto's en Specs van mijn Drive Inn Show. Ben net 13 Jaar.

Foto’s van de Drive Inn show

Foto's van Drive Inn show Met de nieuwe boxen

Specs

Geluid:

2x Boxen Dap Audio Mc 12
    1x Mixer Reloop RMX 3
    1x Dubbele Cd-speler Numark CDN 88
    1x Versterker American Audio VLP 1500
    3x Microfoon Hq Power st 139

Licht:

1x DMX Bar Showtec Slidingshowbar 4
    4x Par 46 Showtec
    4x Par 56 long DTS
    2x Scanner Martin Scx 600 (huur ik)
    1x Stroboscoop Geni FL 1800d (huur ik)

Rigging/Kabels/Flightcases

2x Boxstatieven Dap Audio
    1x Lichtstatief JB-ystems LS 64
    1x Cd-koffer Dap Audio
    1x Flightcase Dap Audio
    1x Afrokdoek Markt
    1x Truss-set van VMB
    Ben nu een half jaartje bezig.

Volgende investering wordt nieuwe boxen of tweede Dmx bar met par 56 long lampen
    Nog tips of opmerkingen? Wat zou ik kunnen vragen?

Greetz JP
    Update van de apparatuur, Wat zou de beste volgende aankoop kunnen zijn?
    Last edited by DJ JPCK; 02-04-08, 15:24.

Leave a comment:

• PeterZwart
    replied
    Beste Jupilears,

Het is voor de brugklassen.

Was van plan om 2400 watt aan geluid neertezetten.
    Normaal gesproken worden er twee four barren gebruikt en 4 stand-alone effecten.

8x 300 watt en 2x 250 watt (2900watt) is veel licht, ik zit een beetje met het budget. Anders zouden er truss-constructies en intelligent licht kunnen worden gehuurd

Een fotootje van hoe het normaal gesproken gaat, ze hebben nu mij gevraagd. Zoals te zien aardig wat licht. Op de foto 2 fourbarren en twee scans/scanners en 2000watt rookmachine.

die foto die ik erbij zag staan.. lijkt nog vrij uitgebreidt, is het ongeveer vergelijkbaar met wat ik 2 jaar terug ook gedaan heb? (net een nieuwe post over gemaakt.. moet vrij makkelijk te vinden zijn denk ik)
    Daar was ik zelf ook 13/14, ik werd heel goed ondersteund door iemand van een andere drive in show, werd ook niet gedaan met eigen materiaal.. misschien een idee voor jou om het uit te besteden aan een andere drive in show.. maar dan onder de voorwaarde dat je wel met ze samenwerkt voor dat feest?

let er vooral op dat je niet teveel op je neemt dan wat je aankunt..
    op die manier ben ik er ook 1xtje onderuit gegaan!

Denk dat de anderen het hierover wel met mij eens zijn?

Leave a comment:

• LJKEVIN
    replied
    Wat zou ik voor een Avond kunnen vragen?
    Tjah, dat ligt helemaal aan jou.

Aan de foto's te zien lijk je me nog niet echt oud,
    niet erg natuurlijk.. maar daar moet je wat betreft ervaring/kennis wel rekening mee houden.

De foto's op je site die ik bekeken heb, daar zie ik ook lichtorgels e.d.
    TIP: VERKOOP DIE PRUTTEL

Leuk meubeltje doet al snel goed, of in ieder geval een leuk afgerokt geheel.

echt een prijs kan ik niet zeggen wat je moet vragen..dat ligt puur aan jezelf.

tip: kijk eens wat je puur voor materiaal huur betaald.. (stel jij huurt een soortgelijke set bij een ander..) + je eigen marge.. je draait immers niet voor niets (mag ik hopen)

Groeten en succes

Leave a comment:

• DJ JPCK
    replied

Specs

Geluid:

2x Boxen Dap Audio Mc 12
    1x Mixer Reloop RMX 3
    1x Versterker Sony --------

Licht:

4x Par 46 Showtec ---------
    5x Par 56 DTS
    1x Moonflower Showtec ---------

2x Boxstatieven Dap Audio ---------
    1x Lichtstatief Showtec ---------
    3x Kabels ---------
    1x Cd-koffer Dap Audio ---------
    1x Flightcase Dap Audio
    1x Afrokdoek Markt

Op het verlanglijstje staat.

1x Versterker Dap Audio Paladium P-700 € 259,-
    1x Dmx Slidingshowbar 4 € 142,50
    1x USB-DMX Dongle Dmx 4 All € 69,-

IK heb nog een budget van € 250,-.
    Nog tips of opmerkingen?

Greetz JP
    Wat zou ik voor een Avond kunnen vragen?

Leave a comment:

• djsunnyday
    replied
    Originally posted by dj full effect
    timo: je roept op de eerste pagina iets over illegaal...gebrande cds zijn inderdaad illegaal (tenzij aangetoont dat je ze bij een betaalde download hebt gekocht (freerecord,id&t.. dat soort dingen))

denk er wel aan... dat ALS jij echt feesten gaat draaien en je wil het niet illegaal doen, je je zal moeten aanmelden bij de kamer van koophandel... en dus ook bij belastingdienst.. maar omdat jij 13 bent wordt dit nogal een probleem in de zin van dat je ouders dan totaal verantwoordelijk voor jou "domme" acties zijn die eventueel kunnen voordoen.. denk hier wel goed overna...

mijn mening is dat ik liever zou zien dat je je inderdaad aanmeld bij kvk... het kost wat meer... maar je bent wel 100% legaal.. en je scheidt je in een keer af van de "marktverziekers" ;-) goeie zaak als je het mij vraagt... maar begin eerst is bij vrienden en familie feestjes te draaien ;-)

nog even over die truss... duur?? jah wat noem je duur?? rondom de 200 euro voor een 3 meter stuk vind ik niet duur.. het is veilig (als je ze goed gebruikt) en nog licht bovendien.. dus eigenlijk een zeer goeie investering...

wat je met deze info doet, is aan jezelf natuurlijk ;-) het zijn alleen maar tips...
    Even een reactie op een post bijna aan het begin

Over de kvk. Ik ben hier ook geweest en heb daar advies gevraagt wat je kunt doen.

Daarbij kreeg ik het advies NIET aan te melden, MAAR wel gewoon de feesten op te geven bij de belasting dienst. De kvk vertelde mijn dat het enkel extra kosten waren voor een kleinverdiener die eingelijk zelfs niet na 23.00 uur mag werken. Ook kwamen er dan andre instanties bij kijken die weer geld wilden.

Dus. Gewoon je belastingcentjes betalen die je per feestje opgeeft en de kvk kan nog wel even wachten. Mensen vragen alleen om kvk omdat ze eingelijk zekerheid willen dat jij je feestjes opgeeft/ niet zwart werkt.

Zover ik het goed heb. Heb ik met veel plezier mijn ervaring gedeeld

Groetenn

Leave a comment:

• Lars Angeles
    replied
    Ik reageer op een bericht van bijna 2 jaar oud, als dat niet mag, dan sorry, blijkbaar overheen gelezen.

Originally posted by timoruitje
    nee, deze kunnen niet verder.
    wel heb ik daar zelf over gedacht om dat zelf een beetje te proberen te maken. (=nog niet gelukt)
    Waarschijnlijk heb je de drie poten van de stand's verkeer om. Ze hebben aan het einde een asymmentrisch einde (boven en onder). Ik dacht dat ze andersom moeten, maar misschien vergis ik me.

Het zal btw ook wel zo zijn dat je na twee jaar (:P) al veeeeeeel meer vooruit gegaan bent met al je spullen enzo. Dan sorry, maar ik dacht, ik probeer het gewoon(A)

Gr, Lars

Leave a comment:

• DJ JPCK
    replied
    Beste Jupilears,

Het is voor de brugklassen.

Was van plan om 2400 watt aan geluid neertezetten.
    Normaal gesproken worden er twee four barren gebruikt en 4 stand-alone effecten.

8x 300 watt en 2x 250 watt (2900watt) is veel licht, ik zit een beetje met het budget. Anders zouden er truss-constructies en intelligent licht kunnen worden gehuurd

Een fotootje van hoe het normaal gesproken gaat, ze hebben nu mij gevraagd. Zoals te zien aardig wat licht. Op de foto 2 fourbarren en twee scans/scanners en 2000watt rookmachine.

Last edited by DJ JPCK; 19-03-08, 14:17.

Leave a comment:

• Jupilears
    replied
    ik wil nog even inhaken op je klus.
    Wat is je publiek? Kinderen tieners mensen die vaker uitgaan volwassen?
    Want bij een kleine kinder disco hoeft het allemaal niet zo spectaculair, willen willen tenslotte niet met een set van 5kw de trommelvliesjes laten barsten he?

Affein even wat ik je nu al kan vertellen: 10 bij 10 is een flink opervlak voor een drive in als je die ruimte helemaal wil belichten. Dan red je het niet met 2 fourbars en 2 scx 600 scanners. vooral als de zaal vol staat. Dus dan ga ik meteen denken aan truss constructie en veel (intiligent) licht. En qua geluid ga je het met 500 watt denk ik helaas ook niet redden.
    Maar ja ik ben een lichtman en geen dj he!

Begrijp me niet verkeerd, Ook ik prijs je anthousiasme en je (ondanks je leeftijd) Technische kennis. Toen ik 11 was vond ik het bijzonder dat er uit dat zwarte kistje rook kwam! Houd het voorlopig bij de dingen die je doet (verjaardagen fuifen enz.) En spaar voor qualiteit! wat je tegenwoordig al wel niet op marktplaats kunt vinden! of natuurlijk de mannen van J&H

Leave a comment:

• ikweetvannix
    replied
    Originally posted by Robert H
    ...

Ik wil je trouwens nog ergens mee complimenteren, maar dat heeft niets met je setup te maken. Qua spullen zullen veel lieden op dit forum je ongetwijfeld de baas zijn, maar dit geldt zeer zeker niet voor jouw kennis van onze taal. Misschien is het voor jou vanzelfsprekend om niet die tenenkrommende breezah-taal te gebruiken, maar helaas is het tegenwoordig meer uitzondering dan regel. Hopelijk is deze eerste post op dit forum een indicatie voor de manier waarop jij je zaken aanpakt. In dat geval maak ik me geen zorgen over de toekomst van jouw winkeltje!
    En daar sluit ik me volledig bij aan. Ongelofelijk wat er hier af en toe voorbij komt

Wat betreft het setje: Investeer niet teveel in budget-audio (DAP, Behringer, meuk van de Conrad/Kijkshop). Spaar liever door en koop iets leuks, je zult later merken dat je er veel meer plezier van hebt, omdat het over tien jaar nog werkt, en nog steeds zijn waarde heeft. Ik weet dat dit een beetje belerend klinkt, vind ik zelf ook altijd, maar als je serieus door wilt gaan is dit de beste tip die gegeven kan worden

Leave a comment:

• Robert H
    replied
    Keurig setje voor iemand van jouw leeftijd. Zo te zien heb je er een hoop lol aan en da's het belangrijkste. Kijk de komende jaren goed om je heen, luister naar al het goedbedoelde advies en doe je best!

Ik wil je trouwens nog ergens mee complimenteren, maar dat heeft niets met je setup te maken. Qua spullen zullen veel lieden op dit forum je ongetwijfeld de baas zijn, maar dit geldt zeer zeker niet voor jouw kennis van onze taal. Misschien is het voor jou vanzelfsprekend om niet die tenenkrommende breezah-taal te gebruiken, maar helaas is het tegenwoordig meer uitzondering dan regel. Hopelijk is deze eerste post op dit forum een indicatie voor de manier waarop jij je zaken aanpakt. In dat geval maak ik me geen zorgen over de toekomst van jouw winkeltje!

Leave a comment:

• 4uss
    replied
    Moet voor een school draaien in de aula zo’n 4,5 meter hoog en 10 meter breed en 10 meter lang (Dit is de Dansvoer). Er komt ongeveer 500 man.
    Welk licht doet het goed op schoolFeesten? Ik zat te denken aan 2 fourbarren met par 56 en 2 scans met een martin dmx usb controller (eventueel gehuurd).
    Hoeveel watt aan geluid heb je nodig? Budget ongeveer € 250,-
    Ik zou het met mijn eigen apparatuur niet eens aandurven, en dan heb ik het over een HK Elias PX-setje van 1600Watt RMS (2x Sub, 2x Top). Voor 500 man heb je echt wel aardig wat power nodig. Daarnaast ga je met je licht ook nooit uitkomen, want dan wordt het wel erg donker in de zaal...

Leave a comment:

• jurjen_barel
    replied
    Om te beginnen: welkom!

Op zich geen verkeerd lijstje voor een 13-jarige. Foto's kan ik niet bekijken, want die staan op je eigen harde schijf en niet op internet (MS Word is ook geen handig programma om websites te ontwikkelen).

Wat betreft het schoolfeest: ik zou geen 500 man doen in zo'n zaal met wat je nu hebt aan apparatuur. (Ik heb trouwens mijn twijfels over of er zoveel mensen in die zaal passen.) Ik begrijp je enthousiasme om grotere klussen aan te nemen, maar je haalt het gewoon niet (zowel met je licht als geluid). Ik zou deze klus uitbesteden aan een andere drive-in show.

Leave a comment:

• DJ JPCK
    replied
    Mijn Drive Inn show ben net 13 jaar

Specs

Geluid:

2x Boxen Dap Audio Mc 12
    1x Mixer Reloop RMX 3
    1x Versterker American Audio VLP 1500

Licht:

4x Par 46 Showtec
    4x Par 56 long DTS
    1x Moonflower Showtec

2x Boxstatieven Dap Audio
    1x Lichtstatief JB-ystems LS 64
    1x Cd-koffer Dap Audio
    1x Flightcase Dap Audio
    1x Afrokdoek Markt

Volgende investering wordt nieuwe boxen of tweede Dmx bar met par 56 long lampen
    Nog tips of opmerkingen? Wat zou ik kunnen vragen?

Greetz JP
    Last edited by DJ JPCK; 02-04-08, 15:21. Reason: Update van Apparatuur

Leave a comment:

• flash-a-new-generation
    replied
    beste bram,

ziet er voor een 11-jarige niet verkeerd uit. het is natuurlijk van belang om eerst die parren te vervangen. maar houdt één ding in de gaten: let op wat je koopt!! goedkoop is meestal duurkoop!! daarnaast als je wat vaker op feestjes mag komen moet je je luidsprekersetje vervangen..

ga verder zo door en blijf investeren als je hier in wil doorgaan.. ik heb momenteel een zeer royale sets bij elkaar gespaard en dat komt door hard werken en vastberadenheid! dan komt het zeker goed.

Leave a comment:

• brammetje
    replied
    mijn beginnende Drive in show

Hey.
    foto's:
    Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!

Geluid:
    Speakers
    USB-mengpaneel
    HP Laptop
    Draadloze microfoon
    Versterker

Licht:
    Alien 250 (Space 250 dmx scanner)
    Mushroom
    Zelfgemaakte par lampen
    Moonflower
    Moonflower
    Wildflower
    192 kanaals Dmx controller
    10-flash controller
    Stroboscoop
    Rookmachine
    Lichtbrug

Dit was al mijn spul.
    ik ben net ongeveer 3 maanden bezig met me drive in.
    Wat vinden jullie van een beginnende drive in van een 11 jarige?
    Graag opmerkingen en tips voor wat pro spul.

binnenkort ga ik 8x par 56 halen met 2 multidims!

Graag opmerkingen en tips.
    Last edited by moderator; 13-02-08, 19:36.

Leave a comment:

Working...