Drive In

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Drive inn tnt
    • Sep 2003
    • 1082

Ziet er netjes uit.
    Zijn wel veel topics de laatste tijd in de trant van "kijk eens wat ik heb op mijn leeftijd".
    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• GoTMoRe
      • Aug 2005
      • 350

Mja mensen imponeren is nog altijd een leuk iets om te doen..

Vind het jammer dat er ook daadwerkelijk ook nog echt mensen zo bezig gaan met kijk mij veel spullen hebben, en dan vooral die onmogelijke bezoekersaantallen waar ze het voor gebruiken.. ( 300 tot snel 700 man )
      lala..

Comment

• HR Soundproductions
        • Oct 2005
        • 650

Ik denk dat menigeen jaloers kan zijn als je dit alreeds op je 15e jaar hebt. Bereleuke masterset ( zelfs al met het nieuw logo, dus ook nog ziet zo oud waarschijnlijk). Goede basis wat verlichting betreft, truss en wind-up's. Dat is allemaal wel voor elkaar.

Truc is nu om aan de "presentatie"te werken. Dus dat wil zeggen het allemaal iets meer te laten "smoelen". Voor tijdelijk zou ik een stukje zwarte stof kopen om de tafel af te rokken, dat ziet er gelijk wat netter uit. Mooier zou zijn als je een beetje nette flightcase/ meubel zou hebben.

Verder zou ik bekabeling ( natuurlijk altijd zwart van kleur ) zoveel mogelijk in de truss weg te werken zodat er minimaal buiten de truss hangt. Ik trek zelf altijd even een ty-rap langs de statieven zodat dit er strak tegen aan ligt. Bekabeling over de grond plak ik vast met gaffa ( of ducktape )zodat niemand erover kan struikelen.

Dit zijn natuurlijk maar kleinigheden. Je bent zeker op de goede weg!

Comment

• ostracized
          • May 2002
          • 214

Originally posted by HR Soundproductions
          (...) Voor tijdelijk zou ik een stukje zwarte stof kopen om de tafel af te rokken, dat ziet er gelijk wat netter uit.(...)

En denk er om hè? we gebruiken alleen....???

gr, Otto
          (...)

Comment

• timoruitje
            • Apr 2006
            • 44

ik heb inmiddels de statieven (als ik ze zo mag noemen) zwart geverfd. het ziet er een stuk beter uit nu maar nog niet echt.....

verder nog tips etc....?

Comment

• hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

Originally posted by timoruitje
              ik heb inmiddels de statieven (als ik ze zo mag noemen) zwart geverfd. het ziet er een stuk beter uit nu maar nog niet echt.....

verder nog tips etc....?
              En nu is de belastbaarheid verdubbelt door de zwarte verf??? Hahaha

Koop gewoon 2 degelijke statieven voor je lichtbrug.

Als je ze dan echt op je speakers wilt laten rusten, zorg dan in ieder geval, dat je je speakers aan elkaar verbind met een spanband, en ook je lichtbrug met een spanband vastzet! Dan is de kans minder dat de boel gaat schuiven (je speakers kunnen dan alleen nog maar als geheel verschuiven, en niet dat de bovenste van je onderste kast afvalt, en daarmee ook je lichtbrug mee naar beneden neemt!)

Groeten Hugo
              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• dj franko
                • May 2005
                • 116

Ik denk dat hij het voorlopig laat bij deze statieven. Ik krijg niet echt de indruk dat hij bezig is om andere te zoeken. Maar ook ik kan het fout hebben
                Hoi!

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

verder nog tips etc....?
                  Er worden jou genoeg tips gegeven maar je doet er niets mee dus dan houd het hier een beetje op denk ik. Kan mij voorstellen dat je op dit moment niet vermogend bent tot aanschaf maar zoals al eerder verteld ga dan niet verdedigen. Neem eventueel tips die nog komen gewoon ter harte en wanneer er weer centen zijn kun je verder actief komen vragen wat wij jou kunnen adviseren aan te schaffen, op dat moment ben je doelgericht bezig.

Zet in elk geval alles vast want het is leuk dat je het hebt getest thuis maar het hoeft maar één keer mis te gaan en je kan je spullen verkopen om het eerste deeltje van de schadevergoeding te betalen en voor het restand een baantje zoeken en je salaris afstaan.
                  het ziet er een stuk beter uit nu maar nog niet echt.....
                  Wat wil je hiermee zeggen

Comment

• timoruitje
                    • Apr 2006
                    • 44

@dj franko: je hebt het fout! ik ben wel op zoek maa 't geld houd het af en toe een beetje tegen:-)
                    @vasco: wat ik daar mee wil zeggen is dat het zwart er een stuk beter uitziet als de kleuren op de foto's maar het ziet er dus nog niet echt goed uit!
                    @hugovanmeijeren: van die oranje spanbanden vind ik wel heel lelijk ( zoals op jouw site)
                    Last edited by timoruitje; 31-08-06, 18:11.

Comment

• stekelvarke
                      • Dec 2004
                      • 1062

@hugovanmeijeren: van die oranje spanbanden vind ik wel heel lelijk ( zoals op jouw site)
                      Nog altijd beter als niets. En als je oranje niet mooi vind koop je toch gewoon zwarte.
                      exit night into LIGHT

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                        • Nov 2005
                        • 950

Originally posted by moderator
                        Wat is dit? kan niemand meer begrijpend lezen?

Wanneer je meer dan 1 statief gaat gebruiken, dan ga je een last verdelen over meer dan 1 statief ( duh!)
                        Aangezien je dan een extra risico toevoegt aan het heffen ga je een extra veiligheid inbouwen.
                        ( leuk voorbeeldje van wat er fout kan gaan met heffen/hijsen krijg je als je in google: big bleu crane incident intiept, maar dat terzijde)

Hoe wil je in vredesnaam een statief met een speaker erop boven publiek gebruiken?
                        Lijkt me kompleet anders dan twee statieven met daarop een constructie die je over je dj booth, je dansvloer...whatever plaatst!

Leuke vraag, zou in de handleiding moeten staan lijkt mij...

Heerst heel veel onduidelijkheid hierover zo te lezen.
                        Dat doet mij denken aan de vele knex kranen die ik bouwde

Veder wat ook nog een oplossing is:

Koop gewoon statieven, haal die lampjes (PAR 38?) uit je brug en monteer ze op de statieven. Minder gedoe met opbouwen, het het kost geen drol.
                        Misschien is dat een oplossing?
                        MEEO Audio Licht Rigging,
                        Mark van der Werff
                        Groningen

Comment

• timoruitje
                          • Apr 2006
                          • 44

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                          Veder wat ook nog een oplossing is:

Koop gewoon statieven, haal die lampjes (PAR 38?) uit je brug en monteer ze op de statieven. Minder gedoe met opbouwen, het het kost geen drol.
                          Misschien is dat een oplossing?
                          dit is eigenlijk meer gedoe want de fittingen van de par 38's zitten er dus vast ingebouwd zodat ook de lampen goed beschermd worden, bij mij is het dus gewoon de twee delen van de lichtbalk in elkaar schuiven vastkoppelen en multikabels erin prikken, ik persoonlijk vind dit wel handig. als ik ze dus daarvandaan haal moet ik ook 24 behuizingen kopen en dat op de statieven monteren.
                          dus eigenlijk begrijp ik niet echt goed waarom dat handiger is?

Comment

• dj bobo
                            • May 2003
                            • 155

Ik snap niet waarom deze 13 jarige zich zo persé moet aanmelden bij de belastingdienst. Dit brengt alleen maar papieren gedoe met zich mee.
                            Een aantal redenen waarom ik het niet zou doen:
                            - Het brengt een hoop papierensh*t met zich mee
                            - Je bent niet interessant voor de belastingdienst, aangezien je daar niet genoeg voor verdient
                            - Je bent niet echt in overtreding, omdat je nog zo jong bent en je tot een bedrag van ±3000 euro niks hoeft af te dragen, daar komt nog bij dat als je je verdiende geld investeerd er ook nog andere regels gelden
                            - De belastingdienst komt je verloopig toch niet op het spoor als je alleen op kleine feestjes draait, verjaardagen etc...

Voor mij dus, wat niet weet wat niet deert, .... overigens vind ik het wel goed van je dat je het doet hoor... maar denk er eerst nog even goed over na
                            Last edited by dj bobo; 01-09-06, 13:42.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                              • Nov 2005
                              • 950

dit is eigenlijk meer gedoe want de fittingen van de par 38's zitten er dus vast ingebouwd zodat ook de lampen goed beschermd worden, bij mij is het dus gewoon de twee delen van de lichtbalk in elkaar schuiven vastkoppelen en multikabels erin prikken, ik persoonlijk vind dit wel handig. als ik ze dus daarvandaan haal moet ik ook 24 behuizingen kopen en dat op de statieven monteren.
                              dus eigenlijk begrijp ik niet echt goed waarom dat handiger is?
                              ik dacht dat die lampjes dr gewoon los inlagen

Mijn exuses!

Op de vorige pagina zeg jij dat je je statieven hebt zwart gespoten/geverft. Dat maakt natuurlijk geen drol uit. Die dingen zijn gemaakt voor 1 bouwlamp, van 500 watt. Jij hangt dr 8 par 36 met de benodigde trafo's in. Is natuurlijk niet egt goed. Nu maakt het nog niets uit. Maar als je egt met publiek gaat draaien en iemand stoot zoon statiefje aan, ligt die sow plat.

Klink misschien een beetje hard, maar zoals al vele malen gezegd, jij bent verandwoordelijk...
                              MEEO Audio Licht Rigging,
                              Mark van der Werff
                              Groningen

Comment

• timoruitje
                                • Apr 2006
                                • 44

het zwarte maakt idd geen drol uit qua belasting maar wel voor hoe het eruit ziet. het ziet er een stuk beter uit al hier links,
                                ik weet dat het misschien niet zo vertrouwd is maar de spaarpot vult zich langzaam maar zeker voor echte statieven( ff figuurlijk he)

Comment

Working...