Drive In

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • boris_deckers
    • Aug 2006
    • 58

En waar vervoer je alles mee??

Mocht dit als gevraagd zijn mijn excuus.

Comment

• timoruitje
      • Apr 2006
      • 44

ik vervoer nu nog alles met een open aanhanger met een zijltje eroverheen, en de auto volgepropt (helaas)
      ik ben nog op zoek naar een goedkope dichte aanhanger waar ik ook alles in kan laten staan, thuis alleen goedkope dichte aanhangers kan ik niet vinden

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

Dat je brug constructie op je speakers ligt is zeker niet zoals het hoort. En ja statieven zouden er veel aan kunnen doen.

Als het financieel voor je niet haalbaar is om goede statieven te kopen lijkt het mij beter dat je de volgende keer als je moet draaien je lichtbrug vastlegt met spanbanden ( niet zoals het hoort maar in ieder geval beter als los erboven op laten liggen )

Het beste is in mijn ogen lekker doorsparen en dan een leuke truss / statief combie kopen scheelt jou in het zware sjouwwerk en je bent voor jezelf en de klant veiliger bezig.

Je kan natuurlijk ook eerst 2 statieven kopen bv Fantek kost iets van 375,00 per stuk en kan 100KG dragen en maximaal 380cm hoog takelen en daar dan je ijzeren brug op zetten Dit is zeker veilig en betroubaarder als de manier die je nu gebruikt.

Ja het kost dan 750,00 ( is op zich een hoop geld ) Maar je hebt dan wel VEILIGHEID en GEMAKZUCHT en natuurlijk een PROFESSIONELERE LOOK

Statiefjes verdienen zich makkelijk terug.

Comment

• DJP-BIM
          • Jan 2004
          • 289

Originally posted by moderator
          Hallo!
          Een speaker statief...
          Hoe wil je hier in vredesnaam onder kunnen komen?

Op basis van welke opgaaf doe jij die aanname? Omdat iets dubbel is uitgevoerd wil dat toch niet zeggen dat het de veiligheid verdubbeld?
          modje laatje niet op winden door Geit, vindie leuk meer niet..
          bimshowequipment.nl

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Geit zal me jeuken ( figuurlijk gesproken he )
            Maar het is vervelend dat sommige mensen niet doorhebben dat hij klink klare nonsens plaatst.

Begrijp verder dat Geit op een forum van New-Line een ban aan z'n broek heeft. Lijkt mij iets om wat van te leren Geit!
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• DJP-BIM
              • Jan 2004
              • 289

naah, zijn account is bevroren maar idd, er zijn mensen die zelfs dat geblaat gaan uitvoeren endergelijke. Maargoed zal er verder niet over op doorgaan...
              bimshowequipment.nl

Comment

• Geit
                • Jul 2006
                • 33

Discussies en commentaar op/over mij persoonlijk graag via mail, daar is ie voor.

als ik iets zeg wat niet klopt verbeter me dan, daar is het een forum voor.

zoals het er nu staat vind ik het lichtelijk brutaal.
                Last edited by Geit; 16-08-06, 23:10.
                Jem Jem Jem baby ^_^

Comment

• Banned
                  Banned
                  • Dec 2003
                  • 951

Hoe zijn dan volgens jullie de berekeningen ?

Mag een statief die 100kg kan dragen ook 100kg dragen of moet je standaard uit veiligheidsnormen de 0,75 nemen ( dus 75kg )

Mocht je deze statieven boven publiek gebruiken de norm 0,50 ( dus 50kg )

Geit praat denk ik ook niet over die speakerstatief geloof ik ( kan ook maar 30kg dragen ( of moet ik zeggen 22,5 kg en boven mensen 15kg )

Deze statief is trouwens ook te licht om die ijzeren brug te tillen en/of dragen

Is trouwens het maximale gewicht dat staat vermeld op een statief op de maximale hoogte berekend ? Dus hij KAN in feite meer dragen als je de statief een meter minder uitdraaid bv ?

bv mijn VMB TE034 statief kan 100kg dragen is dit dan op de maximale hoogte ( 380cm ) of op de standaard hoogte ( 330cm zonder verlengstuk)

Stel dat ik deze statief op 250cm takel blijft dan het maximale dan ook 100kg )

Is het gewicht berekend op de 2 veiligheidspallen op de statief ?

Zou het dan ook kunnen zijn dat als je maar 1 veiliheidspal gebruikt bij minimale hoogte dat de statief maar 50kg kan dragen ?

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

Wat is dit? kan niemand meer begrijpend lezen?

Wanneer je meer dan 1 statief gaat gebruiken, dan ga je een last verdelen over meer dan 1 statief ( duh!)
                    Aangezien je dan een extra risico toevoegt aan het heffen ga je een extra veiligheid inbouwen.
                    ( leuk voorbeeldje van wat er fout kan gaan met heffen/hijsen krijg je als je in google: big bleu crane incident intiept, maar dat terzijde)

Hoe wil je in vredesnaam een statief met een speaker erop boven publiek gebruiken?
                    Lijkt me kompleet anders dan twee statieven met daarop een constructie die je over je dj booth, je dansvloer...whatever plaatst!

Is trouwens het maximale gewicht dat staat vermeld op een statief op de maximale hoogte berekend ? Dus hij KAN in feite meer dragen als je de statief een meter minder uitdraaid bv ?
                    Leuke vraag, zou in de handleiding moeten staan lijkt mij...

Heerst heel veel onduidelijkheid hierover zo te lezen.
                    Last edited by moderator; 17-08-06, 12:28.
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• timoruitje
                      • Apr 2006
                      • 44

eerder in deze topic werd gewaarschuwd voor verschuivingen van m'n lichtbalk, ik heb thuis een flink tijdje hard gedraait maar de lichtbalk lag nog op precies dezelfde plaats!
                      en nog van eerder deze topic over de kamer van koophandel etc. ik heb ff een mailtje gestuurd :-) maar ik hoef me niet bij kvk aan te sluiten, wel bij belastingsdienst.

en om alleen ff de lichtbalk omhoog te takelen en op de boxen leggen.. zou ik niet gewoon twee statieven van 40 kilo kunnen gebruiken (tis dus voor maar hooguit twee minuutjes ong.

Comment

• DJ_matthias
                        • Jun 2005
                        • 620

Originally posted by timoruitje
                        en om alleen ff de lichtbalk omhoog te takelen en op de boxen leggen.. zou ik niet gewoon twee statieven van 40 kilo kunnen gebruiken (tis dus voor maar hooguit twee minuutjes ong.
                        wat ga jij doen als jij in een ruimte moet draaien met je hele showtje waar de speakers net op elkaar kunnen en er geen ruimte meer is voor iets bovenop?
                        wat zeg je dan tegen de klant? "sorry maar aangezien uw zaal zo laag is zal er geen licht zijn! mijn lichtbalk past niet op m'n speakers en ik heb geen statiefjes om ze constant omhoog te houden"

koop gewoon 2 statieven die de hele boel in de lucht kunnen houden en moest je dan ooit eens je opstelling moeten veranderen wegens een niet passende omgeving, kan je hier heel flexibel mee omspringen.
                        we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                        Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• timoruitje
                          • Apr 2006
                          • 44

ik kan de speakers anders plaatsen bijv. de box die op de foto direct naast het het mengpaneel etc. staat verwisselen met de onderste box van de boxen "stapel"

Comment

• RonV
                            • Jul 2004
                            • 67

Je moet het voorbeeld van DJ_matthias niet helemaal letterlijk nemen. Hij wil je hiermee aangeven dat je met deze opstelling totaal niet flexibel bent met je drive-in show. Ook de veiligheid is hier niet helemaal top (maar daar is nu al genoeg over geschreven). Je wordt door iedereen hier aangeraden om, na je vraag, (wind-up)statieven te kopen met eventueel een degelijke brug. Je zei zelf al dat je van plan was statieven te kopen, pluspuntje dus! Maar probeer dan niet, zoals in je laatste bericht, je huidige opstelling te 'verdedigen' tov een opstelling waar je gebruikt maakt van tiefjes.
                            DOE MIJ MAAR QUEEN, MET UHH DIE VAN DE STOFZUIGER!

Comment

• Jason_
                              • Jun 2006
                              • 98

fotos staan er van geluid ,
                              wel alleen tops...
                              gr jason
                              Einde bericht.

Comment

• Baszza91
                                • Oct 2005
                                • 476

Ziet er goed uit. Inderdaad de powercon ''uit'' als ''in'' gebruiken kan soms tot problemen leiden. Maar dat is al gezegd. Welke statieven gebruik? Ik kan niet 1,2,3 van de foto afleiden welke het zijn.

Ga zo door!!!
                                Greetzz en cheerss
                                I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

Working...