Punisher Horn

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Contour
    • Feb 2001
    • 1018

Zoals Frederik al aangeeft zal de nieuwe Ciare 12.00SW driver nog net passen in de Punisher. Het poolkerngat heeft volgens mijn AutoCAD tekening nog 16mm tot aan het paneel onder de driver. De magneet zal met zijn zijkant ook bijna tegen dit paneel komen dus werk nauwkeurig en houdt de maten hier zo goed mogelijk aan.

Voor diegenen die de beschikking hebben over een frees is het aan te bevelen de driver een paar mm te verzinken in het paneel waarop deze vastgebouwd wordt. Op die manier win je een paar mm aan de achterkant plus het monteren van de driver is makkelijker aangezien deze niet meer kan verschuiven.

Men kan ook ter plaatse van het poolkerngat een paar mm wegfrezen uit de plaat onder de driver voor wat meer ventilatie. Echter noodzakelijk zal het niet zijn omdat de nieuwe driver aan de zijkant van de korf de spoel ook ventileert en de nieuwe driver kan nog meer vermogen verwerken dan de oude variant.

MVG Contour

Comment

• TlM
      • Apr 2004
      • 42

De tweede punisher is af maar nu blijkt de plank boven de mond een cm korter te zijn dan in het ontwerp. [V]

Dit heeft natuurlijk als gevolg dat de mond nu groter is dan bedoeld, en dus ook het hoorn verloop iets anders is door dat de compressie kamer onder een andere hoek staat.

Zijn deze twee kasten nu nog wel goed samen te gebruiken?
      Beter èèn speaker gevlogen dan twee gestacked.

Comment

• Contour
        • Feb 2001
        • 1018

Ik zou zeggen test het uit, als je geen duidelijke verschillen kunt merken dan zou ik de kasten wel samen durven te gebruiken.

MVG Contour

Comment

• bertuss
          • Jan 2002
          • 816

ik heb bij het 15" hoornkastje van speakerstore, ook bij 1 kast een verschuiving van 1,5 cm bij het begin van de hoorn. er is totaal geen verschil te horen.
          maar misschien dat de pounnischer een stuk scherper luistert.

je kan het bv simuleren ?

Comment

• Klaaske
            • Jun 2003
            • 571

Zou even de fase nalopen, dadelijk heb je te maken met een fase-uitdoving, dat is niet altijd lekker [:x]
            <font size=\"1\">
            Groeten,
            Jaap
            <b>
            -[GSXke :)]-
            </font id=\"size1\"></b>

Comment

• TlM
              • Apr 2004
              • 42

Ik probeer het wel een keer door te meten, alleen wel jammer van het iets andere voor aanzicht. (toch maar schuim ervoor... )

Comment

• TlM
                • Apr 2004
                • 42

Het bouwplan kan je hier vinden:

Comment

• bertuss
                  • Jan 2002
                  • 816

vroeger een punnisher genmaakt ?

Comment

• DJ_Matty
                    • Jan 2005
                    • 2

Folded Hoorn 15"

deze heb ik 2 jaar geleden gemaakt en ben er heel tevreden over hij doet nu dienst in het jeugdhuis als sub en als ik moet gaan draaien heb ik deze ook atijd mee in combinatie met een behringer ULTRADRIVE PRO DCX2496 en jb systems middenspeakers en HQ hoge tonen speakers. heb nu ongeveer een goeie 3KW staan.

Maar als ik wat grotere zalen heb kom ik altijd te kort aan bas heb het al meer of een keer voorgehad. Daarom zou ik ook een punisher willen bouwen en als het goed lukt zou ik een tweede willen bouwen ook.

Kan iemand mij vertellen waar ik aan zo een speaker kan raken in België ben al in een paar winkels geweest maar daar hebben ze mij nog niet echt kunnen helpen.

mvg Matty

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

citaat:Geplaatst door DJ_Matty

kan ik deze dan ook bestellen in belgië

groeten matty
                      Waarom zou je die in Belgica bestellen ??
                      Ik heb al speakers besteld bij speakerstore en ik moet zeggen dat ze een hele goede service hebben en een vlugge levering tegen een matige prijs !!!

sis
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

citaat:Geplaatst door DJ_Matty

ze komen leveren aan huis of zo, dit wist ik niet ik dcht dat ze leverden aan een winkel en dat je die daar dan moest komen afhalen.

Kan je me ongeveer de prijs eens zeggen?
                        Inderdaad , als je een speaker besteld wordt hij gewoon bij jou thuis geleverd door een courierdienst
                        De speakers zijn goed verpakt zodat er geen sprake kan zijn van schade !!
                        Dus speaker bestellen en hij komt naar je toe
                        sis
                        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• mbottens
                          • Feb 2004
                          • 743

citaate prestaties voor een enkele (!) kast met 1000W vermogen:

- 99dB rendement bij 50Hz loopt zeer glad op naar 102dB bij 100Hz
                          - maximale SPL 129dB bij 50Hz loopt zeer glad op naar 132dB bij 100Hz
                          - membraanuitwijking blijft met gemak onder x-max (dus probeer gerust een een zwaardere amp van 1500W ofzo...)
                          - vier kasten in een stack (halfspace) leveren met 4000W 141dB bij 50Hz en 145dB bij 100Hz (volgens de simulatie)

MVG Contour
                          Zoals bekend is ben ik nog steeds bezig met een 12" sub gebaseerd op de Punisher en als referentie heb ik de punisher gesimuleerd in Hornresp en kwam ik tot de volgende kromme:

50Hz rond de 105 dB, daarna loopt hij iets omlaag naar ongeveer 100dB bij ongeveer 80Hz en loopt hij weer op naar ongeveer 105dB bij 100Hz. Oftewel een kuil tussen 50Hz en 100Hz van uiterst 4 dB vanaf die 105dB.

Jij hebt het over:
                          citaat:99dB rendement bij 50Hz loopt zeer glad op naar 102dB bij 100Hz
                          Heb ik dan de verkeerde invoer in Hornresp (of gebruik jij AJHorn) Of bedoelen we hetzelfde?

Ik gebruik ter informatie: een hals van 220 een mond van 2500 een lengte van 230cm en een exponentieel verloop?

Ik ben benieuwd..

Groeten Martin
                          Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• Contour
                            • Feb 2001
                            • 1018

Waarschijnlijk simuleer jij 1/8 space... Ik simuleer halfspace zoals je de Punisher in de praktijk zal gebruiken tenzij jij van plan bent de Punisher ten alle tijden in een hoek te proppen. De hals van de Punisher is 150cm2... Door de kleinere hals valt de dip bij 80hz nagenoeg weg. De overige verschillen ontstaan door de verschillen tussen Hornresp en AJ-horn lijkt me.

MVG Contour

Comment

• beyma
                              • Oct 2002
                              • 1614

Ik weet niet of dit al ter sprake is gekomen, (topic is 17 pagina's[xx(]) maar hoe zit het met eventuele demping in de "achterkamer" ???
                              Moet dat gewoon gevuld worden met BAF of een ander soort demping?
                              Of is dat niet de bedoeling ?

Ik ga denk ik aankomende week eens een punisher timmeren,ik heb nog een aantal 12 inch rakkers op de plank liggen, en ja, ik weet dat dat totaal niet kan eigenlijk om zomaar een driver in een kast te zetten, maar ach, ik probeer het gewoon eens.....(hout kost me toch niets)

De speaker die ik ga proberen is ook nog eens eigenlijk een caraudio speaker, maar wel één met een X-max van 27 mm ,en een Fs van 22 Hz

Ik laat het wel weten als het wat is geworden hahaha
                              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Contour
                                • Feb 2001
                                • 1018

Als je nou nog wat meer specs hebt dan kan ik even kijken wat die woofer volgens de simulatie doet in de Punisher en of het echt extreme bagger is of niet. De lage Fs beloofd al wel niet veel goeds helaas.

De achterkamer hoeft in principe niet gedempt te worden.

MVG Contour

Comment

Working...