Compacte 15” sub en 10”+1” Top

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djyellow
    • May 2003
    • 83

Hoi Peter,

Interresant, Zou je mij even een berichtje willen sturen ?
    (mail ontvangen)
    Last edited by djyellow; 25-08-11, 17:52.

Comment

• vdbeke
      • Aug 2011
      • 74

Een jaar geleden het project van musicXtra vol enthousiasme gevolgd, een tijdje erna kwam dit project. Wat genoeg redenen waren om af en toe een bezoekje te brengen aan dit forum.
      Hobbymatig ben ik vooral bezig met elektronica. En het laatste jaar is de interesse gewekt in licht & geluid.
      Daarstraks maar even een account aangemaakt en het topic nog even doorgelezen.

Ik had een paar vragen over je aanbod:

- Je hebt voor deze speakers een grill laten knippen en plooien, is dit ook voor deze actie mogelijk? Met eventueel de prijs?
      - Je zegt dat je alle gaten voorziet "behalve de speaker en hardware montage gaten", mag ik dan aannemen dat dit de gaten zijn om de speakers vast te zetten zijn en dat de grote gaten gefreesd worden?
      - Worden de gaten voor de speakon's, tophead, handgreep voorzien?
      - Mogelijkheid voor vliegen?
      - Geef je het schema voor de filter vrij?
      - Mogelijkheid voor verzenden naar België?

Zou het kunnen kloppen dat de speakers in het totaal een 400 euro kosten? Ik heb daarstraks even gegoogeld en kwam op dat bedrag uit. Waar heb jij de speakers gekocht?

Alle respect voor dergelijk mooi setje!
      Last edited by vdbeke; 25-08-11, 17:00.

Comment

• djyellow
        • May 2003
        • 83

Originally posted by vdbeke

Zou het kunnen kloppen dat de speakers in het totaal een 400 euro kosten? Ik heb daarstraks even gegoogeld en kwam op dat bedrag uit. Waar heb jij de speakers gekocht?
        Ik denk dat je kwa kosten er met 400 euro niet bent. misschien wel via een achterdeur excl. btw. Ik kom op google uit op iets van €750 per set.

Verzenden is denk ik ook erg moeilijk. Mijn ervaringen met het verzenden van pakketten van deze grootte (naar het buitenland) is niet echt geweldig. Los daarvan weegt een speaker kast ergens tussen de 15 en 30 kilo. Komt neer op 4 pakketen van ongeveer €34. Post NL

Comment

• PeterSchut
          • Jul 2010
          • 109

Originally posted by I.T. drive in
          Hoeveel man kan je daar ongv. mee doen dan?
          Er van uitgaande dat ik er 2 of 4 subjes van Musicxtra onder leg?
          Die topjes moeten 128dB op 1 meter kunnen produceren met een redelijk goede horizontale spreiding.
          Volgens mij moet een zaaltje met 150/200 man (en/of vrouw) mogelijk zijn. De topjes moeten wel over het publiek starlen.
          Het zal ook liggen aan de dynamiek (en toegepaste comressie) of het luid genoeg is.
          Bij zeer dynamische muziek zal het wat minder zijn.

Comment

• PeterSchut
            • Jul 2010
            • 109

Een jaar geleden het project van musicXtra vol enthousiasme gevolgd, een tijdje erna kwam dit project. Wat genoeg redenen waren om af en toe een bezoekje te brengen aan dit forum.
            Hobbymatig ben ik vooral bezig met elektronica. En het laatste jaar is de interesse gewekt in licht & geluid.
            Daarstraks maar even een account aangemaakt en het topic nog even doorgelezen.

Ik had een paar vragen over je aanbod:

- Je hebt voor deze speakers een grill laten knippen en plooien, is dit ook voor deze actie mogelijk? Met eventueel de prijs?
            Dat klopt, de tekening mag je gewoon hebben, voor het front moet dan minimaal een plaat besteld worden (=4 bas fronten + 4 top fronten)
            Ik moet dit nog eens navragen wat mogelijk is.
            - Je zegt dat je alle gaten voorziet "behalve de speaker en hardware montage gaten", mag ik dan aannemen dat dit de gaten zijn om de speakers vast te zetten zijn en dat de grote gaten gefreesd worden?
            Ja
            - Worden de gaten voor de speakon's, tophead, handgreep voorzien?
            Ja
            - Mogelijkheid voor vliegen?
            Niet zoals ze nu gebouwd worden
            - Geef je het schema voor de filter vrij?
            Ja hoor
            Ik woon in Tilburg, verzenden kan, maar ophalen is makkelijker.

Ik denk dat je snel op 2500 voor 2 toppen, twee baskasten, lak, hardware, filter componenten en natuurlijk de drivers.
            De 15"speaker kost al 335 Euro ex btw, de 1"driver 210 Euro.
            Ik heb vroeger bij een speaker bouwer gewerkt en heb via hem de drivers gekocht. Dat kan ik jullie niet aanbieden.

Alle respect voor dergelijk mooi setje!
            Dank U

Comment

• PeterSchut
              • Jul 2010
              • 109

Originally posted by djyellow
              Ik denk dat je kwa kosten er met 400 euro niet bent. misschien wel via een achterdeur excl. btw. Ik kom op google uit op iets van €750 per set.

Verzenden is denk ik ook erg moeilijk. Mijn ervaringen met het verzenden van pakketten van deze grootte (naar het buitenland) is niet echt geweldig. Los daarvan weegt een speaker kast ergens tussen de 15 en 30 kilo. Komt neer op 4 pakketen van ongeveer €34. Post NL
              Ik denk dat zelfs via de achterdeur je de speakers niet hebt voor 750 Euro. (wil anders graag je google info)
              De set kost ruim 1800 euro list inc BTW, zelfs met 35% korting en geen BTW zit je nog op 1000 Euro.
              De bas kast weegt 24kg compleet, dus dat geeft inderdaad een behoorlijk verzend bedrag.

Comment

• vdbeke
                • Aug 2011
                • 74

Om verdere verwarring te vermijden, ik had 400 euro voor speakers + hoorn per top geteld. Zonder verzendkosten ed.

Kan je eens navragen wat een geplooid rooster kost voor een top? Ik denk dat er hier wel meerdere geïnteresseerd zijn.

Ik had nog niet gekeken waar je woonde maar Tilburg is nog wel te doen.

Om te kunnen vliegen, wat moet er allemaal aangepast worden? Ik zou een aluminium (=licht) plaat tegen de bovenkant van het kastje bevestigen aan de binnenzijde. En daar draad in tappen en daar zo'n oog in draaien. Geen idee hoe dit in de professionele wereld gedaan word. Dus alle tips zijn welkom en om Rinus niet kwaad/ wakker te maken.
                Last edited by vdbeke; 25-08-11, 23:08.

Comment

• PeterSchut
                  • Jul 2010
                  • 109

Nog even terug komen op life gebruik.

Ik denk achteraf dat een 10"+1" top toch wat minder geschikt voor life gebruik is.
                  Het zal wel gaan, gaat ook niet stuk, maar voor het middenlaag tussen de 80 en 160Hz heeft de 10" wat moeite en zal een 12" unit wat beter zijn. (samen met een 1.4"driver). Voor disco is dat wat minder belangrijk.
                  Een dubbele 15" voor het laag zal dan ook weer net wat beter gaan.

Voor de Disco zou ik ook ook eerder 2 extra subjes aanschaffen want de topjes gaan erg hard. (maar dat moet ik dan eerst even passen in mijn nieuwe auto, want nu zit hij helemaal vol )

Comment

• PeterSchut
                    • Jul 2010
                    • 109

Om verdere verwarring te vermijden, ik had 400 euro voor speakers + hoorn per top geteld. Zonder verzendkosten ed.
                    Dat moet lukken

Kan je eens navragen wat een geplooid rooster kost voor een top? Ik denk dat er hier wel meerdere geïnteresseerd zijn.
                    Doe ik maandag

Ik had nog niet gekeken waar je woonde maar Tilburg is nog wel te doen.

Om te kunnen vliegen, wat moet er allemaal aangepast worden? Ik zou een aluminium (=ligt) plaat tegen de bovenkant van het kastje bevestigen aan de binnenzijde. En daar draad in tappen en daar zo'n oog in draaien. Geen idee hoe dit in de professionele wereld gedaan word. Dus alle tips zijn welkom en om Rinus niet kwaad/ wakker te maken.
                    Ik denk dat je zonder bijzonder gereedschap wel wat fly hardware kunt toevoegen

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by vdbeke

Om te kunnen vliegen, wat moet er allemaal aangepast worden? Ik zou een aluminium (=ligt) plaat tegen de bovenkant van het kastje bevestigen aan de binnenzijde. En daar draad in tappen en daar zo'n oog in draaien. Geen idee hoe dit in de professionele wereld gedaan word. Dus alle tips zijn welkom en om Rinus niet kwaad/ wakker te maken.
                      Schroefdraad tappen in een aluminium plaat om daar je boxen aan op te hangen krijg je Rinus echt wel mee van zijn stoel.
                      Om dit verantwoord te doen moet je weten welke aluminium legering je nodig hebt, dan moet je sterkte berekeningen kunnen maken om te bepalen welke dikte je nodig hebt maar het grootste probleem is dat schroefdraad in aluminium wat veelvuldig gebruikt wordt erg snel versleten zal zijn.
                      Kijk eerst eens naar bestaande oplossingen voor je, zonder door kennis gehinderd te worden, zelf iets in elkaar gaat prutsen.
                      @Peter; ben je al eens in de Live Music Bar gaan kijken en luisteren, die zitten bij jou om de hoek?
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• PeterSchut
                        • Jul 2010
                        • 109

@Peter; ben je al eens in de Live Music Bar gaan kijken en luisteren, die zitten bij jou om de hoek?
                        Ben ik nog niet geweest, maar nu je het zegt heb ik tijdens de Tilburgse kermis zo'n ronde monitor speaker buiten op het terras gezien ergens op de 'Heuvel'. Was dat een product van jou? Ik dacht eerst nog aan plagiaat.

Comment

• vdbeke
                          • Aug 2011
                          • 74

Ik ga er me nog eens in verdiepen hoe dit op een verantwoorde en veilige manier gedaan kan worden.

De aluminium plaat in het kastje was maar met boerenverstand bedacht. Ik heb geen flauw benul van hoe dit normaal gedaan word.

Iemand die goede/ betrouwbare (web)shops kan aanbevelen voor de gebruikte speakers. Google laat me in de steek en de zoekactie hier op het forum brengt me niet veel bij.
                          Niet dat ik geen webshops vind, maar meer kwa betrouwbaarheid toe.
                          Last edited by vdbeke; 25-08-11, 23:35.

Comment

• Mathijs
                            Moderator
                            • Aug 2002
                            • 1353

Voor het vliegen van speakers is degelijk bevestigings materiaal nodig.
                            Zomaar een plaat alu nemen en hier draad in tappen is NIET (ik herhaal) NIET de oplossing.

Bijvoorbeeld J&H verkoopt nette materialen hiervoor. Let wel dat dit in een kast monteren niet het enige is. Alle dragende onderdelen dienen verbonden te zijn (inclusief de drivers) zodat wanneer bijvoorbeeld er brand, al het zware materiaal blijft hangen.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by PeterSchut
                              Maar nu je het zegt heb ik tijdens de Tilburgse kermis zo'n ronde monitor speaker buiten op het terras gezien ergens op de 'Heuvel'. Was dat een product van jou?
                              Dat is inderdaad een product van mij, die hadden ze voor de kermis gehuurd om buiten muziek te hebben.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• PeterSchut
                                • Jul 2010
                                • 109

[FONT=Verdana]Heren,[/FONT]
                                [FONT=Verdana] [/FONT]
                                [FONT=Verdana]In een eerdere mail is mij gevraagd of we deze set niet in een batch kunnen maken voor meerdere gebruikers.[/FONT]
                                [FONT=Verdana] [/FONT]
                                [FONT=Verdana]Ik heb nu alle prijzen en kan het volgende regelen:[/FONT]
                                [FONT=Verdana]
                                Een gebouwde set sub kasten (2 stuks) kost 200 Euro (ongebouwd 150 Euro)
                                Een gebouwde set Top kasten (2 stuks) kost 150 Euro (ongebouwd 125 Euro)
                                De kast wordt dan met ronde kanten gefreesd en geschuurd.

Dit is dus helemaal CNC gefreesd, met alle gaten (behalve de speaker en hardware montage gaten).
                                Blank hout multi (11) laag Berken Multiplex (de goede kwaliteit)

Ook de stalen fronten zijn te bestellen, en dat zou ook bij voorkeur in een bestelling moeten gaan. [/FONT]

[FONT=Verdana]Afhankelijk van het aantal (want we moeten dit per plaat van 1x2 meter bestellen) gaat zo'n gezet front tussen de 40 en 50 Euro kosten. Dit kan wat lager uitvallen als we precies hele platen opmaken.[/FONT]
                                [FONT=Verdana] [/FONT]
                                [FONT=Verdana]Er is ook geopperd om de inhoud gezamenlijk in te kopen, dat laat ik graag aan iemand anders over.[/FONT]
                                [FONT=Verdana] [/FONT]
                                [FONT=Verdana]Ik hoor het wel.[/FONT]

Comment

Working...