Compacte 15” sub en 10”+1” Top

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • )pieter(
    • May 2008
    • 17

Zeer knap, enige jammer vind ik de plastieke handvaten in de subs. Maar dat is natuurlijk muggenziften.
    Echt knap gedaan, een voorspoedig nieuwjaar en veel plezier van je set gewenst.

Groeten
    Pieter

Comment

• @lex
      • Jul 2006
      • 1086

Mooie kastvorm! Heeft zeker met de uitstraling van het front en de grille wel wat weg van Apogee AE5, en groot gelijk dat je het uiterlijk door hebt gezet in de subs. Mooi project!

Wat wegen de toppen uiteindelijk?

@lex
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• PeterSchut
        • Jul 2010
        • 109

Originally posted by @lex
        Mooie kastvorm! Heeft zeker met de uitstraling van het front en de grille wel wat weg van Apogee AE5, en groot gelijk dat je het uiterlijk door hebt gezet in de subs. Mooi project!

Wat wegen de toppen uiteindelijk?

@lex
        Goeie vraag .... ff wegen .....

toppen 15.2 kg, en sub 26,5 kg (met stalen fronten (foto's met uitleg volgt nog)

Comment

• Speakertje
          • Mar 2005
          • 462

Ziet er netjes uit! Als ik vragen mag? Hoe ga jij de roosters met de schuim frontjes vastzetten? Ik zit zelf nog met het probleem voor mijn BR115. Heb een stalen rooster, daarop wil ik het schuim verlijmen en dan in zijn geheel vastzetten. Maar ik wil de schroeven niet aan de voorkant zien zitten. En, het moet afneembaar zijn om eventueel
          bij de woofer te komen en de bekabeling... Ben benieuwd hoe jij dat van plan bent !!
          M.v.g. Sander
          Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
          Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by Speakertje
            Ziet er netjes uit! Als ik vragen mag? Hoe ga jij de roosters met de schuim frontjes vastzetten?
            Ff topic doorlezen, komt uitgebreid aan bod.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Speakertje
              • Mar 2005
              • 462

Ha MusicXtra, daar was ik al mee bezig en kwam het dus al tegen. Voortaan eerst lezen dan vagen Maar goed, dat is een zeer nette oplossing. Jammer dat ik dit niet eerder heb gezien. Heb het rooster al liggen en die is dus niet omgezet. Denk dat ik er maar een verzetje aan las. Mooie stof om over na te denken.
              M.v.g. Sander
              Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
              Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• PeterSchut
                • Jul 2010
                • 109

[FONT=Verdana]De fronten heb ik vandaag voorzien van schuim.[/FONT]
                [FONT=Verdana]Nou daar zat een leer curve in met een paar weetjes, die ik graag met jullie wil delen.[/FONT]
                [FONT=Verdana]Die lijm van penn-elcom is apart spul, en werkt een beetje anders dan ik dacht.[/FONT]
                [FONT=Verdana]Voor hard schuim zal het allemaal wel prima gaan, maar speaker schuim is een verhaal apart.[/FONT]
                [FONT=Verdana] [/FONT]
                [FONT=Verdana]1) [/FONT][FONT=Verdana]voor deze toepassing moet je het stalen frame van zeer dichtbij inspuiten. Gebruik je de voorgeschreven 20 cm, krijg je vette snotbellen met heel veel draden. De lijm werkt dan wel, maar je zit met al die lijmdraden tussen de gaten. Daar zie je aan de buitenkant niets van, maar toch.[/FONT]
                [FONT=Verdana]2) [/FONT][FONT=Verdana]Niet met je vingers aandrukken op zicht plaatsen. Bij mijn oplossing wordt de schuim boven en onder gelijk met het frame afgeknipt en links en rechts om het frame gebogen. Ook op de bochten niet met een vinger aandrukken want je krijgt meteen een deuk. (het schuim wordt dan ingedrukt en verkleeft intern). [/FONT]
                [FONT=Verdana]3) [/FONT][FONT=Verdana]Wat ik uiteindelijk gedaan heb (ik had 2 sets van deze fronten en een front is minder mooi geworden, bruikbaar maar minder mooi) is het schuim op tafel gelegd, het frame eerst inspuiten op de vouwranden aan de binnenkant, daarna het hele frame aan de buitenkant van dichtbij spuiten.[/FONT]
                [FONT=Verdana]4) [FONT=Verdana]Het frame leg je dan op het schuim en je drukt het frame aan met een stuk keukenrol dit gebeurt dan met een mooi verdeelde druk. Die keukenrol gebruik je ook om wat draden weg te vegen.[/FONT]
                [/FONT]
                [FONT=Verdana]5) [/FONT][FONT=Verdana]Omdat het schuim om het frame gerold moet worden, til je het frame op aan de linker kant en zorgt er zo voor dat het schuim zich om het frame buigt. Het schuim blijft dan op de kopse kant van het frame plakken. [/FONT]
                [FONT=Verdana]6) [/FONT][FONT=Verdana]Daarna kun je het schuim voorzichtig aan de binnenkant aandrukken. Dat blijft met deze lijm ook meteen goed plakken. Je krijgt daar dan wel wat deuken, maar dat is de binnenkant. (5 en 6 doe je ook voor de andere kant)[/FONT]
                [FONT=Verdana]7) [/FONT][FONT=Verdana]Goed laten drogen want het de eerste uren kun je nog voor deuken zorgen als niet voorzichtig bent.[/FONT]
                [FONT=Verdana] [/FONT]
                [FONT=Verdana]Nou ik hoop dat dit helpt bij het zelf maken van schuim bespannen fronten.[/FONT]
                [FONT=Verdana]Succes ….[/FONT]
                [FONT=Verdana] [/FONT]
                [FONT=Verdana]Morgen maak ik nog wat foto’s voor het eind resultaat.[/FONT]
                [FONT=Verdana] [/FONT]

Comment

• PeterSchut
                  • Jul 2010
                  • 109

De laatste stappen.
                  Zie hier het eind resultaat:

Een front met kooimoeren en viltjes tegen beschadigen en rammeltjes.

vast schroeven met verzonken inbus

En het eind resultaat ...........

Comment

• jakkes72
                    • Dec 2003
                    • 1015

eeeerrrrgggg netjes gedaan allemaal!!!

Comment

• hardstyle
                      • Jan 2010
                      • 427

Ziet er superstrak uit, je zou echt kunnen zeggen dat ze uit de fabriek komen

Comment

• Richnies2000
                        • May 2008
                        • 204

ziet er idd gelikt uit!!

waarom heeft u er voor gekozen om geen handvaten in de topkasten te maken?

lijkt mij iets lastig je toppen van je paaltjes aftillen

Richard

Comment

• 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

Beste Peter,

Gefeliciteerd met het geweldige eindresultaat.
                          Als er een logootje op zat is het als fabriekskast te beschouwen. En een beter compliment dan dat als bouwer bestaat niet.

Ik denk dat ik namens alle forumleden spreek ik als ik zeg dat je bijdragen op het forum zeer welkom zijn. Je posts zijn volledig doch bondig, je reageert snel, maakt goede foto's en beantwoord alle vragen. Goed bezig wat mij betreft, en ik hoop dat je nog lang op dit forum blijft hangen (ook nu je klaar bent met bouwen).

En nog een gelukkig nieuwjaar. Mooi begin van 2011 trouwens, zo'n mooi zelfbouwsetje.

Mvg,

Teun
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• PeterSchut
                            • Jul 2010
                            • 109

Originally posted by Richnies2000
                            ziet er idd gelikt uit!!

waarom heeft u er voor gekozen om geen handvaten in de topkasten te maken?

lijkt mij iets lastig je toppen van je paaltjes aftillen

Richard
                            Er zit een handvat aan de achterkant, daarmee kun je hem met een hand tillen, en op de paal zetten gaat ook prima met een hand in het handvat, en een onder de kast (15kg)

Comment

• PeterSchut
                              • Jul 2010
                              • 109

Originally posted by 4AC
                              Beste Peter,

Gefeliciteerd met het geweldige eindresultaat.
                              Als er een logootje op zat is het als fabriekskast te beschouwen. En een beter compliment dan dat als bouwer bestaat niet.

Ik denk dat ik namens alle forumleden spreek ik als ik zeg dat je bijdragen op het forum zeer welkom zijn. Je posts zijn volledig doch bondig, je reageert snel, maakt goede foto's en beantwoord alle vragen. Goed bezig wat mij betreft, en ik hoop dat je nog lang op dit forum blijft hangen (ook nu je klaar bent met bouwen).

En nog een gelukkig nieuwjaar. Mooi begin van 2011 trouwens, zo'n mooi zelfbouwsetje.

Mvg,

Teun
                              [FONT=Verdana]Dank je, jullie ook allemaal een goed en zelfbouwrijk 2011.[/FONT]
                              [FONT=Verdana]Ik heb hier ook veel geleerd, en vindt het ook fijn om tips van anderen te lezen.[/FONT]
                              [FONT=Verdana]Iets voor de 'gemeenschap' terug doen is dan het minste.[/FONT]

[FONT=Verdana]Het was een zeer leerzaam project, met inderdaad een prima afloop.[/FONT]
                              [FONT=Verdana]Hoewel het licht uit de hand is gelopen qua kosten lijkt het eind resultaat dit toch waard te zijn (de uren mogen niet meegerekend worden, wat zo'n project op commerciële basis niet interessant maakt)[/FONT]

[FONT=Verdana]Groeten, Peter[/FONT]
                              Last edited by PeterSchut; 03-01-11, 10:01.

Comment

• PeterSchut
                                • Jul 2010
                                • 109

[FONT=Verdana]Nog een update,[/FONT]

[FONT=Verdana]Vandaag de set getest in een grote hal, een beetje hol helaas, maar niet enorm. Wij bewaren er ons verpakkingsmateriaal en er staan stellingen met dozen, kisten en andere materialen.[/FONT]

[FONT=Verdana]Dit was het moment om de Yamaha, Crest en EV versterker te testen.[/FONT]

[FONT=Verdana]Nou …. al het werk is niet voor niets geweest.[/FONT]

[FONT=Verdana]Wat klinkt de set gaaf, menig collega kwam kijken (wij maken elektronica voor de TV industrie) en was verbaasd wat een power uit dat setje kwam.[/FONT]
                                [FONT=Verdana]Het mooie is dat je bijna eindeloos dynamiek hebt, er kan altijd nog een schepje bij, en de 15NLW9500 doet dan gewoon mee.[/FONT]

[FONT=Verdana]De top heeft het makkelijk, ook de aansturende versterker, meer dan voldoende headroom, en het geheel klinkt open, fris en dynamisch. [/FONT]

[FONT=Verdana]Hier kunnen we een leuk feestje mee bouwen.[/FONT]
                                En er zullen nog meer tests volgen.

[FONT=Verdana]De 'opdrachtgever' mijn 14 jarige zoon in actie.... Rechts de versterkers onder test.[/FONT]

[FONT=Verdana][/FONT]

[FONT=Verdana]Het rechter kanaal.[/FONT]

[FONT=Verdana][/FONT]

[FONT=Times New Roman][FONT=Verdana]De set had wel de neiging om te gaan draaien, na een half uurtje beuken, stonden beide speakers zon 10 a 15 graden gedraaid ???? [/FONT]
                                [/FONT]

Comment

Working...